ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
بازیهای کنسول و کامپیوتر
Tomb Raider Underworld
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Insomniac" data-source="post: 400327" data-attributes="member: 12311"><p>[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]<span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'">[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]<span style="font-family: 'Tahoma'">مقدمه :</span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'arial'"><span style="font-family: 'Tahoma'">Lara Croft با مدل و حركات آكروباتيك جديد دوباره در Underworld برگشته است. بله سري جديد Tomb Raider با نام Underworld توسط شركت Eidos و زير نظر Crystal Dynamics در حال ساخت است و در سه ماهه ي آخر سال 2008 عرضه مي گردد.تيم ساخت Underworld از زمان عرضه ي Legend يعني اوايل 2006كم كم در حال افزايش بوده است. اين پيش نمايش نيز با استفاده از صحنه هاي به نمايش درآمده از بازي نوشته شده است.</span></span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"> <span style="font-family: 'Tahoma'">داستان بازي </span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'arial'"><span style="font-family: 'Tahoma'">Eidos در مورد موضوع و داستان بازي سكوت اختيار كرده است ، اما آشكار كرد كه اين بخش مخصوص از بازي (كه به نمايش در آمده بود ) با باز كردن دروازه هايي به دنياي Mayan زير زمين ، حل مي شود. بنا به اطلاعات بدست آمده ، مايان ها از يك تقويم كه 360 روز در سال داشت استفاده مي كردند علاوه بر اين 360 روز ، 5 روز گمشده هم بين يك سال و سال بعدي وجود داشت و دروازه هاي جهنم در اين روزهاي مرموز باز مي شوند. براي انجام اين كار شما بايد تاريخ رو در يك تقويم Mayan به تاريخ يكي از روزهاي گمشده تغيير بديد(در واقع يك سري صفحه هاي سنگي روي هم افتاده در روي زمين عوض كنيد).اين امر با حل كردن معماهايي كه كه شامل خلاص كردن چندين دنده در تقويم و حركت دادن صفحات است، عملي مي شود و دروازه ها به طور نمايشي و مهيج شروع به باز شدن به Underworld كه Xibalba هم گفته مي شه مي كنند.سپس لارا يك زمان محدود براي رسيدن به دروازه ها دارد.خوشبختانه شما موتورسيكلت لارا رو دم دست داريد همان موتور در Legend كه دوباره در Underworld ظاهر ميشه.شما با موتور وارد دروازه مي شويد و ... </span></span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'">دشمنان </span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'">اطلاعات زيادي از دشمنان در دست نيست اما طبق مشاهدات دشمنان شما حيوانات و انسانها هستند.از جمله حيوانات ديده شده پلنگها هستند.انسانها ي ديده شده نيز شكارچياني هستند كه به طور غيرقانوني به شكار مي پردازند.</span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"> <span style="font-family: 'Tahoma'"> گيم پلي</span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'arial'"><span style="font-family: 'Tahoma'">گيم پلي بازي پيشرفت قابل توجهي نسبت به سري هاي قبل كرده است.شما در بازي داراي همان كلتهايتان هستيد.به گفته ي Eidos شما قادريد دوهدف متفاوت را با كلتهايتان مورد شليك قرار دهيد و همچنين قادريد تا هنگامي كه در لبه ها آويزان هستيد با يك دست ، خود را نگه داريد و با يك دست ديگر به دشمنان شليك كنيد.همچنين در بازي قادر خواهيد بود تا از اسلحه هاي جديدي از جمله نارنجكهاي چسبنده استفاده كنيد و يا اشياء اطراف را برداريد. شما در بازي بايد به برخي از آبجكتها اعتماد كنيد تا بتوانيد كارتان را انجام دهيد.مثلا در صحنه اي كه ديديم لارا يك ميله را كه يكي از شكارچيان جا گذاشته بود رو برمي داره . علي رغم اينكه شما مي توانيد از برخي از آبجكتها هنگام مبارزه استفاده كنيد -- مي توانيد در حالي كه آنها را نگه داشته ايد هم بدويد و هم شليك كنيد ? ميله ها استفاده هاي مهم ديگري هم دارند مهمترين آن پيش رفتن به نواحي ديگر است.با بررسي برخي ستونها متوجه مي شويد كه آنها داراي يك حفره هستند كه مي توانيد آن ميله را در حفره فرو كنيد و با استفاده از آن به لبه ي ديگر تاب بخوريد. يا اينكه ميله ها را از ديوار جدا كنيد و آنها را در حفره هاي ديگر فرو كنيد.برخي از ميله ها اين قابليت را دارند تا بتوان روي آنها راه رفت.Eidos از اين بخش استفاده كرده تا مكانيك جديد Balancing رو نشون بده.علاوه بر استفاده از آبجكتها ، شما هنوز قلابتان را به همراه داريد اما اين بار ديدن نقاطي كه براي وصل كردن قلاب لازم است اندكي سخت تر است.شما ممكنه يه كم كارهاي كاراگاهي انجام بديد تا بتونيد پيداشون كنيد.</span></span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'arial'"><span style="font-family: 'Tahoma'">حالا شما مي توانيد قلابتان را با آبجكتها به كار ببريد.در يك نقطه از نمايش ، آبي كه از زير يك شكاف در زمين جاري ميشد ، يك گذرگاه مخفي را آشكار مي كنه.متصل كردن قلاب به يك نقطه براي آويزان شدن و حركت عمودي به ستون سنگي باعث ميشه كه بخش سست بالايي بريزه و كف زمين رو بشكنه و يك منطقه ي مخفي آشكار بشه.بسياري از معماها در Underworld مي توانند به روشهاي گوناگون حل شوند و يكي از اين راهها هم مي تونه پريدن بر روي ستونها و پايين آوردن اونها توسط وزن لارا باشه.</span></span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"> <span style="font-family: 'arial'"><span style="font-family: 'Tahoma'">Underworld داراي يك روش - بالا رفتن آزاد - است كه به لارا اجازه مي دهد تا با روشي همچون اسپايدر من از لبه هاي مقعر ، صاف و محدب بالا بره ، البته تا جايي كه سطح طراحي شده او را پشتيباني بكنه.</span></span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'">محيط اطراف شما بسيار انعطاف پذير است به طوري كه صرفا يك راه معين براي رفتن در يك مرحله وجود ندارد.در واقع بازيكنان قادر خواهند بود تا راه مخصوص خودشان را براي حركت در محيط استفاده كنند.</span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'">تكنيك جديد حركتي كه سازندگان در بازي قرار داده اند اين است كه لارا قادر است تا با ضربات سريع پا به ديوارهاي پايه هاي باريك و نزديك به هم هنگام پرش ، به بلندي هاي جديدي دست يابد.(مثل شاهزاده ي ايراني) </span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'">سازندگان براي اينكه به لارا يك روش دم دست جنگ بدهند يك سري جديد از توانايهاي نبرد را براي او قرار داده اند.براي مثال لارا براي ضربه زدن به دشمنان از مشت ، ضربات زانو و پا و پرش هاي آكروباتيك استفاده كنه.همان طور كه گفته شد لارا مي تونه از ميله ها و برخي آبجكتهاي ديگر براي نبرد استفاده كنه.مثلا لارا مي تونه از يك ميله براي ضربه زدن به بيني يك جگوار استفاده كنه و اون رو مجبور به فرار كنه.</span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"> </span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'">هوش مصنوعي</span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'">هوش مصنوعي دشمنان و حيوانات و واكنش يا حمله ي آنها بر اساس تهديدي است كه از خط ديدشون دريافت مي كنند.براي مثال در برخورد با دشمنان شما مجبور نيستيد كه با آنها بجنگيد.مثلا هنگام مواجه با يك پلنگ يا جگوار مي توانيد فرار كنيد و به سمت يك شكارچي برويد ، در اين شرايط مشاهده مي كنيد كه پلنگ با شكارچي در گير مي شود و شما به راحتي مي توانيد كنار بايستيد و آنها را مشاهده كنيد البته بايد مراقب هم باشيد چون ممكنه آنها نيز همين كار را روي شما انجام دهند.هر دوي دشمنان از كمينها و تاكتيكهاي گروهي استفاده مي كنند تا دشمنانشان را از بين ببرند همچنين هنگام نبرد به دنبال مكاني براي پناه گرفتن و محافظت هستند و در صورت نياز عقب نشيني مي كنند .همانطور كه در نمونه ي بخش گيم پلي مطرح شد ، لارا هنگام مواجه با يكي از حيوانات وحشي مانند جگوار ، مي تونه با استفاده از يك ميله آن را مجبور به عقب نشيني كنه. در كل هوش مصنوعي اين بازي تا اين لحظه قابل قبول و خوب است.</span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"> </span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'">گرافيك و فيزيك بازي</span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'arial'"><span style="font-family: 'Tahoma'">گرافيك بازي نيز زيباست . موتور گرافيكي اين سري تغيير كرده و به صورت Next Gen در آمده .در اينجا به بيان ويژگي ها ي برجسته ي گرافيك و فيزيك بازي نسبت به سري هاي قبل مي پردازم. لارا داراي بيش از 1000 انيميشن فيزيكي هست كه اين انيميشن ها بر اساس حركات يك ژيمناست المپيك توسط Eidos طراحي شده است.براي مثال لارا هنگامي كه يك ميله رو بر مي داره دست ديگرش رو براي كنار زدن بوته ها و ديگر آيتم ها استفاده مي كنه.لارا هنگام استفاده از اسلحه شكلك در مياره و موقع موفقيت و خشنودي لبخندي مي زنه . براي طراحي مدل لارا ، چند ضلعي هاي استفاده شده در Underworld 10 برابر بيشتر از Legend است. لارا ممكنه بر اثر برخي از فعاليتهاش كثيف بشه.مانند عبور از چاله ها ، حركت از لبه ي صفره ها و غلتيدن در زمين.اين گل و لاي ها در بدن لارا و لباسهاش باقي مي مونه.علي رغم اين ، ايستادن در زير باران اين گل و لاي ها را پاك مي كنه.هنگام قطع باران نيز لباسهاي لارا خشك مي شه. محيط اطراف شما در Underworld از يك سيستم روشنايي (Lighting) چندگانه استفاده مي كنه كه Dynamic Lighting را با Light-Mapping تركيب مي كنه.خود لارا نيز توسط روشنايي غير مستقيم هم اندكي روشن تر نشان داده مي شه.يعني اينكه بازتاب نور از اشياء موجود در محيط اطراف او ، رنگ و شكل ظاهري او را تغيير مي دهند.مثلا اگر در كنار شاخ و برگ درختان بايستيد ، رنگ پوست لارا اندكي به سبز متمايل مي شود.نواحي بيروني واقعا داراي كيفيت بالايي بودند.ابرهاي سياه و پر جزئيات در افق حركت مي كردند و زماني كه رعدوبرق از ميان آسمان به طور ناگهاني تشعشع مي كند و در زمين سايه هايي را به وجود مي آورند . باران چند لايه اي به زمين مي بارد ، و درختان توسط بادهاي قوي به حركت در مي آيند.Eidos از هزاران عكس از واقعيت گرفته شده استفاده كرده تا آثار موجود در بازي رو بوجود بياره.فيزيك تخريب نيز ، بهبود داده شده ي سيستم فيزيك پوياي سري Legend است.به اين صورت كه هر ويراني در بازي به همان صورت باقي خواهد ماند و همچنين اين سيستم هر ويراني را به طور دائم به محيط بازتاب ميكنه.به خاطر اندازه و طبيعتي كه مراحل دارند ، بازيكنان مي توانند از ويراني هايي كه به وجود آورده اند به عنوان نشانه ي براي بازگشت به مناطق قبلي استفاده كنند.اين مي تونه براي كاهش دادن احتمال گم شدن در اين دنياي بي خط و نشان بسيار مفيد باشه. بازي داراي يك سيستم متريال پيچيده است به اين صورت كه هر گونه رطوبت و نرمي محيط را بازتاب مي كنه. لارا به فيزيك اطراف خود واكنش مي دهد.مثلا هنگام عبور از يك ميله يا هنگاه استفاده از قلاب ممكن است به خاطر رطوبت و شرايط باراني ، ليز بخوره و زمين بيفته. </span></span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"> </span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'">صداگذاري</span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'">اطلاعات زيادي از اين بخش در دست نيست اما تا آنجايي كه مشاهده شد صدا گذاري در حد بسيار خوبي است.در يكي از صحنه ها مي بينيم كه لارا پس از بيرون كشيدن يك جمجه ي مصنوعي ، عنكبوتها شروع به حمله به او مي كنند.در اين بخش يك موزيك كه كم كم صداش بيشتر مي شد پخش مي شه كه هيجان و درام آن بخش رو دوچندان مي كنه.اطلاعات ديگري در دست نيست.</span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'">سخن آخر </span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'arial'"><span style="font-family: 'Tahoma'">Tomb Raider Underworld به ما نويد بخش يك بازي زيبا با گرافيك و داستان عالي را مي دهد.و بايد به خدمت دوست داران اين بازي بگويم كه بايد براي بازي كردن آن تا اواخر 2008 صبر كنند تا آن را بر روي PC - Xbox360 - PS3 - Wii - DS بازي كنند.</span></span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'arial'"><span style="font-family: 'Tahoma'"></span></span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'arial'"><span style="font-family: 'Tahoma'">موفق باشید...</span></span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'arial'"><span style="font-family: 'Tahoma'"><strong>امیر <span style="color: Red">حسین</span></strong></span></span></span></span></p><p><span style="color: black"><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'arial'"><span style="font-family: 'Tahoma'"></span></span> </span>[/FONT]</span>[/FONT]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Insomniac, post: 400327, member: 12311"] [FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][COLOR=black][FONT=Tahoma][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][FONT=Tahoma]مقدمه :[/FONT] [FONT=arial][FONT=Tahoma]Lara Croft با مدل و حركات آكروباتيك جديد دوباره در Underworld برگشته است. بله سري جديد Tomb Raider با نام Underworld توسط شركت Eidos و زير نظر Crystal Dynamics در حال ساخت است و در سه ماهه ي آخر سال 2008 عرضه مي گردد.تيم ساخت Underworld از زمان عرضه ي Legend يعني اوايل 2006كم كم در حال افزايش بوده است. اين پيش نمايش نيز با استفاده از صحنه هاي به نمايش درآمده از بازي نوشته شده است.[/FONT][/FONT] [FONT=Tahoma]داستان بازي [/FONT] [FONT=arial][FONT=Tahoma]Eidos در مورد موضوع و داستان بازي سكوت اختيار كرده است ، اما آشكار كرد كه اين بخش مخصوص از بازي (كه به نمايش در آمده بود ) با باز كردن دروازه هايي به دنياي Mayan زير زمين ، حل مي شود. بنا به اطلاعات بدست آمده ، مايان ها از يك تقويم كه 360 روز در سال داشت استفاده مي كردند علاوه بر اين 360 روز ، 5 روز گمشده هم بين يك سال و سال بعدي وجود داشت و دروازه هاي جهنم در اين روزهاي مرموز باز مي شوند. براي انجام اين كار شما بايد تاريخ رو در يك تقويم Mayan به تاريخ يكي از روزهاي گمشده تغيير بديد(در واقع يك سري صفحه هاي سنگي روي هم افتاده در روي زمين عوض كنيد).اين امر با حل كردن معماهايي كه كه شامل خلاص كردن چندين دنده در تقويم و حركت دادن صفحات است، عملي مي شود و دروازه ها به طور نمايشي و مهيج شروع به باز شدن به Underworld كه Xibalba هم گفته مي شه مي كنند.سپس لارا يك زمان محدود براي رسيدن به دروازه ها دارد.خوشبختانه شما موتورسيكلت لارا رو دم دست داريد همان موتور در Legend كه دوباره در Underworld ظاهر ميشه.شما با موتور وارد دروازه مي شويد و ... [/FONT][/FONT] [FONT=Tahoma]دشمنان [/FONT] [FONT=Tahoma]اطلاعات زيادي از دشمنان در دست نيست اما طبق مشاهدات دشمنان شما حيوانات و انسانها هستند.از جمله حيوانات ديده شده پلنگها هستند.انسانها ي ديده شده نيز شكارچياني هستند كه به طور غيرقانوني به شكار مي پردازند.[/FONT] [FONT=Tahoma] گيم پلي[/FONT] [FONT=arial][FONT=Tahoma]گيم پلي بازي پيشرفت قابل توجهي نسبت به سري هاي قبل كرده است.شما در بازي داراي همان كلتهايتان هستيد.به گفته ي Eidos شما قادريد دوهدف متفاوت را با كلتهايتان مورد شليك قرار دهيد و همچنين قادريد تا هنگامي كه در لبه ها آويزان هستيد با يك دست ، خود را نگه داريد و با يك دست ديگر به دشمنان شليك كنيد.همچنين در بازي قادر خواهيد بود تا از اسلحه هاي جديدي از جمله نارنجكهاي چسبنده استفاده كنيد و يا اشياء اطراف را برداريد. شما در بازي بايد به برخي از آبجكتها اعتماد كنيد تا بتوانيد كارتان را انجام دهيد.مثلا در صحنه اي كه ديديم لارا يك ميله را كه يكي از شكارچيان جا گذاشته بود رو برمي داره . علي رغم اينكه شما مي توانيد از برخي از آبجكتها هنگام مبارزه استفاده كنيد -- مي توانيد در حالي كه آنها را نگه داشته ايد هم بدويد و هم شليك كنيد ? ميله ها استفاده هاي مهم ديگري هم دارند مهمترين آن پيش رفتن به نواحي ديگر است.با بررسي برخي ستونها متوجه مي شويد كه آنها داراي يك حفره هستند كه مي توانيد آن ميله را در حفره فرو كنيد و با استفاده از آن به لبه ي ديگر تاب بخوريد. يا اينكه ميله ها را از ديوار جدا كنيد و آنها را در حفره هاي ديگر فرو كنيد.برخي از ميله ها اين قابليت را دارند تا بتوان روي آنها راه رفت.Eidos از اين بخش استفاده كرده تا مكانيك جديد Balancing رو نشون بده.علاوه بر استفاده از آبجكتها ، شما هنوز قلابتان را به همراه داريد اما اين بار ديدن نقاطي كه براي وصل كردن قلاب لازم است اندكي سخت تر است.شما ممكنه يه كم كارهاي كاراگاهي انجام بديد تا بتونيد پيداشون كنيد.[/FONT][/FONT] [FONT=arial][FONT=Tahoma]حالا شما مي توانيد قلابتان را با آبجكتها به كار ببريد.در يك نقطه از نمايش ، آبي كه از زير يك شكاف در زمين جاري ميشد ، يك گذرگاه مخفي را آشكار مي كنه.متصل كردن قلاب به يك نقطه براي آويزان شدن و حركت عمودي به ستون سنگي باعث ميشه كه بخش سست بالايي بريزه و كف زمين رو بشكنه و يك منطقه ي مخفي آشكار بشه.بسياري از معماها در Underworld مي توانند به روشهاي گوناگون حل شوند و يكي از اين راهها هم مي تونه پريدن بر روي ستونها و پايين آوردن اونها توسط وزن لارا باشه.[/FONT][/FONT] [FONT=arial][FONT=Tahoma]Underworld داراي يك روش - بالا رفتن آزاد - است كه به لارا اجازه مي دهد تا با روشي همچون اسپايدر من از لبه هاي مقعر ، صاف و محدب بالا بره ، البته تا جايي كه سطح طراحي شده او را پشتيباني بكنه.[/FONT][/FONT] [FONT=Tahoma]محيط اطراف شما بسيار انعطاف پذير است به طوري كه صرفا يك راه معين براي رفتن در يك مرحله وجود ندارد.در واقع بازيكنان قادر خواهند بود تا راه مخصوص خودشان را براي حركت در محيط استفاده كنند.[/FONT] [FONT=Tahoma]تكنيك جديد حركتي كه سازندگان در بازي قرار داده اند اين است كه لارا قادر است تا با ضربات سريع پا به ديوارهاي پايه هاي باريك و نزديك به هم هنگام پرش ، به بلندي هاي جديدي دست يابد.(مثل شاهزاده ي ايراني) [/FONT] [FONT=Tahoma]سازندگان براي اينكه به لارا يك روش دم دست جنگ بدهند يك سري جديد از توانايهاي نبرد را براي او قرار داده اند.براي مثال لارا براي ضربه زدن به دشمنان از مشت ، ضربات زانو و پا و پرش هاي آكروباتيك استفاده كنه.همان طور كه گفته شد لارا مي تونه از ميله ها و برخي آبجكتهاي ديگر براي نبرد استفاده كنه.مثلا لارا مي تونه از يك ميله براي ضربه زدن به بيني يك جگوار استفاده كنه و اون رو مجبور به فرار كنه.[/FONT] [FONT=Tahoma]هوش مصنوعي[/FONT] [FONT=Tahoma]هوش مصنوعي دشمنان و حيوانات و واكنش يا حمله ي آنها بر اساس تهديدي است كه از خط ديدشون دريافت مي كنند.براي مثال در برخورد با دشمنان شما مجبور نيستيد كه با آنها بجنگيد.مثلا هنگام مواجه با يك پلنگ يا جگوار مي توانيد فرار كنيد و به سمت يك شكارچي برويد ، در اين شرايط مشاهده مي كنيد كه پلنگ با شكارچي در گير مي شود و شما به راحتي مي توانيد كنار بايستيد و آنها را مشاهده كنيد البته بايد مراقب هم باشيد چون ممكنه آنها نيز همين كار را روي شما انجام دهند.هر دوي دشمنان از كمينها و تاكتيكهاي گروهي استفاده مي كنند تا دشمنانشان را از بين ببرند همچنين هنگام نبرد به دنبال مكاني براي پناه گرفتن و محافظت هستند و در صورت نياز عقب نشيني مي كنند .همانطور كه در نمونه ي بخش گيم پلي مطرح شد ، لارا هنگام مواجه با يكي از حيوانات وحشي مانند جگوار ، مي تونه با استفاده از يك ميله آن را مجبور به عقب نشيني كنه. در كل هوش مصنوعي اين بازي تا اين لحظه قابل قبول و خوب است.[/FONT] [FONT=Tahoma]گرافيك و فيزيك بازي[/FONT] [FONT=arial][FONT=Tahoma]گرافيك بازي نيز زيباست . موتور گرافيكي اين سري تغيير كرده و به صورت Next Gen در آمده .در اينجا به بيان ويژگي ها ي برجسته ي گرافيك و فيزيك بازي نسبت به سري هاي قبل مي پردازم. لارا داراي بيش از 1000 انيميشن فيزيكي هست كه اين انيميشن ها بر اساس حركات يك ژيمناست المپيك توسط Eidos طراحي شده است.براي مثال لارا هنگامي كه يك ميله رو بر مي داره دست ديگرش رو براي كنار زدن بوته ها و ديگر آيتم ها استفاده مي كنه.لارا هنگام استفاده از اسلحه شكلك در مياره و موقع موفقيت و خشنودي لبخندي مي زنه . براي طراحي مدل لارا ، چند ضلعي هاي استفاده شده در Underworld 10 برابر بيشتر از Legend است. لارا ممكنه بر اثر برخي از فعاليتهاش كثيف بشه.مانند عبور از چاله ها ، حركت از لبه ي صفره ها و غلتيدن در زمين.اين گل و لاي ها در بدن لارا و لباسهاش باقي مي مونه.علي رغم اين ، ايستادن در زير باران اين گل و لاي ها را پاك مي كنه.هنگام قطع باران نيز لباسهاي لارا خشك مي شه. محيط اطراف شما در Underworld از يك سيستم روشنايي (Lighting) چندگانه استفاده مي كنه كه Dynamic Lighting را با Light-Mapping تركيب مي كنه.خود لارا نيز توسط روشنايي غير مستقيم هم اندكي روشن تر نشان داده مي شه.يعني اينكه بازتاب نور از اشياء موجود در محيط اطراف او ، رنگ و شكل ظاهري او را تغيير مي دهند.مثلا اگر در كنار شاخ و برگ درختان بايستيد ، رنگ پوست لارا اندكي به سبز متمايل مي شود.نواحي بيروني واقعا داراي كيفيت بالايي بودند.ابرهاي سياه و پر جزئيات در افق حركت مي كردند و زماني كه رعدوبرق از ميان آسمان به طور ناگهاني تشعشع مي كند و در زمين سايه هايي را به وجود مي آورند . باران چند لايه اي به زمين مي بارد ، و درختان توسط بادهاي قوي به حركت در مي آيند.Eidos از هزاران عكس از واقعيت گرفته شده استفاده كرده تا آثار موجود در بازي رو بوجود بياره.فيزيك تخريب نيز ، بهبود داده شده ي سيستم فيزيك پوياي سري Legend است.به اين صورت كه هر ويراني در بازي به همان صورت باقي خواهد ماند و همچنين اين سيستم هر ويراني را به طور دائم به محيط بازتاب ميكنه.به خاطر اندازه و طبيعتي كه مراحل دارند ، بازيكنان مي توانند از ويراني هايي كه به وجود آورده اند به عنوان نشانه ي براي بازگشت به مناطق قبلي استفاده كنند.اين مي تونه براي كاهش دادن احتمال گم شدن در اين دنياي بي خط و نشان بسيار مفيد باشه. بازي داراي يك سيستم متريال پيچيده است به اين صورت كه هر گونه رطوبت و نرمي محيط را بازتاب مي كنه. لارا به فيزيك اطراف خود واكنش مي دهد.مثلا هنگام عبور از يك ميله يا هنگاه استفاده از قلاب ممكن است به خاطر رطوبت و شرايط باراني ، ليز بخوره و زمين بيفته. [/FONT][/FONT] [FONT=Tahoma]صداگذاري[/FONT] [FONT=Tahoma]اطلاعات زيادي از اين بخش در دست نيست اما تا آنجايي كه مشاهده شد صدا گذاري در حد بسيار خوبي است.در يكي از صحنه ها مي بينيم كه لارا پس از بيرون كشيدن يك جمجه ي مصنوعي ، عنكبوتها شروع به حمله به او مي كنند.در اين بخش يك موزيك كه كم كم صداش بيشتر مي شد پخش مي شه كه هيجان و درام آن بخش رو دوچندان مي كنه.اطلاعات ديگري در دست نيست.[/FONT] [FONT=Tahoma]سخن آخر [/FONT] [FONT=arial][FONT=Tahoma]Tomb Raider Underworld به ما نويد بخش يك بازي زيبا با گرافيك و داستان عالي را مي دهد.و بايد به خدمت دوست داران اين بازي بگويم كه بايد براي بازي كردن آن تا اواخر 2008 صبر كنند تا آن را بر روي PC - Xbox360 - PS3 - Wii - DS بازي كنند. موفق باشید... [B]امیر [COLOR=Red]حسین[/COLOR][/B] [/FONT][/FONT] [/FONT][/FONT][/COLOR][/FONT] [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
بازیهای کنسول و کامپیوتر
Tomb Raider Underworld
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft