ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
موضوعات عمومی
سینما، گرافیک کامپیوتری (CG Art) و Comic
Movie Center
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="sina_unl" data-source="post: 4371233" data-attributes="member: 271"><p>ادب چیزیه که تو همون بحث درآمدزایی بازیهای تکنفره هم من از شما ندیدم. </p><p>شما در توانایی خوندن دچار مشکلات عمدهای هستین، من نگفتم 75 درصد به فیلم نمرۀ کامل دادن و اون دوستمون هم نگفت اگه آفریقا استعمارشده نبود مثل واکاندا بود. حتی تو همون بحث درآمدزایی بازیها هر جای مطلب دوست داشتی رو اونجور که خودت میخواستی تفسیر میکردی و بعد براساسش نظر میدادی. </p><p>من Black Panther رو ندیدم و نمیتونم در مورد کیفیت جلوه های ویژهش نظر بدم ولی با توجه به سابقۀ ILM به نظرم شما زیادی سختگیری.</p><p>من تو همین تاپیک قبلاً گفتم خودم فیلم Get out رو دوست ندارم و حداکثر یه فیلم متوسط رو به خوب میدونمش اما فرقم با شما اینه که نظرم شخصیم رو تبدیل نمیکنم به وحی منزل و بگم "چون راجب سیاهپوستهاست تحویلش میگیرن" </p><p>من حداقل سه تا فیلم (Mudbound، Detroit و Marshal) با محوریت مسائل مربوط به آفریقایی آمریکاییها تو سال 2017 دیدم که به نظر خودم فرسنگها فیلمهای بهتری از Get Out هستن و از نظر موضوعی هم بهترن.</p><p>یا مثلاً اینکه Argo مزخرفه صرفاً نظر شماست چون به نظر من یه اثر تریلر بسیار خوبه و به راحتی یکی از 10 فیلم برتر 2012ه اما اگه ما باهات مخالف باشیم میشیم بازفید برو (من حتی یک بار هم پامو تو بازفید نذاشتم، مثل همون بحث فروش که آخرش بدون داشتن کنسول مایکروسافت شدم مایکروفن از دید دوستان)</p><p>SJW هم اونیه که میاد میگه Annihilation به خاطر کست کردن یه بازیگر سفیدپوست تو یه نقش آسیایی White Washing کرده (فیلمی با کست اونقدر رنگارنگ!) نه منی که میگم به خاطر اینکه از یه فیلم خوشتون نمیاد برچسب الکی نزنید. </p><p>==</p><p></p><p>والا منم نه لالالند رو دوست داشتم و نه مونلایت، از بین فیلمای 2016 شاید فقط Brand New Testament، Handmaiden و A Man Called Ove و Eye in the Sky و Nice Guys رو خیلی دوست داشتم. یه چنتای دیگه هم بودن که واسم رضایتبخش بودن. کلاً فرقی هم به حالم نمیکنه که به مونلایت دادن جایزه رو، نظرات منتقدا مثبت بود در موردش (و مخالف نظر من) و اکثریت یه گروه 6500 نفری تصمیم گرفتن بهش اسکار بدن. چون من دوسش نداشتم بیام بگم چون راجب همجنسگراها بود تحویلش گرفتن منو تبدیل به یه آدم مستقل از جریانهایی که میخوان اهدافشون رو بهم فرو کنن نمیکنه بلکه نشون از تعصب من داره. همۀ دلیلی که مونلایت اسکار گرفت سوژهش نبود (حرفی که شما بر اون اصرار دارید) آدمهای زیادی هستن که برخلاف من و شما اون فیلم رو پسندیدن. </p><p>اون عقیدۀ خیلیا که اگه آواتار نبود سینما انقدر تماشاچی نداشت رو لطفاً به من لینک بدین. آواتار با هایپ فراوون اومد که 3D رو جا بندازه اما در حال حاضر چنتا از فیلمها به صورت Native 3D فیلمبرداری میشن؟ چند درصد از مخاطبها اگه حق انتخاب داشته باشن 3D میبینن فیلمها رو؟ جایگاه آواتار کجاست تو تاریخ سینما به جز مقام پرفروشترین فیلم؟ تو این ده سالی که گذشته چنتا مقالۀ دانشگاهی در مورد اثرگزاریش بر روند سینما اومده؟ چنتا منتقد معتبر اومدن و واسش retrospective مثبت نوشتن؟ وقتی خبر دنبالههاش میاد چند نفر میگن "نمیتونم واسه دیدنش صبر کنم" ؟ </p><p>لازم به ذکره من هم هرت لاکر و هم آواتار رو دوس دارم. </p><p>لالالند کجا ژانر مردۀ موزیکال رو زنده کرده دقیقاً؟ تو همۀ این سالها هر از گاهی یه فیلم موزیکال میاد که بعضیا موفق میشن (سوئینی تاد و شیکاگو) و بعضی ناموفق (into the woods). ژانر موزیکال مثل 60-70 سال پیش مخاطب نداره (اونی که موزیکال دوس داره میره به صورت زنده میبینه) برای همین کمتر ساخته میشه، مثل ژانر وسترن، مثل اکشنهای دهۀ هشتادی و ... همین. لالالند برخلاف قهرمان داستانش که توی فانتزی خودش jazz رو نجات داد، ناجی چیزی نبود. در مورد فیلمی مثل No Country for Old Men الان کسی حرف نمیزنه، بعد قراره ده سال دیگه که مونلایت فراموش شده در مورد لالالند حرف زده بشه؟ The Queen سالی که اومد هم متای بالای نود داشت و هم کاندید بهترین فیلم و کارگردانی شد ولی Pan's Labyrinth و Children of Men نادیده گرفته شدن، بعد از 11 سال هیشکی در مورد هیچ کدوم حرف نمیزنه. این ادعا که ده سال دیگه قراره لالالند موندگار بشه ولی مونلایت رو فراموش بشه رو نمیتونم قبول کنم. </p><p>الان مثلاً Get Out بی موویه ولی جیمز کامرون که کارنامهش رو برپایۀ بی موویهای پرخرج (و یه ملودرام) ساخته میشه کبیر؟ بی مووی به بودجه نیست که بودجۀ 100 میلیونی ترمیناتور 2 و True Lies چیزی از بی مووی بودنشون کم کنه. تارانتینو هم یه عمره داره بی مووی میسازه ولی این کار تارانتینو رو بد نمیکنه. </p><p>اون قسمتی که قرمز کردم، کل هویت کاترین بیگلو رو تبدیل کردی به "همسر سابق جیمز کامرون بودن" و اسکارش هم به خاطر زن بودنش گرفته. شما شاید یادت نیاد ولی اون سالی که بهش اسکار دادن زن بودنش بُلد نبود بلکه مخالفای اسکارش میگفتن به خاطر اینکه در جهت سیاستهای آمریکا بوده فیلمش جایزه برده. یعنی حتی تعصبهای ده سال پیش هم جای خودشون رو به تعصبهای امروزی دادن. جالبه. </p><p>بحث موندگاری فیلمها هم بحث پیچیدهایه الان مثلاً چون هر از گاهی 10 نفر جمع میشن و میگن مثلاً ورتیگو بهترین فیلم تاریخه باید قبول کنیم؟ چه ارزش مفهومی و محتوایی موندگاری تو ورتیگو میبینی؟ اگه به من باشه ورتیگو حتی جز 5 فیلم برتر کارنامۀ هیچکاک هم نیست. ولی همین ورتیگو تو زمان خودش هم از نظر تجاری ناموفق بود و هم از نظر هنری، چند سال بر و بچههای کایه اومدن به ارزشهاش اشاره کردن و دوباره دیده شد. لیستهای بهترینهای تاریخ سینما رو که نگاه کنی میبینی از دهۀ 80 به اینور شاید 10 فیلم توشون نباشه، این لیستهای بهترینهای تاریخ سینما بیشتر از اینکه واقعاً لیست بهترینهای تاریخ سینما (موندگاری و ...) باشن، فتیشیزم هستن نسبت به چیزهای قدیمی. نه اینکه مثلاً Citizen Kane از فیلمهای امروزی ضعیفتر باشه بلکه به نظر من فیلمی مثل There Will Be Blood در مقایسه باهاش به هیچ وجه کم نمیاره.</p><p>تو رو به هر چی میپرستی مسائل رو با هم قاطی نکن Times Up هیچ گونه رهبریای نداره که مریل استریپ رهبرش باشه. مریل استریپ صرفاً پیشنهاد پوشیدن لباس سیاه رو داد. Times Up در برابر یه فاجعۀ انسانی به وجود اومد که لزوماً مقصرش مردها نبودن ولی سوءاستفادۀ مردهای قدرتمند از موقعیتشون توی هالیوود و همکاری خیلی از زنها باهاشون باعث شد سالها و سالها ادامه پیدا کنه. اگه جز اون دسته افرادی هستین که فکر میکنین "کسی که بهش تجاوز میشه، حتماً خودش دلش میخواسته" که من واقعاً حرفی ندارم.</p><p>از 89 تا فیلم قبلی که اسکار بهترین فیلم رو گرفتن چنتاشون رو شما الان که میبینی مو به تنت سیخ میشه که مونلایت موظف باشه همچین کاری رو انجام بده؟ شما منطقت اینه که چون گلادیاتور رو دوست داری پس انتخابش درست بوده اما چون مونلایت رو دوست نداری انتخاب غلطیه. همون گلادیاتوری که شما دوسش داری از نظر راسل کرو فیلمنامهش افتضاح بوده اما چون خودش بازیگر خفنی بوده تونسته دیالوگها رو خوب ادا کنه و تبدیلشون کنه به شاهکار ادبی (اینو دقیقاً به جان لوگان گفته)</p><p>در مورد اون قسمت آبی، شما که تصمیمت رو گرفتی حرف بقیه من درآوردیه (یعنی ذرهای احترام واسه حرفهای طرف مقابلت تو بحث قائل نیستی) خب چرا بحث میکنی اصلاً؟</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sina_unl, post: 4371233, member: 271"] ادب چیزیه که تو همون بحث درآمدزایی بازیهای تکنفره هم من از شما ندیدم. شما در توانایی خوندن دچار مشکلات عمدهای هستین، من نگفتم 75 درصد به فیلم نمرۀ کامل دادن و اون دوستمون هم نگفت اگه آفریقا استعمارشده نبود مثل واکاندا بود. حتی تو همون بحث درآمدزایی بازیها هر جای مطلب دوست داشتی رو اونجور که خودت میخواستی تفسیر میکردی و بعد براساسش نظر میدادی. من Black Panther رو ندیدم و نمیتونم در مورد کیفیت جلوه های ویژهش نظر بدم ولی با توجه به سابقۀ ILM به نظرم شما زیادی سختگیری. من تو همین تاپیک قبلاً گفتم خودم فیلم Get out رو دوست ندارم و حداکثر یه فیلم متوسط رو به خوب میدونمش اما فرقم با شما اینه که نظرم شخصیم رو تبدیل نمیکنم به وحی منزل و بگم "چون راجب سیاهپوستهاست تحویلش میگیرن" من حداقل سه تا فیلم (Mudbound، Detroit و Marshal) با محوریت مسائل مربوط به آفریقایی آمریکاییها تو سال 2017 دیدم که به نظر خودم فرسنگها فیلمهای بهتری از Get Out هستن و از نظر موضوعی هم بهترن. یا مثلاً اینکه Argo مزخرفه صرفاً نظر شماست چون به نظر من یه اثر تریلر بسیار خوبه و به راحتی یکی از 10 فیلم برتر 2012ه اما اگه ما باهات مخالف باشیم میشیم بازفید برو (من حتی یک بار هم پامو تو بازفید نذاشتم، مثل همون بحث فروش که آخرش بدون داشتن کنسول مایکروسافت شدم مایکروفن از دید دوستان) SJW هم اونیه که میاد میگه Annihilation به خاطر کست کردن یه بازیگر سفیدپوست تو یه نقش آسیایی White Washing کرده (فیلمی با کست اونقدر رنگارنگ!) نه منی که میگم به خاطر اینکه از یه فیلم خوشتون نمیاد برچسب الکی نزنید. == والا منم نه لالالند رو دوست داشتم و نه مونلایت، از بین فیلمای 2016 شاید فقط Brand New Testament، Handmaiden و A Man Called Ove و Eye in the Sky و Nice Guys رو خیلی دوست داشتم. یه چنتای دیگه هم بودن که واسم رضایتبخش بودن. کلاً فرقی هم به حالم نمیکنه که به مونلایت دادن جایزه رو، نظرات منتقدا مثبت بود در موردش (و مخالف نظر من) و اکثریت یه گروه 6500 نفری تصمیم گرفتن بهش اسکار بدن. چون من دوسش نداشتم بیام بگم چون راجب همجنسگراها بود تحویلش گرفتن منو تبدیل به یه آدم مستقل از جریانهایی که میخوان اهدافشون رو بهم فرو کنن نمیکنه بلکه نشون از تعصب من داره. همۀ دلیلی که مونلایت اسکار گرفت سوژهش نبود (حرفی که شما بر اون اصرار دارید) آدمهای زیادی هستن که برخلاف من و شما اون فیلم رو پسندیدن. اون عقیدۀ خیلیا که اگه آواتار نبود سینما انقدر تماشاچی نداشت رو لطفاً به من لینک بدین. آواتار با هایپ فراوون اومد که 3D رو جا بندازه اما در حال حاضر چنتا از فیلمها به صورت Native 3D فیلمبرداری میشن؟ چند درصد از مخاطبها اگه حق انتخاب داشته باشن 3D میبینن فیلمها رو؟ جایگاه آواتار کجاست تو تاریخ سینما به جز مقام پرفروشترین فیلم؟ تو این ده سالی که گذشته چنتا مقالۀ دانشگاهی در مورد اثرگزاریش بر روند سینما اومده؟ چنتا منتقد معتبر اومدن و واسش retrospective مثبت نوشتن؟ وقتی خبر دنبالههاش میاد چند نفر میگن "نمیتونم واسه دیدنش صبر کنم" ؟ لازم به ذکره من هم هرت لاکر و هم آواتار رو دوس دارم. لالالند کجا ژانر مردۀ موزیکال رو زنده کرده دقیقاً؟ تو همۀ این سالها هر از گاهی یه فیلم موزیکال میاد که بعضیا موفق میشن (سوئینی تاد و شیکاگو) و بعضی ناموفق (into the woods). ژانر موزیکال مثل 60-70 سال پیش مخاطب نداره (اونی که موزیکال دوس داره میره به صورت زنده میبینه) برای همین کمتر ساخته میشه، مثل ژانر وسترن، مثل اکشنهای دهۀ هشتادی و ... همین. لالالند برخلاف قهرمان داستانش که توی فانتزی خودش jazz رو نجات داد، ناجی چیزی نبود. در مورد فیلمی مثل No Country for Old Men الان کسی حرف نمیزنه، بعد قراره ده سال دیگه که مونلایت فراموش شده در مورد لالالند حرف زده بشه؟ The Queen سالی که اومد هم متای بالای نود داشت و هم کاندید بهترین فیلم و کارگردانی شد ولی Pan's Labyrinth و Children of Men نادیده گرفته شدن، بعد از 11 سال هیشکی در مورد هیچ کدوم حرف نمیزنه. این ادعا که ده سال دیگه قراره لالالند موندگار بشه ولی مونلایت رو فراموش بشه رو نمیتونم قبول کنم. الان مثلاً Get Out بی موویه ولی جیمز کامرون که کارنامهش رو برپایۀ بی موویهای پرخرج (و یه ملودرام) ساخته میشه کبیر؟ بی مووی به بودجه نیست که بودجۀ 100 میلیونی ترمیناتور 2 و True Lies چیزی از بی مووی بودنشون کم کنه. تارانتینو هم یه عمره داره بی مووی میسازه ولی این کار تارانتینو رو بد نمیکنه. اون قسمتی که قرمز کردم، کل هویت کاترین بیگلو رو تبدیل کردی به "همسر سابق جیمز کامرون بودن" و اسکارش هم به خاطر زن بودنش گرفته. شما شاید یادت نیاد ولی اون سالی که بهش اسکار دادن زن بودنش بُلد نبود بلکه مخالفای اسکارش میگفتن به خاطر اینکه در جهت سیاستهای آمریکا بوده فیلمش جایزه برده. یعنی حتی تعصبهای ده سال پیش هم جای خودشون رو به تعصبهای امروزی دادن. جالبه. بحث موندگاری فیلمها هم بحث پیچیدهایه الان مثلاً چون هر از گاهی 10 نفر جمع میشن و میگن مثلاً ورتیگو بهترین فیلم تاریخه باید قبول کنیم؟ چه ارزش مفهومی و محتوایی موندگاری تو ورتیگو میبینی؟ اگه به من باشه ورتیگو حتی جز 5 فیلم برتر کارنامۀ هیچکاک هم نیست. ولی همین ورتیگو تو زمان خودش هم از نظر تجاری ناموفق بود و هم از نظر هنری، چند سال بر و بچههای کایه اومدن به ارزشهاش اشاره کردن و دوباره دیده شد. لیستهای بهترینهای تاریخ سینما رو که نگاه کنی میبینی از دهۀ 80 به اینور شاید 10 فیلم توشون نباشه، این لیستهای بهترینهای تاریخ سینما بیشتر از اینکه واقعاً لیست بهترینهای تاریخ سینما (موندگاری و ...) باشن، فتیشیزم هستن نسبت به چیزهای قدیمی. نه اینکه مثلاً Citizen Kane از فیلمهای امروزی ضعیفتر باشه بلکه به نظر من فیلمی مثل There Will Be Blood در مقایسه باهاش به هیچ وجه کم نمیاره. تو رو به هر چی میپرستی مسائل رو با هم قاطی نکن Times Up هیچ گونه رهبریای نداره که مریل استریپ رهبرش باشه. مریل استریپ صرفاً پیشنهاد پوشیدن لباس سیاه رو داد. Times Up در برابر یه فاجعۀ انسانی به وجود اومد که لزوماً مقصرش مردها نبودن ولی سوءاستفادۀ مردهای قدرتمند از موقعیتشون توی هالیوود و همکاری خیلی از زنها باهاشون باعث شد سالها و سالها ادامه پیدا کنه. اگه جز اون دسته افرادی هستین که فکر میکنین "کسی که بهش تجاوز میشه، حتماً خودش دلش میخواسته" که من واقعاً حرفی ندارم. از 89 تا فیلم قبلی که اسکار بهترین فیلم رو گرفتن چنتاشون رو شما الان که میبینی مو به تنت سیخ میشه که مونلایت موظف باشه همچین کاری رو انجام بده؟ شما منطقت اینه که چون گلادیاتور رو دوست داری پس انتخابش درست بوده اما چون مونلایت رو دوست نداری انتخاب غلطیه. همون گلادیاتوری که شما دوسش داری از نظر راسل کرو فیلمنامهش افتضاح بوده اما چون خودش بازیگر خفنی بوده تونسته دیالوگها رو خوب ادا کنه و تبدیلشون کنه به شاهکار ادبی (اینو دقیقاً به جان لوگان گفته) در مورد اون قسمت آبی، شما که تصمیمت رو گرفتی حرف بقیه من درآوردیه (یعنی ذرهای احترام واسه حرفهای طرف مقابلت تو بحث قائل نیستی) خب چرا بحث میکنی اصلاً؟ [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
موضوعات عمومی
سینما، گرافیک کامپیوتری (CG Art) و Comic
Movie Center
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft