Remedy Entertainment ، تبلور درد

ALBERT W3SKER

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
کاربر سایت
Remedy-Two-Teams-New-Game-Partner.jpg


استودیو ریمدی در سال 1995 در کشور فنلاند تاسیس شد.این استودیو اولین عنوان خود را با همکاری شرکت apogee به نام death rally را عرضه کردند.بعد از موفقیت نسبی این بازی دو طرف با همکاری یکدیگر یکی از جریان سازترین اثار تاریخ را خلق کردند.مکس پین نام عنوانی بود که توانست تاثیر به سزایی در صنعت بازی بگذارد.عنوان مکس پین در سال 2001 برای پلتفرم های اکس باکس ، پلی استیشن 2 و کامپیوتر عرضه شد و توانست نام خود را به عنوان یکی از بهترین اثار تاریخ ثبت کند.


250px-Maxpaynebox.jpg


مکس پین با داشتن داستانی جذاب و قدرتمند ، شخصیت پردازی عالی و گیم پلی خارق العاده ی خود تبدیل به یکی از بهترین اثار تاریخ و ژانر شوتر سوم شخص شد. مکس پین را میتوان از نظر داستان انتقام و درگیری در یک توطئه ، معرفی دموهای کامیک بوکی ، سکانس های کابوس وار به یادماندنی ، از نظر اتمسفر غم انگیز ، تاریک ، اکنده از ناامیدی و محیط های سرد و تاریک ، از نظر گیم پلی معرفی bullet time برای نخستین بار ، روند اکشن بی وقفه و از نظر گرافیک یک انقلاب در بازی های رایانه ای دانست.قابلیت bullet time یا صحنه اهسته یکی از دستاوردهای مکس پین بود.به طوری که امروزه به عنوان یکی از قابلیت ها و المان های مورد استفاده در عناوین بسیاری شده است.


250px-Max_Payne_2.jpg


بعد از موفقیت قسمت اول مکس پین ، شرکت ریمدی و apogee به دلیل نیاز مالی تمام حق و حقوق بازی را به شرکت تیک تو واگذار و خود را اماده ی ساخت قسمت دوم بازی کردند. تا اینکه در سال 2003 قسمت دوم بازی مکس پین به بازار عرضه شد.عنوان مکس پین 2 با وجود امتیازهای عالی و کیفیت بی نظیر بازی نتوانست به اندازه عنوان نخست بفروشد و از نظر تجاری ضعیف ظاهر شد.با این وجود عنوان مکس پین 2 به یک اثر درخشان دیگر در کارنامه استودیوی ریمدی تبدیل شد.مکس پین 2 را میتوان از نظر داستان عشق و امید با تم پلیسی ، از نظر اتمسفر عاطفی ، پرتب و تاب با محیط های مشابه بازی نخست ، از نظر گیم پلی همکاری بین دو شخصیت اصلی و بهبود نسبی بازی اول و از نظر گرافیک تکامل بازی نخست و یک گام انقلابی دیگر نامید.


250px-Alan_Wake_Game_Cover.jpg

بعد از موفقیت های بی نظیر مکس پین استودیوی ریمدی تصمیم گرفت تا به سراغ خلق یک عنوان جدید برود.با شروع نسل هفتم بازی های رایانه ای مشخص شد که استودیوی رمدی با همکاری ناشر بزرگ صنعت بازی مایکروسافت در حال ساخت یک عنوان ترسناک با نام الن ویک هستند.هر چند ساخت بازی بسیار زمان بر شد و 5 سال طول کشید و نتوانست از نظر تجاری هم به موفقیت خاصی برسد اما تبدیل به یکی دیگر از اثار موفق استودیو ریمدی شد.سرانجام عنوان الن ویک در سال 2010 برای کنسول اکس باکس 360 منتشر شد(نسخه ی pc مدتی بعد عرضه شد).

الن ویک با داشتن داستانی جذاب ، استفاده از نبرد میان نور و تاریکی در مکانیزم گیم پلی ، موسیقی و صداپیشگی قوی و مبارزه های جذاب تبدیل به یک اثر موفق و خوش ساخت در نسل هفتم بازی های رایانه ای شد.البته عنوان الن ویک ایرادهایی از جمله لوکیشن های تکراری و خسته کننده یا دشمنان یک شکل و انیمیشن های پرایراد شخصیت بازی را هم داشت که باعث شدند با بازی بی نقصی طرف نباشیم اما باید اعتراف کرد که عنوان الن ویک یک اثر خاص و با کیفیت از ریمدی است.


Alan-Wake-American-Nightmare-Box-Art.jpg


بعد از عرضه ی عنوان الن ویک ، استودیوی رمدی نسخه ی دیگری از این مجموعه را با نام alan wake american nightmare در سال 2012 برای دو پلتفرم اکس باکس 360 و کامپیوترعرضه کرد.عنوانی که هر چند در سطح و اندازه ی عنوان اصلی ظاهر نشد اما دارای نکات مثبت فروانی است که باعث میشود عنوان alan wake american nightmare در سطح یک عنوان خوب باشد و ارزش حداقل یک بار بازی کردن را داشته باشد.بعد از عرضه ی alan wake american nightmare مجموعه ی الن ویک به خواب چندین سال فرو رفت و دیگر خبری از ان نشد.با وجود اینکه شایعاتی مبنی بر ساخت قسمت دوم به گوش رسد اما نه شرکت مایکروسافت و نه استودیوی رمدی هیچ کدام به صورت رسمی حرفی از ساخت نسخه دوم عنوان بی نظیر الن ویک نزده اند.


250px-Quantum_Break_cover.jpg



بعد از موفقیت های پی در پی که استودیو ریمدی با مکس پین و الن ویک بدست اورد ساخت یک عنوان انحصاری دیگررا برای کنسول نسل هشتمی اکس باکس وان را شروع کرد.این عنوان که کوانتوم بریک نام داشت هر چند نتوانست در سطح انتظارات ظاهر شود اما باید ریمدی را به خاطر خلق چنین اثری تحسین کرد.

نمیتوان منکر ان شد که بازی دارای ایراداتی در بخش گیم پلی و طراحی مراحل است اما در عین حال یک بازی خاص ، جدید و دوست داشتنی است و تجربه ی ان برای هر بازیبازی ضروری است.
جلوه های گرافیکی عالی ، داستان هیجان انگیز و درگیر کننده ، تنوع در قدرت های کنترل زمان و ایده بازی کردن در نقش شخصت منفی بازی در بخش Junction از ویژگیهای مثبت بازی کوانتوم بریک است.

48241.jpg


طبق گفته های ریمدی ان ها مشغول ساخت دو بازی هستند.هنوز جزییاتی از ان ها منتشر نشده است اما همگی در اعماق قلبمان امیدواریم که یکی از ان ها نسخه ی دوم عنوان زیبای الن ویک باشد.عنوانی که سال هاست طرفداران قسمت اول منتظر ساخت قسمت دوم هستند تا ادامه ی داستان قدرتمند شماره ی نخست را شاهد باشند.


*حتی اگر عناوینی چون الن ویک و کوانتوم بریک را نادیده بگیریم ، ریمدی با سری مکس پین ره صد سال را یک شب رفت و نام خود را به عنوان یکی از استودیوهای برتر صنعت بازی ثبت کرد.



نویسنده :

بهزاد کریمی
 
آخرین ویرایش:
کلا رمدی عشقه
مکس پین ، الن ویک کوانتوم بریک هر سه جزو بهترین بازی های منه
مکس پین فکر کنم هزار بار تمومش کردم
الن ویک یه بازی زیبا واقعا هنوز نمیدونم چرا نسخه دوم ساخته نشده. بازی از نظر داستان و ترس عالی بود و تنها مشکلش این بود بعد مدتی تکراری میشد ولی بازم قشنگ بود
و کوانتوم بریک گرچه هنوز تمومش نکردم ولی بازی زیبایی هست
 
  • Like
Reactions: ALBERT W3SKER
رمدی که واقعا یکی از محبوبترین استدیو های من هست ولی خب سره اخرین اثرشون اشتباهات زیادی انجام دادند از بی اهمیت گرفتن تنوع گیمپلی تا فاصله زیاد بین رونمایی تا عرضه بازی.
کوانتوم بریک بازی خوبی بود هسته گیمپلی قویی داشت تو تاپیک نقد هم گفتم یک هسته گیمپلی قوی ساخته بودند بعدش دو سه تا مرحله رو چندین بار کپی پیست کرده بودند متاسفانه ! چه مراحل خفنی مثل مخفی کاری و اسناپیر و .. میتونستنند با قابلیت کنترل زمان بذارند. مشکل بعدی، بازی اکشن تمام بود بعدش قابلیت های خفن شخصت اصلی داستان باید میرفتی تو سرواخ سمبه های مپ میگشتی تا ایتم ها رو پیدا کنی و انلاکشون کنی که اینکار کاملا مخالف بر روند اکشن بازی بود !

با اینکه کم بازی ساختند ولی به شدتت عناوین خاطره سازی داشتند.

بخوام رده بندی هم بکنم بهترین بازیهای این استدیو رو

Max Payne 2
alan Wake
Max Payne 1
Quantum Break

یکی از بازیهای اینده اشون CrossFire 2 با همکاری یک استدیو کره ای هست که بخش داستان با رمدی هست اون یکی پروژه اشون معلوم نیست با چه کمپانی قرارداد بستند ولی هر چی هست احتملا بازی بزرگیه.
اخرین مصاحبه فیل اسپنسر رو نگاه میکردم مستقیم گفت در حال حاضر هیچ قراردادی با رمدی امضا نکردند ولیکن اسپنسر گفت هر وقت این استدیو اماده همکاری باشه مایکروسافت با کمال میل میپذیره. و به نظر امیدها هنوز به alan wake 2 از بین نرفته با توجه به اینکه فن بیس نسخه اولش 5 میلیونی هست !
 
  • Like
Reactions: ALBERT W3SKER
بهزاد عالی بود، مررسی:-bd.
من بی بروبرگرد و بدون ردخور تمام عناوین این استودیو رو دوست دارم، بی نظیرن این ها. حتی QB رو هم که اینقدر بهش انتقاد کردن برام بهترین شوتر سوم شخص این نسل بود. چند وقت پیش داشتم دوباره alan wake رو بازی میکردم و واقعا تحت تاثیر بازی قرار گرفتم. خیلی متنوع و جاه طلبانه هست عناوینشون، و هرکدوم بطور مستقل مکانیک ها و story telling منحصر به فرد خودشون رو دارن، روایت های مکس پین بصورت کامیک، آلن ویک اپیزودیک و دست نوشته ها، و کوانتوم بریک هم لایو اکشن ها. بی نظیرن در کل. ممنون بابت مطلبت بهزاد.
 
  • Like
Reactions: ALBERT W3SKER
بهزاد عالی بود، مررسی:-bd.
من بی بروبرگرد و بدون ردخور تمام عناوین این استودیو رو دوست دارم، بی نظیرن این ها. حتی QB رو هم که اینقدر بهش انتقاد کردن برام بهترین شوتر سوم شخص این نسل بود. چند وقت پیش داشتم دوباره alan wake رو بازی میکردم و واقعا تحت تاثیر بازی قرار گرفتم. خیلی متنوع و جاه طلبانه هست عناوینشون، و هرکدوم بطور مستقل مکانیک ها و story telling منحصر به فرد خودشون رو دارن، روایت های مکس پین بصورت کامیک، آلن ویک اپیزودیک و دست نوشته ها، و کوانتوم بریک هم لایو اکشن ها. بی نظیرن در کل. ممنون بابت مطلبت بهزاد.

مکس پین یک و دو را همین الان میشه نشست بازی کرد و لذت برد. یک جادویی داره که بارها و بارها میکشونه سمت خودش.

ان موقع که اومده بود اسمش همه جا بود. هر جا سخن از عنوان شاهکار بود نام زیبای مکس پین میدرخشید.

امیدوارم شماره چهار را به زودی معرفی کنند.
 
آخرین ویرایش:
بهزاد جان دمت جیزززززززز ....
باز هم مثل همیشه عالی بود.
مکس پین 1 تکرار نشدنیه.
مکس 2 بد نبود ولی برا من 1 نشد.
مکس 3 هم که هیچی (البته من بازی نکردم:p)
کوانتوم و آلن ویک هم گذاشتم برا وقتیکه وقت داشتم8->
 
  • Like
Reactions: ALBERT W3SKER

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or