Suda51: ناشران نمی دانستند بازی های ما را چگونه بفروشند

  • Thread starter Thread starter Kavigne
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Kavigne

کاربر سایت
درود.

suda-goich-suda51-interview-440.jpg


آقای گوئیچی سودا ملقب به سودا 51، بازیساز عجیب و غریب صنعت گیم اذعان نمود تاکنون بازیهای آنها فروش خوبی نداشته است و وی این موضوع را به دلیل نحوه نامناسب تبلیغات ناشران بازی هایشان می داند. اما معتقد است در آینده بازیهایشان فروش بهتری خواهند کرد.
در گفتگویی با GamesIndustry در جریان همایش GDC، وی اکتسابGrasshopper توسط GungHo را یک "آزادی" خوانده و بابت آن بسیار ابزار رضایت کرده است. سودا معتقد است به منزله این همکاری وی می تواند آزادانه تر از هر زمانی ایده های خود را پیاده کند، بجای این که در یک خط مشی مشخص که ناشر برایشان تعیین می کند حرکت کند.
وی گفت:

"استیدیو ما (Grasshopper) دارای بیس و پایه ی بسیار استواریست؛ اما از آنجایی که ما کاملا مستقل بودیم همواره ناشران با ما رفتار متفاوتی داشته اند.
"هر ناشر رفتار، ایده و استراتژی متفاوتی دارد، بنابراین مثلا در زمینه فروش، آنها کاری را که فکر میکرند خوب است انجام می دادند، اما زمانی که کار به مرحله عمل می رسید ناگهان استراتژی انها تغییر میکرد.
"وقتی به گذشته می نگریم، می بینیم که ما واقعا استودیو مستقلی بودیم و بدون این که با کمپانی دیگری باشیم قادر نیستیم آنچه را ساخته ایم به فروش برسانیم. چرا که همواره بین یک محصول متفاوت و خلاقانه و فروش بالا، دیواری وجود دارد و ما از وجود ان آگاه هستیم.
"اما اکنون اوضاع متفاوت است، ما [در GungHo] گروه بزرگی را تشکیل داده ایم که می توانیم بازیهایمان را تحت برند Grasshopper منتشر کنیم. معتقدم حالا دریچه خلاقیت و فروش به سوی یکدیگر باز می گردنند و این دو بیش از پیش در راستای یکدیگر پیش می روند.
چون ما می توانیم استراتژی خود را متقیما در کارها وارد کنیم، قطعا میتوانیم به فروش بهتری دست یابیم."


از ساخته های Grasshopper می توان به Shadows of the Damned ،Lollipop Chainsaw و No More Heroes اشاره کرد که انتظار فروش بالایی از آنها میرفت اما چنین اتفاقی نیفتاده است. این کمپانی پرکار دو بازی دیگر نیز در دست ساخت دارد، یکی Killer Is Dead که انتظار می رود تابستان در غرب عرضه گردد و دیگری یک عنوان اکشن معرفی نشده می باشد که به No More Heroes ارتباطی ندارد.
 
آخرین ویرایش:
راست می‌گه خب. بازیهاشون در حد یک عنوان AAA بوده و ناشران از این همه سرمایه و تبلغات نتوستن به نحو احسنت استفاده کنن...
 
گرس هاپر و پلاتینیوم گیمز الان جزو فعال ترین و بهترین استودیوهای ژاپنی هستن که هنوز به سبک و استایل ژاپنی وفادار موندن و بازی هاشون از کیفیت زیادی برخورداره ولی متاسفانه ناشرین در حقشون خیلی ظلم کردن و بودجه مناسبی رو برای بازاریابی در نظر نگرفتن....!
مثلا بازی vanquish از پلاتینیوم تنها بازی بود که تونست شاخ Gears of war رو بشکنه و حتی ازش برتر هم باشه اما هیچ وقت نتونست در حد و اندازه این بازی غربی با اون همه تبلیغات و بازاریابی به موفقیت برسه و دلیلش هم چیزی نیست جز کم کاری ناشر...!
 
مثلا بازی vanquish از پلاتینیوم تنها بازی بود که تونست شاخ Gears of war رو بشکنه و حتی ازش برتر هم باشه

معضل صادرات "تـــز" گریبان گیر فرومها شده...امیدوارم مسئولین چاره ای برای این معضل بیابند!!
 
معضل صادرات "تـــز" گریبان گیر فرومها شده...امیدوارم مسئولین چاره ای برای این معضل بیابند!!

باشه سعی میکنم مسئولین رو هم حتما در جریان قرار بدم شما خودت رو زیاد اذیت نکن b-)

در ضمن مقایسه من فقط در مورد هسته اصلی گیم پلی هستش و اگر بودجه این بازی از همون اول به اندازه سری Geow چشمگیر بود میتونست توی بخش های مثل گرافیک و مولتی پلیر و ... هم رغیب سر سختی باشه

بگذریم از این که زاویه دوربین روی شانه که بعدا توی این بازی ها باب شد قبلا توسط خود میکامی به تکامل رسیده بود.(ربطی نداشت ولی همینجوری گفتم یه فخری فروخته باشم !)>:)
 
آخرین ویرایش:
زمونه طوری شده که ملت زیاد سراغ بازیهای عجیب غریب نمیرن. مثلا Lollipop Chainsaw چی داشت که بخواد فروش 2-3 میلیونبی داشته باشه؟
حتی این عنوان Killer is Dead هم با وجود اینکه ظاهر جذاب و مناسبی داره اما احتمالا سرنوشتش میشه مثل بازیهای قبلی این استودیو
 
باشه سعی میکنم مسئولین رو هم حتما در جریان قرار بدم شما خودت رو زیاد اذیت نکن b-)

در ضمن مقایسه من فقط در مورد هسته اصلی گیم پلی هستش و اگر بودجه این بازی از همون اول به اندازه سری Geow چشمگیر بود میتونست توی بخش های مثل گرافیک و مولتی پلیر و ... هم رغیب سر سختی باشه

بگذریم از این که زاویه دوربین روی شانه که بعدا توی این بازی ها باب شد قبلا توسط خود میکامی به تکامل رسیده بود.(ربطی نداشت ولی همینجوری گفتم یه فخری فروخته باشم !)>:)

مقایست از پای بست ویرانه عزیز...

ب صرف اینکه بودجه نداشته فلان ناشر وگرنه میتونست بازیش شاخ بشه...

این مسئله رو میشه به همه ی بازی ها تعمیم داد...
Kill Switch بازی ای بود که تو سبک سوم شخص انقلاب ایجاد کرد..خب اگه ناشرش پول میداد نسخه دومش الان بهترین بازی TPS بود؟
میکامی هم بعدش RE4 رو ساخت...

Geow شاهکار کلیفی بیه...اصلا ونکوییش در سطحی نیست ک بخوای با این بازی مقایسش کنی...بعدشم بگی پول نداشتن تبلیغات کنن وگرنه رقیب سرسختی میشد...

اگه معیار پول باشه پس چرا سونی نتونست یه TPS قوی بسازه ک رقیب GeOW بشه؟؟(اصلا بحثم فن بازی نیست ک بخوام طرف ماکرو رو بگیرم...سونی هم بازی هایی داره ک ماکرو نمیتونه براش رقیب بتراشه)

دوست عزیز دنیای گیم،،دنیای ایده هاست...دنیای نوآوریه...پول هم تاثیر داره..ولی نمیشه گفت چون پول نداشتن رقیب نشدن.

الان میکامی داره TEW رو میسازه...به امکانات شرکتش نگاه میکنی خندت میگیره ولی قراره یه شاهکار بسازه...دیگه از بودجه کپکام هم خبری نیست...پس ایده هست ک بازیو دست میگیره نه پول...

میکامی قراره با EA و کپکام تو سبک وحشت در بیفته...غول های صنعت بازی سازی...با امکاناتی ک نصف پروژه هایی مثل سری DS و RE نیستن...
 
آخرین ویرایش:
Geow شاهکار کلیفی بیه...اصلا ونکوییش در سطحی نیست ک بخوای با این بازی مقایسش کنی...
همین شاهکار کلیفی بی رو (که من هم منکر خوب بودنش نیستم) بیا از نظر گیم پلی(فقط گیم پلی) با vanquish مقایسه کن...
vanquish چیزی که کم نداره یه چیزایی هم زیادی داره...!
حالا بیا در بقیه موارد مقایسش کن:
موتور خفن و گرافیک چشمگیر + لیسانس افزونه های جانبی مثل فیزیک و غیره:گیرز داره چون پولشو داره (پشتش به بخش تحقیق و توسعه عظیم اپیک گرمه)
مولتی پلیر و زیر ساختار آنلاین خفن : گیرز داره چون پولشو داره
در مورد بودجه تبلیغات هم که نمیتونی دیگه منکرش بشی...بازی انحصاری هستش و کلی پول تبلیغات و هایپ و دمبل و دیمبول پشتشه !
حالا کدوم یکی از اینا رو vanquish داشت؟هیچ کدوم رو...ولی منظور اینه که بدون همه اینها اون مرکزیت بازی که گیم پلی هستش تونست پا به پای (و شاید هم بهتر) گیرز بیاد .
دوست عزیز دنیای گیم،،دنیای ایده هاست...دنیای نوآوریه...
این همه کلون بی کیفیت از گیرز اومد ولی چیزی که vanquish رو متمایز میکنه اینه که استایل خودش رو داره و نمیشه اون رو یه کپی از گیرز نامید.
پس اگه این عنوان رو بازی کرده باشی نمیتونی منکر نوآوری هاش بشی
الان میکامی داره TEW رو میسازه...به امکانات شرکتش نگاه میکنی خندت میگیره ولی قراره یه شاهکار بسازه...دیگه از بودجه کپکام هم خبری نیست...پس ایده هست ک بازیو دست میگیره نه پول...

میکامی قراره با EA و کپکام تو سبک وحشت در بیفته...غول های صنعت بازی سازی...با امکاناتی ک نصف پروژه هایی مثل سری DS و RE نیستن...
خوب دوست من همون vanquish رو هم میکامی ساخته بود دیگه،که شما نوآوریش رو ندید میگیری و میگی با شاهکار کلیفی بی اصلا قابل مقایسه نیست...!!!!!
اونوقت حالا داری برای من از استودیوی بی امکاناتش حرف میزنی...؟!
اگه پشت همین بازی جدیدش هم تبلیغات بزرگ و جهانی و پول خرج کردن نباشه فکر میکنی میتونه با عناوینی مثل RE و DS رقابت کنه؟صدسال سیاه اگه بتونه...
حالا بازی که میخواد بسازه اصلا خدا باشه،اصلا آخرت بازی باشه...وقتی شناخته نشه نمیتونه تبدیل به یه برند جهانی بشه،وقتی هم جهانی نشه نمیتونه سودی داشته باشه ...و باز هم به سرنوشت همون استودیو های خوب اما کم بودجه ژاپنی دچار میشه...
 
همین شاهکار کلیفی بی رو (که من هم منکر خوب بودنش نیستم) بیا از نظر گیم پلی(فقط گیم پلی) با vanquish مقایسه کن...
vanquish چیزی که کم نداره یه چیزایی هم زیادی داره...!
حالا بیا در بقیه موارد مقایسش کن:
موتور خفن و گرافیک چشمگیر + لیسانس افزونه های جانبی مثل فیزیک و غیره:گیرز داره چون پولشو داره (پشتش به بخش تحقیق و توسعه عظیم اپیک گرمه)
مولتی پلیر و زیر ساختار آنلاین خفن : گیرز داره چون پولشو داره
در مورد بودجه تبلیغات هم که نمیتونی دیگه منکرش بشی...بازی انحصاری هستش و کلی پول تبلیغات و هایپ و دمبل و دیمبول پشتشه !
حالا کدوم یکی از اینا رو vanquish داشت؟هیچ کدوم رو...ولی منظور اینه که بدون همه اینها اون مرکزیت بازی که گیم پلی هستش تونست پا به پای (و شاید هم بهتر) گیرز بیاد .

این همه کلون بی کیفیت از گیرز اومد ولی چیزی که vanquish رو متمایز میکنه اینه که استایل خودش رو داره و نمیشه اون رو یه کپی از گیرز نامید.
پس اگه این عنوان رو بازی کرده باشی نمیتونی منکر نوآوری هاش بشی

خوب دوست من همون vanquish رو هم میکامی ساخته بود دیگه،که شما نوآوریش رو ندید میگیری و میگی با شاهکار کلیفی بی اصلا قابل مقایسه نیست...!!!!!
اونوقت حالا داری برای من از استودیوی بی امکاناتش حرف میزنی...؟!
اگه پشت همین بازی جدیدش هم تبلیغات بزرگ و جهانی و پول خرج کردن نباشه فکر میکنی میتونه با عناوینی مثل RE و DS رقابت کنه؟صدسال سیاه اگه بتونه...
حالا بازی که میخواد بسازه اصلا خدا باشه،اصلا آخرت بازی باشه...وقتی شناخته نشه نمیتونه تبدیل به یه برند جهانی بشه،وقتی هم جهانی نشه نمیتونه سودی داشته باشه ...و باز هم به سرنوشت همون استودیو های خوب اما کم بودجه ژاپنی دچار میشه...


یک بازی خدا و آخرت رو نام ببرید ک شناخته نشده؟!!!!!!!!!!

اولا کجای ونکوییش نوآوری داشت برادر من؟؟؟ لابد آهسته تر کردن زمانش؟؟

شما انگار مجنون ونکوییش شدی:دی

دوما میکامی ونکوییش رو ساخته...ولی در چه سبکی؟؟اکشن...ولی بازی بعدیش سبک خودشه و موفق میشه...قرار نیست همه کارای میکامی رو قبول داشته باشیم ک...هر کارگردانی کار متوسط و ضعیفم داره...

کسی منکر نقش پول نشد...ولی نقشی ک شما برای پول در نظر گرفتی عجیبه برام...

ونکوییش چ چیزی تو گیم پلیش نوآوری بوده؟؟فقط همینو بگو من قانع میشم...

یه "گیرز فست" اینهمه تعریف نداره ها...خود دانی...
 
یک بازی خدا و آخرت رو نام ببرید ک شناخته نشده؟!!!!!!!!!!
اکامی و بایونیتا از ساخته های کامیا و همچنین این بازی های اخیر سودا 51 مثل no more heroes بازی های عالی بودن که نه خیلی تبلیغ شدن،نه خیلی شناخته شدن و نه خیلی فروش کردن.
اولا کجای ونکوییش نوآوری داشت برادر من؟؟؟ لابد آهسته تر کردن زمانش؟؟

شما انگار مجنون ونکوییش شدی:biggrin1:
ببین من نمیخوام بگم vanquish آمد و کلا این سبک رو تکون داد و زمین رو از این ور به اون ور کرده و اینا...راستش زیاد هم از این سبک لذت نمیبرم
این کلمه نوآوری رو هم صرفا چون شما در پست قبلیت به کار برده بودی من هم ازش استفاده کردم .
فقط میخوام اینو بگم که تا قبل از vanquish همه بازی های اکشن TPS یه کپی بی کیفیت و مضخرف و تکراری از گیرز بودن ولی vanquish برای خودش استایل داشت...شخصیت داشت...چیزی بود که شبیه بقیه نبود. برای همین هم ارزش این رو داشت که بیشتر شناخته بشه،بیشتر فروش بکنه و ...
در مورد نقش پول هم بیا پیچیده تر از این نکنیم بحث رو و ببندیمش، حرف من فقط اینه که بیشتر بازی های ژاپنی خیلی کمتر از اون چیزی که لایقش هستن مورد توجه قرار میگیرن و این همش به خاطر کمبود بودجه ست.
دوما میکامی ونکوییش رو ساخته...ولی در چه سبکی؟؟اکشن...ولی بازی بعدیش سبک خودشه و موفق میشه...قرار نیست همه کارای میکامی رو قبول داشته باشیم ک...هر کارگردانی کار متوسط و ضعیفم داره...
من چیزی به اسم ضعیف توی کار ایشون به یاد ندارم،حداقل نه این بازی (vanquish)
راستش من دیگه "تز" هام برای این بحث تموم شدست...!!!:d
در بحث های بعدی میبینمت ;)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or