سلام
این هم مصاحبه ای با آریان چو سرپرست طراحان هنری بازی . در این مقاله می توانید اطلاعاتی راجع به موارد قابل دانلود , رانندگی , نحوه تعویض دیسک و ..... همین طورMass Effect 3 بدست آورید امیدوارم مورد پسندتون قرار بگیرد .
ویدیو گیمر : می توانید در مورد شبکه Cerberus صحبت کنید ؟ آیا این قابلیت قسمتی از منوی بازی را تشکیل می دهد ؟
آدرین چو : این یکی از قابلیت های جدید هست که ما وارد بازی کرده ایم و تا به حال راجع به آن به صورت رسمی صحبت نکرده بودیم . این قابلیت به بازیکنان اجازه می دهد تا در دنیای بازی با هم متحد شوند . نحوه ی دریافت قسمت های قابل دانلود چیزی است که من اجازه ندارم راجع به آن صحبت کنم . ما نگاهی عمیق به نسخه قبلی بازی انداختیم و متوجه اشتباهاتمان شدیم و از نقاط ضعف آن لیستی تهیه کردیم . در راس این لیست بهبود سیستم مبارزات قرار داشت که برای ما نسبت به سایر موارد از اهمیت بیشتری برخوردار بود و به ترتیب بعد از آن بهتر کردن گشت و گذار بازی , طراحی دنیایی بکر و زیبا , بهبود تم هنری بازی , برطرف کردن مشکلات تکسچر , فریم ریتی ثابت و وجود DLC در برنامه های ما قرار داشتند . ما نگاهی به ماهیت DLCها انداختیم و سپس به خودمان گفتیم چطور آنها را عرضه کنیم تا مغایرتی با آنچه که قبلا قول داده ایم نداشته باشند . من نمیگویم که در این زمینه منحصر به فرد کار کردیم ولی به مراتب پیشرفت کرده ایم . آن چیزی که از DLC های بازی درک خواهید کرد این است که محتوای بسیاری را از آنها می توانید بدست آورید و این باعث می شود که گیمر ها را خشنود و راضی نگه داریم .عرضه DLC ها از روز اول بازی شروع خواهند شد و همین طور ادامه پیدا می کنند .
ویدیو گیمر : پس با این وجود مانند عنوان Dragon Age : Origins باید از روز اول شاهد عرضه DLC هایی برای بازی باشیم ؟
آدریان چو : بله دقیقا مانند بازی Dragon Age شاهد آنها خواهید بود, مثلا روز اول می دانستین که قرار است زره Blood Dragon عرضه شود . ما برنامه های زیادی برای آمریکای شمالی داریم . راستی معادل کلمه GameStop چی میشه ؟
ویدیو گیمر : بازی
آدریا چو : خوبه , بسته به جایی از آمریکای شمالی که بازی را پیش خرید کرده اید زره و اسلحه های متنوعی می گیرید . این موارد بعدا توسط DLC ها نیز عرضه می شوند . نکته قابل توجه در مورد این DLC ها ایناست که می توانید از آنها انتظار وجود سلاح های جدید , انواع اسلحه های سنگین , زره , کلاه خود و چیزهای دیگر که می تواند فرماده شپرد را مجهز تر کند , ماموریت های جانبی , یکسری ماموریت های کامل و زیبا و یا یک بسته توسعه ( Expansion Packs ) بزرگی را داشته باشید . این می تواند حتی موارد بیشتری را شامل شود . اگر برگردید و به DLC های نسخه قبلی بازی یک نگاهی بیاندازید متوجه می شوید که آنها فقط دورنمایی از این قابلیت ها بود ولی الان ما آن تصورات را به مرحله عمل رسانده ایم و این برای شما تجربه ی لذت بخش خواهد شد . آنها دارای تنوع بسیاری هستند . نکته حائز اهمیت دیگر این است که موارد بسیاری در بازی وجود دارد که ما بابت آنها پولی دریافت نخواهیم کرد ولی مختص طرفداران بازی هستند . این تقریبا تشکری است از آنها که تا به الان با ما همراه بودند . ما سرویس های مناسبی به افرادی که بازی را خریداری می کنند ارائه می دهیم تا آنها را هم با خود همراه سازیم .
چهره هایی جدید را مشاهده می کنید
ویدیو گیمر : ما می دانیم که بازی در دو دیسک عرضه می شود . و مسلما در زمان مشخص باید جای دیسک ها را تعویض کنیم . این تعویض دیسک ها چگونه است ؟
آدریان چو : این کار هیچ مشکلی را برای گیمر ها وجود نمی آورد . ما زمان زیادی روی این مسئله تمرکز کردیم تا لحظه ای مناسب برای آن را انتخاب کنیم که هیچ لطمه ای به داستان بازی و ماجراجویی شما وارد نسازد و کمترین زحمت را برای گیمرها داشته باشد . حالا به نکته مثبت قضیه نگاه می کنیم . بازی دارای محتوای بسیاری است . درسته ؟ خوب اگر فکر می کنید که نسخه قبلی بازی ایده آل بود حالا متصور بشید که نسخه دوم آن چگونه خواهد شد ! ما مجبوریم تا هر دو DVD را پر از اطلاعات کنیم . پس ما باید اطلاعات را بین آنها تقسیم می کردیم . در حقیقت برای این کار تیمی را تشکیل دادیم . ما این کار را به نحوی انجام دادیم تا کمترین ناراحتی را برای گیمرها به وجود نیاورد . ما نمی خواستیم هنگامی که گیمرها مراحل بازی را طی می کنند باعث سردرگمی و پریشانیشان شویم . ولی این کار لازم بود چون بازی فوق العاده عظیم است .
ویدیو گیمر : آیا فقط یکبار نیاز به تعویض دیسک ها است ؟
آدریا چو : مطمئن نیستم . پس نظری ندارم . ولی ممکن است دوبار مجبور به این کار شوید .
ویدیو گیمر : آیا می دانید تعویض دیسک ها چطور انجام می گیرد ؟ آیا بازی به سادگی درخواست تعویض دیسک را می کند یا اینکه این اتفاق با طراحی زیبا در دنیای بازی یا داستانش روی می دهد ؟ اطلاعی راجع به آن دارید ؟
آدریان چو : خیر . من فقط این Dev Kit که بهم داده اند را برای مدت طولانی بازی کرده ام ! تا به الان اطلاعی از نحوه درخواست تعویض دیسک ندارم . ولی مطمئنم مثلا وسط درگیری یک دشمن از دور داد نمیزند و بگوید " لطفا دیسک را تعویض کن " . بهتر این اتفاق موقعی روی بدهد که ماموریتتان به انتها رسیده است . این زمان منطقی برای انجام این کار است .
از دشمنان جدید شپرد است که به نظر پر قدرت می آید
ویدیو گیمر : آیا تصمیمی گرفته اید که چگونه بازی , افرادی را که به بالاترین سطح لول در نسخه قبلی رسیده اند را تشخیص دهد ؟
آدریان چو : من قبل از اینکه اینجا بیایم درباره ی این موضوع با سرپرست طراحانمان صحبتی داشتم چون علاقه مند بودم بشنوم این مکانیزم چگونه است من می خواستم مطمئن بشوم چگونه خواهد بود چون علاقه مند بودم . آه اینجا داره به من حمله میشه ( دستپاچه شده ) . من یک Artist هستم . درسته ؟ از قبل می دونستم که باید جواب سئوال های شما در همه مسائل چه در ضمینه نویسندگی و چه طراحی را بدهم ( میخندد ) . ولی با همه ی این وجود کریستینا نورمن سرپرست طراحان بازی به من گفت : کسانی که بازی را به بالاترین سطحش یعنی لول 60 رسانده اند نسبت به کسانی که شخصیتشان را وارد بازی نکرده اند یا این اولین تجربه آنها در دنیای Mass Effect است برتری هایی دارند . او سپس نحوه تشخیص را به من توضیح داد که اگر راستش را بخواهید من به عنوان یک Artist هیچی از حرف هایش سر در نیاوردم. بعد من بهش گفتم : عالی به نظر میرسد حالا اینها تاثیرات مهمی در بازی دارند ؟ او در جواب به من گفت : بله اینها برای گیمرهای کهنه کار تاثیرات زیادی را به همراه دارد . گیمرها متوجه مزیت هایی که برایشان قائل شده ایم می شوند . که همه ی آنها عالی به نظر می رسند . این یک سرویس خوب است و مسلما بد نیست . این یک جایزه به افرادی است که برای رسیدن به این لول 60 تا 80 ساعت زمان گذاشته اند . آنها مطمئنا مستحق آن خواهند بود .
ویدیو گیمر : ولی شما مسلما نمی توانید درباره ی اینکه آنها چی هستند صحبت کنید . درسته ؟
آدریان چو : بله همین طوره ( می خندد ) . شما امروز من رو با تعدادی زیادی سئوال سخت گیرانداخته اید .
بدون کاورگیری در بازی راه به جایی نمی برید
ویدیو گیمر : من مطلع شده ام که گویا سیستم وفاداری در بازی وجود دارد که در ارتباط شما با دیگر اعضای گروهتان تاثیرگذار است . آیا این سیستم شبیه به همان سیستمی است که در بازی Dragon Age پیاده سازی شده بود ؟
آدریا چو : من Dragon Age را بازی نکرده ام !!!. در این مدت هم به سختی روی پروژه مس افکت تمرکز کرده بودم . با توجه به آن چیزی که می گویند باید عرض کنم که بله بسیار شبیه به هم هستند . وفاداری نسبت به اعضای گروهتان یکی از مسئولیت های بزرگ شماست . در طول ماموریت های جانبی اگر وفاداری خودتان را به آنها ثابت کنید کار خود را در پیشبرد بازی راحتر کرده اید . و ممکن است برخی از سکانس های پایانی بازی دستخوش تغییر شوند ( مانند آنچه که در نسخه قبلی دیدیم و انتخاب هایی که بر سر اشلی داشتیم ) . ارزشش را دارد که آنها را نسبت به خود وفادار کنید و همچنین گاهی اوقات وفادار نبودن آنها بهتر است . خودتان بعدا متوجه می شوید .
ویدیو گیمر : طبق آنچه که Casey Hudsonبه من گفت بعد از انجام چند ماموریت به Normandy باز خواهیم گشت و شاهد چندین درگیری آنجا خواهیم بود . می شود در این مورد بیشتر توضیح دهید ؟
آدریان چو : این قسمت به زیبایی طراحی شده است . موضوع جالب تر این است که اگر موفق بشوید اعتماد آنها را جلب کنید برایتان کارهایی را از روی احترام انجام می دهند . ممکن است آیتم ها را بدست آورید . و همین طور این امکان به شما داده می شود که ... در حقیقت ..... مطمئن نیستم که مطرحش کنم یا نه . پس بهتر نگویم .
ویدیو گیمر : رانندگی در بازی چگونه است ؟ آیا بازی پیشرفت هایی در این ضمینه داشته است ؟
آدریا چو : من اجازه ندارم در مورد آن صحبت کنم . تنها چیزی که می توانم بگویم این است که رانندگی در بازی دچار تغییراتی شده است و کنترل جدیدی را معرفی خواهد کرد . ما مشخص نکرده ایم که در بازی چگونه می توانید از نقطه ای به نقطه دیگر سفر کنید ولی , مطمئن باشید می توانید با وسیله های نقلیه متعددی این کار راکنید .
ویدیو گیمر : و راجع به راهنمای شخصی بازی چه چیزی می توانید بگویید .
آدریان چو : او خیلی جذاب !!!
ویدیو گیمر : خوب دیگه ؟
آدریان چو : از نظر کارایی اگر او را مورد ارزیابی قرار دهیم . باعث می شود که گیمر از ماموریتی که باید آن را انجام دهد اطلاعات کافی داشته باشد و بداند که باید چکار کند . ما می خواستیم گیمر ها تمام کارهایی که می توانند انجام دهند را بشناسند . او فقط یکی از مواردی است که گیمر ها را راهنمایی می کند . مثلا گیمرها می توانند از او سئوالاتی مانند اینکه : حالا کدام طبقه باید بروم تا به اسلحه خانه برسم ؟ موتور خانه چیست ؟ و یا اینکه چرا برای انجام ماموریتی باید به آن منطقه بروم ؟ را بپرسند .
ویدیو گیمر : آیا روابط عاشقانه ای بین او و شپرد هست ؟ و یا اینکه فقط حکم هم تیمی در ماموریت ها را دارد ؟
آدریان چو : من این سئوال را برای اینکه گیمرها سوپرایز شوند پاسخ نمی دهم .
این هم از قابلیت های جدید بازی !!!
ویدیو گیمر : Mass Effect به عنوان یک سه گانه معرفی شد . ولی ما شاهد سه داستان جدا هستیم که در نهایت به هم وابسته هستند . آیا می توانید در مورد Mass Effect 3 صحبت کنید ؟ الان ساخت آن در چه مرحله ای هست ؟
آدریان چو : ما از قبل داستان فرمانده شپرد را مشخص کرده ایم و از الان می دانیم که ماجراجویی او کجا , کی و چگونه به پایان می رسد . البته اگر نگاهی به سه گانه هایی که از قبل برای آنها برنامه ای وجود نداشته بکنید متوجه می شوید که بازی های جالبی از آب در نیامده اند . پس این برای ما مهم بود که بدانیم داستان را با شماره 2 تا کجا پیش می بریم و با 3 چگونه تمام می کنیم که همه چیز به زیبایی روایت شود و نکته مبهمی باقی نماند . اگر بخواهم کمی شما را اذیت بکنم تنها می توانم این را بگویم که پایان بازی در شماره دوم بسیار با شکوه و خارق العاده است . بد نیست این نکته را هم بدانید که برای شپرد در شماره سوم پیچ و تاب های فراوانی را در نظر گرفته ایم .
ویدیو گیمر : Bioware سازنده بزرگی است . آیا به حد کافی نیروی انسانی در اختیار داشت که ساخت Mass Effect 3 را از قبل شروع کرده باشد ؟
آدریان چو : در حال حاضر تیم ما به تکمیل پروژه تمرکز کرده است . اما به زودی طراحی موارد قابل دانلود را شروع می کنیم . این تمرکز بعدی ماست . بعد از یک هفته استراحت دادن به تعدادی از افراد انتخاب شده از تیم مان , آنها ساخت مراحل بسیار مقدماتی Mass Effect 3 اوه ببخشید قسمتی از سه گانه Mass Effect را شروع می کنند . ما معمولا قسمت بعدی را این گونه صدا میزنیم ولی هم اکنون نمی توانیم Mass Effect 3 را تایید کنیم ولی می توانیم آن را قسمت بعدی بازی Mass Effect بنامیم .
ویدیو گیمر : ولی همه ی عالم می دانند که Mass Effect یک سه گانه است . خودتان این را تایید کردید .
آدریان چو : بله . این خیلی خارق العاده است . ولی شما نمی توانید به آن Mass Effect 3 بگویید . به جای آن می توانید بگویید که ما در حال ساخت شماره دوم هستیم ولی پروژه ما یک سه گانه است . یا از آن بهتر می توانید بگویید قسمت بعدی از سه گانه Mass Effect .
ویدیو گیمر : Mass Effect 2 تقریبا دو سال بعد از شماره یک آن عرضه شد . آیا ما شاهد این بازه زمانی برای شماره 3 آن هم خواهیم بود ؟ یا کوتاه تر است ؟
آدریان چو : احتمالا حول و حوش همین مدت خواهد بود . البته امیدوارم !
پایان
منبع
نظر خودم اینکه این یارو واقعا خل وچل و مسئولان ویدیو گیمر از این فرصت اسنفاده کردن و بد بخت تخلیه اطلاعاتی کردن . اولا زمان تقربی نسخه بعدی بازی رو لو داد بعد به احتمال قریب به یقین با اون پافشاری احمقانه اش معلوم کرد که Mass Effect 3 رو تو این نسل نمی سازند بلکه احتمال داره Spin Off هایی از بازی بسازند کاری که احتمال میره اپیک هم آن را انجام بده و خیلی چیزای دیگه که حتما دستگیرتون شده .
آخرین ویرایش: