نام:The Last Remnant
سازنده و ناشر:Square Enix
پلتفورم:PC,PS3,X360
سبک:Role-Playing
درجه سنی:M
تاریخ عرضه:X360:20 NOv,PS3,PC:TBA
------------------------------------------------------------------
با شروع این نسل جدا سبک JRPG کمرنگ تر شد و بسیار کم بازی به این سبک میدیدیم که البته رفته رفته با علاقه ای که به این سبک نشان داده میشود بازیهای این ژانر بیشتر بیشتر میشوند...
The Last Remnant از معدود بازیهای Square Enix هست که کمی مایه های غربی در آن دیده میشود و اولین بازی SE هست که با موتور قدرتمند Unreal 3 ساخته میشود.
مانند همیشه ما با یک دنیای دیگر و خیالی طرفیم دنیایی که چندین نژاد مانند Mitras که شبیه انسان هستند و یا Yamas که چیزی شبیه به ماهی و انسان هستند و....سالیان پیش قوم باستان اشیایی با نام Remnant از خود باقی گذاشتند که با گذشت سالها مردم از وجود قدرت بالای آنها بی خبر بودند تا اینکه از قدرت مرموز Remnant ها مطلع شدند و قصد استفاده از آن را داشتند اما به یکباره قدرت آن تمامی دنیا را به ریخت و عده ای توانستند قدرت این اشیا را بدست آورند و حکمرانی سرزمین های دیگر را بدست بگیرند و سالیان متمادی به این روال گذشت هر روز خونریزی هر روز جنگ و استعمار تا اینکه در میان این جنگ قهرمان بازی یعنی Rush Skyes وقتی به دهکده اش حمله شد وارد جنگ شد اما در همین حال خواهر او Irina دزدیده شد و راش حالا باید به سفر JRPG وارانه خود با دوستانی که در طول سفر پیدا خواهد کرد پا بگذارد در این راه او حقایقی در مورد خواهر و Remnant ها و حتی مسایل بسیار بزرگتر میفهمد که باید با او همراه شد تا به آن پی برد...
متاسفانه چیز زیادی از داستان و پیش زمینه آن گفته نشده اما همان طور که سبک بازی اقتضا میکند یکی از بزرگترین عناصر این آن داستان است که افراد SE با ده ها و یا صد ها بازی خود این پتانسیل داستانی را به تصویر کشیده اند و در مورد این بازی هم صدق خواهد کرد.
شما با یک بازی Action طرف هستید اما نه اکشنهایی که امروزه در JRPG ها دیده میشود به جای لشگر های 4 به 4 شما با لشگرهای عظیمی طرف خواهید بود. شاید الان کمی به فکر این باشید که در این بازی هم مانند Dynasty Warrior باید چشم را بست و کلید زد اما باید بدانید که سبک و المان های جدید به کل این بازی را از آن دور کرده است.شما با گروه 5 نفره خود وارد نبرد عظیمی خواهید شد شما کنترل یک کاراکتر را بر عهده خواهید داشت و با برنامه ای که از قبل چیده اید و دستورات به هنگام مبارزه آنها را راهنمایی خواهید کرد در کل باید استراتژی عاقلانه ای برای جنگ داشته باشید به طور مثال کاراکتر های ضعیف و یا Healer ها باید عقب بایستند و بقیه گروه را حمایت کنند و یا تیراندازها به چگونه رفتار کنند چه موقعی از قدرتهای جادویی و آیتم استفاده کنند چقدر از ایتم ها بهره گیری کنند چه کسی را هدف قرار دهند گرچه تمامی این گزینه در بازیهای دیگر دیده شده اما کاربرد آن در نبرد های عظیم باید جالب باشد.نواری در بازی وجود خواهد داشت با نام Morale که روحیه سربازان شما و دشمن را نشان خواهد داشت و تاثیر مستقیمی در نبرد خواهد داشت به طوری که هیولای بزرگ به سمت لشگر حمله کند از نوار گروه شما کم خواهد شد و ترس و استرس به لشگر وارد خواهد شد اما اگر در همین حین شما با یک حمله انتحاری او را از پای در آورد با فریاد بلند لشگر شما همراه خواهد و شور و اشتیاق زیادی همراه با افزایش نوار پیدا خواهند کرد.سبک مبارزات چیزی بین Turn-Base و Action Real Time است به طوری که شما دارای نواری هستید که هنگامی که پر شود قارد خواهید بود عملی را انجام دهید به طور مثال هر 2 ثانیه آن پر میشود و قادر به حمله هستید و دیگر پشت سر هم نمیتوانید حمله و جادو به کار ببرید که طرفداران دو سبک را راضی خواهد نگاه داشت البته این شیوه ی مبارزه کم کم در JRPG های امروزی دارد جا می افتد.دوربین بازی در میان نبرد خواهد نشان داد که شما با گروه 5 نفری خود عضوی کوچک از یک جوخه سربازان و جوخه شما عضوی کوچک از لشگر عظیم خود خواهد بود مطمئنا نبرد با 70-100 دشمن و زدن کلید ها به سبک God Of war در بعضی صحنه ها و دستورات و استفاده از جادو قدرتها و همکاری و حرکات تیمی و Morale باید بسیار جذاب باشد.
از دیگر موارد گیم پلی میتوان به محیط عظیم که تا بحال 6 شهر آن فاش شده است اشاره کرد محیطی که مطمئنا بی تاثیر از Final Fantasy نبوده است. شما در شهر ها میتوانید ماموریت بگیرید و خرید کنید و به سرگرمی و... بپردازید و گفته میشود با یک زمان 30-40 ساعته میتوانید بازی را به پایان برسانید.
حدود 6 شخصیت قابل بازی و شخصیت های NPC زیادی در بازی حضور خواهد داشت که معرفی آنها در متن نمیگنجند اما همین قدر بدانید که آن ها طراحی بین شخصیت های ژاپنی و غربی خواهند داشت زیرا SE بسیار به فکر بازار غرب است والبته مهمتر از همه به لطف نوابغ SE باید انتظار یک شخصیت پزداری استثنایی را داشت.
در مورد گرافیک و استفاده از Unreal Engine باید عرض کرد که این موتور بسیار دست کاری شده است که تا یک گرافیک نسبتا خوب را به ارمغان بیاورد. با وجود محیط های عظیم و آبجکت های بسیار زیاد گرافیک در سطح توقع ظاهر شده است و افکتها ضربه ها و فیزیک نسبتا خوب که شدت آن را نشان میدهند که تاثیر مستقیم در گیم پلی خواهد داشت جو خاصی را پیاده کرده است و در 30 فریم در ثانیه اجرا خواهد شد و عمق دید و بک راند های زنده بسیار خودنمایی میکند.
صداگذاری انگلیسی بازی گرچه به پای نسخه ژاپنی نمیرسد اما انتظار میرود حداقل متوسط ظاهر شود گرچه چیز خاصی ندیده ایم و نمیتوان در مورد آن نظر داد و موزیک و صداگذاری بازی Tsuyoshi Sekitoانجام دادخ است شخصی که در کارنامه خود حضور در چند Final Fantasy دارد.
TLR بعید است که بتواند به عنوان یک JRPG بسیار قوی که در این نسل جای آن خالی است را پر کند اما بدانید که با شاهکاری دیگر از SE طرف خواهیم بود.
سازنده و ناشر:Square Enix
پلتفورم:PC,PS3,X360
سبک:Role-Playing
درجه سنی:M
تاریخ عرضه:X360:20 NOv,PS3,PC:TBA
------------------------------------------------------------------
با شروع این نسل جدا سبک JRPG کمرنگ تر شد و بسیار کم بازی به این سبک میدیدیم که البته رفته رفته با علاقه ای که به این سبک نشان داده میشود بازیهای این ژانر بیشتر بیشتر میشوند...
The Last Remnant از معدود بازیهای Square Enix هست که کمی مایه های غربی در آن دیده میشود و اولین بازی SE هست که با موتور قدرتمند Unreal 3 ساخته میشود.
مانند همیشه ما با یک دنیای دیگر و خیالی طرفیم دنیایی که چندین نژاد مانند Mitras که شبیه انسان هستند و یا Yamas که چیزی شبیه به ماهی و انسان هستند و....سالیان پیش قوم باستان اشیایی با نام Remnant از خود باقی گذاشتند که با گذشت سالها مردم از وجود قدرت بالای آنها بی خبر بودند تا اینکه از قدرت مرموز Remnant ها مطلع شدند و قصد استفاده از آن را داشتند اما به یکباره قدرت آن تمامی دنیا را به ریخت و عده ای توانستند قدرت این اشیا را بدست آورند و حکمرانی سرزمین های دیگر را بدست بگیرند و سالیان متمادی به این روال گذشت هر روز خونریزی هر روز جنگ و استعمار تا اینکه در میان این جنگ قهرمان بازی یعنی Rush Skyes وقتی به دهکده اش حمله شد وارد جنگ شد اما در همین حال خواهر او Irina دزدیده شد و راش حالا باید به سفر JRPG وارانه خود با دوستانی که در طول سفر پیدا خواهد کرد پا بگذارد در این راه او حقایقی در مورد خواهر و Remnant ها و حتی مسایل بسیار بزرگتر میفهمد که باید با او همراه شد تا به آن پی برد...
متاسفانه چیز زیادی از داستان و پیش زمینه آن گفته نشده اما همان طور که سبک بازی اقتضا میکند یکی از بزرگترین عناصر این آن داستان است که افراد SE با ده ها و یا صد ها بازی خود این پتانسیل داستانی را به تصویر کشیده اند و در مورد این بازی هم صدق خواهد کرد.
شما با یک بازی Action طرف هستید اما نه اکشنهایی که امروزه در JRPG ها دیده میشود به جای لشگر های 4 به 4 شما با لشگرهای عظیمی طرف خواهید بود. شاید الان کمی به فکر این باشید که در این بازی هم مانند Dynasty Warrior باید چشم را بست و کلید زد اما باید بدانید که سبک و المان های جدید به کل این بازی را از آن دور کرده است.شما با گروه 5 نفره خود وارد نبرد عظیمی خواهید شد شما کنترل یک کاراکتر را بر عهده خواهید داشت و با برنامه ای که از قبل چیده اید و دستورات به هنگام مبارزه آنها را راهنمایی خواهید کرد در کل باید استراتژی عاقلانه ای برای جنگ داشته باشید به طور مثال کاراکتر های ضعیف و یا Healer ها باید عقب بایستند و بقیه گروه را حمایت کنند و یا تیراندازها به چگونه رفتار کنند چه موقعی از قدرتهای جادویی و آیتم استفاده کنند چقدر از ایتم ها بهره گیری کنند چه کسی را هدف قرار دهند گرچه تمامی این گزینه در بازیهای دیگر دیده شده اما کاربرد آن در نبرد های عظیم باید جالب باشد.نواری در بازی وجود خواهد داشت با نام Morale که روحیه سربازان شما و دشمن را نشان خواهد داشت و تاثیر مستقیمی در نبرد خواهد داشت به طوری که هیولای بزرگ به سمت لشگر حمله کند از نوار گروه شما کم خواهد شد و ترس و استرس به لشگر وارد خواهد شد اما اگر در همین حین شما با یک حمله انتحاری او را از پای در آورد با فریاد بلند لشگر شما همراه خواهد و شور و اشتیاق زیادی همراه با افزایش نوار پیدا خواهند کرد.سبک مبارزات چیزی بین Turn-Base و Action Real Time است به طوری که شما دارای نواری هستید که هنگامی که پر شود قارد خواهید بود عملی را انجام دهید به طور مثال هر 2 ثانیه آن پر میشود و قادر به حمله هستید و دیگر پشت سر هم نمیتوانید حمله و جادو به کار ببرید که طرفداران دو سبک را راضی خواهد نگاه داشت البته این شیوه ی مبارزه کم کم در JRPG های امروزی دارد جا می افتد.دوربین بازی در میان نبرد خواهد نشان داد که شما با گروه 5 نفری خود عضوی کوچک از یک جوخه سربازان و جوخه شما عضوی کوچک از لشگر عظیم خود خواهد بود مطمئنا نبرد با 70-100 دشمن و زدن کلید ها به سبک God Of war در بعضی صحنه ها و دستورات و استفاده از جادو قدرتها و همکاری و حرکات تیمی و Morale باید بسیار جذاب باشد.
از دیگر موارد گیم پلی میتوان به محیط عظیم که تا بحال 6 شهر آن فاش شده است اشاره کرد محیطی که مطمئنا بی تاثیر از Final Fantasy نبوده است. شما در شهر ها میتوانید ماموریت بگیرید و خرید کنید و به سرگرمی و... بپردازید و گفته میشود با یک زمان 30-40 ساعته میتوانید بازی را به پایان برسانید.
حدود 6 شخصیت قابل بازی و شخصیت های NPC زیادی در بازی حضور خواهد داشت که معرفی آنها در متن نمیگنجند اما همین قدر بدانید که آن ها طراحی بین شخصیت های ژاپنی و غربی خواهند داشت زیرا SE بسیار به فکر بازار غرب است والبته مهمتر از همه به لطف نوابغ SE باید انتظار یک شخصیت پزداری استثنایی را داشت.
در مورد گرافیک و استفاده از Unreal Engine باید عرض کرد که این موتور بسیار دست کاری شده است که تا یک گرافیک نسبتا خوب را به ارمغان بیاورد. با وجود محیط های عظیم و آبجکت های بسیار زیاد گرافیک در سطح توقع ظاهر شده است و افکتها ضربه ها و فیزیک نسبتا خوب که شدت آن را نشان میدهند که تاثیر مستقیم در گیم پلی خواهد داشت جو خاصی را پیاده کرده است و در 30 فریم در ثانیه اجرا خواهد شد و عمق دید و بک راند های زنده بسیار خودنمایی میکند.
صداگذاری انگلیسی بازی گرچه به پای نسخه ژاپنی نمیرسد اما انتظار میرود حداقل متوسط ظاهر شود گرچه چیز خاصی ندیده ایم و نمیتوان در مورد آن نظر داد و موزیک و صداگذاری بازی Tsuyoshi Sekitoانجام دادخ است شخصی که در کارنامه خود حضور در چند Final Fantasy دارد.
TLR بعید است که بتواند به عنوان یک JRPG بسیار قوی که در این نسل جای آن خالی است را پر کند اما بدانید که با شاهکاری دیگر از SE طرف خواهیم بود.