Multi Platform Spidersaurs!

a1-min_eqot.png


آقا انصافا دلتون برای یک Run&gunدوبعدی تنگ نشده؟ برای تیر زدن بی محابا به زمین و هوا ، پریدن ها و لایی کشیدن بین امواج تیر و ترکش و دشمنان بی پروا ..برای هیجان یک بازی دونفره سخت تفنگی..!!برای مقصر جلوه دادن و انداختن تقصیر باخت های پی در پی به گردن یکدیگر وکشیده شدن ادامه درگیری ها و زد و خورد به خارج از صفحه تلویزیون و مانیتور... !!... کسی اینجا دلش contra نمی خواد..!!
اوکی، اگه تنگ نشده که همین الان از این تاپیک برید بیرون و در رو هم پشت سرتون محکم ببندید و دیگه هم این دور و اطراف پیداتون نشه!! ... ولی اگه آره .., خب چرا دم در ایستادید عزیزان ، لطفا بفرمایید داخل و قدم روی چشم بنده قرار بدید...چه نازنین کاربرهایی ، خیلی خوش اومدید و با خودتون صفا آوردید...
خب یکی دیگه از انحصاری ها راهشو به سمت سیستم عامل کامپیوتر شخصی شما باز کرد ،دوباره یک عنوان از Apple arcade ...کنسول دارهای محترم، حالا لازم نیست خودخوری کنید ، برای کنسول های نسل 8 و 9 شما هم میاد...

وقتی زمین در اثر زیاده روی انسان ها در پاره کردن بیش از حد لایه اوزون ! و پشت بندش شدت گرفتن شراره های خورشیدی (solar flare ) و کله پا شدن صنعت کشاورزی ، با کمبود مواد غذایی رو برو میشه ، شرکتی به نام INGESTCorp با مدیریت خانم بیلیونری به نام اریکا سورس ، برای حل مشکل گوارشی جهان اقدام به تولید موجودات حرام گوشتی اعم از لاب استر و هشت پا و سوسک های گوشتی میکنه...تا انسان ها اونها رو ذبح کنند و دل و جیگرشون به سیخ بکشند و جون بگیرند...
منتها همه چیز طبق برنامه پیش نمی ره و حالا این جهش یافته ها هستند که در به در به دنبال یک انسان می گردند تا فیله آبدار باسنش رو به نیش بکشند و به این صورت تا حدی کمبود پروتئین شون رو جبران کنند..
خلاصه این بار انسان ها هستند که قراره خوراک موجوداتی بشوند که زمانی قرار بود ازشون تغذیه کنند...

a2-min_6p76.png

حالا دو نفر به نام های Victoria که یک خانم پانک راک هست و یک افسر که هنوز دوره آموزشی رو هم تموم نکرده به نام Adrian ، این مسئولیت اجتماعی خطیر رو حس میکنند که باید برخیزند وگیتار و تفنگ توپ پرت کن در دست گیرند و در مقابل تهدید ارتش جهش یافته های آدم خوار که نیمی عنکبوت و نیمی دایناسور هستند, از خودشون مقاومت در کنند..و در قدم بعدی با زدن به دل صنایع غذایی INGESTCorp قلب فتنه رو هدف بگیرند..
اگه بگم بازی دقیقا همون contra هست باور نمی کنید ! اشکالی نداره باور نکنید ! ولی همون کنترا هست...بویژه نسخه 3 به این ور که میشه همون 4..
با این تفاوت که الهام و استایل گرفته از کارتون های صبح یکشنبه , نشات گرفته از سرپنجه های هنرمند آرتیست ها و طراحان شانتی ، و تاثیر پذیرفته از ذهنیت خلاق خالقان شماره چهارم کنتراست ..چه بهتر که حال و هوای داینو کرایسیس هم داره...

این بازی سال 2019 بر روی اون پلتفرم منحوس اومده و نمره های درخشانی نگرفته دروغ چرا فقط یک نمره داره اونم 6 بوده، دلیل اصلیش هم کنترل بوده و سختی زیاد که باز هم دلیلش همون کنترل بی صاحاب موبایل بوده که کاملا طبیعی هست برای این سبک روی اونجا.. اما قولی که wayforward در مقام سازنده و ناشر داده اینه که نسخه کنسولی و رایانه‌های شخصی Spidersaurs در زمان عرضه اولیه ، چندین ویژگی جدید را به بازی اضافه می‌کنه: یک مرحله کاملاً جدید، یک رئیس نهایی واقعی جدید، یک پایان جدید، دو تنظیمات سختی جدید، و دو حالت جدید قابل باز شدن (حالت آرکید) و (حالت اسپیدران) و همین طور بهبود های بصری و متعادل کردن گیمپلی...خب فعلا همین...

 
آخرین ویرایش:

ویدئوی جدید که می پردازه به شخصیت ویکتوریا و آپگرید های لحظه ای گیتارش رو نشون میده..

خدارو شکر آپگرید فوق محبوب Spread یا همون تیر پنج شعبه! که اینجا ازش تحت نام metal spread یاد میشه ، درون بازی وجود داره...
(لازم به ذکره Spread در برخی منابع عهد قدیم به عنوان تیر مترشحه! هم دیده شده... )

چند سال قبل بازی blazing chrome که داعیه احیای نام contra رو بر دوش می کشید، ارواح عمه اش..!! ، از قرار دادن این امکان در بازی سر باز زد و حلاوت و شیرینی استفاده از اون رو ، بر ما دوست داران و شیفتگان spread gun دریغ داشت...
..... .... .... که الهی که تیر غیب ،از نوع اسپِرِد ، بنشینه تو سینه سازنده هاش...!!
 
4-min_baj8.png
اولین نمرات رسمی ثبت شده در متا برای بازی دشت شد ..
نینتندو لایف نمره 7 .. گیم اسپیوو نمره 8... و اکس باکس اِرای خاک تو سرهم ، نمره 5.5
راضیم !خدا بده برکت...

nintendolife کوتاه بودن بازی رو بزرگ ترین نقطه ضعف بازی عنوان کرده و اینکه منوی تنظیمات همون منوهای موبایل هستند و حالت خاموش روشن دارند و تنظیمات خاصی ندارند.. این از اون ایراد هایی هست که منتقدا بویژه داخلی! وقتی هیچی پیدا نمی کنه میگیرن.. ولی از خود بازی و طراحی شخصیت و موسیقی بسیار تعریف کرده.. و بازی رو یک نامه عاشقانه به کنترا دونسته که به خط wayforward نوشته شده...

Gamespew به نسخه ps5 نمره 8 داده..از طراحی و تنوع دشمن ها و باسهای چالش برانگیز تعریف کرده ، با استایل سبک کارتونی صبح شنبه و موسیقی متن سرگرم کننده اون خیلی حال کرده...ولی بازی رو سخت دونسته بویژه برای بچه های امروزی..

XboxEra نمره 5.5 داده، توجه کنید ایراد اصلی ای که گرفته کرش های پی در پی و پریدن سیو ها روی اکس باکس سریز اکس بوده که...که به جهنم ..! اصلا برای من مهم نیست من که اکس باکس ندارم..روی pc ایشالا همه چیز اوکی هست..! کوتاه بودن بازی هم چماق شده این وسط که هر کی میاد بر میداره میکوبه تو سر بازی..!

3-min_t66r.png

چندتا سایت بدبخت دیگه که پارتی نداشتن و تو متا راهشون ندادن هم به بازی نمره دادن...

PS3Blog نمره 8 به نسخه سوییچ بازی داده ..
به نکته خاصی مِن باب ایراد و ضعف اشاره نکرده بود و همه اش از بازی تعریف کرده بود ..پس بگو مرض داشتی اون دو نمره رو کم کردی...!

Heypoorplayer به بازی 7 داده..
و بازی رو بهترین جانشین معنوی غیررسمی فرنچایز Contra عنوان کرده و نمونه‌ای عالی از یک ژانر کلاسیک در دوران مدرن ..

یک کانال یوتیوبی هم هست به نام I Dream of Indie Games که نسخه pc بازی رو بررسی کرده و اذعان میکنه بازی پرفکت نیست ولی برای طرفداران این ژانر عالیه..
و فقط ایرادی که از بازی گرفته داخل بازی دونفره هست مخصوصا موقع بالا پایین پریدن ساید اسکرول عمودی، که یک کاراکتر جا بمونه مثلا دیر بپره تصویر میاد بالا، یارو به درک واصل میشه ..این مشکل توهمه ران اند گان های دیگه هم بوده ..اونایی که کنترا دونفری زدن میدونن چی میگم..مخصوصا اگه دسته رو داده باشید به یک یار مریض عقده ای که سریع تر میره جلو شما جا بمونید و بسوزید..

2-min_2lfv.png

کلا در این چندتا نقدی و بررسی که خوندم و دیدم منتقدین متفق القول بر این که خود گیمپلی بازی مشکلی نداره صِحه گذاشتند و چقدر از موسیقی تعریف کردن همینطور از فضای کارتونی بازی و انیمیشن ها و رنگ بندی و ..

ولی مشکل اصلی بازی کوتاه بودن اونه با توجه به قیمت 20 دلاریش ، که خب برمی گرده به سِبقه بازی و انتشارش برای یک پلتفرم موبایلی پلید..انتظار خودم این بود که wayforward گفته بود مرحله جدید اضافه میکنه یک حال اساسی به پهنا و درازای بازی بده و مراحل بازی رو از دوطرف طوری که پاره نشه بکشه..! که فکر کنم اون طور که باید و شاید نداده و نکشیده..!

نمی خوام در مقام دفاع از این نقطه ضعف بازی بربیام..خودم از طولانی نبودن بازی ها خیلی بدم میاد..ولی به عنوان یک توجیه ، این رو در نظر بگیرید که کدوم بازی run & gun دو بعدی در طول تاریخ بوده که کوتاه نبوده..مثال می زنم..
  • Contra هشت مرحله کوتاه داشت..
  • Contra force پنج تا مرحله البته از نوع خیلی خیلی سخت که چند بار وسطش پوست می انداختید..!
  • Contra 3 شش مرحله فاق کوتاه...!
  • contra hard corps تعداد مراحلش با توجه به انتخاب های شما متفاوت بود ولی زیر یک ساعت تموم میشد..
  • Metal slug ها 6 تایی هستند معمولا ! متال اسلاگ 3 و 5 و 6 اگه اشتباه نکنم 5 مرحله بودن و شماره 7 که مدرن ترینشون بود 7 مرحله داشت..
  • حالا میگیم قدیم بود و کارتریج ها و سی دی ها تنگ بودن و جا نداشتن...
  • contra rebirth که سال 2009 اومد تنها 5 مرحله فوق کوتاه داره..
  • contra hard corps uprising که دیگه ته کنترای مدرن بود 8 مرحله داره..
  • که هیچ موقع هم برای کامپیوتر نیومد ..با شبیه ساز ps3 راحت اجرا میشه از دستش ندین..
  • blazing chrome شش مرحله بشدت زشت...
  • mighty goose فقط 9 مرحله...
  • این وسط فقط عشقم! Guns, Gore & Cannoli دوازده مرحله داشت فکرکنم..که اونم داخل شماره دومش سازنده ها گفتن زیاده ! چه خبره! و کمش کردن..!

دیدید، اصلا مثل اینکه run & gun های دوبعدی محکومند به کوتاه بودن..و تمام این بازی ها زیر دو ساعت و بلکم یک ساعت ..حتی 40 دقیقه تموم میشن... پس زیاد سخت نگیرید آدم یک تجربه کوتاه یک ساعته لذت بخش داشته باشه و اونو شش بار تکرار کنه ، می ارزه به 6 ساعت فچ کوئست که 3 ساعتش هم رانندگی تو نقشه های بی انتهاست..! B-)

آ اینم ویدئوی Adrian و آپگرید سلاح هاش که کاملا متفاوته با ویکتوریا...

 
picture5-min_phdv.png
اول از همه عرض کنم که گفتن نداره ولی کِرَک ،شتری هست که در خونه هر بازی ای می خوابه.. ، به طبع دم دم های خروس خون صبح امروز، روی این بازی هم خوابید..! حجم بازی حدود 1.3 GB گیگه...
این نکته رو هم بگم تا یادم نرفته.. دوستان بازی لوکال کوآپ داره، آنلاین نداره وا..!

من خودم یک کوچولو رفتم تو بازی بعد سریع پریدم بیرون ..منتها خیلی کوچولو ، نبادا که تیتراژ بیاد بالا و بازی تموم بشه...!
چون واقعا مثل اینکه بازی خیلی خیلی شورت و کوتاهه..یک کوتاه می گم شما چندتا شورت دیگه کنارش آویزون کنید ...!!

من روی درجه سختی آخر یوخده بازی کردم ...اونم با ویکتوریا چون دوست دارم زنگ صدای شانتی تو گوشم بپیچه..!!
بازی رو این درجه هم خیلی سخت نیست به نظرم ..البته برای من..خب شما هیچ وقت خودتون رو با من مقایسه نکنید B-) ..احتمالا برای شما خیلی سخته..!! ولی گیمپلی خیلی فانه ..

سیستم سلامتی بازی یکی از تفاوت های فاحشه ای هست که بازی با مجموعه کنترا داره..!
اینجا مثل کنترا یک تیر یا ضربه یا مالش به دشمن ها پایان کار شما نیست، شما اجازه دارید 3 بار گزیده بشید یا اَخ و تُف سمی موجودات کریه پپاچه رو سک و صورتتون! بعدش ایشالا به امید خدا می میرید..!
ولی اگه این وسط یک ساندویچ پای سوکس با نون لواش یا یک کاسه سیرابی دایناسور بخورید خب جونتون یکی پر میشه..
اما اگه بیافتید تو چاله چوله یک ضرب 3 تا فرصتتون گرفته میشه و روحتون ملکوتی.. اینه که نسبت به کنترا کمی انعطاف بیشتری داره...


..بعد هر مرحله یک ساب باس میانی داره که اگه بزنیدش چک پوینت حساب میشه..در اصل هر مرحله تقریبا دو مرحله است..
موسیقی بازی هم که واقعا معرکه هست الان رسیدم بخش دوم مرحله جنگل ..وای موزیکش عالیه، دلتون می خواد دسته رو پرت کنید یه وری و ادای دینی کنید به راک اند رول مرحوم بابا کرم ..!

بازی یخورده هم چِندشه دیگه ..به بزرگی خودتون ببخشید ، شاید به مذاج بعضی ها نسازه و وسط کار، گلاب به روتون شکم روش بگیرن...

چون غول هر مرحله ای رو که حداقل یک نشانی از سوسک دارند، بکشید بعد باید بخوریدش.. بله اینجوریه..نمی خوامو نمی خورمو اینا نداریم.. زوره.. پس کثافت کاری نکنید حداقل یکجوری بکشیدشون که حداقل له نشن.. !
این خوردن غول ها باعث میشه قابلیت جدید یاد بگیرید مثلا بالا رفتن از دیوار راست یا دابل جامپ یا حتی یکجور گرپل هوک کنترایی...این ویژگی ها همون هایی هست که داخل contra 4 بوده..

Co op هم با مامانم رفتیم ولی وقتی به اولین ساب باس بازی که سوسکه رسیدیم ، مامانم دسته رو کوبید تو مغزم و چندتا فحش هم بهم داد که اینا چیه بازی میکنی..کثافت..!!
داخل بازی دونفره قشنگ مثل کنترا اگه A وB !! رو با هم فشار بدید از جون همدیگه میدزدید !!
کد معروف کونامی ، همون بالا بالا چپ چپ از اینا از اینا! رو هنوز نزدم ببینم چه اتفاق مبارک و میمونی می افتد..

ولی من از سوسکه خیلی خوشم احتمالا یکی از کاراکترهای کلیدی بازیه! چون جلوتر هم میاد ..
تا حالا با هیچ سوکسی این قدر ارتباط برقرار نکرده بودم..یعنی راستش دقیقا از زمان دوک نوکم منهتن پروجکت به این ور...
وای اونجا چه سوکس هایی داشت.. یدونه بود که باس مرحله 4 بود فکر کنم ، ملکه سوسک ها بود !! چون از سایز چیزش معلوم بود شما رو که بکشه، می خواد بره دو هزارتا سوسک بچه رو شیر بده..!!
بعد توی مترو می انداخت دنبال واگن قطار شما...آخ آخ آخ ..چقدر دلم خواست یهویی..!
بعد آقای دوک یدونه تفنگ شرینگ رِی داشت که میشد سوسک های جهش یافته تپلی رو کوچولو کرد و زیر پا له شون کرد ..8->

1-min_(1)_a4lp.png

بگذریم ..کجا بودم آها...
هیچی دیگه بازی خیلی قشنگه ولی... حیف شد... دلم نمیاد بازی کنم ..کاش طولانی تر بود...🥺
باز خوبیش اینه کاراکترها تفنگ هاشون با هم کاملا فرق میکنه و این تجربه بازی با هر کدوم رو متفاوت از دیگری میکنه..
ولی باز کاش طولانی تر بود ..😭

قبلا wayforward هر جا نسشته بود از لج کونامی، گفته بود که قصد داره کنترای خودش رو بسازه...خب برادر من می سازی یک خورده سخاوت داشته باش بیشتر بساز ..اگه شورت می سازی حداقل فاق بلند و تا زیر زانو کار کن.. نه از این هفتی های جلوباز!!!

بعد میای خودت رو محدود میکنی و اونهمه ایده و استعداد و تجربه در ساخت بازی دوبعدی رو روی موبایل میزاری اونم گوشی اعیان و اشراف...

حیف دیگه ...حیف...حیف این گیمپلی و فضاسازی ...امیدوارم حداقل فرنچایز کنار گذاشته نشه و ادامه پیدا کنه چون پتانسیل بسیار بالایی داره ؛ یعنی یک چیز جدیده ..چون تمامی ران اند گان ها چسبیدن به توپ و تانک و فشفشه..که واقعا دیگر اثر ندارد..!! حتی اون غازه که خودش غازه هم این ادوات رو دستمایه قرار داده...! ولی اینجا شما یک ارتش زیستی میبینید که از معده و حلق و دستگاه گوارش شون مایه میزارند تا چهارتا تیر و ترکش از دهان و ماتحت و سایر سوراخ هاشون بزنه بیرون و نثار شما بشه..
فقط توروخدا اگه شماره بعدی در کاره ارواح نَنجونِت wayforward ، از اول سر کلنگ شو فرو کن تو نسخه کنسولی و پی سی ..!

picture3-min_59j.png
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or