PC Samson: A Tyndalston Story

Screenshot 2025-12-05 160236.jpg

استودیوی Liquid Swords به رهبری کریستوفر ساندبرگ (خالق Just Cause)، از بازی جدید خود با نام Samson: A Tyndalston Story رونمایی کرد. این بازی اکشن نوآر که برای عرضه در اوایل 2026 روی کامپیوتر برنامه‌ریزی شده، بازیکنان را در نقش سامسون مک‌کری قرار می‌دهد؛ مردی که در شهری بی‌رحم باید با انجام ماموریت‌های خطرناک، بدهی روزافزون خود را پرداخت کند. گیم‌پلی بازی بر پایه مدیریت «امتیاز عمل» و مبارزات واقع‌گرایانه بنا شده، جایی که هر تصمیم پیامدهای سنگینی دارد و شهر نسبت به رفتار بازیکن واکنش نشان می‌دهد. این عنوان با قیمت 24.99 دلار، رویکردی متمرکز و به دور از زیاده‌روی‌های رایج صنعت را دنبال می‌کند.

  • استودیوی Liquid Swords بازی جدید خود با نام Samson: A Tyndalston Story را معرفی کرد.
  • این استودیو توسط کریستوفر ساندبرگ، خالق سری Just Cause و بازی Mad Max تأسیس شده است.
  • بازی در ژانر اکشن نوآر با تمرکز بر پیامدهای تصمیم‌گیری دسته‌بندی می‌شود.
  • پلتفرم مقصد PC است و بازی از طریق استیم و اپیک گیمز استور در دسترس خواهد بود.
  • تاریخ انتشار برای اوایل سال 2026 برنامه‌ریزی شده است.
  • قیمت بازی 24.99 دلار تعیین شده که قیمتی مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود.
  • داستان حول محور شخصیتی به نام سامسون مک‌کری می‌چرخد که باید در شهری بی‌رحم با بدهی‌های سنگین و رو به رشد دست و پنجه نرم کند.
  • گیم‌پلی بازی بر اساس مدیریت منابع و فشار روانی طراحی شده است؛ بدهی‌ها روزانه با بهره افزایش می‌یابند.
  • سیستم Action Points در بازی وجود دارد که انجام هر ماموریت بخشی از این ذخیره محدود روزانه را مصرف می‌کند.
  • مبارزات بازی به صورت واقع‌گرایانه و فیزیکی طراحی شده‌اند و خشونت در آن ابزاری برای بقاست.
  • شهر Tyndalston به تصمیمات بازیکن واکنش نشان می‌دهد و رفتار جناح‌ها و مردم بر اساس اقدامات بازیکن تغییر می‌کند.
  • هیچ گزینه بازگشت یا اصلاحی وجود ندارد و تمام تصمیمات نهایی هستند.
  • تیم سازنده شامل توسعه‌دهندگان سابق بازی‌های Just Cause و Mad Max است که تخصصشان در اکشن‌های فیزیکی و طراحی سیستماتیک است.
  • ساندبرگ اعلام کرده این پروژه پاسخی به فشارهای فعلی صنعت گیم است و به جای زیاده‌روی، روی کیفیت و هدف متمرکز شده است.

 
آخرین ویرایش:
نمایش بازی خیلی خفن بود. شخصیت بزن و بهادر و لاتی داره و طبق اطلاعات منتشر شده تم کلی بازی بشدت دارک و بزرگسالانس که دمشون گرم تن به قرتی بازی ندادن.:D
بازی توجه ویژه ای به مقوله بدهی داره و هرروز این بیشتر میشه که تاثیرشو روی رفتار NPCها و پلیس و ... نشون میده. ایده جالبیه باید دید چجوری پیادش میکنن.
احتمالا توی تمام اینایی که قصد داشتن و دارن که اوپن ورلد شهری بسازن از ریبوت Saints Row گرفته تا Mindseye و ... این از همشون بهتر دربیاد.
 
  • Like
Reactions: uriel
تریلر دیدم حال و هوای خوبی داره . یاد sleeping dog افتادم .بازی مدت پنج سال در دست ساخت بوده ، الان 25 دلار هست برای کنسول هم عرضه نمیشه . امیدوارم هزینه ساختش جبران کنه .
 
تریلر خوبی بود و الان که اومدم دیدم قیمتش قراره ۲۵$ باشه خیلی منطقی‌تر شد تریلرش. این صدای شکستن گردنشون خیلی جذاب و جالب بود :D به نظر کامبت سنگین و باحالی در انتظارمونه. رانندگی یه جوری بود ولی خب باید منتظر نمایشای بعدی موند. من فکر میکردم خود استودیوی جاست کاز قراره بسازتش اما الان متوجه شدم خالقش استودیو خودشو زده و این بازی رو ساخته. اینکه بازی جمع و جور با قیمت پایین منتشر میکنن خیلی خوب و امیدوار کنندس.
 
  • Like
Reactions: king of north
ظاهرا روند پیشروی داستان شبیه Blood of Dawnwalker ـه یجورایی. به یه خانواده مافیایی حجم زیادی پول بدهکاری و خواهر کاراکتر رو گروگان گرفتن و باید هفتگی قسط ـت رو بدی، اگر ندی با هفته بعد با سودش بدی! کاری هم که میکنی انتخاب خودت در واقع یجور Investment محسوب میشه و ممکن یه پول خوبی گیرت بیاد یا هیچی دستت رو نگیره اون روز.
 
سازنده ها یک QA جامع از بازی منتشر کردن :

Samson - FAQ: Everything You Need to Know About SAMSON - Steam News

قیمت بازی چقدر خواهد بود؟
چون ما یک عنوان مستقل هستیم که خودمان آن را توسعه داده و منتشر می‌کنیم، هزینه‌های اضافی یک سازمان بزرگ را نداریم — فقط تیم اصلی توسعه‌دهنده هستیم. این به ما آزادی عمل می‌دهد تا قیمت را خودمان تعیین کنیم. با قیمت 24.99 دلار، امیدواریم بازیکنان تشویق شوند که آن را امتحان کنند و تجربه‌ای را کشف کنند که واقعاً فراتر از قیمتش ارزش دارد.

بازی کی منتشر می‌شود؟
هدف ما عرضه در اوایل سال 2026 است. تاریخ دقیق‌تر را نزدیک به زمان عرضه به اشتراک خواهیم گذاشت.

بازی برای چه پلتفرم‌هایی منتشر می‌شود؟
ابتدا نسخه PC عرضه می‌شود و کنسول‌ها بعداً دنبال خواهند کرد. به عنوان یک تیم کوچک، عرضه اولیه روی PC به ما اجازه می‌دهد تا بهترین نسخه ممکن را ارائه دهیم بدون اینکه تمرکزمان بیش از حد پخش شود.

آیا بخش چندنفره وجود دارد؟
نه. سامسون یک تجربه تک‌نفره است.

پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای چطور؟
نه. ما معتقدیم وقتی شما بازی را می‌خرید، کل بازی را به دست می‌آورید.

از چه زبان‌هایی پشتیبانی می‌شود؟
برای عرضه، زبان‌های اصلی اروپایی (EFIGS) را پوشش خواهیم داد و هدفمان این است که با ادامه پشتیبانی از بازی، زبان‌های بیشتری اضافه کنیم. بومی‌سازی فقط بر روی عناصر متنی، شامل منوها و زیرنویس‌ها، تمرکز خواهد داشت؛ صداگذاری‌ها بومی‌سازی نخواهند شد.

حداقل/پیشنهادی سیستم مورد نیاز PC چیست؟
حداقل: نیازمند پردازنده و سیستم‌عامل 64 بیتی
  • سیستم‌عامل: ویندوز 11
  • پردازنده: 6 هسته‌ای
  • حافظه: 16 گیگابایت رم
  • گرافیک: کارت NVIDIA سری RTX 20 یا AMD سری 60
  • فضای ذخیره‌سازی: 15 گیگابایت فضای خالی

بازیکنان باید منتظر چه نوع محتوا و درجه سنی باشند (خشونت، موضوعات اخلاقی و غیره)؟
سامسون یک بازی بزرگسالانه است که شامل مصرف مواد مخدر و صحنه‌های جنسی می‌شود. خشونت، جرم و ابهام اخلاقی بخشی از دنیای آن است. بازی این چیزها را تایید نمی‌کند، اما از نمایش آن‌ها نیز ابایی ندارد.

بازی چه مدت در حال ساخت بوده است؟
کریستوفر ساندبرگ استودیو را در سال 2020 تأسیس کرد و تیم در اواخر تابستان / پاییز 2021، زمانی که به اولین فضای استودیویی خود در ناکا، سوئد، نقل مکان کردیم، شروع به شکل‌گیری کرد. تجربه‌ای که ما در حال عرضه آن هستیم بر پایه سیستم‌ها، دارایی‌ها و ایده‌هایی ساخته شده که در طول پنج سال گذشته توسعه یافته‌اند.

چه زمانی می‌توانیم منتظر تریلر گیم‌پلی باشیم؟
تمام صحنه‌های تریلر معرفی ما از داخل موتور بازی ضبط شده است. ما در حال کار بر روی ویدیوهای آینده از روند ساخت و بررسی‌های عمیق گیم‌پلی هستیم که جنبه‌های کلیدی سامسون را برجسته می‌کنند. منتظر باشید!

عملکرد و بهینه‌سازی چگونه مدیریت خواهد شد (به خصوص با توجه به اینکه جلوه‌های بصری جاه‌طلبانه به نظر می‌رسند)؟
عملکرد در یک بازی جهان‌باز همیشه یک چالش است و چیزی است که ما از همان ابتدای پروژه به آن توجه داشته‌ایم. ما بر اساس تجربه تیم خود در سایر بازی‌های جهان‌باز عمل کرده‌ایم و پشتیبانی بسیار خوبی از Epic داشته‌ایم.

ساختار بازی خطی است یا ماموریت-محور؟
سامسون یک بازی ماموریت-محور با یک داستان کلی و مشخص است. شما آزادید که ماموریت‌ها را به روش‌های مختلف انجام دهید و دنیای بازی از گشت‌وگذار پشتیبانی و به آن تشویق می‌کند. با این حال، تجربه بازی ساختاریافته و هدفمند است، نه اینکه بی‌پایان یا سندباکس-محور باشد.

آیا بازی یک جهان کاملاً باز است یا دنیایی متمرکزتر و داستان-محور با مناطق محدود؟
چیزی بین این دو است. شما آزادی حرکت در شهر و کاوش را دارید، اما دنیا برای تراکم، ریتم و هدفمندی طراحی شده است. ما محتوای معنادار را به وسعت صرف ترجیح می‌دهیم.

بازی چقدر طول می‌کشد؟ یک تجربه کوتاه و شدید است یا یک کمپین طولانی؟
در حالی که تکمیل داستان اصلی تقریباً 10 ساعت طول می‌کشد، ما پیش‌بینی می‌کنیم که بازیکنان 25 ساعت یا بیشتر را صرف کاوش در همه چیزهایی که بازی ارائه می‌دهد، خواهند کرد.
در سامسون، سفر شما بسیار فراتر از روایت اصلی است. آیا می‌توانید بدهی خود را پرداخت کنید؟ نحوه برخورد شما با این چالش کاملاً به خودتان بستگی دارد، زیرا در شهر گشت‌وگذار می‌کنید، با ساکنان آن تعامل دارید و اسرار آن را کشف می‌کنید. بازیکنان می‌توانند انواع مشاغل مبتنی بر وسایل نقلیه، از جمله قتل‌های پرخطر، مسابقات زیرزمینی و فرارهای جسورانه را بر عهده بگیرند. بازی همچنین فرصت‌هایی برای دزدی، مبارزات تن به تن و مأموریت‌های تعقیب برای جمع‌آوری اطلاعات حیاتی ارائه می‌دهد و یک تجربه گیم‌پلی غنی و متنوع را ارائه می‌دهد که بسیار فراتر از خط داستانی اصلی است.
انجام این مشاغل به شما اطلاعات و دانش ارزشمندی می‌دهد و همچنین به شما امکان می‌دهد مهارت‌های گیم‌پلی خود را برای موفقیت بیشتر و انتخاب‌های بهتر در خط داستانی توسعه دهید.

بازی چه شباهتی به Mad Max دارد و چه تفاوتی با آن دارد؟ من به عنوان طرفدار Mad Max از چه چیزی در سامسون خوشم خواهد آمد؟
اگر به مبارزات ماشینی، رانندگی فیزیکی و مبارزاتی که سنگین و شخصی به نظر می‌رسند علاقه دارید، احساس راحتی خواهید کرد. سامسون در یک شهر مدرن و واقع‌گرایانه جریان دارد. لحن آن صمیمی‌تر، شهری‌تر و شخصیت-محورتر است. پیشرفت در بازی پیوسته است و بازی طوری طراحی شده که از همان ابتدا سرگرم‌کننده باشد، نه فقط در پایان.

با توجه به اینکه کریستوفر ساندبرگ – که استودیوی Avalanche را تأسیس کرد و مدیر خلاق بازی‌های اصلی Just Cause بود – پشت سامسون است، آیا طرفداران Just Cause عناصری را در سامسون خواهند دید که با آن میراث همخوانی داشته باشد؟
بله، اما نه به روش‌های آشکار.
اگر به فیزیک، حس حرکت و این ایده که سیستم‌ها باید با هم تعامل داشته باشند نه اینکه اسکریپت‌شده باشند، علاقه داشتید، آن طرز فکر را در سامسون تشخیص خواهید داد. رانندگی که سنگین به نظر می‌رسد، مبارزه‌ای که به فضا، زمان‌ بندی و بداهه‌پردازی متکی است و دنیایی که برای واکنش نشان دادن ساخته شده، نه فقط میزبانی از ماموریت‌ها.
چیزی که نباید انتظار داشته باشید، هرج و مرج بی‌دلیل، نمایش‌های اغراق‌آمیز یا مکانیک‌های کپی‌شده است. سامسون واقع‌گرایانه‌تر، متمرکزتر و صمیمی‌تر است. این میراث در نحوه ساخت بازی و حس بازی کردن آن نشان داده می‌شود، نه در شباهت‌های سطحی.

آیا درخت مهارت یا سیستم‌های پیشرفت وجود خواهد داشت؟ چه نوع سفارشی‌سازی برای توانایی‌های شخصیت اصلی وجود دارد؟
پیشرفت بازیکن مبتنی بر مهارت وجود خواهد داشت. ما بر روی ارائه مهارت‌ها و پرک‌هایی تمرکز کرده‌ایم که از سبک‌های مختلف بازی پشتیبانی کنند و بازیکنان را تشویق کنند تا تمام جنبه‌های بازی را کشف کنند.

آیا می‌توان تمام وسایل نقلیه را راند؟
بله. شما می‌توانید هر وسیله نقلیه‌ای را برانید، هرچند دزدیدن یکی از آن‌ها ممکن است توجه‌ها را جلب کند. شما نمی‌توانید شهروندان را از ماشین‌هایشان بیرون بکشید. این یک خط قرمز عمدی است.

حس رانندگی چگونه است؟
رانندگی در سامسون مرکزی است. روی هندلینگ، وزن و ضربه وسایل نقلیه مدت زیادی کار شده است. وسایل نقلیه مختلف رفتار متفاوتی دارند و برای سبک‌های مختلف بازی مناسب هستند. رانندگی قرار است حسی فیزیکی، پرتنش و لذت‌بخش داشته باشد، نه یکبار مصرف یا شناور.

دنیای بازی چقدر واکنش‌گرا است؟ آیا جناح‌ها، پلیس یا NPCها رفتار خود را بسته به اقدامات بازیکن تغییر می‌دهają؟
نیروی انتظامی بر اساس اقدامات شما واکنش خود را تشدید می‌کند. شهروندان به کاری که شما انجام می‌دهید و نحوه رفتارتان واکنش نشان می‌دهند. به عنوان مثال، اگر یک ماشین پارک شده را بدزدید، باید مراقب باشید، اگر پلیس در نزدیکی باشد، شما را شناسایی کرده و تعقیب می‌کند. آن‌ها تلاش‌های خود را برای متوقف کردن شما تشدید می‌کنند که تجربه‌ای پرتنش ایجاد می‌کند و تمام مهارت‌ها و دانش شما درباره شهر را برای فرار به چالش می‌کشد.
شهر پاسخ می‌دهد. فقط یک دکور نیست.

آیا تنظیمات سختی یا سطوح قابل تنظیم «فشار / عواقب» وجود خواهد داشت؟
ما به بازیکن اجازه می‌دهیم تصمیم بگیرد که با چه چالشی راحت است. اما تنظیمات سختی جهانی نخواهیم داشت. ما معتقدیم اگر بازیکنان همان بازی‌ای را که ما ساخته‌ایم بازی کنند، تجربه بهتری خواهند داشت و این وظیفه ما به عنوان توسعه‌دهنده است که مطمئن شویم طیف وسیعی از بازیکنان می‌توانند از آن لذت ببرند.

چه مقدار تعامل می‌توانیم از/در دنیا با NPCها و آیتم‌ها انتظار داشته باشیم؟
اگر به شخصی برخورد کنید، نظر می‌دهد، اگر بی‌دقت رانندگی کنید، از سر راه شما کنار می‌روند. اگر کسی آسیب ببیند، مردم به سمت او می‌روند. اگر به کسی حمله کنید، یا مقابله به مثل می‌کند یا فرار می‌کند. بنابراین باید به کاری که انجام می‌دهید فکر کنید، زیرا هرگز نمی‌دانید واکنش یا پیامد آن چه خواهد بود.

تعقیب و گریز پلیس و تنش چطور؟
نیروی انتظامی چیزی است که باید به آن احترام گذاشت. تعقیب و گریزها تشدید می‌شوند، فشار افزایش می‌یابد و اشتباهات اهمیت دارند. هدف ایجاد تنش است، نه نمایش صرف.

مبارزات چگونه است؟ بازی از چه نوع مبارزه‌ای استفاده می‌کند - تن به تن، رانندگی، مخفی‌کاری یا همه موارد؟
ما مبارزات را شامل مبارزه تن به تن، سلاح‌های سرد، فرصت‌های محیطی و مبارزه در ماشین می‌دانیم. ما تلاش زیادی برای مبارزات ماشینی و همچنین مبارزات تن به تن کرده‌ایم. هیچ سبکی وجود ندارد، فقط عملکرد و هدف. یک آچار در نزدیکی را بردارید یا خود را طوری قرار دهید که تپه‌ای از آجر روی دشمنتان بیفتد یا آن‌ها را به لبه‌ای نزدیک کنید و از روی نرده به پایین پرتاب کنید.

مبارزات چقدر «خشن» یا واقع‌گرایانه است؟
صرف نظر از اینکه درگیر مبارزه ماشینی یا تن به تن شوید، آسیب‌ها به صورت بصری نمایش داده می‌شوند و حملات وزن دارند. این مبارزه با عواقب است و همه چیز در اطراف شما، از جمله خودتان و دشمنانتان، خواهد شکست.

آیا می‌توان از سلاح استفاده کرد؟
بله، ما تنوع زیادی از سلاح‌های سرد داریم، اما آن‌ها بخشی از محیط هستند نه لیستی از تجهیزات که انتخاب کنید. در سامسون، یک تایر، یک آچار یا یک ماشین می‌توانند سلاح محسوب شوند. ما می‌خواهیم به شما فرصت بدهیم و فضای کافی برای خلاقیت بگذاریم. هدف زنده ماندن است و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید از چه ابزاری استفاده کنید. محیط‌های مختلف فرصت‌ها و چالش‌های منحصربه‌فردی را برای شما فراهم می‌کنند. می‌توانید یک سلاح را در صندوق عقب خود ذخیره کنید تا برای رویارویی بعدی آماده‌تر باشید، یا از آنچه در اطرافتان موجود است استفاده کنید.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or