ناشر: Square Enix
سازنده: Gas Powered Games
سبک: Sci-Fi Real-Time Strategy
تاریخ انتشار: Mar 2, 2010
سازنده: Gas Powered Games
سبک: Sci-Fi Real-Time Strategy
تاریخ انتشار: Mar 2, 2010
با سلام به علاقه مندان بازی های RTS، همونطور که مطلعید قرار است شماره دوم بازی Supreme Commander تا حدودا دو ماه دیگر منتشر شود و نوید یک بازی بسیار خوب دیگر در این سبک را می دهد، چون با پیشرفت های حاصله تا به حال بسیاری از ایرادات نسخه قبل برطرف شده اند، هنگامی که شماره اول این بازی به بازار اومد و علاقه مندان بازی رو تهیه کردن، پس از نصب و اجرا و شروع اولین مرحله به شدت توی ذوق همه زده شد اونم به خاطره HUD بسیار مزخرف و بی خاصیتی که حدوده 50% صفحه رو اشغال می کرد و علاوه بر بی مصرف بودن بسیار گیج کننده بود و بعد طی ساعت ها بازی هم نمیتونستید بفهمید که نصف این امکانات (که اکثرا هم هیچ استفاده ای حتی تا پایان بازی هم نداشتند) به چه دردی می خورند و اگر متوجه استفاده شان میشدید هیچ میل و رغبتی به استفاده و توجه به این همه اعداد و کلیدهای ریز و درشت نداشتید، ولی اینبار با یک HUD جمع و جور و خوش دست طرفید، ولی با این که HUD چشمگیری نیست ولی خوب همین که مرتبه کافیه (البته بهترین HUDهای بازی های استراتژی به نظرم به ترتیب:1. C&C3:TW و 2. AOEIII هستن)
اما معروف و پرفروش شدن عنوان SC به خاطره عظمت و نبردهای بسیار شلوغش بود که این دفعه در SC2 این نبرد ها عظیم تر و از لحاظ کیفی بهتر و تاکتیکی تر شده اند، یونیت های مختلف اینبار نقش پررنگ تری در پیروزی و شکست شما دارند و علاوه بر یونیت های جدید شامل امکانات مختلفی برای یونیت های خود خواهید بود که دیگر مانند قبل نیازی به تکیه بر شانس برای پیروزی نیست، مثلا در SC شما یک لشکر برای مبارزه با نیروی زمینی دشمن و یک سپاه جداگانه هم برای مبارزه با نیروی هوایی مجبور بودید بسازید که اگر شانس می آوردید و یونیت هایتان از نظر تعداد بر دشمن برتری داشتند پیروز میدان بودید ولی اگر خدای نکرده به امکانات دفاعی دشمن(که نابودی امکانات دفاعی هم بسیار مشکل بود) برخورد می کردید حتی اگر یونیت هایتان 3برابره دشمن بودند باز هم امکان شکست بسیار بالا بود، ولی این بار با اضافه شدنه امکان جدیدی به اسم آپگرید یونیت ها دیگر نیازی به سه بار لشکر کشی برای پیروزی نخواهید داشت
برای مثال یونیتی جدید به اسم Rocket Tank به جناح UEF اضافه شده که در حالت عادی یک تانک مجهز به دو عدد توپ ضد تانک است، پس از ارتقای این واحد به لول1 این تانک به دو عدد توپ بزرگتر و قویتر مجهز شده و پس از ارتقا به لول2 به 3عدد توپ مجهز و پس از ارتقا به آخرین سطح تراز این تانک به یک پدافند هوایی مجهز می شود، این تنها یک نمونه از واحدهای جدید و بسیار مفید است، همچنین ارتقای واحد ها به لول های مختلف از طریق منویی که مخصوص این فرآیند می باشد صورت می گیرد.
از دیگر امکانات اضافه شده یک توپ پرتاب نیروهای پیاده نظام (همان روبات ها) می باشد (البته من در جناح UEF این توپ رو دیدم حالا نمیدونم دو جناح دیگه دارن یا نه) که جهت پرتاپ نیروها از یک طرف دره به طرف دیگر استفاده خواهد شد. همچنین برای ایجاد تعادل بیشتر واحد های غول پیکر به هر سه جناح به یک نسبت اضافه شده است و نقش بسیار پررنگی همانند قبل در پیروزی ایفا میکنند. این بار با لوکیشن های بزرگتر و زیباتر از قبل روبرو خواهیم شد که به تنوع بازی کمک شایانی کرده اند
در کل انتظارات از این بازی بالاست و امیدواریم SC2 شروعی موفق برای RTSهای امسال باشد.
آخرین ویرایش:


