Genres/[ Third-Person Action Adventure ]
Platforms/[XBOX X|S PC]
Developer/[Compulsion games]
Publisher(s)/[Xbox Game Studios]
Death Don’t Have No Mercy
South of Midnight برای اولین بار توسط سازندگان Contrast و We happy few در Xbox Games Showcase 2023 معرفی شد. بازی در یک دنیای جادویی الهام گرفته از فرهنگ و جغرافیای آمریکای جنوبی جریان دارد
رئالیسم جادویی، کلیدواژه این بازی می باشد، یعنی شما در یک دنیای مدرن با موجوداتی که در آن دنیا پذیرفته شده است، پا خواهید گذاشت. بازی از کتاب شب شکارچی، اثر ویلیام فاکنر الهام گرفته است. سازندگان سعی کرده اند، زندگی حقیقی آن منطقه رو از نظرگاه گوتیکی به نمایش گذارند
هیزل( Hazel) پروتاگونیست بازی وظیفه دارد تا این دنیای شکسته و از هم پاشیده را به کمک موجودات افسانه ای - که همگی اقتباسی از فولکلورهای ادبیات آمریکای جنوبی می باشد--درست کند اما، همه چیز به این سادگی نیست...
بازی سعی دارد دنیای متروکه، سیاه و پوچ را به نمایش گذارد، مثلا فرض کنید شما در وسط یک ناکجا آباد بعد از جنگ داخلی( civil war) هستید، با درختی مواجه می شوید، به آن دقت میکنید، متوجه سرهای عروسک هایی میشوید که بر شاخه های آن آویزان است، چرا باید همچین چیزی اینجا باشد؟؟ این همان چیزیست که بازی سعی دارد به نمایش گذارد، اساس بازی دنیای واقعی هست، اما گاهی اوقات دنیای واقعی میتواند خیلی عجیب تر از آن چیزی باشد که فکر می کنیم.
اگر به تریلر دقت کنید، هیزل دختری شکارچی و با اعتماد به نفس است که به طور فعال در شکار و دفاع از شهر خود یعنی Prospero نقش دارد. سازندگان بازی البته نخواسته اند که پروتاگونیست بازی را یک بعدی و ساده خلق کنند، هیزل یک انسان پیچیده است، تلخی های زیادی را چشیده است، روابط مشکل داری با مادرش دارد، بارها از بی عدالتی های جامعه ضربه دیده است، آن حس شوخ طبعی درون تریلر؟ نه، آن یک مکانیسم دفاعی است.
در آخر تریلر متوجه می شویم که هیزل، از جادو استفاده میکند، جادویی که در تریلر دیدیم Weaving نام دارد که هم در نبردها و هم در طی مسافت ها استفاده میشود، اشتباه نکنید این بسیار متفاوت از چیزی که در بازی ها توپ آتشین می نامند( fireball) می باشد. بلکه میتوان آن را قسمت هایی از اشکال مختلف هندسی نامید به صورت ریسندگی و بافندگی خود را نشان ميدند, به طور کلی شما رشته هایی( strands) از دنیا را میگیرد، آن ها را در هم میچرخاند و به هم می بافد و به شکل های مختلف مفید تبدیل میکند
Weaver ها به طور ذاتی قابلیت این را دارند که جهان را عمیق تر ببینند، آن ها میتوانند اجزای تشکیل دهنده این دنیا یعنی رشته ها( strands) ببینند. این رشته ها گاهی اوقات از هم میپاشند و Weaver ها، آن ها را تعمیر میکنند. وظیفه هیزل صرفا نبرد با هیولاها و نابودی آن ها نیست، بلکه وظیفه مهم تر او، تعمیر شکاف های دنیا و جلوگیری از ورود این هیولاها به دنیای بازی است
اما دنیای بازی فقط به هیولاها خلاصه نمیشود، موجودات عجیب دیگری هم وجود دارند که پروتاگونیست ممکن است آنها را طوری دیگر ببیند، در تریلر یکی از آن موجودات را میبینید!
Shakin` bones
ما قبل از این که با هیزل آشنا شویم، شخصی که Shakin bones نام دارد ، آشنا شدیم. شخصیتی که به نظر برای هیزل مهم و تاثیرگذار است.
او یک آرکان( Archon) است، شخصیت او از فردی به نام رابرت جانسون که کسی بود که در تقاطع ها با شیطان قرارداد می بست الهام گرفته شده است، او فیگوری نامیرا آست و بسیار شباهت به خارون( Charon اسطوره ای یونانی) دارد که قایقرانی است که شما را از دنیای واقعی به افسانه ای میبرد.
ما با آرکان های( یک اصطلاح گنوستیک برای سازندگان دنیا است) زیادی آشنا خواهیم شد که هر کدام ویژگی خود را دارند و تاثیر خود را بر محیط اطراف گذاشته اند.
موسیقی بخش بزرگی از بازی است، برای هر منطقه از بازی، موسیقی خاص خود نوشته شده است. از فرهنگ و ذائقه جنوب آمریکا برای موسیقی بهره زیادی برده شده است.
طرح گرافیکی بازی به سبک انیمیشن کورالین می باشد. اگر به لباس شخصیت ها نگاه کنید، کمی زخمت تر و گشادتر از حالت طبیعی خود مباشد، گو که انگار از تن یک مینیاتوری در آورده باشند و به تن یک شخصیت بزرگ زده باشند، البته این فقط مثالی از طرح هنری و گرافیکی بازی است
تریلر معرفی در Xbox Games Showcase
تصاویر:
آخرین ویرایش: