
Silicon Studio بازی هایی مانند 3D Dot Heroes و Bravely Default می سازد، ولی فعالیت اصلی آن ها تهیه ی میان افزار برای بازیسازان است. آن ها دارای یک موتور بازی سازی کامل به نام Paradox و Yebis 2 هستند که Square Enix در موتور Luminous Engine از آن استفاده کرده است. از آنجا که میان افزار Silicon Studio با PlayStation 4, PC, Wii U و سایر پلتفرم ها کار می کند، آن ها در جایگاه ممتازی برای صحبت کردن در مورد نسل بعد می باشند.
Takehiko Terada رئیس استدیو Silicon Studio درمورد کنسولهای جدید میگوید:"
PS4 و Wii U با هم تفاوت زیادی دارند، PS4 معماری شبیه به PC دارند، مردم PS4 را دوست خواهند داشت، زیرا پورت بازی برروی آن آسان است. به تازگی هم بازی سازان همراه با نسخه PC بازی بازی مورد نظر را برای PS4 هم عرضه میکنند. PS4 متفاوت است بنابراین خوب است.
Wii U متفاوت و دارای ویژگیهای خاص خود است. بعضی از سازندگان به Wii U علاقه دارند. ولی برای بعضیها پورت بازی برای آنان برروی Wii U سخت است و بازخوردهای مثبت و منفی نیز دارد. ما رابطه بسیار نزدیکی با Nintendo و مدت زمان طولانی است که در حال ساخت یک بازی برای Wii U هستیم. ما از نهایت قدرت سخت افزاری Wii U استفاده خواهیم کرد. ما رابطه نزدیکی با تیم پشتیبانی Nintendo داریم و آنان اطاعات مفید زیادی به ما دادهاند."
Ian Graham مهندس این استدیو نیز گفت:"
Ian Graham درمورد تفاوت بین PS3 و PS4 به عنوان یک سازنده گفت:"Wii U معماری شبیه به Wii دارد و مقدار بسیار زیادی نیز قدرتمندتر است. بخاطر این ما نیازی نمیبینم موتور خود را ارتقا دهیم. Silicon Studio فعلا قصد ندارد ابزار موتور خود را برای دیگر سازندگان Wii U در اختیار بگذارد و تیم این استدیو فعلا کار را با Wii U شروع کردهاند.
من فکر میکنم 3DS کنسول خوبی است و سخت افزار مناسبی دارد و ما هم از تمام قدرت چیپ گرافیک این کنسول بهره خواهیم برد."
برای ما PS4 بسیار قدرتمندتر از PS3 است. وتنها پلتفرمی است که سازندگان علاقه زیادی به پورت بازیهای خود برروی آن دارند. از آنجا که performance کنسول بسیار زیاد است ما باید بهترین نسخه engine خود را برای آن تدارک ببینیم. ما در انجین خود از تمام قدرت CPU و GPU کنسول PS4 استفاده خواهیم کرد.
درمورد PS Vita باید بگویم ما در حال کار برای آشنایی بیشتر با آن هستیم ولی هنوز GPU کنسول را برای تجربه بهتر مورد برسی قرار میدهیم. شاید یک سال دیگر موتور ما آماده توسعه بازی برای PS Vita باشد."
Q-Games دررابطه با مایکروسافت نظر خوبی داشت شما چطور؟آیا Microsoft با Xbox جدید میتواند به بازار ژاپن بازگردد؟آنان تلاش زیادی کردند و بازیهای مانند Blue Dragon, Lost Odyssey و دگیر بازیها را در ژاپن عرضه کردند.
Ian Graham در پاسخ گفت:"
ممکن است به این بازار برگردند. مشکل فقط Microsoft نیست بلکه Sony هم است. مصرف کنندگان ژاپنی به سرعت روی به smartphones آوردهاند. آنان با دگیر چیزها تقابل نمیکنند. بلکه آنان با smartphones میجنگند.
راههای دیگری برای ورود یک سیستم بازی مناسب به بازار ژاپن و زندگی مصرف کنندگان است. بازار ژاپن با بازار غرب بسیار فرق دارند."
درمورد Agni’s Philosophy موتور Luminous Engine باید گفت:"
ما از تکنولوژی post effectsموتور خود در در Luminous Engine استفاده کردهایم. و با Luminous Engine هماهنگ شده است. همه کارهایی که با post effects در موتور گرافیکی Yebisu انجام داد به خوبی پیشرفته است.
Luminous Studio موتور گرافیکی بسیار خوبی است. این موتور پیشرفته است و کارهای بسیار زیادی میتوان با آن انجام داد. Square آن را به ما نشان نداد ولی ویژگیهای خوبی داشت. ما در این مورد در ژاپن با Square یک جلسه داشتیم که آنان اطلاعاتی درمورد موتور به ما دادند."
Silicon Studio بازی Bravely Default: Flying Fairy که یک نسخه فرعی از سری Final Fantsy است را برای 3DS در سال 2012 در ژاپن منتشر کرد. و سال 2009 نیز بازی 3D Dot Game Heroes برای PS3 عرضه کرد. آنان قصد دارند بزودی یک بازی برای 3DS و PS3 همچنین PS Vita عرضه کنند.
منبع
آخرین ویرایش: