Total War: Rome 2 و ارمغان نبردهای حماسی شخصی تر

Celebrimbor

Vae Victus
کاربر سایت


20130708_total_war_rome_2.jpg



[FONT=&amp]Phil Owen[/FONT][FONT=&amp] (گزارشگر) که یک دیکتاتور ماکیاولی (Machiavellian dictator) است میگوید: بازی [/FONT][FONT=&amp]Rome 2[/FONT][FONT=&amp] مقیاس عظیمی از نبردهای جهانی شکوهمند و باستانی را به ارمغان می آورد و آنرا شخصی سازی [/FONT][FONT=&amp]میکند.

[/FONT]​
[FONT=&amp]سری [/FONT][FONT=&amp]Total war [/FONT][FONT=&amp] نسبت به ریشه های اولیه ی خود تکامل ها و دگرگونی های بسیاری یافته تا به اوج خود که [/FONT][FONT=&amp]Rome 2 [/FONT][FONT=&amp] باشد رسیده است. [/FONT][FONT=&amp]این بازی[/FONT][FONT=&amp] یک استراتژی نیمه [/FONT][FONT=&amp]Real-Time[/FONT][FONT=&amp] ، نیمه استراتژی کلان [/FONT][FONT=&amp](Grand Strategy) [/FONT][FONT=&amp] میباشد و [/FONT][FONT=&amp]به بازیکن کنترل بیشتری نسبت به نسخه های پیشین بر روی حوادث و رویدادهایی که در دنیای مشخص شده به وقوع می پیوندند میدهد.

[/FONT][FONT=&amp]اما [/FONT][FONT=&amp]Rome 2 [/FONT][FONT=&amp] فقط راجع به نمای چشمگیر و بزرگی (Big Picture) نیست که دوباره تیم [/FONT][FONT=&amp]Creative Assembly[/FONT][FONT=&amp] خلق کرده و مسئله ای که از همه بیشتر من را کنجکاو میکند در واقع جزئیات هستند. میگذارم [/FONT][FONT=&amp]Jamie Ferguson[/FONT][FONT=&amp] طراح ارشد صحنه های نبرد [/FONT][FONT=&amp]Rome 2[/FONT][FONT=&amp] توضیح دهد:

[/FONT][FONT=&amp]Ferguson[/FONT][FONT=&amp] در [/FONT][FONT=&amp]E3[/FONT][FONT=&amp] به من گفت:"اساسا کاری که ما انجام داده ایم ارقا بخشیدن و به روز کردن روش هایی بوده که برای ایجاد تنوع و شخصی سازی در هر [/FONT][FONT=&amp]یگان [/FONT][FONT=&amp](Unit[/FONT][FONT=&amp]) و بین [/FONT][FONT=&amp]یگان[/FONT][FONT=&amp] های مختلف بوده است."

[/FONT][FONT=&amp]"مثلا برای مثال ، شما متوجه خواهید شد که طراحی سپرهای سربازان رُمی برای هر یگان متفاوت است و در هر یگان نیز ممکن است سپر بعضی سربازان با دیگری متفاوت باشد اما در حکومت های بربرها هر سپری با سپر دیگر فرق دارد."

[/FONT][FONT=&amp] "همچنین طرز شکستن و خرد شدن زره و تجهیزات طوری است که به نظر میرسد بوسیله ی استفاده ی مداوم فرسوده شده و هر کدام شکل خاص و ویژه ی خود را داراست. این یعنی اینکه نه سپر ، نه زره ، نه شمشیر و نه حتی تکه ای از زره هیچ سربازی مانند دیگری نیست. طرح اصلی سربازان یکی است اما هر شخصی منحصر به فرد بودن های کوچک و محسوسی دارد که خیلی خیلی به وی احساس تفاوت می بخشد."

[/FONT][FONT=&amp]اما هدف این کار چیست؟ [/FONT][FONT=&amp]Ferguson[/FONT][FONT=&amp] تاکید داشت که این جزئیات بسیار کوچک تاثیری بر روی کارایی نداشته ، اما باز هم من باید بپرسم که چرا در بازی ای که همه اش به عقب کشیدن دوربین و [/FONT][FONT=&amp]Zoom out[/FONT][FONT=&amp] کردن برای داشتن دیدی وسیع تر است باید روی این همه جزئیات وقت گذاشت؟

[/FONT][FONT=&amp]Ferguson[/FONT][FONT=&amp] جواب میدهد: "ما می خواهیم بازیکنان ضرورت وجود تک تک اشخاص را در یک یگان و تغییره چهره آنان بواسطه ی وقایعی که رخ میدهد را ببینند و درک کنند."

[/FONT][FONT=&amp]این مسئله آنقدر هم بزرگ نیست که ارتش های عظیم هستند. هر کدام از این افراد یک شخص هستند که با گرفتار شدن آنها در نبرد صدای فریاد و زجه ی آنها را خواهید شنید. بعضی از آنها توجه کمی به فرد کناری خود میکنند تا ببینند درچه حالی است."

[/FONT][FONT=&amp]" این مسئله در مورد نرم تر کردن تجربه ی بازی کردن بود و فهماندن به مردم که همه چیز جنگ نیست بلکه در مورد خود آنها و تجاربی است که دارند."

[/FONT][FONT=&amp]از گفتگو با [/FONT][FONT=&amp]Ferguson[/FONT][FONT=&amp] و [/FONT][FONT=&amp]Dominique Starr[/FONT][FONT=&amp] طراح کمپین ، فهمیدم چیزی که ما در موردش بحث میکردیم رو توجه قابل ملاحضه ای بهش کرده بودن و همراه شدن [/FONT][FONT=&amp]Starr[/FONT][FONT=&amp] گفتگو رو بحث برانگیز تر کرد.


[/FONT][FONT=&amp]میدونید ، اون (Starr) چیزی رو نشون من داد که به عنوان نمای بزرگ وچشمگیر پشت این جزئیات کوچیک دیده بود.

[/FONT][FONT=&amp]Starr [/FONT][FONT=&amp] اذعان داشت: [[/FONT][FONT=&amp]در مورد سربازان در صحنه ی نبرد[/FONT][FONT=&amp]] شما واقعا خودتان را به کشتن خواهید داد و اغلب مرگ است که اتفاق می افتد ، تنها در صورتی که خوش شانس باشید زندگی خواهید کرد"

[/FONT][FONT=&amp]" ما دوست داریم به بازیکن یادآوری کنیم جنگ فقط این نیست که مجموعه ای از نقاط با مجموعه ای دیگر برخورد کرده و بگوییم بله ، حالا که این نقطه کمی درجه دار تر و دارای سطح بالاتر است پس آن یکی شکست میخورد. شما میخواهید به آنجا رفته و از نزدیک درک کنید ، حسی را که تک تک افرادتان دارند و در تلاش برای زنده ماندن هستند بنا به خواسته و فرمان فرمانروای یک ایالت که بعضی از آنها دیکتاتور ماكياولي هستند و در واقع این شخص خود شمایید."

[/FONT][FONT=&amp]Ferguson[/FONT][FONT=&amp] میگوید: "چه حسی به شما دست میدهد وقتی این افراد را به سوی این سرنوشت شوم میفرستید؟ شما میفهمید که این افراد هر کدام یک فرد هستند که ممکن است بخشی از یک یگان بزرگ از سربازان باشند اما در همان وقت چیزهایی که ازشان میخواهید انجام دهند واقعا سخت گیرانه است.

[/FONT][FONT=&amp]" این تجربه ای احساسی است و تمام عملکرد هایتان حتی بر روی نقشه اصلی کمپین عواقبی خواهند داشت. حکومت های دیگر با انتخاب هایی که انجام میدهید شما را میشناسند و میبینند."
[/FONT][FONT=&amp]
سپس [/FONT][FONT=&amp]Starr [/FONT][FONT=&amp]توضیح داد [/FONT][FONT=&amp]Ferguson [/FONT][FONT=&amp]دقیقا منظورش از آخرین نظر چه بوده است: " اگر شما با به خاک و خون کشیدن و غارت کردن شهر ها به پیش بروید مردم میگویند: مشکلت چیست؟ ( در واقع چه مرگته؟ :دی) حتی کسانیکه قبلا از شما خوششان می آمد از شما متنفر خواهند شد یا آنهایی که از شما خوششان نمی آمد بیشتر ازتان متنفر میشوند. آن وقت است که دیگر جان سالم به در نخواهید برد."

[/FONT][FONT=&amp]همه ی این صحبتا برام خیلی دلنواز بود و اگه بخوام روراست باشم اونا با این چیزایی که نشون دادن معلومه یه حرفی واسه گفتن دارن. بنابراین بدون پیچیدگی پرسیدم اگه چیزی رو که توضیح میدادی به عنوان یه نوع اظهار نظر جمعی برداشت بشه چی؟

[/FONT][FONT=&amp]Starr[/FONT][FONT=&amp] گفت: "هر طور دلتون میخواد میتونید بخونیدش"[/FONT][FONT=&amp]

Total War: Rome 2 [/FONT][FONT=&amp]در تاریخ سوم سپتامبر 2013 مصادف با 12 شهریور عرضه خواهد شد...
[/FONT][FONT=&amp]
[/FONT][FONT=&amp] [TABLE="class: outer_border, width: 500"]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/FONT]


منبع
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or