kinect vs move

اگه پست مفیدی دارین ارسال کنین اگه نه به خودتون زحمت ندین که پاک بشه. دوستمون پرسیده کدوم بهتره , نگفته کدوم تقلیدی هست.
پس بحث های تکراری تقلید و ... رو راه نندازین چون هم 100 ها بار تکرار شده هم باعث به هم خوردن نظم تاپیک میشه.
 
FYI لازمه
شما بری تحقیق کنی میفهمی همین کینکت یا به عبارت دیگه نتال سابق از سوی شرکت اسرائیلی به نام 3DV Systems ساخته شد و MS اون رو خرید ( البته با تمام احترامی که به این دستگاه و ms دارم ولی کاره بزرگی از سوی این شرکت نشده هلو برو تو گلو بوده که انجام داده ) و هی هم دم از نواوری نزنید . این از این کی گفته کجا درج شده که سونی اومده
از WRC شرکت نینتنده تقلید کرده ؟

ببینید اگر یکم اخبار رو بروز دنبال میکردید متوجه میشدید که :

1- kinect یک پروژه in-house بوده در مایکروسافت .
2- 3DV Systems سیستمی مشابه مایکرو طراحی کرده بود ( به لحاظ روش کلی انجام کار ) و مایکرو فقط این شرکت رو خرید که دست زیاد نشه ! و در کنارش به ارتقاء عملکرد کینکت کمک کنه !
3- Kinect از یک چیپ الکترونیکی که ساخت PrimeSense ( یک شرکت اسرائیلی دیگه ) هست برای پردازش اولیه اطلاعات استفاده میکنه !

“Xbox 360 Hardware Engineering teams developed the ‘Project Natal’ sensor based on the PrimeSensor™ reference design to support the special requirements of ‘Project Natal,’” said Aviad Maizels, president and founder, PrimeSense.

http://www.microsoft.com/Presspass/press/2010/mar10/03-31PrimeSensePR.mspx?rss_fdn=Press Releases

4- نرم افزاری که کینکت ازش استفاده میکنه و هسته اصلیش به حساب میاد ساخته Rare هست !
5- مایکروسافت علاوه بر شرکتهای فوق با شرکتهای دیگه ای هم در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری با کینکت داره همکاری میکنه از جمله یک شرکت سازنده نرمافزاری برای موشن کپچر که تو بازی هایی مثل Enslaved و ME2 و ... هم از نرم افزارشون استفاده شده و الان دارن نرم افزارشون رو جوری تغییر میدن که اطلاعاتی که کینکت ضبط میکنه رو تبدیل به حرکات مشابه در بازیها بکنه ! احتمالاً Real-time و با کیفیت بالا .

NaturalMotion یک شرکت در رابطه با ساخت نرمافزار های انیمیشن سازی هست و نرمافزاری که در این سالها تهیه کردن در آثار خیلی از شرکتها از جمله bioware و NT ( سازنده enslave ) و حتی یوبی سافت بکار رفته . اسم نرم فازار این شرکت Morpheme هست و حالا مشغول کار بر روی یک میان ابزار یا رابط برای برقرار کردن ارتباط بین کینکت و نرم افزار مخصوص موشن کپچر خودشون ( همون Morpheme ) هستن و ایده های خیلی جالبی برای استفاده از موشن کپچر ریل تایم همراه با فیزیک و سایر نکات لازم برای بازیها دارن ! همچنین ادعا میکنن میتونن با فـیلترینگ مناسب اطلاعات دریافت شده از کینکت Lag دستگاه رو هم تا حد بالایی از بین ببرن .

این شرکت پروژه خودش رو از ماهها قبل شروع کرده و به گفته خودشون مایکروسافت هم از همان روز اول حمایت خوبی ازشون کرده !

می تونید فرض کنید که در حین یک cut sence خودتون انیمیشن دلخواهتون رو بازی کنید ؟ البته در این خصوص چیزی نگفتن ولی ایده جالبی به نظر میرسه ! میتونید مصاحبه کاملش رو در لینک زیر بخونید .

1421_Kinect%20Development.jpg

The tech that can drive Kinect | Game development | Features by Develop

پ.ن: چند وقت پیش بود که گفتم وقتی کینکت بیاد و هک بشه میتونید به استدیو موشن کپچر in-house داشته باشید !! فک کنم درست فک میکردم ! :d

و همین الان هم که داریم صحبت میکنیم افراد خوش ذوقی هستن که دارن کارهای ابداعی خودشون رو با کینکت انجام میدن تا حدی که تونستن Kinect رو روی PS3 های هک شده راه بندازن بواسطه Open Source بودنش ! و روی PC هم تبدیلش کردن به یک دستگاه اسکن یا موشن کپچر و ...

فقط کافیه مایکرو این افراد با استعداد و یا ایده هاشون رو بکار بگیره تا چیز های جالب تری رو هم با کینکت بوجود بیاره ! حالا بگید PS EYE و ...

خوش باشیم !

ویرایش : دوستان مدیر یا ناظم اگر خواستن بگن پست رو ویرایش کنم و تبدیلش کنم به اطلاعات تکمیلی ! فقط خواهشاً کلهمش رو پاک نکن ! :دی
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: HalfLife G
من هم هردو رو خریده بودم، کینکت اصلا یک چیز دیگه اس.

با Move بیشتر بازیها بهترین کارایی خودشان را وقتی نشان میدهند که دوتا کنترلر داشته باشید، این یعنی دوبرابر پول بدهید. در Move باید دوربین را مرتبا خودتان تنظیم کنید ولی کینکت با موتوری که داره، خودش بهترین حالت رو تنظیم میکنه.
مواردی مثل لاگین اتوماتیک و غیره که در کینکت هست هم که Move اصلا بخاطر ساختار خودش ندارد.

بهترین مزیت کینکت این است که تمام بدن را اسکن میکند و نه اینکه از روی موقعیت دست شما حدس بزند که شما در چه وضعیتی قرار دارید، این باعث میشه وقتی مثلا بازی رقص و یا ورزش اروبیک را میکنید، خود بازی به شما میگه که مثلا پای چپ خود را اشتباه حرکت دادید، که اصلا توی Move امکانش نیست.
اگر هم فکر میکنید مقایسه کارایی این دو دستگاه به بازی بستگی داره، میتوانید Get Fit with Mel B را که روی هر دو وجود داره اجرا کنید و آنوقت به این صحبت های من پی میبرید.
خلاصه من بعد از حدود 3 هفته Move رو فروختم و الان فقط کینکت دارم.
 
من هم هردو رو خریده بودم، کینکت اصلا یک چیز دیگه اس.

با Move بیشتر بازیها بهترین کارایی خودشان را وقتی نشان میدهند که دوتا کنترلر داشته باشید، این یعنی دوبرابر پول بدهید. در Move باید دوربین را مرتبا خودتان تنظیم کنید ولی کینکت با موتوری که داره، خودش بهترین حالت رو تنظیم میکنه.
مواردی مثل لاگین اتوماتیک و غیره که در کینکت هست هم که Move اصلا بخاطر ساختار خودش ندارد.

بهترین مزیت کینکت این است که تمام بدن را اسکن میکند و نه اینکه از روی موقعیت دست شما حدس بزند که شما در چه وضعیتی قرار دارید، این باعث میشه وقتی مثلا بازی رقص و یا ورزش اروبیک را میکنید، خود بازی به شما میگه که مثلا پای چپ خود را اشتباه حرکت دادید، که اصلا توی Move امکانش نیست.
اگر هم فکر میکنید مقایسه کارایی این دو دستگاه به بازی بستگی داره، میتوانید Get Fit with Mel B را که روی هر دو وجود داره اجرا کنید و آنوقت به این صحبت های من پی میبرید.
خلاصه من بعد از حدود 3 هفته Move رو فروختم و الان فقط کینکت دارم.

کاملا موافقم.
=========
به نظر من میشه این طور گفت که move بر اساس حدس طراحی شده یعنی حرکت رو حدس میزنه معمولا اگه با move یه حرکت رو خیلی سریع انجام بدی یا اشتباه میکنه یا اصلا تشخیص نمیده و کاری نمیکنه . اما کینکت بر اساس آنالیز بدن و حرکت اون ساخته شده. و سریع هم کاری بکنی تشخیص میده.
باید قبول کرد کینکت واقعا خیلی بهتره.
 
چون با کینکت دیگه لازم نیست چیزی تو دست آدم باشه و تحولی در زمینه ی ادغام ورزش و بازی ایجاد کرده، کینکتُ بیشتر قبول دارم. ولی اگه Move رو واسه بازی های FPS مثل Killzone بتونن پیادش کنن من حاضرم PS3 هم بیگیرم :d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or