ارسال پاسخ

ممنون از اسماعیل بخاطر آپلود مجله و اینکه مطلب خوبی نوشته بودن، اولین Hands-Onـی هستش که از این بازی روی کنسول تجربه شده !

از همون اول بیشتر از اینکه بخوان به پروتوگانیست بازی زوم کنن و در مورد اون صحبت کنن، بیشتر در مورد تریکو صحبت شده و اینکه ظاهر بدجوری بدقلقه ! مثلا اینکه برای اینکه انرژی کسب کنه و خستگی ش رو از بین ببره، باید غذا بخوره ولی اگر مثلا یک نیزه یا تیری در جسم ـش فرو رفته باشه، فریاد یا شایدم بهتره بگیم نعره های به شدت بلند و خشنی می کشه که ادیتور مجله گفته:

Trico may look appealing

perched on a castle wall, feathers ruffling in the

wind, but it would be unwise to forget that it’s

both wild and extremely dangerous.

و اینکه مثلا غذا خوردن و خستگی گرفتن این موجود خودش سختیه هایی داره ولی فقط این نیست !

خود ueda گفته:

This creature isn’t like the cute pets that

exist in other games, or an ally that’s really

useful,

پس اون تفکراتی که در مورد این موجود دارید رو کلا عوض کنید، چون طبق خود گفته ueda گفته ما از این دسته بازی هایی که همکار و یا اون یاری که به شما کمک میکنه و خودش رو در تمامی مراحل بازی با شما تطبیق میده و طبق خواسته های شما عمل میکنه، زیاد داریم. "کنترل تریکو یه جورایی مبهمه و این دقیقا همون چیزی بوده که می خواستیم، این یکی از عناصر این بازی هستش. من میخوام وقتی مردم کنترلر رو دستشون میگیرن، شخصیت و موجودی رو کنترل کنن که تا به حال نکردن."

ادیتور در یه جای دیگه میگه که این خرابه های معابد، بناهای فروپاشیده شده و این دوستی رو به رشد (بین تریکو و پسربچه) دقیقا یه حس مبهم و عمیقی رو القاء می کنه که در بازی های قبلی اودا تجربه کردیم، به عبارتی دیگه مثل گشتن و پرسه زدن برای اولین بار در قلعه ملکه شرور در بازی ico !

در قسمت بعدی جالب تر میشه !

میرسن به یه جایی که مسیر تنگ و باریک میشه و این غول بزرگ تریکو نمیتونه رد بشه و جالب اینجاست که زمانی که پسربچه رو از اون تنگه رد می کنیم، تریکو با منجکاوی به پروانه های زرد و سبز و ابی رنگی که بال میزنن در هوا خیره میشه و با تعجب نگاه میکنه ! کم کم ظاهر هوا سرد میشه ! پسربچه دستاش رو حلقه میکنه دور خودش، نفس هاش دیده میشه، اونچا ظاهرا یه محراب هست و یه استخر پر از اب، اونطرف استخر یه آینه دیده میشه ! یه Gun لول ! :D

there’s a mirror

which, once picked up, the boy wields like a

shield. Holding Circle “illuminates” the device shining what is ostensibly an ornate crosshair onto any surface it’s aimed at.

ظاهرا شما وقتی دایره (دکمه) رو نگه میدارید، یه نور آتش مانندی از این سلاح آزاد میشه و شما میتونین هدف گیری کنین به هر نقطه ای که میخواین. اون موقع هست گه یه انرژی قرمز رنگ از دم تریکو به همون سمت و سویی که هدف رفتین رها میشه و متلاشی میکنه اون قسمت رو !

روی دشمن ها مطمئن نیستن که بشه استفاده کرد، چون بیشتر در محیط های پازلی در دمو از این قابلیت استفاده شده !

he hints that the studio

intends to lean heavily on Trico’s lightning.

اودا و تیم ـش هدف دارن تا تکیه زیادی روی همین ویژگی (همان صاعقه ای که از دم خارج میشه بکنن، چون به گفته اودا این خیلی میتونه رو خلق و خوی اون موجود تاثیر بزاره و اون رو درنده خو تر نشون بده !

“There are several reasons why I explored

this idea, but one of them is to make players

understand the force and ferocity of Trico,

===================================

و یک قسمتی که من شخصا خیلی خوشم اومد فلسفه اش و نگرش در مورد ساخت یه بازی هست ! اینکه یه گیم دیزاینر با هدف و پیشینه قبلی سراغ یه ایده بره،بنظرم محاله که خروجی چیز بدی از آب در بیاد !

“I often get asked about these themes, but

I’m not really conscious of them,” he says. “It’s

not like [I have a specific] interest in those

themes and that’s why they occur in Shadow Of

The Colossus, The Last Guardian or Ico. It’s just

that when you’re creating a game you have to

think about the hardware, and resources, and

programming code and technologies that you

have to work with, and then you think about

what would be a good theme to express those

with.That’s how I arrive at my ideas.

مجله edge مطالب بیشتری نوشته، و اینکه یه Q&A هم داره که خوندش جالبه !


پایتخت ایران
Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or