Ren'Py یک انجین بسیار ساده برای ساخت ویژوال نوول هست. میتونید از سایت اصلی دانلود و نصبش کنید تا برای خودتون ببینید.
پایه ی اصلی این انجین اسکریپت نویسی با Python هست اما خودش جهت سادگی کار یک مارک آپ داره که کار با همون هم خیلی راحته که در زیر میبینید.
بعد از ساخت یک پروژه فایل script.rpy رو باز کنید تا بازی رو بنویسید. بسیار راحت هست و انگار دارید خودتون یک فیلمنامه رو مینویسید.
برای مثال دیالوگها به این صورت نوشته میشن:
label start
"I'll ask her..."
"Me" "Um... will you..."
"Me" "Will you be my artist for a visual novel?"
"Silence."
"She is shocked, and then..."
"Sylvie" "Sure, but what is a \"visual novel?\""
و برای ترنزیشن در هر لیبل:
که newscene یک فایل بیتمت هست که توسط خود فایل اسکریپت ایمپورت شده. بیشتر ازین لازم نیست بگم چون خود سایت یک راهنمای خوب داره. چالش اصلی ساخت یک بازی فقط تولید گرافیک خوب هست.
توجه کنید ارتدکسی خاصی بر ویژوال نوول ها حاکی نیست و ضمنا لازم نیست به سبک ژاپنی ساخته بشن.
پایه ی اصلی این انجین اسکریپت نویسی با Python هست اما خودش جهت سادگی کار یک مارک آپ داره که کار با همون هم خیلی راحته که در زیر میبینید.

بعد از ساخت یک پروژه فایل script.rpy رو باز کنید تا بازی رو بنویسید. بسیار راحت هست و انگار دارید خودتون یک فیلمنامه رو مینویسید.
برای مثال دیالوگها به این صورت نوشته میشن:
label start
"I'll ask her..."
"Me" "Um... will you..."
"Me" "Will you be my artist for a visual novel?"
"Silence."
"She is shocked, and then..."
"Sylvie" "Sure, but what is a \"visual novel?\""
و برای ترنزیشن در هر لیبل:
scene bg newscene
که newscene یک فایل بیتمت هست که توسط خود فایل اسکریپت ایمپورت شده. بیشتر ازین لازم نیست بگم چون خود سایت یک راهنمای خوب داره. چالش اصلی ساخت یک بازی فقط تولید گرافیک خوب هست.
توجه کنید ارتدکسی خاصی بر ویژوال نوول ها حاکی نیست و ضمنا لازم نیست به سبک ژاپنی ساخته بشن.