Kena: Bridge of Spirits

BOS.png

سازنده: Ember Lab
ناشر: Ember Lab
سبک: اکشن دونچر
پلتفرم: PS4 , PS5 و PC
تاریخ عرضه: 21 سپتامبر, 2021​

به گفته توسعه دهندگان، Kena: Bridge of Spirits یک بازی اکشن-ماجراجویی داستان محور است که ترکیبی از مبارزات سریع همراه با اکتشاف و مکانیزم های کاملاً سرگرم کننده و جذاب است، بازیکنان در حال جمع آوری موجوداتی دوست داشتنی به نام Rot خواهند بود، بنظر بازی تنوع بالایی خواهد داشت، به خصوص که تریلر اختلاف زیادی بین مکانیک پازل، برخوردها و مناطقی را برای اکتشاف نشان می دهد. "شما در نقش کنا بازی می کنید، او یک راهنمای روح است که به این دهکده فراموش شده سفر کرده و به زودی کشف می کند که بسیاری از روح های به دام افتاده در آنجا وجود دارند." این به ظهور آنتاگونیست های بازی منجر می شود، به ادعای مایکل گایر " Kena در تلاش است تا آزاد شود. برای این کار بازیکنان پازل ها را حل می کنند، سرنخ هایی در محیط پیدا می کنند و با دشمنان می جنگند که همگی به "ساخت و رشد تیم شما(Rot)" منجر می شود. به گفته توسعه دهندگان، بازیکنان می توانند چندین کار مهم انجام دهند و برای پیشرفت بسیار مهم هستند. هرچه Rot بیشتری داشته باشید، قوی تر خواهید بود و توانایی های بیشتری برای باز کردن ابیلییتی ها خواهید داشت. این عنوان برای کنسول‌های PS4 و PS5 در اواخر سال جاری میلادی منتشر خواهد شد.

گیم پلی​

Kena: Bridge of Spirits عنوانی اکشن ادونچر است که شامل دوربینی سوم شخص میشود. پلیر کنترل Kena را در دست دارد, یک دختر جوان که ارواح را راهنمایی کرده و قدرت های جادویی دارد.

هنگام مبارزه, پلیر از عصای کنا برای حمله های سبک, سنگین و شارژی استفاده میکند.

آپگرید کردن عصا بهش قابلیت تبدیل شدن به کمان را میدهد.

هنگام دفاع در برابر دشمنان, پلیر میتواند قابلیت Pulse کنا را فعال کند, این قابلیت مانند یک سپر عمل کرده و جانی دارد که پس از حمله دشمن خالی میشود. همچنین به ارائه سرنخ و فعال کردن اشیاء نیز میپردازد.

وظیفه پلیر جمع آوری روح های کوچکی به نام Rot است که با پلیر همراه میشوند, که میتوانند توسط کنا برای تکان دادن اشیاء, عوض کردن شکل و فرم خود, یا پرت کردن حواس دشمنان فرماندهی شوند.

پلیر باید به دشمنان ضربه زند تا رات ها شجاعت کافی را برای پیوستن به مبارزه پیدا کنند.

رات ها میتوانند با انواع کلاه ها شخصی سازی شوند.

بازی از قابلیت های کنترلر DualSense یعنی Haptic feedback برای قدرت های کنا از جمله کمان اسپریتش بهره میبرد.

داستان​

داستان بازی در مکانی خیالی قرار دارد که محل تولد کنا نیست. روستای اصلی, که نقش Hub World اصلی بازی را دارد, در آغاز بازی تبدیل به متروکه شده, چرا که صدها سال پیش دچار یک تراژدی شده است. در طول بازی, کنا این مکان را به حالتی بهبود یافته بازمیگرداند.

در Lore بازی, افراد فوت شده در صورت آسیب دیدگی یا احساس ناکامل بودن میتوانند بین دنیای ارواح و دنیای فیزیکی باقی بمانند. و کنا نیز به عنوان یک راهنمای ارواح, سعی میکند که مشکلات آنها را درک کرده و بهشان برای رفتن کمک کند.

کنا زخمی برروی دست تا شانه اش دارد, این زخم نشان دهنده تجربه حادثه ای آسیب زننده با پدرش است که در بازی طول بازی توضیح داده خواهد شد.

شخصیت های دیگر عبارتند از Saiya و Beni, دو کودک خردسال که برادر نوجوانشان, Taro , روحی ناآرام است که کنا به او کمک میکند.

 
آخرین ویرایش:

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
سلام دوستان، تروفی های بازی در چه حده؟

فرستاده شده از BAC-L21ِ من با Tapatalk
کلا سادست به غیر از یه تروفی که باید روی درجه سختی آخر بازی رو تموم کنین، درجه سختی آخر هم تا یبار بازی رو تموم نکنین باز نمیشه، و مشکل اینه که نیوگیم‌پلاس نداره بازی، یعنی بدون همه آپگریدها باید بازی رو یبار دیگه روی درجه سختی آخر تموم کنین که کار آسونی هم نیست با توجه به سختی کلی بازی.
 

AMIN-PASHA

کاربر سایت
Jul 10, 2017
1,945
نام
امین پاشاپور
کلا سادست به غیر از یه تروفی که باید روی درجه سختی آخر بازی رو تموم کنین، درجه سختی آخر هم تا یبار بازی رو تموم نکنین باز نمیشه، و مشکل اینه که نیوگیم‌پلاس نداره بازی، یعنی بدون همه آپگریدها باید بازی رو یبار دیگه روی درجه سختی آخر تموم کنین که کار آسونی هم نیست با توجه به سختی کلی بازی.
ممنون، خوبه،
حالا درجه سختی آخر تو چه سطح هست، یعنی سخت تر از سری سولز هست، من تقریبا تمام بازی های سبک سولزلایک رو پلات کردم ( دارک سولز 1،2،3 بلاد وnioh 1 و2، مورتال شل، the surge 2 و...)
یعنی سخت تر از ایناست یا نه؟
کلا بازی با چالش زیاد رو دوست دارم
دارم children of Morta رو بازی میکنم و ایشالاه یکی دو روزه پلات میشه، تموم شد میرم استارت کِنا رو میزنم
فرستاده شده از BAC-L21ِ من با Tapatalk
 

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
ممنون، خوبه،
حالا درجه سختی آخر تو چه سطح هست، یعنی سخت تر از سری سولز هست، من تقریبا تمام بازی های سبک سولزلایک رو پلات کردم ( دارک سولز 1،2،3 بلاد وnioh 1 و2، مورتال شل، the surge 2 و...)
یعنی سخت تر از ایناست یا نه؟
کلا بازی با چالش زیاد رو دوست دارم
دارم children of Morta رو بازی میکنم و ایشالاه یکی دو روزه پلات میشه، تموم شد میرم استارت کِنا رو میزنم
فرستاده شده از BAC-L21ِ من با Tapatalk
نه دیگه این‌قدرا که سخت نیست ولی مشکل اینه از اونا توقع سخت بودن هست ولی کنا با اون ظاهر گوگولیش آدم توقع نداره اینجور سر آدم بیاره😅
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,031
نام
نیما
نه دیگه این‌قدرا که سخت نیست ولی مشکل اینه از اونا توقع سخت بودن هست ولی کنا با اون ظاهر گوگولیش آدم توقع نداره اینجور سر آدم بیاره😅
ولی بنظرمن روی هارد از اینا سخت تره بازی ... البته کلیتش نه ، ولی 2 - 3 تا باس فایت آخر واقعا سخته روی هارد. شاید تنها بازی که من رو بیشتر اذیت کرده Sekiro باشه.
 

s.snake2

کاربر سایت
Jul 29, 2011
738
نام
هادی
ولی بنظرمن روی هارد از اینا سخت تره بازی ... البته کلیتش نه ، ولی 2 - 3 تا باس فایت آخر واقعا سخته روی هارد. شاید تنها بازی که من رو بیشتر اذیت کرده Sekiro باشه.
به نظر من مشکل بازی سخت بودن بیش از حدش نیست مشکل حرکت های محدود بازی هست که اجازه مانور نمیده به ادم که البته انتظار خاصی هم نمیره از یه استودیو ایندی اونم تو اولین بازیشون...
 
آخرین ویرایش:

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
امشب حدود یک ساعت و نیم بازیش کردم. اصلا قصد بازی کردنش را نداشتم و توجهی هم بهش از زمان عرضه نکرده بودم ولی الان بعد بازی کردن به شدت نظرم را جلب کرد.

اولا که عجب گرافیکی داره. قشنگ حس نسل جدید را میده. به شدت هم گرافیک هنری زیبایی داره. توی بازی های ایندی از زمان Ori و Cuphead هیچ بازی دیگه ای به اندازه KENA نظرم را جلب نکرده بود. به شدت بازی زیباست. حس میکنی انیمیشن را تبدیل به بازی کردن.

گیم پلی بازی هم تا اینجای کار اگرچه ساده بوده ولی به نظرم به فضای بازی میخوره. تنها چیزی که یکم اذیتم کرده یکی مثل تانک حرکت کردن کناس و یکی هم مبارزات که ساده هست. حالا بریم جلوتر ببینیم چی میشه چون به شدت علاقمند شدم به دنیای بازی.
 

NINJѦ

Kill em With Kindness
کاربر فعال
Jul 11, 2008
3,337
نام
رضـا
تمام مشکلات این بازی از جاییه که سازنده گیمر رو نمیشناسه و چیزی که گیمر رو اعصبانی میکنه نمیدونه مخصوصا تو درجه بالای سختی خودش رو نشون میده
اسپویل خاصی نداره ولی خب

سیستم بازیابی سلامت

مثلا تو این بازی سیستم بازیابی سلامت اینطوریه که شما باید به دشمنان ضربه بزنین بدون ضربه خوردن تا یک خط پر بشه از اون خط برای بازگرداندن مقداری از سلامتی استفاده کنین حالا شما این کارو کردین و خط پر شد حالا شما ضربه میخورین و وقتش شده سلامتی رو بازیابی کنین ولی نمیتونین ، چون با اون ضربه هم جونتون تموم شده هم اون خطی که برای بازیابی سلامتی پر کردین خالی شده :Wallbash:. واقعا مسخرس
 

ardalthebest

کاربر سایت
Jun 3, 2015
334
خب منم همین الان بازی رو تقریبا تموم کردم

بازی قشنگی بود. محیط بازی و گرافیک کاملا تجربه ی نسل جدید بود
نمیشه از یه استودیوی indie توقع یه بازی تو سطح رچت & کلنک داشت ولی در سطح خودش خوب بود.

من ترجیح میدادم بازی کوتاه تر باشه چون دقیقا بعد از شکست باس اول بازی، روند بازی تکراری میشه. حرکت های kena خیلی محدوده و این باعث میشه بازی یکنواخت باشه.
محیط خیلی قشنگه، داستانش هم تقریبا خوب بود و کرکتر kena گوگولی ترین کرکتر بازیهایی که تاحالا داشتم بوده :D

یکی از ایرادات اساسی بازی که واقعا رو مخم بود، کنترل کرکتر بود! بعضی جاها نمیتونستم دوربینو حرکت بدم و یه حالت گلیچ رخ میداد و یا باید میمردم یا باید پرش میکردم که درست بشه. سر یکی دوتا از باس فایت ها باعث شد جونمو از دست بدم :D

پازل های بازی هم خوب بود و من دوس داشتم. یه نکته که تو بازی واضح بود، سازندگان بازی خیلی اصرار داشتن که شما کارهای فرعی انجام بدید مثل جمع کردن rot یا اون الماسها (یا هرچیزی که بود )، معمولا bonus ها رو تو جاهای فرعی میزارن و باید explorer باشی که پیداش کنی ولی سازنده ها یه جوری ساختن که شما اول چیزای فرعی رو پیدا میکنی بعد اصلی که خب این خیلی برای من جذاب نبود.

یه نکته ی بد دیگه بازی هم این بود که امتیازهایی که جمع میشد صرفا استفاده ی خاصی جز آپگرید کرکتر نداره.
مجموعا من خیلی دوسش داشتم و بازی بانمکی بود
نمره : 6.5 از 10
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر