L.A Noire: شب هاي پرسه

  • Thread starter Thread starter MANIX
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

MANIX

کاربر سایت
FilmNoir1.jpg


جنگ، جنگ است. وقتي در ميدان جنگ هستيد با قوانين و وحشتناك ترين واقعيت هاي آن آشنا هستيد. جنگ، جنگ است. دشمن با اسلحه رو به شما ايستاده و شما هم اسلحه داريد، اگر كسي را بكشيد و يا كشته شويد كسي كار شما را پنهان نمي كند. هيچ وقت به خاطر كشتن محكوم نمي شويد و حتي اگر كشته شويد، مقتول نيستيد، شما قهرمان جنگ هستيد. ولي جنگ، جنگ است.

اينجا، لوس انجلس، دهه 40 است. سرزميني فراسوي آن به نام هاليوود شكل گرفته و در حال تسخير جهان است. به تازگي ورزش كم كم به غرب امريكا مي آيد و شب هاي آن پر از دود و قهقه هاي مستانه است. حتي با يك بطري ويسكي هم نمي توانيد دلهره و وحشت اين شهر را فراموش كنيد؛ اين در حالي است كه عظمت جنگ در مقابل نور زرد رنگ شب هاي L.A مثل سوسوي يك كبريت است. اينجا هر لحظه ممكن است به وحشتناك ترين شكل كشته شوي. انتظار مرگ را نداري چون اينجا جنگ نيست، پس مرگ وقتي انتظارش را نداشته باشي ترسناك تر از به خاك و خون كشيدن شدن در جنگ است.

lanoire-6.jpg


پشت بار نشسته ام و در حالي كه به حباب هاي پيك بعدي نگاه ميكنم مردي را كمي آن سو تر در تاريكي و سايه ميبينم. مثل يك روح مي ماند، روحي كه كسي آن را نميبيند. در حالي ويسكي گرم خود را بالا مي رود سعي مي كند زشتي جنگ را فراموش كند اما خيابان هاي خون آلود لوس انجلس مانند هيولايي است كه در جهنم، شما را در آغوش مي كشد.

قهرمان بودن در اين شهر مثل احمق بودن در جنگ است. در ميان پليس هايي كه همه توسط مافيا باج بگير و فاسد هستند بايد خون هاي خيابان را بشوييد. اگر به خاطر عدالتمندي توسط مافيا كشته نشويد حتما از گشنگي حاصل از رشوه نگرفتن از آنها خواهيد مرد.

Cole Phelps جنگجويي است كه از جنگ جهاني دوم بازگشته. در جنگ رشادت هايي به خرج داده و حال قصد دارد آن دوران خونين را فراموش كند و در عوض از مهارتهايش در نيروي پليس لوس انجلس (LAPD) استفاده كند. روز اولي كه به اداره پليس رفت را به ياد مي آورد كه رئيسش با او اتمام حجت مي كند. او مي گويد:" اينجا بايد با انسانهايي سر و كله بزني كه دست كمي از حيوان ندارند." كول چيزهايي در جنگ جهاني ديده بود كه با قاطعيت مي دانست بدترين روزهاي L.A همانند خوش ترين روزهايش در جنگ است. با افتخار روپوش آبي پليس را بر تن مي كند و كار خود را با پرونده هاي كوچك آغاز مي كند. اوضاع آنقدر هم بد نيست و مهارت هاي كول باعث مي شود روز به روز ترقي كند.

اندكي ترفيع درجه ميگيرد و متوجه وقايع عجيبي در اطراف خود مي شود. دوستانش در اداره پليس گاه به بعضي جرم هاي آشكار چشم مي پوشند و مجرم ها را بي گناه جلوه مي دهند. كول كم كم با پديده اي به نام مافيا آشنا مي شود. اگر تا امروز فكر مي كرد دولت مردها و رئيس جمهور اين شهر را مي گردانند، اشتباه مي كرده. مافيا دو راه براي پليس باقي مي گذاشت. پول بسيار بالايي به آنها مي داد كه پلكهايشان را به وقت بيداري روي هم بگذارند يا اگر پليسي آنقدر شرافت مند مي بود كه چنين نمي كرد خودش به يك مقتول تبديل مي شد كه سال هاي سال نام و هويتش در زيرپله هاي LAPD خاك مي خورد.

lanoire-2.jpg


كول در سايه بار گلاس ويسكي را بالا مي رود و حال متوجه مي شود آن روز هاي اول چقدر اشتباه فكر مي كرده. من از طرف ديگر بار مردي را ميبينم كه بر عكس كت و شلوار آراسته اش از درون زخمي است. سخت است كه سعي كني بين تمام پليس هاي فاسد پرونده هاي واقعي دهه 40 را حل كني. پرونده اي كه تو را مي سازد و پرونده اي كه تو را در هم مي شكند.

كول حال به درجات بالاتري رسيده و مطبوعات همه ستايشگر كاراگاه زبل شهر هستند، كاراگاهي كه ترسي از قدرت پشته پرده ندارد و جنايت ها را با موفقيت حل مي كند. او سخت تلاش كرده كه امروز به اينجا رسيده، با ماشين متهمان زيادي را تعقيب كرده و در خيابان هاي لوس آنجلس تعقيب و گريزهاي زيادي داشته.

نگاهي به روزنامه كنار دستم در بار مي اندازم و مطلبي را مي خوانم كه به اين شرح است:

اين يك Open-Wrold است كه زير دست Rockstar ساخته شده. هنوز همان نكات قوت كارهاي اين استوديو در اين بازي وجود دارد. شما بايد در شهر به طور مخفيانه ماشين هاي مورد نظر را تعقيب كنيد و يا تعقيب و گريزهاي سينمايي داشته باشيد. نبردهاي تن به تن بسيار جذابي داشته باشيد كه به لطف تكنولوژي MotionScan بسيار طبيعي كار شده. حتي تيراندازي هم در بازي وجود دارد ولي اين يك جنگ نيست. L.A. Noire بيخودي هزاران هزار دشمن رو به روي شما قرار نمي دهد تا خيلي خون سرد، آنها را بكشيد. در عوض Team Bondi كاري بسيار فوق العاده انجام داده. آنها بازي ساخته اند كه خيلي شبيه به بازي هاي كلاسيك Adventure ه PC است. بايد اشياء محيط را ببينيد و از آنها نتيجه بگيريد و صحنه جرم را در ذهن خود بازسازي كنيد. اين سبك Adventure خيلي به روز شده و اصلاح شده است كه نتيجه يك بخش فكري كاملا متعادل براي هر بازيكني است.

lanoire-12.jpg


مرد، از سايه بيرون مي آيد و به بيرون از بار مي رود. من او را تعقيب مي كنم. ساعت 1:30 شب است و خيابان ها خلوت. نم باراني كه هنگام غروب باريد نفسي تازه به شش ها مي دهد. چراغ هاي زرد خيابان با سياهي شب هم بازي است و من صداي پاشنه كفش مرد را در خيابان هاي شهر مي شنوم. وجودش در شهر و روحش در تاريكي آن است. به روزهاي جنگ فكر مي كند و پيش روي خود ميبيند كه اين شهر وحشتناك تر از هزاران جنگ است. زن، شوهر خود را مي كشد و مرد دختري معصوم را سلاخي مي كند. اين دروغ ها، اين خيانت ها و اين فسادها بوي تندي بدتر از باروت و رنگ كثيف تري از خون لخته و گل دارد. زن هاي اين شهر با رژ هاي قرمز خود آتش شيطان هستند و مردان آن يا قصاب و يا خوك كثيف هستند. اينجا شهر گناه است،گناهي كه حتي كيفره اش هم بيم افشاء گري دارد.

مرد به خانه اش مي رود و من به كيوسك تلفن زير پنجره او تكيه ميزنم. سيگاري ميكشم و تكه اي خيس خورده از روزنامه روي زمين ميبينم كه نوشته:

بخش عظيمي از L.A Noire بر مبناي مصاحبه با مجرمين و متهمين است. به لطف استفاده از تكنولوژي MotionScan شما بايد در حين بازجويي به دو مورد دقت كنيد. اول جواب هايي كه متهم مي دهد و دوم حالت چهره و حركات بدن. سه نوع حق انتخاب در صحبت هايتان داريد، تاييد كردن حرف مخاطب، شك كردن به وي و متهم كردن او. اگر از هر كدام از آنها به موقع و به جا استفاده كنيد مي توانيد اطلاعات بيشتري در مورد پرونده به دست آورده و در نتيجه سريع تر آن را حل كنيد. هر چه سريع تر پرونده اي را حل كنيد، سريع تر ترفيع ميگيريد. براي اطلاعات بيشتر از اين موضوع به شماره قبل روزنامه L.A. News مراجعه كنيد.

lanoire-4.jpg


به جرات مي توان گفت L.A. Noire پرجزئيات ترين بازي Open-Wrold تاريخ و Rockstar است. شهر به دقيق ترين شكل ممكن و شهروندان و لباس هاي آن هم دقيقا از روي مدل واقعي دهه 40 الگو برداري شده. حتي قيمت لباس ها و اجناس ديگر هم دقيقا برابر با قيمت واقعي آنها در آن دهه است. شهر بسيار جاندار است و همه مشغول انجام كاري هستند و يا با هم صحبت مي كنند. اين بازي بيشتر شبيه يك ماشين زمان است كه ما را به تاريك ترين روزهاي لوس انجلس مي برد.

روزنامه را لگد ميكنم و در امتداد خيابان تاريك قدم مي زنم. روزها را ميشمارم تا بهار امسال روزي ديگر به خيابان هاي تاريك L.A قدم بگذارم. تاريك همچون L.A. Noire.
 
مرسی حمید رضا ، این موشن اسکن فوق العادس ، فک کنم اولین جزئیاتی که از بازی اومد خودم خبرش رو گذاشتم ، اون موقع هم این موشن اسکن ( که هنوز اسم نداشت اون موقع ) واقعا شگفت انگیز بود ، مخصوصا که تو گیم پلی بازی هم تاثیر گذار هست مخصوصا تو بازجویی ها ، و حالات انتخابی که داره ، بیشتر ژانر بازی هم تریلر ، درام ، کارگاهی هست پس دوستانی که فک میکنن باید منتظر مافیا و GTA باشن بکشن کنار :d
بازی تقریبا همون راهی میره که دیوید کیج تو بازی فارنهایت رفت ، منم که دیوونه ی این جور بازیها ، شدیدا منتظرم ببینم این استدیوی استرالیایی چه آشی برا ما پخته :d
 
روزنامه را لگد ميكنم و در امتداد خيابان تاريك قدم مي زنم. روزها را ميشمارم تا بهار امسال روزي ديگر به خيابان هاي تاريك L.A قدم بگذارم. تاريك همچون L.A. Noire.
بقول شاعر :
So much for my happy ending !
مرسی حمید ... عالی بود .
 
  • Like
Reactions: S0HEIL
مرسی حمید رضا ، این موشن اسکن فوق العادس ، فک کنم اولین جزئیاتی که از بازی اومد خودم خبرش رو گذاشتم ، اون موقع هم این موشن اسکن ( که هنوز اسم نداشت اون موقع ) واقعا شگفت انگیز بود ، مخصوصا که تو گیم پلی بازی هم تاثیر گذار هست مخصوصا تو بازجویی ها ، و حالات انتخابی که داره ، بیشتر ژانر بازی هم تریلر ، درام ، کارگاهی هست پس دوستانی که فک میکنن باید منتظر مافیا و GTA باشن بکشن کنار :d
بازی تقریبا همون راهی میره که دیوید کیج تو بازی فارنهایت رفت ، منم که دیوونه ی این جور بازیها ، شدیدا منتظرم ببینم این استدیوی استرالیایی چه آشی برا ما پخته :d
میشه یه کم راجب این موشن اسکن توضیح بدی؟والا اصلا اسمش به گوشم نخورده:d
 
چیز خاصی نیست که توضیح بدم ، این تکنولوژی اختصاصی استودیوی TB هست که بر مبنای انالیز عمق تصویر هست یعنی یه جورایی شبیه موشن کپچره ولی به صورتی که با 32 دوربینی که وجود داره ، ریز ترین حالات چهره و مانند حرکت ابرو ، کج شدن لب ها ، بالا رفتن عدسی چشم بررسی میشه و این تو بازجویی ها به کمک کارگاه ها میاد ، یه جورایی شبیه سریال Lie to me هست اگه دیده باشی . تشخیص مضنون بودن فرد از روی حالات چهره ، میزان استرس . اسکن انجام شده از اون بازیگر تماما به صورت 3D هست و این یعنی شما قادر هستی در بازی تمام حرکات فرد رو زیر فوکوس داشته باشی .

جان کلام :

"We wanted to make a detective game and a key part of that is interrogating people. If you're going to see if somebody is lying, you have to be able to look for little poker tells, all that stuff."
 
چیز خاصی نیست که توضیح بدم ، این تکنولوژی اختصاصی استودیوی TB هست که بر مبنای انالیز عمق تصویر هست یعنی یه جورایی شبیه موشن کپچره ولی به صورتی که با 32 دوربینی که وجود داره ، ریز ترین حالات چهره و مانند حرکت ابرو ، کج شدن لب ها ، بالا رفتن عدسی چشم بررسی میشه و این تو بازجویی ها به کمک کارگاه ها میاد ، یه جورایی شبیه سریال Lie to me هست اگه دیده باشی . تشخیص مضنون بودن فرد از روی حالات چهره ، میزان استرس . اسکن انجام شده از اون بازیگر تماما به صورت 3D هست و این یعنی شما قادر هستی در بازی تمام حرکات فرد رو زیر فوکوس داشته باشی .

جان کلام :

"We wanted to make a detective game and a key part of that is interrogating people. If you're going to see if somebody is lying, you have to be able to look for little poker tells, all that stuff."
دستت درد نکنه.پس بگو چرا میمیک این شخصیتها انقدر واقعی بود.چند درجه از بازیهای الان بالاتر بود.حرکاتشون با واقعیت مو نمیزد.
 
ممنون حميد جان عالي بود مثل هميشه.

شديدا منتظر شاهكار ديگري كه نام R* توش ميدرخشه هستم. شك ندارم كه ميانگين امتيازي بالاي 90 رو خواهد داشت.
کار اصلی رو اون بنده خدا Team Bondi میکنه ، اینا هی راک استار راک استار میکنن ! :biggrin1:
منظورم اين بود كه بالاخره نام پر افتخار راک استار توي بازي هست...:d
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or