ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
موضوعات عمومی
سینما، گرافیک کامپیوتری (CG Art) و Comic
Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Origami 2008" data-source="post: 5141012" data-attributes="member: 112936"><p style="text-align: center">[ATTACH=full]255627[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">Northman 2022</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">10/-</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">این که اعتقاد بسیار عقب ماندهای است که انیمیشن «شیرشاه» را بهترین اقتباس سینمایی از هملت شکسپیر میدانید! اگر الحق به دنبال درک عمیق هملت شکسپیر هستید، اقتباسهای سینمایی آن را رها کرده و به سمت مطالعه نمایش نامه زبان اصلی آن بروید (نسخهی دست نخورده گزینه بهتری است). اگر «املث» منبع خلق نمایش نامه «هملت» بوده است، پس باید یک تبریک جانانه به شکسپیر گفت که هوشمندانه چنین افسانهای را دراماتیزه کرده است و همچنان پس از گذشت ۵ قرن، یکی از بزرگترین منابع پژوهشی در حوزه ادبیات نمایشی محسوب میشود. تاثیرپذیری رابرت ایگرز از سینماتوگرافی برگمان در تمام سه اثرش لمس میشود؛ استفاده فراوان از کلوز آپ و شیوه نوین و اکسپرمنتال دوربین سه پایه - لانگ شات. دو تکنیک مذکور به خوبی و به مناسب در دو اثر ترسناک ایگرز - جادوگر و لات هاوس - به کار گرفته شده است. فرم و ماهیت سینمای وحشت استفاده از این دو تکنیک را میطلبد اما در اثری جنگی - حماسه ای، ایگرز در استفاده از کلوز آپ زیاده روی میکند. کلوز آپ در سادهترین تعبیرش، نمایش ظریف احساسات بشر از نمای بسیار نزدیک است. هیچ یک از شخصیتهای فیلم «نورث من» عاری از احساس و لطافت هستند. تنش و التهاب در فیلم جنگی - حماسهای به مراتب بالاتر از سینمای وحشت است؛ بنابراین استفاده مکرر و ثابت از دوربین سه پایه - لانگ شات، مخاطب را خسته میکند. «از گور برخاسته» ایناریتو، حد و اندازه چنین تکنیکی به خوبی رعایت شده است و تو ذوق نمیزند. سیر تاریخ افسانه ای بشر موضوع مورد علاقه ایگرز است اما برایم تعجبآور است که چرا افسانه «وایکینگ ها» که مربوط به سرزمین اسکاندیناوی میشود، تصمیم نگرفته است که برای خلق اثرش، به جای استفاده از زبان انگلیسی، از زبان محلی /سوئدی استفاده کند؟ تاریخ ابداع زبان انگلیسی را نمیدانم ولی بیتوجهی به چنین مسئلهای - یا از قصد یا از مسئله معیار زبان جهانی - کمی فضای فیلم را اگزوتیک میکند. ایگرز حتی از «الکساندر اسکارسگارد» و «کلیز بنگ» برای تکمیل کست فیلمش استفاده کرده است اما باز هم به سراغ زبان انگلیسی رفته است! مثال جهت اگزوتیک شدن و تثبیت جایگاه زبان مبدا در راستای مسئله مذکور، میتوان به دو اثر «بیست و دوی جولای» (پاول گرینگرس) و «اوکالیپتوس (مل گیبسون) اشاره کرد.</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Origami 2008, post: 5141012, member: 112936"] [CENTER][ATTACH type="full" alt="1653145076140.png"]255627[/ATTACH] Northman 2022 10/- این که اعتقاد بسیار عقب ماندهای است که انیمیشن «شیرشاه» را بهترین اقتباس سینمایی از هملت شکسپیر میدانید! اگر الحق به دنبال درک عمیق هملت شکسپیر هستید، اقتباسهای سینمایی آن را رها کرده و به سمت مطالعه نمایش نامه زبان اصلی آن بروید (نسخهی دست نخورده گزینه بهتری است). اگر «املث» منبع خلق نمایش نامه «هملت» بوده است، پس باید یک تبریک جانانه به شکسپیر گفت که هوشمندانه چنین افسانهای را دراماتیزه کرده است و همچنان پس از گذشت ۵ قرن، یکی از بزرگترین منابع پژوهشی در حوزه ادبیات نمایشی محسوب میشود. تاثیرپذیری رابرت ایگرز از سینماتوگرافی برگمان در تمام سه اثرش لمس میشود؛ استفاده فراوان از کلوز آپ و شیوه نوین و اکسپرمنتال دوربین سه پایه - لانگ شات. دو تکنیک مذکور به خوبی و به مناسب در دو اثر ترسناک ایگرز - جادوگر و لات هاوس - به کار گرفته شده است. فرم و ماهیت سینمای وحشت استفاده از این دو تکنیک را میطلبد اما در اثری جنگی - حماسه ای، ایگرز در استفاده از کلوز آپ زیاده روی میکند. کلوز آپ در سادهترین تعبیرش، نمایش ظریف احساسات بشر از نمای بسیار نزدیک است. هیچ یک از شخصیتهای فیلم «نورث من» عاری از احساس و لطافت هستند. تنش و التهاب در فیلم جنگی - حماسهای به مراتب بالاتر از سینمای وحشت است؛ بنابراین استفاده مکرر و ثابت از دوربین سه پایه - لانگ شات، مخاطب را خسته میکند. «از گور برخاسته» ایناریتو، حد و اندازه چنین تکنیکی به خوبی رعایت شده است و تو ذوق نمیزند. سیر تاریخ افسانه ای بشر موضوع مورد علاقه ایگرز است اما برایم تعجبآور است که چرا افسانه «وایکینگ ها» که مربوط به سرزمین اسکاندیناوی میشود، تصمیم نگرفته است که برای خلق اثرش، به جای استفاده از زبان انگلیسی، از زبان محلی /سوئدی استفاده کند؟ تاریخ ابداع زبان انگلیسی را نمیدانم ولی بیتوجهی به چنین مسئلهای - یا از قصد یا از مسئله معیار زبان جهانی - کمی فضای فیلم را اگزوتیک میکند. ایگرز حتی از «الکساندر اسکارسگارد» و «کلیز بنگ» برای تکمیل کست فیلمش استفاده کرده است اما باز هم به سراغ زبان انگلیسی رفته است! مثال جهت اگزوتیک شدن و تثبیت جایگاه زبان مبدا در راستای مسئله مذکور، میتوان به دو اثر «بیست و دوی جولای» (پاول گرینگرس) و «اوکالیپتوس (مل گیبسون) اشاره کرد. [/CENTER] [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
موضوعات عمومی
سینما، گرافیک کامپیوتری (CG Art) و Comic
Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft