
با سلام به همگی ! اسم من Shannon Studstillـه ، کارگردان و رئیس استودیوی سانتامونیکا ! باورش خیلی سخته بعد از 14 سال با یکی از قدیمی ترین های سونی Allan Becker که الان ریاست سونی ژاپن رو بر عهده داره باشی و بخوای الان ازش جدا بشی ! تیم اولی و اصلی ما که با هم راه انداختیم توی مرکز و ساختمون اصلی پلی استیشن قدیم بود ! همون استودیوی 989 سابق.الانم که اون تیم یک هدف خاص و چشم انداز بزرگی رو برای آینده در خودش می بینه.Hi everybody, my name is Shannon Studstill, Director of Santa Monica Studio! It’s hard to believe we started this studio 14 years ago with Sony veteran Allan Becker, who now heads up Sony Japan. The original core team formed together in a bunch of small cubed offices at PlayStation’s old headquarters, in what was the former 989 Studios. It was here that our small team established the foundation and vision for a new studio.
حالا هم بعد 14 سال و 47 بازی که منتشر کردیم، قطعا میتونه این حس رو به ما بده که تصمیم درستی رو گرفتیم، همونطور که تیم و استودیو رو گسترش دادیم، باید هم با خونه خیلی قدیم ـیمون خداحافظی کنیم و بریم جای جدیدتری.Now 14 years later with 47 games published at this studio here in Santa Monica, it definitely feels like we made the right decision. As we continue our expansion, we’re preparing to say goodbye to this long-time home, and move into a new cutting-edge facility that will meet the needs of our growing team for the next era of Santa Monica Studio.
ما خیلی دورـــم نرفتیم، در اصل چند مایل مونده به جنوب Playa Vista (توی گوگل Map هم میتونید پیداش کنید) برای قدیمی هامون، مخصوصا اونهایی که از روز اول با ما بودن، خیلی سخته که بخوایم بریم به یه ایستگاه قطار که متعلق به سال 1900 هستش! آره مکان جدید ما یه ایستگاه قدیمی قطار هستش ! البته یه حس جدید بودن میده ! هنوزم خیلی خاطره ها از اون موقع که 16 نفر بودیم و تیم رو راه انداختیم داریم، و الان هم که استودیومون هر روز داره شلوغ تر میشه و بیش از 220 نفر هستیم!We won’t be moving far, actually — just a few miles south to Playa Vista (Check it out on Google Maps). For old-timers at Santa Monica Studio, especially those with us since Day 1, it’s hard to believe there was ever a time we moved into an early 1900′s train station — yes, our current home is an old train station — and it felt like new. There are so many great memories over the course of the last decade as we’ve grown to occupy this entire building, from a team that started with 16 people, to a bustling studio family over 220 strong.

اگه بحث نوستالژی رو بزاریم کنار ! آره ما از ساختمون جدیدمون خیلی هیجان زده ایم!همینطور که محیط بیشتر باز شده، امکانات بیشتری هم برای ما فراهم آورده! این محیط های باز باعث میشه که تک تک افراد ما با هم در حین کار رابطه ی بیشتری داشته باشن و از همین رو با مشکلات کمتری در حین توسعه و ساخت بازی روبرو بشیم.Nostalgia aside, excitement for our new Santa Monica Studio is building. Our new facility dramatically increases the size of our open floor plan, which will allow all our disciplines to collaborate closer than ever before. Our “no walls” creative culture approach and unfettered collaboration between every person and department are central to our game development processes.
__________________

فک کنم بهترین موقع واسه تغییر همین موقع بود ! با این شروع بزرگ و تاریخی که PS4 در اروپا و آمریکا داشت، مکان جدید ما در Playa Vista به ما این این امکان رو میده تا بتونیم با قدرت بیشتری بازی های بهتری واسه این پلتفورم جدیدمون بسازیم ! اگر شما از کارهایی که با PS3 انجام دادیم و بازی هایی که بر روی اون عرضه کردیم، هیجان زده شده بودید، فقط کافیه که کار ما بر روی PS4 رو ببینید تا از توانایی ها و قابلیت های ما مطلع بشید.The move couldn’t be coming at a better time. With PS4 off to a historic start in the US and Europe, our new facility in Playa Vista will enable us to meet the needs of this powerful new game platform. If you were impressed by what our designers and engineers pulled off with PS3‘s technology, just wait until you see their capabilities on PS4.
سانتا مونیکا همیشه به دنبال بهترین ها و با استعدادترین ها برای پیوستن به این خانواده بزرگ خواهد بود، ما به دنبال افراد مختلف از هر رشته ای هستیم تا بتونن در کنار ما، و حتی در کنار افرادی از قبیل Stig Asmussen و Cory Barlog که جفتشون از کارگردانان ما و طراحان ارشد سری فرنچایز God of War هستند ، باشند و همکاری کنند. شما میتونین از روند کاری ما و اطلاعات مختلفی نسبت به کارهامون رو در سایت استودیو ـمون دنبال کنید،مثلا اطلاعات جدیدی از بازی The Order: 1886 و یا Hohokum رو می توانید دنبال کنید.Santa Monica Studios is always looking for great new talent to join our family. We are searching for people across all disciplines to work side-by-side with our phenomenal creative teams, alongside game directors like Stig Asmussen and Cory Barlog, both of whom have led the creation of our God of War games. You can also keep tabs on our hardworking creatives via regular updates on the new Santa Monica Studio website, with everything from game development insights and career advice, to updates on upcoming games like Hohokum and The Order: 1886.
source