تیم های بزرگ که کار خلاق میکنن دیگه هر چند سال یبار سر و کله شون پیدا میشه و زمان غیبت خیلی طولانی شده. مثلا یه زمان ما هر یه سال در میون ND و Epic رو داشتیم و UC و GoW نشون میدادن! اما الان سال هاست نوتی داگ و کوآلشن سر و کله شون پیدا نمیشه! این مساله در خصوص باقی استدیوهای بزرگ و خلاق که با ایده های بدیع ماهارو عاشق گیم کردن صادقه. در عوض ما الان حجم عظیمی از بازی های AA و کوچک تر از استدیوهای تازه تاسیس رو داریم میبینیم که قالبنشون اصلا بازی نیستن! ایده های بی سر و ته و تکراری، با اجرا و پروداکشن به شدت ضعیف.
تو همین شو به شدت سرطان و سمی تا دلت بخواد از این نمایش ها داشتیم. بازی هایی که به سرعت فراموش میشن و فروش خوبی هم نمیکنن و صرفا بخاطر هزینه کم تولید زنده میمونن. این باعث کاهش سطح کیفی شوکیس ها شده.
هرکی میخواد نمایشش خوب باشه، باید بتونه عوض این دری وری ها، بازی های بزرگ رو کنار هم جمع کنه و نشون بده.
مشکل بزرگتر ایندی ساختن نیست. همین دولوپرای سابق، میان با یه دست 5 تا هندونه بردارن.
میگن ما سازنده سابق مثلا ویچر، گیرز، هیلو، لست و ... هستیم و الان میخوایم یه بازی بزرگ بسازیم و با یه بودجه که، نمیشه اینارو ساخت و میان، کمبود بودجه میخورن و ماسمالی میکنن.
کوایشن 2019 بازی داده و احتمالا گیرز رو تا 2026 میبینیم و میگفتن یه لغو شده داشته
nd هم تیم اصلیش ر و اون گس خراب کرد ولی در مجموع هم هزینه ساخت بالا رفته و هم مدت ساخت که باعث شده، جدیدا رو به مولتی کردن بیارن تا سودو حاشیه سودشون خوب بشه.
همین الان نینجا تئوری میخواست خاص باشه، بدون شک با شکست تجاری مواجه شده
____________
تازه مثلا فرد مشهور میگم، پیتر مولینکس رفت استودیو 22cans رو زد
دو تا بازی داد تازه ایندی زد، جفتشون تو ارلی اکسس ول شدن و رفتن.
در کنارش عناوین ایندی با سازنده ناشناخته داریم
مثل عناوین تک نفره bright memory,manor lords
حدشونو میدونن و عنوانی خوبی میسازن و تو شوکیسها هم بندرتن و با عرضه و دیدن گیمف بفروش مناسب میرسن.
همین هیدس 2 یکدفعه ریلیز بصورت ارلی اکسس شد و فروش باحالی زد
تو همین لیست یه شبیه سازه super market simulator
________________
جف کیلی یه پولدوسته، نه فقط اون pc gamer هم هست، این همه گیم خوب وجود داره، با بدترین لاین آپ میبنده شوکیس رو
قب از مراسم، گفته بود جف، انتظاراتو پایین بیارید. برا همینه.