sسوال در مورد Rom ها

  • Thread starter Thread starter Jav4d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Jav4d

کاربر سایت
با سلام


من الان چند وقته كه دارم فايل هاي [FONT=Times New Roman, serif]Rom [/FONT]كنسولهاي محتلف مثل [FONT=Times New Roman, serif]N64 , NES , SNES [/FONT]و [FONT=Times New Roman, serif]... [/FONT]رو دانلود ميكنم و اونها رو با شبيه ساز اجرا ميكنم[FONT=Times New Roman, serif]. [/FONT]ولي من هنوز يه نكته رو درست نفهميدم[FONT=Times New Roman, serif]: [/FONT]توي بيشتر [FONT=Times New Roman, serif]Rom [/FONT]ها بعد از اسم بازي يه علامتهايي است مثل اين علامتها[FONT=Times New Roman, serif]: (U) (Unl) (!) [/FONT]و خيلي علامتهاي ديگه[FONT=Times New Roman, serif]. [/FONT]ميخواستم بدونم اينها اصلا چين و به چه دردي ميخورن؟؟ ميشه يه نفر كامل توضيح بده؟


و سوال بعديم هم اينكه چه طوري اين فايل ها رو درست ميكنند؟؟ واضح تر بگم چه طوري از كارتريج بازي ايميج ميگيرن؟؟


و در آخر اگه ممكنه ميشه يكم در مورد اين نوع فايل ها و ويژگي هاشون توضيح بديد؟؟


مرسي
 
من الان چند وقته كه دارم فايل هاي Rom كنسولهاي محتلف مثل N64 , NES , SNES و ... رو دانلود ميكنم و اونها رو با شبيه ساز اجرا ميكنم. ولي من هنوز يه نكته رو درست نفهميدم: توي بيشتر Rom ها بعد از اسم بازي يه علامتهايي است مثل اين علامتها: (U) (Unl) (!) و خيلي علامتهاي ديگه. ميخواستم بدونم اينها اصلا چين و به چه دردي ميخورن؟؟ ميشه يه نفر كامل توضيح بده؟
Standard Codes:
[a] - Alternate
- Bad Dump
[BF] - Bung Fix
[c] - Cracked
[f] - Other Fix
[h] - Hack
[o] - Overdump
[p] - Pirate
[t] - Trained
[T] - Translation
(Unl) - Unlicensed
[x] - Bad Checksum
ZZZ_ - Unclassified
[!] - Verified Good Dump
(???k) - ROM Size

Special Codes:
[C] - Color GameBoy
- Super GameBoy
(M#) - Multilanguage (# of Languages)
[M] - Mono Only (NeoGeo Pocket)
(PC10) - PlayChoice 10 (NES)
(1) - Japan (Genesis)
(4) - USA (Genesis)
(5) - NTSC Only (Genesis)
(8) - PAL Only (Genesis)
(BS) - BS ROMS (SNES)
(ST) - Sufami Turbo (SNES)
(NP) - Nintendo Power (SNES)
(Adam) - ADAM Version (Coleco)
(PAL) - PAL Video

Country Codes:
(A) - Australian
(C) - Chinese
(E) - Europe
(F) - French
(FN) - Finland
(G) - German
(GR) - Greece
(HK) - Hong Kong
(I) - Italian
(J) - Japan
(K) - Korean
(NL) - Dutch
(PD) - Public Domain
(S) - Spanish
(SW) - Sweden
(U) - USA
(UK) - England
(Unk) - Unknown Country
(-) - Unknown Country
 
با سلام


من الان چند وقته كه دارم فايل هاي [FONT=Times New Roman, serif]Rom [/FONT]كنسولهاي محتلف مثل [FONT=Times New Roman, serif]N64 , NES , SNES [/FONT]و [FONT=Times New Roman, serif]... [/FONT]رو دانلود ميكنم و اونها رو با شبيه ساز اجرا ميكنم[FONT=Times New Roman, serif]. [/FONT]ولي من هنوز يه نكته رو درست نفهميدم[FONT=Times New Roman, serif]: [/FONT]توي بيشتر [FONT=Times New Roman, serif]Rom [/FONT]ها بعد از اسم بازي يه علامتهايي است مثل اين علامتها[FONT=Times New Roman, serif]: (U) (Unl) (!) [/FONT]و خيلي علامتهاي ديگه[FONT=Times New Roman, serif]. [/FONT]ميخواستم بدونم اينها اصلا چين و به چه دردي ميخورن؟؟ ميشه يه نفر كامل توضيح بده؟


و سوال بعديم هم اينكه چه طوري اين فايل ها رو درست ميكنند؟؟ واضح تر بگم چه طوري از كارتريج بازي ايميج ميگيرن؟؟


و در آخر اگه ممكنه ميشه يكم در مورد اين نوع فايل ها و ويژگي هاشون توضيح بديد؟؟


مرسي
سلام.
سوال دومتون: مسلما مموری ریدرهای جدید که چیپستهای حافظه رو برای کامپیوتر خوندن میکنن دیدید. میشه با استفاده از یک تکنیک مثل همون، چیپستهای کارتریجها رو دامپ کرد و با استفاده از یک هکس(HeX) ادیتور برای ایمولیتورها قابل خوندنشون کرد(فکر کنم راههای دیگه ای هم باشه، کلا فقط اینیکی رو میشناسم). فایلهایی رو که به دست اوردن از دامپینگ، رو توی یک آرشیو معمولی مثل ISo و یا Zip و یا Bin ذخیره میکنن تا دانلود و مصرفش راحتتر صورت بگیره. (فکر کنم توی اینکه اکثر ایمولیتورها بتونن بخوننش هم تاثیر داره).

د
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or