بخشی صحبت های Mike Jones در این مورد به شرح زیر می باشد:
"وقتی به مکانیک های Arkham و داستان آن نگاه می کنم و به جایگاه این سری در صنعت بازی و DC فکر می کنم، این سری را بسیار موفق و الهام بخش می بینم نه فقط بعنوان یک بازی اکشن، بلکه بعنوان یک تجربه. حتی اگر بتمن را هم از این بازی ها جدا کنید، این بازی ها همچنان کاملا جذاب به نظر می رسند. Rocksteady و DC داستان هایی که قبلا شنیده یا دیده بودیم را بازگو نکردند، البته از انیمشین ها و فیلم ها (بتمن) تاثیر گرفته اند اما در نهایت محصولی اصیل را ارائه داده اند. این عناوین الهام بخش همه هستند و از جمله من."
Mike Jones در ادامه صحبت های خود اعلام کرده که همین اهداف را در مورد بازی Avengers نز دنبال می کنند و به لطف تاثیر از ساخته Rocksteady می خواهند پا را فراتر بگذارند و محصول منحصر به فردتری را ارائه دهند.اما چیزی که Arkham به همه ما می گوید این است که شما می توانید ارائه ای منحصر به فرد از یک شخصیت را در یک بازی نشان دهید و داستانی را بگویید که مردم به آن اهمیت دهند. شما می توانید ارائه ای از شخصیتی را ارائه دهید که مردم نسبت به آن شناخت دارند و با او ارتباط برقرار کرده اند اما هیچ ربطی به گذشته نداشته باشد. این ما را بسیار به چالش کشید و الهام بخش ما بود که بتوانیم یک شخصیت را منحصر به فرد کنیم و این امکان را پیاده سازی نماییم. ما به Spider-Man نگاه کردیم، آنرا بررسی کردیم و از خود پرسیدیم که چه چیزهایی برای یک داستان عالی از Spider-Man و قدرت های ابرقهرمانانه او مناسب است؟ و چه چیزی برای روایت بخش Peter Parker آن اهمیت دارد؟