Raphael Colantonio بنیان‌گذار Arkane، این استودیو را ترک کرد

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
1.png
آقای Raphael Colantonio، بنیان‌گذار و رئیس استودیو فرانسوی Arkane، امروز اعلام کرده است که از سمت خود در این استودیو کناره‌گیری کرده است. Raphael از سال ۱۹۹۹ که این استودیو تأسیس‌شده بود، همراه با Arkane بوده است.

این خبر توسط خود آقای Raphael Colantonio، در Bethesda’s blog منتشرشده بود.

Raphael Colantonio می‌گوید:

«و زمان رفتن من فرارسیده است که تا بتوانم وقت بیشتری را با پسرم باشم تا آینده خوبی برای او وزندگی خودم رقم بزنم. زمانی که در Arkane بودم، فرصتی برای من مهیا شد که تا بهترین‌های این صنعت همراه شوم و بسیار خوشحال هستم که در این سفر طولانی، جزء ای از این استودیو بوده‌ام.

وقتی‌که در سال ۲۰۱۰ این استودیو توسط ZeniMax شرکت مادر Bethesda Softworks، خریداری شد، آقای Colantonio در این مورد می‌گوید:

«این فرصتی خواهد بود که استودیو بیشتر در جهان شناخته شود. ZeniMax به ما اجازه داد که بتوانیم بهترین بازی‌ها را در این صنعت بسازیم و مطمئنم که بازی‌های بیشتری درراه است.»

بازی اخیر استودیو آرکین، عنوان Prey، در ماه می امسال منتشر شد و توانست فروش فوق‌العاده‌ای را داشته باشد این بازی برای اولین بار و در سال ۲۰۰۶ به دست استودیو Human Head معرفی‌شده بود.

لازم به ذکر است که استودیو آرکین، در E3 امسال اعلام کرده است که در حال بر روی بسته گسترش‌دهنده داستانی و مستقل Dishonored: Death of the Outsider، است.

منبع

Read the whole post here.
 
بازی اخیر استودیو آرکین، عنوان Prey، در ماه می امسال منتشر شد و توانست فروش فوق‌العاده‌ای را داشته باشد این بازی برای اولین بار و در سال ۲۰۰۶ به دست استودیو Human Head معرفی‌شده بود.
البته فکر نکنم فروش Prey خوب بوده باشه.
با اینکه بازیهای استودیو واقعا خوش ساخت و متفاوت هستن، ولی تو بحث فروش راضی کننده نیستن.
اگه بازی بعدی استودیو (غیر از Death of Outsider) یک عنوان کاملا تجاری یا جتی آنلاین باشه من تعجب نمیکنم.

حیف این استعدادها که مجبورن بخاطر باقی موندن تو این صنعت رو بیارن به ساخت عناوین تجاری.
 
عجب خبر بدی بود انصافا. خیلی دوستش داشتم این هنرمند رو، یکی از دو ستون اصلی استودیو به حساب میومد، هر چی مهره هایی مثل ایشون از صنعت گیم فاصله بگیرن قطعا به ضرر جامعه گیمرها تموم میشه.
با دوست بالایی موافقم، ضربه بزرگ به فروش بازی های فوق العاده این استودو رو در حقیقت یه مشت منتقد فاقد درک و شعور هنری زدند به عقیده من. الان متای یه بازی واقعا توی هرچیزی تاثیری نداشته باشه عموما توی فروش اثرگذار هست.
امیدوارم بتسدا مثل سابق حمایتشون کنه و به هیچ وجه از سبک فعلی بازیعاشون فاصله نگیرن.
 
بهتر که رفت واقعا بازی هاشون زیاد عامه پسند نیست این خاص بازی ساختن اینجور زیان ها رو هم خواهد داشت و بلاخره قربانی میگیره منم کلا نتونستم با این prey حال کنم ولی دیس انرد قضاوت نمیکنم
 
بهتر که رفت واقعا بازی هاشون زیاد عامه پسند نیست این خاص بازی ساختن اینجور زیان ها رو هم خواهد داشت و بلاخره قربانی میگیره منم کلا نتونستم با این prey حال کنم ولی دیس انرد قضاوت نمیکنم
نمیشه استثنا قائل بشید برای این کامنت دیسلایک بذارید؟:D:D
قرار نیست که همه بازی‌ها همه‌پسند باشند دوست عزیز. قرار هم نیست همه با همه‌ی سبک‌ها ارتباط برقرار کنند. کسی که به بازی‌های Arkane علاقه‌ای نداره (که البته درک نمی‌کنم این موضوع رو چون بازی‌های Arkane از لحاظ لول‌دیزاین حداقل یک نسل جلوترن از بقیه‌ی بازی‌ها) کلی بازی دیگه داره که بره سمتشون. ولی تقریبا الان تنها استودیویی که Immersive Sim میسازه Arkane هست. Eidos رو که Square Enix مجبور کرد Deus Ex رو ناقص منتشر کنه و Avengers بسازه:|البته به جز اینا Otherside Entertainment هم داریم تو این سبک خدا رو شکر! کن لوین هم که به شخصه بعید می‌دونم دوباره سمت این سبک بره. خلاصه که دوست عزیز اگه با این سبک ارتباط برقرار نمی‌کنید نکنید ولی از این حرف‌ها که بازی‌هاشون عامه‌پسند بشه و بهتر که یه مهره‌ی کلیدیشون رفت و اینام نزنید لطفا:D
-------
امیدوارم Bethesda همچنان بهشون اجازه بده بازی‌هایی که خودشون دوست دارن بسازن و مجبورشون نکنه بازی‌هاشون عامه‌پسند کنن. تو صنعتی که روز به روز بازی‌ها دارن ساده‌تر و عامه‌پسندتر میشند، صنعتی که تیم اصلی Bioware بازی تمام آنلاین لوت محور میسازه:| وجود یه استودیویی مثل Arkane که لول‌دیزاین بازی‌هاش چند سالی از بقیه جلوترن و تمرکزش رو بخش تک‌نفره‌ست نعمته!
 
آخرین ویرایش:
arkane وقتی سال 2006 بازی dark messiah رو عرضه کرد، نشون داد استعداد و نبوغ بالایی تو طراحی مراحل و گیم پلی هیجان انگیز و متفاوت دارن. من به شخصه از dark messiah خیلی لذت بردم.
خوشبختانه بتسدا استعداد اینا رو خوب شناخت دو شماره موفق dishonored رو ساختن که تجربه عالی و متفاوتی برام بود.
ولی با prey جدید نتونستم ارتباط برقرار کنم. بیشتر دوست داشتم تو حال و هوای نسخه 2006 باشه.
به هر حال امیدوارم رفتن colantonio تاثیر بدی رو آینده arkane نذاره.
 
چه خبر ناامید کننده ای، خیلی ناراحت شدم. امیدوارم اول اتفاقی برای استدیو خاص و جرات دار آرکین نیوفته و مثل همیشه استدیو مقتدرانه ادامه بده و همینطور اگر ممکنه دوباره برگرده سر کارش.
آرکین بنظرم در حال حاضر خاص ترین استدیویی هست که توسط یه ناشر بزرگ حمایت میشه. ایده ها و کارهایی که تاحالا پیاده کردن رو الان هیچ ناشری جرات نمیکنه بره سمتش، قبا هم گفتم الان صنعت بازی بیشتر از هر زمان دیگه به استدیویی مثل آرکین نیاز داره! استدیویی که تحت تاثیر تغییر شرایط قرار نگرفته و بخاطر فروش بیشتر و پایین آوردن ریسک تجاری هر ایده ای رو به زور وارد بازی هاش نکرده.
پ.ن: اینم بگم استیل کولانتونیو برای من خیلی خاص بود. یادمه اولین بار سر دیسانرد دیدمش فک نمی کردم کارگردان بازی رئیس آرکین باشه. خیلی حیف شد در کل بازیساز برزگی بود.
 
نمیشه استثنا قائل بشید برای این کامنت دیسلایک بذارید؟:D:D
قرار نیست که همه بازی‌ها همه‌پسند باشند دوست عزیز. قرار هم نیست همه با همه‌ی سبک‌ها ارتباط برقرار کنند. کسی که به بازی‌های Arkane علاقه‌ای نداره (که البته درک نمی‌کنم این موضوع رو چون بازی‌های Arkane از لحاظ لول‌دیزاین حداقل یک نسل جلوترن از بقیه‌ی بازی‌ها) کلی بازی دیگه داره که بره سمتشون. ولی تقریبا الان تنها استودیویی که Immersive Sim میسازه Arkane هست. Eidos رو که Square Enix مجبور کرد Deus Ex رو ناقص منتشر کنه و Avengers بسازه:|البته به جز اینا Otherside Entertainment هم داریم تو این سبک خدا رو شکر! کن لوین هم که به شخصه بعید می‌دونم دوباره سمت این سبک بره. خلاصه که دوست عزیز اگه با این سبک ارتباط برقرار نمی‌کنید نکنید ولی از این حرف‌ها که بازی‌هاشون عامه‌پسند بشه و بهتر که یه مهره‌ی کلیدیشون رفت و اینام نزنید لطفا:D
-------
امیدوارم Bethesda همچنان بهشون اجازه بده بازی‌هایی که خودشون دوست دارن بسازن و مجبورشون نکنه بازی‌هاشون عامه‌پسند کنن. تو صنعتی که روز به روز بازی‌ها دارن ساده‌تر و عامه‌پسندتر میشند، صنعتی که تیم اصلی Bioware بازی تمام آنلاین لوت محور میسازه:| وجود یه استودیویی مثل Arkane که لول‌دیزاین بازی‌هاش چند سالی از بقیه جلوترن و تمرکزش رو بخش تک‌نفره‌ست نعمته!
هر چی میشه تا ما میگیم فلان هی میگین Arkane و لول دیزاین ! L-)لول واقعا ! یک بازی باید پکیج کامل باشه نه فقط تو یک بخش بدرخشه درباره دیس انزد حرفی ندارم ولی prey ناامید کننده بود واقعا برام بسیار کسل کننده و واقعا نمیشه گفت حالا فقط من یک نفر اینجور شدم چون بین بازیباز ها و منتقد ها هم ببینید نظرات ضد و نقیص پیرامون این بازی خیلی زیاده ولی حالا من کاری به اونا ندارم
 
عجب خبر بدی بود انصافا. خیلی دوستش داشتم این هنرمند رو، یکی از دو ستون اصلی استودیو به حساب میومد، هر چی مهره هایی مثل ایشون از صنعت گیم فاصله بگیرن قطعا به ضرر جامعه گیمرها تموم میشه.
با دوست بالایی موافقم، ضربه بزرگ به فروش بازی های فوق العاده این استودو رو در حقیقت یه مشت منتقد فاقد درک و شعور هنری زدند به عقیده من. الان متای یه بازی واقعا توی هرچیزی تاثیری نداشته باشه عموما توی فروش اثرگذار هست.
امیدوارم بتسدا مثل سابق حمایتشون کنه و به هیچ وجه از سبک فعلی بازیعاشون فاصله نگیرن.
البته فروش پری نسبتا خوب بوده. حدود یک میلیون و چند صد هزار تا، رویایی نبود اما قابل قبول هست. خوشبختانه بازی‌های آرکین فوق‌العاده‌ با کیفیت هستن و دقیقا مثل یه سری مثل سولز توسط طرفداران ثابت خریداری میشن و همیشه تا حدی یک فروش ثابت دارن. خود آرکین هم اعلام کرده ما بازی هارو به خاطر خود بازی و طرفدار‌های خودمون و علاقه خودمون میسازیم و نه یه عده سیاهی لشگر که به زرق و برق‌ترین انتشار سال کشیده میشن. Bethesda هم کاملا به این دیدگاه واقف هست و حمایتشون می‌کنه، کلا رابطه خیلی‌ خوبی‌ دارن با توجه به سیاست‌های آزاد Bethesda. :D
واقعا برا من خبر ناراحت کننده‌ای بود. رافائل (:D) جزو باسواد‌ترین و دوست داشتنی‌ترین انسان‌های فعال تو صنعت بود. امیدوارم یه روزی دوباره برگرده.
 
البته فروش پری نسبتا خوب بوده. حدود یک میلیون و چند صد هزار تا، رویایی نبود اما قابل قبول هست. خوشبختانه بازی‌های آرکین فوق‌العاده‌ با کیفیت هستن و دقیقا مثل یه سری مثل سولز توسط طرفداران ثابت خریداری میشن و همیشه تا حدی یک فروش ثابت دارن. خود آرکین هم اعلام کرده ما بازی هارو به خاطر خود بازی و طرفدار‌های خودمون و علاقه خودمون میسازیم و نه یه عده سیاهی لشگر که به زرق و برق‌ترین انتشار سال کشیده میشن. Bethesda هم کاملا به این دیدگاه واقف هست و حمایتشون می‌کنه، کلا رابطه خیلی‌ خوبی‌ دارن با توجه به سیاست‌های آزاد Bethesda. :D
واقعا برا من خبر ناراحت کننده‌ای بود. رافائل (:D) جزو باسواد‌ترین و دوست داشتنی‌ترین انسان‌های فعال تو صنعت بود. امیدوارم یه روزی دوباره برگرده.
میدونی کاوه، به نظرم باید خیلی خداروشکر کنیم که ناشر عناوین استودیویی مثل آرکین بتسدا هست، چون واقعا همونطور که گفتی دیدگاه خیلی بازی دارن و خیلی کم تحت تاثبر جو حاکم بر بازار قرار میگیرن و میزارن استودیو کار خودش رو بکنه، و‌سیاست گذاری پایداری دارن تقربا در حوزه انتشار بازی ها.
امیدوارم همونطور که گفتی آرکین همین فرمون رو بره و‌همین شکل بازیسازی رو ادامه بده چون واقعا سبکی که آرکین بازی میسازه تقرببا داره منقرض میشه و اینا به بهترین شکل دارن هنوز داخل این سبک فعالیت میکنن. خداروشکر که فروش prey نسبتا خوب بوده، من خودم هنوز بازیش نکردم متاسفانه، باید دیگه سریعتر اقدام کنم، خیلی دیر شد واقعا :دی .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or