بازی The Texas Chain Saw Massacre که توسط استدیو Sumo Digital درحال توسعه و قرار است توسط Gun Interactive منتشر شود، یک بازی ترسناک سومشخص است که چهار بازیکن در آن در نقش "قربانی" حاضر شده و سه بازیکن دیگر در تیم مقابل، کنترل "خانواده" را بر عهده میگیرند. بازی در خانه نمادین فیلم در جریان است که با گوشتهای سلاخیشده، استخان و اجساد خونآلود پر شده است. قربانیان یک هدف ساده دارند: زنده ماندن و فرار کردن! خانواده باید آنها را هر طور که شده متوقف کنند.
هر دست درحالی شروع شده که قربانیان در زیرزمین خانه، از بند رها میشوند. زیرزمینی پر از محلهای تنگ و باریک، تونلهای تاریک و اتاقهای سلاخی است! فرار از زیرزمین، باقی خانه را در دسترس قرار میدهد، جایی که پر از منابع کارا مثل قفلبازکنها، معجونهای شفابخش و خرده وسایلی است که میتوان بجای سلاح استفاده شوند. هنگامی که قربانیان راهشان را به خارج از خانه پیدا کنند، در آخر باید در یک مزرعه وسیع و روشن شروع به مسیریابی کنند. این خیلی لذتبخشه که تمامی این موارد دقیقا از روی فیلم اصلی بازسازی شده است و درست مثل فیلم، مسیریابی در مزرعه بسیار عصبیکننده خواهد بود.
فرار از زیرزمین در اول بسیار آرام بخش نمود میکند، اما خیلی زود معلوم میشود که اتاق بیشتر برای مسیریابی و نور بیشتر برای دیدن، یعنی خطر بیشتر و نه یک محبت! شما میتوانید در میان گلهای آفتابگردان یا بوتهها پنهان شوید، اما اگر خواهان آزادیتان هستید، باید از دست حداقل یکی از اعضای خانواده فرار کنید و این درحالی است که در تمام این مدت با ترام رام رام رام ارهبرقی لدرفیس در حال تعقیب هستید!
قربانیان در بعضی از موارد با هم متفاوتاند، کانی به عنوان نمونه میتواند در یک چشم بر هم زدن قفل درها را بدون گذراندن سکیلچک باز کند و این کاملا برای فرار از زیرزمین یا فاز نهایی ایدهآل است. درحالی که آنا شخصی مقاومتره که میتواند حتی بعد از ضربه خوردن از خانواده از دست آنها بگریزد. همچنین یک درخت ارتقا هم وجود دارد که به شما این امکان رو میدهد که شخصیسازی کنید و شانستان را برای زندهماندن بیشتر. تفاوتهای هر دست با دست دیگر به استفاده درست از این سیستم و همینطور به نحوه تاملتان با دیگر قربانیان بر میگردد. به عنوان مثال، در یک دست ما با هم کار کردیم و مسیر را برای همدیگر هموار نمودیم، اما در دست دیگه سعیم را کردم که فقط روی خودم تمرکز کنم و خودم گورمو از محل گم کنم و گذاشتم باقی رفقام بمیرن! اوپسس، شرمنده!!
در طرف دیگه داستان، بازی در نقش خانواده هم در یک فرمول ترسناک نامتقارن، بامزه است. لدرفیس صد البته ستاره نمایش است. او با ارهبرقی خود به یک جانور بیرحم میماند و وقتی قربانی را پیدا کند، قرار است که رویش حکاکی کند! دو پلیر دیگر قرار است به اون ملحق شوند، کوک که کند و بدهیکل است ولی برای ردیابی و مسیریابی قربانیان بسیار عالی است، و هیچهایکر که ترکهای است و با چاقوی کوچکش کار میکند و بیرترپ کار میگذارد. در بازی همینطور یک پدربزرگ هم وجود دارد که یک NPC است و روی صندلی گهوارهای خودش جا خوش کرده. هنگامی که خانواده او را با خون گرفتهشده از قربانیان بیچاره غذا میدهد، او یک پالس برای ردیابی قربانیان در محل میفرستد.
این دو ساید یک ترکیب جالب را ایجاد میکند که یک ریتم موش و گربهگونه دارد. در بعضی از مواقع، قربانی ممکن است راهش را به حیاط پیدا کند جایی که لدرفیس منتظر اوست! در این نقطه، او میتواند از طریق یک چاه به زیرزمین برگردد تا زنده بماند. درجایی دیگر پلیرها خودشان را از پنجره به بیرون پرتاب میکنند تا به آزادی برسند، اما این همان جاست که یکی دیگر از اعضای خانواده در حال پرسه زدن است.
به عنوان یک قربانی، همیشه یک جو سنگین و تنشزا را تجربه خواهید کرد حتا زمانی که هیچ آدمخواری در تعقیب شما نباشد. به عنوان یک عضو خانواده، بازی مقداری مثل Overcooked میماند. شما و باقی رفقا باید این بچههایی قدرنشناس و افتضاح را که خواهان فرار از قلابهای گوشت هستند پیدا کنید، و همیشه در تلاش باشید تا مطمئن شوید گیتها قفل هستند، ژنراتورها در حال کارند و پدربزرگ سیر و غذا خورده!
بازی The Texas Chain Saw Massacre برای انتشار در 2023 ست شده و قرار است برای پلیاستیشن 4 و 5، اکسباکس وان، اکسباکس سریز و ویندوز (استیم) موجود خواهد بود.
+ منبع
معرفی قربانیها
زمانی که ماریا فلورس گم شده است و نیروهای محلی از پیداکردن او نامید شدهاند، خواهر کوچکترش، آنا، با تعدادی از دوستان کالج ماریا تیمی را برای پیدا کردن او تشکیل میدهد. حالا وقت آن است که با این گروه دیدار کنیم.احتمالا با داستان ماریا فلورس آشنا شدید (یک دانشجوی کالج که برای عکاسی از گلهای وحشی به محله آستین رفته بود اما به طور مرموزی ناپدید شد). خواهر کوچک او یعنی آنا به چند تن از دوستان ماریا ملحق شد تا برای ماموریت جستجوی او آماده شوند. ماریا در واقع نقش یک کاتالیزور را در اینجا دارد و تیم تجسس همان بازیگران ما هستند. اما ساخت این به اصطلاح بازیگران به سادگی دادن فقط نام و چهره به آنها نیست. نه وقتی که انتظار دارید بازیکنانتان به آنها وابسته شوند و یک پیوند معنادار با آنها ایجاد کنند.
" وقتی دورهم جمع شدیم تا راجع به قربانیها در بازی فکر کنیم، دو چیز را سرلوحه خودمون قرار داده بودم: آیا بازی کردن جای این کاراکترها برای مردم لذتبخش خواهد بود؟ و آیا اینها به عنوان یک گروه از دوستان در کنار هم منطقی بنظر میرسند؟ درواقع، سوال اول خیلی مهمه. حتما باید برای هر کدام از اونها به اندازه کافی شخصیتپردازی صورت بگیره تا درست در کنار هم چفت شوند و در پایان هویت و ویژگی مخصوص به خود داشته باشند. این به این معنی است که ما به صورت عمیق روی این موضوع تمرکز کردیم. میخواستیم یک گروه داشته باشیم که در لایه اولیه، شدیدا روی سبکهای مختلف بازی تاثیر داشته باشند. فکر راجع به روابط اونها (کی بهترین دوست کیه؟ چرا این دو با هم رفیقاند؟) بهمون کمک کرد تا یک گروه از افراد را بسازیم که در کنار هم قرار گرفتن آنها یک حس عادی بهمون بده، حتی وقتی که بشدت با هم متفاوتاند.
- اسماعیل ویسنس، تهیهکننده اجرائی Gun Interactive
وقتی که شروع به ایجاد یک گروه از افراد با شخصیتپردازی مختلف میکنید و به آنها داستان و هویت میدهید، آن جنبه از شخصیتشان که چطور در بازی ظاهر میشوند توسعه پیدا میکند. اینکه چطور با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعفشان قابل بازی باشند. بیایید کمی راجع به این افراد صحبت کنیم. اینکه واقعا اونها چه کسانی هستند.
" وقتی به طور دقیق شخصیتپردازی این گروه متفاوت اما مرتبط از افراد انجام شود (اونا که به طور احساسی به قضیه ماریا مرتبطاند و سعی میکنند تا تواناییها و تجربیات خودشون رو به گروه بیارند) اینجاست که قابلیتهای درون بازی هر کاراکتر به طور طبیعی شکل میگیرد. در اول باید روی اینکه اونا دقیقا کی هستند وقت فراوان بگذاریم تا به طبع اون شروع به ساخت وجه بصریشان کنیم، اینکه چه شکلی باشند: در فلان موقعیت چطور واکنش نشان خواهند داد؟ از اینجا به بعد، این واقعا به یک مسئله طراحی تبدیل میشه که چطور صفات، تواناییها و پیشینهشون رو برای نقشآفرینی نهایی به بازی The Texas Chain Saw Massacre بیاوریم."
- رونی هابز - کارگردان نوآوری Gun Interactive
درحالی که اینها فقط یک بخش کوتاهی از داستان اصلی است، امیدواریم این ایده را به دست آورده باشید که شخصیتها چطور از هم متمایز هستند، کجا میتوانند به عنوان یک فاکتور مهم باشند و کجا به عنوان یک شخصیت مکمل. دانستن اینکه شما پنج کاراکتر توانا برای یک تیم چهار نفره در دسترس دارید یعنی هماهنگ شدن با دیگر بازیکنان اطرافتان یا میتواند تاثیرگذاری آنها را دوبرابر کند یا نقاط ضعفشان را پوشش دهد. همکاری قویترین ابزار در دسترس بازی است، اما هر کدام از شخصیتها به طور تنها نیز قابلیت زنده ماندن در مبارزه را به روش مجزا و منحصر به فرد خود دارند.
+ منبع
آخرین ویرایش: