ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
Nintendo در سال 2007، Natal را رد کرد!
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Erebus" data-source="post: 931803" data-attributes="member: 8948"><p>lol</p><p></p><p>چند تا نکته رو بگم و برم. اول اینکه اینا رو ایواتا نگفته، هر چند ایواتا خیلی قبل تر از این حرفها تقریبا همین حرف ها رو زده بود. </p><p></p><p>یکی گفته بود iPod بیشتر فروخته یا DS که خوب مسلما iPod بیشتر فروخته اما اولا مقایسه یه کنسول دستی بازی با یه پخش کننده موسیقی که گستره مخاطبش بسیار بسیار وسیعتره اشتباهه، ثانیا فروش iPod شامل کل مدل های اون و کلا خانواده iPod هستش که تفاوت های اساسی با هم دارن، اما DS فقط چند redesign داشته اما سخت افزار همونه و همون نرم افزار ها رو اجرا میکنه. با تمام این احوال حدود 5 سال و نیم طول کشید تا فروش iPod به 100 میلیون دستگاه برسه در حالی که DS فقط توی 4 سال و 3 ماه تونست فروشش رو به 100 میلیون دستگاه برسونه.</p><p></p><p><a href="http://[url/">http://www.macnn.com/articles/07/04/09/apple.holds.100m.record</a></p><p></p><p><a href="http://[url/">http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/news/nintendo-ds-thrashes-psp-as-sales-crack-100m-mark-1644287.html</a></p><p></p><p>اگر یکمی به اون چیزهایی که گفتم فکر کنید میفهمید که فروش DS چقدر خارق العاده است. </p><p></p><p>در مورد iPad خیلی خوبه که نظرات تقریبا تمامی اهل فن رو هم مقایسه کنیم با نظرات ایواتا تا ببینیم آیا اونها حرف متفاوتی میزنن یا نه همون حرف رو میزنن. </p><p></p><p>در مورد صحبت های ایواتا در سال 2004 و آوردنش توی سال 2010 فقط میشه خندید. </p><p>دقیقا مثل این میمونه که یکی 6 سال پیش گفته باشه موبایل لوکسه و همه نمیتونن ازش استفاده کنن حالا الان یه نفر بیاد اون حرفو رد کنه بگه الان همه موبایل دارن و با 5000 تومان میشه 2 تا سیم کارت گرفت! </p><p>توی اون مصاحبه اولا ایواتا به طور مشخص داشته در مورد GC صحبت میکرده نه کنسول های بعدیش، ثانیا به طور واضح داشته زمان حال رو میگفته:</p><p></p><p>In an interview with the Japan Economic Foundation's magazine, <em>Japan Spotlight</em>, the famously outspoken Iwata repeated his oft-quoted assertion that "customers <u><strong>do</strong></u> not want online games." He told the <em>Spotlight</em>, "<strong><u>At the moment</u>, most customers do not wish to pay the extra money for connection to the Internet, and for some customers, connection procedures to the Internet are still not easy</strong>."</p><p></p><p>ایواتا داشته در مورد بازی های آخر سال 2003 صحبت میکرده، اونم توی ژاپن!!! حتی هنوز هم بازی های آنلاین خیلی توی ژاپن جا نیفتاده چه برسه به بیشتر از 6 سال پیش. اون زمان حتی توی مناطق دیگه (از جمله آمریکا) هم بازی های آنلاین روی کنسول رواج نداشت و تازه آخر سال 2004 اولین بازی جدی آنلاین (Halo 2) عرضه شد! </p><p>گذشته از همه اینها همون زمان هم بار ها توسط ایواتا و بقیه مسئولین نینتندو گفته شده بود که دنبال راهی هستن که بازی های آنلاین رو با کمترین هزینه یا حتی بدون هزینه به گیمر ها ارائه بدن که بعدا هم همین سیاست رو توی DS و Wii پیاده کردند و سرویسشون کاملا رایگان بود و از WiFi هم استفاده میکرد که توی بسیاری از نقاط شهری کاملا رایگانه. </p><p></p><p>در مورد خلاقیت نینتندو با N64 اونم فقط توی حدود 2 سال توی ژاپن (چون سال 98 یه کنسول نسل جدید به اسم dreamcast توی ژاپن عرضه شد و عملا هم توجه گیمر ها و هم نینتندو و سایر کمپانی های سازنده سخت افزار معطوف نسل بعد و عرضه یک کنسول رقیب برای dreamcast شد) و 3 سال توی سایر مناطق دنیا اینا رو میشه نام برد:</p><p>در زمینه نرم افزار (بازی):</p><p>اولین FPS های درست و حسابی و محبوب کنسولی (Goldeneye 007 و Perfect Dark)</p><p>تعریف استاندارد جدید در سبک پلتفرمر با 3d کردن این سبک بازی ها (Super Mario 64)</p><p>تعریف استاندارد جدید در سبک ادونچر با 3d کردن این سبک و به کار بردن المان هایی که هنوز هم بزرگ ترین بازی ها ازش استفاده میکنن (Zelda OoT)</p><p>و ...</p><p></p><p>در زمینه سخت افزار:</p><p>آوردن آنالوگ به دسته های بازی که هنوز هم به صورت استاندارد داره استفاده میشه</p><p>آوردن rumble یا شوک به دسته های بازی که هنوز هم به صورت استاندارد داره استفاده میشه</p><p>آوردن trigger به دسته ها که هنوز هم به صورت استاندارد داره استفاده میشه</p><p>و ...</p><p></p><p>در حد این نوآوری ها که واقعا استاندارد های صنعت بازی رو به کل توی چندین نسل بعدی هم تغییر دادن، اونم توی اون مدت زمان کم حدود 3 سال، مایکروسافت توی 8 سال و خورده ای که توی صنعت بازی هست که هیچی، اگر 800 و خورده ای سال دیگه هم توی این صنعت باشه، نمیتونه داشته باشه. </p><p></p><p>در مورد نسل GC هم همین بس که Wii در واقع GC دو برابر شده است. :laughing: نینتندو در واقع هنوز توی همون نسل GC هستش و داره بقیه رو له میکنه، چه از نظر فروش چه از نظر نوآوری. در ضمن بد نیست اینم بگم که دسته های Wii ابتدا قرار بود به عنوان یک وسیله جانبی برای GC عرضه بشن اما نینتندو تصمیم گرفت اسم و قیافه کنسول رو هم عوض کنه و قدرتش رو هم یکمی بیشتر کنه. در واقع Wii همون GC ه که کلاک چیپ هاش 2 برابر شده. lol</p><p></p><p>راستی روند خیلی جالبی داشته این صحبت ها تا اینجا، از ابتدا تا الان از طرف کسانی که موفقیت Wii خیلی بهشون فشار آورده این حرفها زده میشد و هر دفعه که خنده دار بودنشون مشخص میشد، میرفتن سراغ یه حرف جدید و البته خنده دار دیگه:</p><p></p><p>امکان نداره یه کنسول با این گرافیک بازی ها فروش کنه.</p><p>آدم خسته میشه دستشو هی تکون بده، این دسته ها اصلا به درد نمیخوره.</p><p>امکان نداره کسی دسته های به این خوبی فعلی رو رها کنه بره سراغ دسته های مسخره نینتندو!</p><p>کی میره یه کنسول با اسم Wii بخره!؟</p><p>همین الان بازی های Wii گرافیکشون مزخرفه، یک سال بگذره دیگه کسی نمیتونه بهشون نگاه کنه!</p><p>یکمی که بگذره مردم خسته میشن و اون fun بودن اولیه از بین میره، هر کسی که Wii خریده بعد از یک ماه انداختتش کنار!</p><p>بازی های Wii اصلا فروش نمیکنن چون خریدارای Wii همشون casual هستن و یه بازی میخرن و دیگه هیچ!</p><p>حالا درسته که بازی های خود نینتندو روی Wii فروش میکنن اما بازی های third party که اصلا فروش نمیکنن!</p><p>کار Wii دیگه تموم شده است، نینتندو دیده بازارش داره به خطر میفته چون با اومدن نتال و motion controller سونی عمرا دیگه کسی بره طرف Wii!</p><p></p><p>و این داستان که بالاخره یه روزی میرسه که Wii رو دیگه کسی نگاه نکنه و تموم بشه همچنان ادامه دارد ...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Erebus, post: 931803, member: 8948"] lol چند تا نکته رو بگم و برم. اول اینکه اینا رو ایواتا نگفته، هر چند ایواتا خیلی قبل تر از این حرفها تقریبا همین حرف ها رو زده بود. یکی گفته بود iPod بیشتر فروخته یا DS که خوب مسلما iPod بیشتر فروخته اما اولا مقایسه یه کنسول دستی بازی با یه پخش کننده موسیقی که گستره مخاطبش بسیار بسیار وسیعتره اشتباهه، ثانیا فروش iPod شامل کل مدل های اون و کلا خانواده iPod هستش که تفاوت های اساسی با هم دارن، اما DS فقط چند redesign داشته اما سخت افزار همونه و همون نرم افزار ها رو اجرا میکنه. با تمام این احوال حدود 5 سال و نیم طول کشید تا فروش iPod به 100 میلیون دستگاه برسه در حالی که DS فقط توی 4 سال و 3 ماه تونست فروشش رو به 100 میلیون دستگاه برسونه. [URL="http://[url/"]http://www.macnn.com/articles/07/04/09/apple.holds.100m.record[/URL] [URL="http://[url/"]http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/news/nintendo-ds-thrashes-psp-as-sales-crack-100m-mark-1644287.html[/URL] اگر یکمی به اون چیزهایی که گفتم فکر کنید میفهمید که فروش DS چقدر خارق العاده است. در مورد iPad خیلی خوبه که نظرات تقریبا تمامی اهل فن رو هم مقایسه کنیم با نظرات ایواتا تا ببینیم آیا اونها حرف متفاوتی میزنن یا نه همون حرف رو میزنن. در مورد صحبت های ایواتا در سال 2004 و آوردنش توی سال 2010 فقط میشه خندید. دقیقا مثل این میمونه که یکی 6 سال پیش گفته باشه موبایل لوکسه و همه نمیتونن ازش استفاده کنن حالا الان یه نفر بیاد اون حرفو رد کنه بگه الان همه موبایل دارن و با 5000 تومان میشه 2 تا سیم کارت گرفت! توی اون مصاحبه اولا ایواتا به طور مشخص داشته در مورد GC صحبت میکرده نه کنسول های بعدیش، ثانیا به طور واضح داشته زمان حال رو میگفته: In an interview with the Japan Economic Foundation's magazine, [I]Japan Spotlight[/I], the famously outspoken Iwata repeated his oft-quoted assertion that "customers [U][B]do[/B][/U] not want online games." He told the [I]Spotlight[/I], "[B][U]At the moment[/U], most customers do not wish to pay the extra money for connection to the Internet, and for some customers, connection procedures to the Internet are still not easy[/B]." ایواتا داشته در مورد بازی های آخر سال 2003 صحبت میکرده، اونم توی ژاپن!!! حتی هنوز هم بازی های آنلاین خیلی توی ژاپن جا نیفتاده چه برسه به بیشتر از 6 سال پیش. اون زمان حتی توی مناطق دیگه (از جمله آمریکا) هم بازی های آنلاین روی کنسول رواج نداشت و تازه آخر سال 2004 اولین بازی جدی آنلاین (Halo 2) عرضه شد! گذشته از همه اینها همون زمان هم بار ها توسط ایواتا و بقیه مسئولین نینتندو گفته شده بود که دنبال راهی هستن که بازی های آنلاین رو با کمترین هزینه یا حتی بدون هزینه به گیمر ها ارائه بدن که بعدا هم همین سیاست رو توی DS و Wii پیاده کردند و سرویسشون کاملا رایگان بود و از WiFi هم استفاده میکرد که توی بسیاری از نقاط شهری کاملا رایگانه. در مورد خلاقیت نینتندو با N64 اونم فقط توی حدود 2 سال توی ژاپن (چون سال 98 یه کنسول نسل جدید به اسم dreamcast توی ژاپن عرضه شد و عملا هم توجه گیمر ها و هم نینتندو و سایر کمپانی های سازنده سخت افزار معطوف نسل بعد و عرضه یک کنسول رقیب برای dreamcast شد) و 3 سال توی سایر مناطق دنیا اینا رو میشه نام برد: در زمینه نرم افزار (بازی): اولین FPS های درست و حسابی و محبوب کنسولی (Goldeneye 007 و Perfect Dark) تعریف استاندارد جدید در سبک پلتفرمر با 3d کردن این سبک بازی ها (Super Mario 64) تعریف استاندارد جدید در سبک ادونچر با 3d کردن این سبک و به کار بردن المان هایی که هنوز هم بزرگ ترین بازی ها ازش استفاده میکنن (Zelda OoT) و ... در زمینه سخت افزار: آوردن آنالوگ به دسته های بازی که هنوز هم به صورت استاندارد داره استفاده میشه آوردن rumble یا شوک به دسته های بازی که هنوز هم به صورت استاندارد داره استفاده میشه آوردن trigger به دسته ها که هنوز هم به صورت استاندارد داره استفاده میشه و ... در حد این نوآوری ها که واقعا استاندارد های صنعت بازی رو به کل توی چندین نسل بعدی هم تغییر دادن، اونم توی اون مدت زمان کم حدود 3 سال، مایکروسافت توی 8 سال و خورده ای که توی صنعت بازی هست که هیچی، اگر 800 و خورده ای سال دیگه هم توی این صنعت باشه، نمیتونه داشته باشه. در مورد نسل GC هم همین بس که Wii در واقع GC دو برابر شده است. :laughing: نینتندو در واقع هنوز توی همون نسل GC هستش و داره بقیه رو له میکنه، چه از نظر فروش چه از نظر نوآوری. در ضمن بد نیست اینم بگم که دسته های Wii ابتدا قرار بود به عنوان یک وسیله جانبی برای GC عرضه بشن اما نینتندو تصمیم گرفت اسم و قیافه کنسول رو هم عوض کنه و قدرتش رو هم یکمی بیشتر کنه. در واقع Wii همون GC ه که کلاک چیپ هاش 2 برابر شده. lol راستی روند خیلی جالبی داشته این صحبت ها تا اینجا، از ابتدا تا الان از طرف کسانی که موفقیت Wii خیلی بهشون فشار آورده این حرفها زده میشد و هر دفعه که خنده دار بودنشون مشخص میشد، میرفتن سراغ یه حرف جدید و البته خنده دار دیگه: امکان نداره یه کنسول با این گرافیک بازی ها فروش کنه. آدم خسته میشه دستشو هی تکون بده، این دسته ها اصلا به درد نمیخوره. امکان نداره کسی دسته های به این خوبی فعلی رو رها کنه بره سراغ دسته های مسخره نینتندو! کی میره یه کنسول با اسم Wii بخره!؟ همین الان بازی های Wii گرافیکشون مزخرفه، یک سال بگذره دیگه کسی نمیتونه بهشون نگاه کنه! یکمی که بگذره مردم خسته میشن و اون fun بودن اولیه از بین میره، هر کسی که Wii خریده بعد از یک ماه انداختتش کنار! بازی های Wii اصلا فروش نمیکنن چون خریدارای Wii همشون casual هستن و یه بازی میخرن و دیگه هیچ! حالا درسته که بازی های خود نینتندو روی Wii فروش میکنن اما بازی های third party که اصلا فروش نمیکنن! کار Wii دیگه تموم شده است، نینتندو دیده بازارش داره به خطر میفته چون با اومدن نتال و motion controller سونی عمرا دیگه کسی بره طرف Wii! و این داستان که بالاخره یه روزی میرسه که Wii رو دیگه کسی نگاه نکنه و تموم بشه همچنان ادامه دارد ... [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
Nintendo در سال 2007، Natal را رد کرد!
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft