Supreme Commander 2

picture.php

ناشر: Square Enix
سازنده: Gas Powered Games
سبک: Sci-Fi Real-Time Strategy
تاریخ انتشار: Mar 2, 2010​

با سلام به علاقه مندان بازی های RTS، همونطور که مطلعید قرار است شماره دوم بازی Supreme Commander تا حدودا دو ماه دیگر منتشر شود و نوید یک بازی بسیار خوب دیگر در این سبک را می دهد، چون با پیشرفت های حاصله تا به حال بسیاری از ایرادات نسخه قبل برطرف شده اند، هنگامی که شماره اول این بازی به بازار اومد و علاقه مندان بازی رو تهیه کردن، پس از نصب و اجرا و شروع اولین مرحله به شدت توی ذوق همه زده شد اونم به خاطره HUD بسیار مزخرف و بی خاصیتی که حدوده 50% صفحه رو اشغال می کرد و علاوه بر بی مصرف بودن بسیار گیج کننده بود و بعد طی ساعت ها بازی هم نمیتونستید بفهمید که نصف این امکانات (که اکثرا هم هیچ استفاده ای حتی تا پایان بازی هم نداشتند) به چه دردی می خورند و اگر متوجه استفاده شان میشدید هیچ میل و رغبتی به استفاده و توجه به این همه اعداد و کلیدهای ریز و درشت نداشتید، ولی اینبار با یک HUD جمع و جور و خوش دست طرفید، ولی با این که HUD چشمگیری نیست ولی خوب همین که مرتبه کافیه (البته بهترین HUDهای بازی های استراتژی به نظرم به ترتیب:1. C&C3:TW و 2. AOEIII هستن)

picture.php


اما معروف و پرفروش شدن عنوان SC به خاطره عظمت و نبردهای بسیار شلوغش بود که این دفعه در SC2 این نبرد ها عظیم تر و از لحاظ کیفی بهتر و تاکتیکی تر شده اند، یونیت های مختلف اینبار نقش پررنگ تری در پیروزی و شکست شما دارند و علاوه بر یونیت های جدید شامل امکانات مختلفی برای یونیت های خود خواهید بود که دیگر مانند قبل نیازی به تکیه بر شانس برای پیروزی نیست، مثلا در SC شما یک لشکر برای مبارزه با نیروی زمینی دشمن و یک سپاه جداگانه هم برای مبارزه با نیروی هوایی مجبور بودید بسازید که اگر شانس می آوردید و یونیت هایتان از نظر تعداد بر دشمن برتری داشتند پیروز میدان بودید ولی اگر خدای نکرده به امکانات دفاعی دشمن(که نابودی امکانات دفاعی هم بسیار مشکل بود) برخورد می کردید حتی اگر یونیت هایتان 3برابره دشمن بودند باز هم امکان شکست بسیار بالا بود، ولی این بار با اضافه شدنه امکان جدیدی به اسم آپگرید یونیت ها دیگر نیازی به سه بار لشکر کشی برای پیروزی نخواهید داشت

picture.php


برای مثال یونیتی جدید به اسم Rocket Tank به جناح UEF اضافه شده که در حالت عادی یک تانک مجهز به دو عدد توپ ضد تانک است، پس از ارتقای این واحد به لول1 این تانک به دو عدد توپ بزرگتر و قویتر مجهز شده و پس از ارتقا به لول2 به 3عدد توپ مجهز و پس از ارتقا به آخرین سطح تراز این تانک به یک پدافند هوایی مجهز می شود، این تنها یک نمونه از واحدهای جدید و بسیار مفید است، همچنین ارتقای واحد ها به لول های مختلف از طریق منویی که مخصوص این فرآیند می باشد صورت می گیرد.
از دیگر امکانات اضافه شده یک توپ پرتاب نیروهای پیاده نظام (همان روبات ها) می باشد (البته من در جناح UEF این توپ رو دیدم حالا نمیدونم دو جناح دیگه دارن یا نه) که جهت پرتاپ نیروها از یک طرف دره به طرف دیگر استفاده خواهد شد. همچنین برای ایجاد تعادل بیشتر واحد های غول پیکر به هر سه جناح به یک نسبت اضافه شده است و نقش بسیار پررنگی همانند قبل در پیروزی ایفا میکنند. این بار با لوکیشن های بزرگتر و زیباتر از قبل روبرو خواهیم شد که به تنوع بازی کمک شایانی کرده اند

picture.php


در کل انتظارات از این بازی بالاست و امیدواریم SC2 شروعی موفق برای RTSهای امسال باشد.
 
آخرین ویرایش:
بازی از Gamespot امتیاز هشت گرفت

از campain بازی تعریف کرده و مشکل بازی گویا یک مقدار هوش مصنوعی ضعیف دشمن هست

به هر حال Razor بازی رو با حجم 7.2 Gig بیرون داده .

در اولین فرصت که بدستم برسه بازی خواهم کرد.
 
اولی 90 درصد تقلید
ببخشید؟!
SupCom 1 به تنها گیمی که ربط داره، Total Annihilation ـــه که بزرگترین کار Taylor بوده. سیستم Economy، سیستم ساخت و ساز، Experimental Unit ها، سیستم رادار و Stealth، سیستم Strategic Zoom، سیستم محاسبه حرکت و برخورد گلوله‌ها به هدف... همه چیزایی هستن که یادم نمیاد توی RTS دیگه‌ای دیده باشم.
حالا قضیه تقلید چیه؟
 
ببخشید؟!
SupCom 1 به تنها گیمی که ربط داره، Total Annihilation ـــه که بزرگترین کار Taylor بوده. سیستم Economy، سیستم ساخت و ساز، Experimental Unit ها، سیستم رادار و Stealth، سیستم Strategic Zoom، سیستم محاسبه حرکت و برخورد گلوله‌ها به هدف... همه چیزایی هستن که یادم نمیاد توی RTS دیگه‌ای دیده باشم.
حالا قضیه تقلید چیه؟
فقط یه مقداری از تقلید های شماره اول این بازی رو از عناوین دیگه میگم:
توی Supcom سه نژاد وجود دارن، نژاد انسان ها از تران های StarCraft گرفته شدند. حتی توی اسم این نژاد انسان Federation (United Earth Federation( دیده میشه که باز هم از SC گرفته شده. حتی دیالوگ های قبل از شروع مراحل UEF هم شبیه دیالوگ های SC هستش. (حرکت دادن بیس هم که باز شبیه به SC هستش) از این نژاد بگذریم با سایبران طرف هستیم که به جز اسمشون دقیقا همون NOD های C&C TS هستند. حتی توی دیالوگ های ابتدای مراحل سایبران هم از دیالوگ های TS تقلید شده. اوج فاجعه مربوط به اون موجود Cabal مانندی هست که قبل از شروع ماموریت ها مثل چیزی که توی TS دیدیم گیمر رو راهنمایی می کنه. حتی ظاهر هیروی سایبران هم با NOD Trooper فرقی نداره و عملا کپی شده. از این بگذریم کلیت یونیت های سایبران به یونیت های NOD شبیه هستند. اصولا تنها تفاوتی که اینجا وجود داره و شاید به نظر شما جدید بیاد تو کلیت داستانی NOD و سایبران هست. نژاد سوم هم Aeon ها هستند که خیلی خیلی به Seraphim ها شبیه هستند. user interface بازی هم به SC شبیه هست اما اینجا با یک نو اوری (!) رو به رو هستیم و می تونیم UI رو جا به جا کنیم ! جالب اینه که با تغییر جای UI حالا این قسمت شبیه به سری C&C میشه. مدیریت منابع بازی هم از DoW گرفته شده. باز هم بگم ؟
البته من منکر نکات مثبت بازی نمیشم اما شماره اول به قدری از RTS های معروف تقلید کرده بود و از مشکلات ریز و درشتی رنج می برد که جای هیچ حرفی رو باقی نمی گذاره

پ.ن:امیداوارم این بازی هایی که اسمشون رو اوردم بازی کرده باشید که ...
 
پ.ن:امیداوارم این بازی هایی که اسمشون رو اوردم بازی کرده باشید که ...
بله بازی کردم.
اونقدر با پستی که دادی مشکل دارم که کلاً بحث رو همین‌جا قطع کنیم بهتره :دی
فــِـک کنم دیدگاه من و شما نسبت به طراحی Unit ها، گیم‌پلی، UI!!!، مدیریت منابع و هر المانی که تشکیل‌دهنده یه RTS هست، زمین تا آسمون فرق داره.
 
یعنی فقط دو سه نفر اینو میخوان بازی کنن ؟ هیچکی نیست ؟

من تموم کردم . چون به نظر میاد طرفدار زیادی اینجا نداره توضیح نمیدم فقط در کل به نظر من نسبت به نسخه قبل بیشتر افت داشته تا پیشرفت . چیزای خوب زیادی از دست داده و چند تا چیز خوب اضافه شده بهش . :(



۞۩ محمد ۩۞
 
بازيه بسيار عالييه من كه خيلي باحاش حال ميكنم:love:

از اساتيد يه سوال داشتم

به نظرتون كدوم واحد experimental قوي تره؟ king kriptor يا universal clossus ?

منكه خودم فكر ميكنم king kriptor خيلي قويتر باشه:biggrin1:
 
آخرین ویرایش:
سیستم مورد نیازش چیه
Minimum PC System Requirements
---------------------------------
OS: Windows XP/Vista/Windows 7
Processor: 2.6 GHz
Memory: 1GB RAM (XP) 1.5GB RAM (Vista/Windows 7)
Video: 256 MB VRAM DX9 compliant with Pixel Shader 3.0
DirectX Support: DirectX 9.0
Sound: No accelerated sound hardware required
Hard Drive: 4-5 GB, for full install & DirectX
Internet Connection: Cable/Broadband
========================================
Recommended PC System Configuration
---------------------------------------
OS: Windows XP/Vista/Windows 7
Processor: 3,0 GHz Dual Core AMD or better
Memory: 2GB RAM
Video: ATI Radeon™ X1800 or equivalent card
with 256 MB VRAM with Pixel Shader 3.0
DirectX Support: DirectX 9.0
Sound: No accelerated sound hardware required
Hard Drive: 4-5 GB, for full install & DirectX
Internet Connection: Cable/Broadband
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or