ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
گفتگوی آزاد پیرامون بازیها
IT News
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Behzadr" data-source="post: 43937" data-attributes="member: 22"><p>غزال ايراني و پيوستن به جمع 20 خودرو خورشيدي برتر جهان </p><p></p><p>«غزال ايراني» نخستين خودرو خورشيدي مسابقات رالي در خاورميانه كه توسط تيمي از دانشجويان دانشكده فني دانشگاه تهران ساخته شده و سال گذشته به رغم شايستگيهاي فني به علت مشكلات ترانسپورت از حضور در مسابقات جهاني خودروهاي خورشيدي استراليا بازماند ، با توجه به ويژگيها و قابليتهاي برتر اين خودرو از سوي دانشگاه MIT (موسسه فنآوري ماساچوست) جهت همكاري در طرحي بينالمللي با مشاركت 20 تيم برتر جهان در زمينه خودروهاي خورشيدي به اين دانشگاه دعوت شد.</p><p>محمد همتي ، مسوول اجرايي تيم خودرو خورشيدي دانشگاه تهران با اعلام اين مطلب ، گفت: دانشگاه MIT آمريكا در نظر دارد تيموركي را با حضور 20 تيم برتر دنيا در زمينه خودروهاي خورشيدي براي طراحي و ساخت يك نمونه جديد خودروي هيبريدي با دو منبع انرژي (توان خورشيدي و توان انساني) برگزار كند</p><p></p><p>وي افزود: در اين برنامه سه ماهه در دانشگاه MIT تمام امكانات و تجهيزات مورد نياز در اختيار تيمها قرار ميگيرد كه هر يك از آنها در محوطه خود به طراحي پرداخته و بعضا در مورد ايدههاي خود با يكديگر تعامل داشته باشند تا بهترين نمونههاي ممكن طراحي شده و زمينه جديدي براي مسابقات دورههاي بعد ايجاد شود.</p><p>همتي خاطر نشان كرد: طرح خودرو خورشيدي دانشگاه تهران (Persian gazelle) نمونهاي كاملا خورشيدي بوده اما در اين طرح قرار بر استفاده خودروها از دو منبع انرژي بوده و براي همكاري از تيمهاي سازنده خودروهاي خورشيدي دعوت شده است.</p><p>همچنين در اين دوره فرصتي براي تيمهاي شركت كننده جهت ارائه طرح خودروهاي سابق خود در نظر گرفته شده كه طبق برنامه ارائه شده روز دهم جولاي 2006 براي «غزال ايراني» انتخاب شده است. </p><p>همتي ادامه داد: در اين برنامه تيمهايي از كشورهاي آمريكا ، هلند ، كانادا و استراليا حضور دارند كه در مسابقات خودروهاي خورشيدي ، خودروهاي برتري ارائه دادهاند و تيم ايران نيز با وجود عدم حضور در مورد قبل مسابقات به دليل كامل بودن اطلاعات ارسالي ، از سوي دانشگاه MIT آمريكا در اين طبقهبندي انتخاب شده است. </p><p>وي با اشاره به افتخار حضور تيمها تيم ايراني در اين كارگروه به ايسنا گفت: طبق دعوت نامه ارسالي اين برنامه از اواسط خرداد ماه آغاز ميشود و سه ماه به طول ميانجامد كه در اين راستا خواستار همكاري لازم از سوي مسوولان دانشگاه تهران براي حضور در اين سيمنار هستيم. </p><p>غزال ايراني اولين خودرو خورشيدي ايران و خاور ميانه است. تيم سازنده اين خودرو تعدادی از دانشجويان و اساتيد گروه مهندسي مكانيك دانشكده فني دانشگاه تهران هستند.</p><p>طراحي و ساخت اين خودرو با استفاده از دانش روز و قويترين نرم افزارهاي مهندسي جهان انجام مي گيرد. اين طرح از پائيز 83 شروع شد و هم اکنون به اتمام رسيده است. طراحي و ساخت اين خودرو از نظر علمي و عملي مشابه يك خودرو واقعي و در مواردي پيچيده تر از آن مي باشد. همتي خاطرنشان كرد: خودروي غزال ايراني كه اولين خودرو خورشيدي ايران و خاور ميانه است ، خودرويي تك سرنشين به طول 5 متر، عرض 1.8 متر و ارتفاع 1 متر از سطح زمين است و براي حركت با سرعت بيش از 100 كيلومتر در ساعت طراحي شده است. </p><p>خودرو داراي يك چرخ در عقب و دو چرخ در جلو مي باشد كه چرخ عقب چرخ محرك خواهد بود. روي سطح بالايي خودرو تماما با سلولهاي خورشيدي راندمان بالا به مساحت 8.5 متر مربع پوشيده است و انرژي خورشيد از طريق اين سلولها جذب شده و در باتريهاي قابل شارژ (از نوع ليتيم - پليمر) داخل ماشين ذخيره مي شود.</p><p>وي افزود: اين انرژي موتور الكتريكي تعبيه شده داخل رينگ چرخ عقب خودرو را به حركت در مي آورد. جنس بدنه و شاسي اين خودرو به نحوي انتخاب شده است كه ضمن برخورداري از مقاومت بالا، داراي وزن كمي هستند. به طوري كه وزن نهائي خودرو كمتر از 250 كيلوگرم خواهد بود.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Behzadr, post: 43937, member: 22"] غزال ايراني و پيوستن به جمع 20 خودرو خورشيدي برتر جهان «غزال ايراني» نخستين خودرو خورشيدي مسابقات رالي در خاورميانه كه توسط تيمي از دانشجويان دانشكده فني دانشگاه تهران ساخته شده و سال گذشته به رغم شايستگيهاي فني به علت مشكلات ترانسپورت از حضور در مسابقات جهاني خودروهاي خورشيدي استراليا بازماند ، با توجه به ويژگيها و قابليتهاي برتر اين خودرو از سوي دانشگاه MIT (موسسه فنآوري ماساچوست) جهت همكاري در طرحي بينالمللي با مشاركت 20 تيم برتر جهان در زمينه خودروهاي خورشيدي به اين دانشگاه دعوت شد. محمد همتي ، مسوول اجرايي تيم خودرو خورشيدي دانشگاه تهران با اعلام اين مطلب ، گفت: دانشگاه MIT آمريكا در نظر دارد تيموركي را با حضور 20 تيم برتر دنيا در زمينه خودروهاي خورشيدي براي طراحي و ساخت يك نمونه جديد خودروي هيبريدي با دو منبع انرژي (توان خورشيدي و توان انساني) برگزار كند وي افزود: در اين برنامه سه ماهه در دانشگاه MIT تمام امكانات و تجهيزات مورد نياز در اختيار تيمها قرار ميگيرد كه هر يك از آنها در محوطه خود به طراحي پرداخته و بعضا در مورد ايدههاي خود با يكديگر تعامل داشته باشند تا بهترين نمونههاي ممكن طراحي شده و زمينه جديدي براي مسابقات دورههاي بعد ايجاد شود. همتي خاطر نشان كرد: طرح خودرو خورشيدي دانشگاه تهران (Persian gazelle) نمونهاي كاملا خورشيدي بوده اما در اين طرح قرار بر استفاده خودروها از دو منبع انرژي بوده و براي همكاري از تيمهاي سازنده خودروهاي خورشيدي دعوت شده است. همچنين در اين دوره فرصتي براي تيمهاي شركت كننده جهت ارائه طرح خودروهاي سابق خود در نظر گرفته شده كه طبق برنامه ارائه شده روز دهم جولاي 2006 براي «غزال ايراني» انتخاب شده است. همتي ادامه داد: در اين برنامه تيمهايي از كشورهاي آمريكا ، هلند ، كانادا و استراليا حضور دارند كه در مسابقات خودروهاي خورشيدي ، خودروهاي برتري ارائه دادهاند و تيم ايران نيز با وجود عدم حضور در مورد قبل مسابقات به دليل كامل بودن اطلاعات ارسالي ، از سوي دانشگاه MIT آمريكا در اين طبقهبندي انتخاب شده است. وي با اشاره به افتخار حضور تيمها تيم ايراني در اين كارگروه به ايسنا گفت: طبق دعوت نامه ارسالي اين برنامه از اواسط خرداد ماه آغاز ميشود و سه ماه به طول ميانجامد كه در اين راستا خواستار همكاري لازم از سوي مسوولان دانشگاه تهران براي حضور در اين سيمنار هستيم. غزال ايراني اولين خودرو خورشيدي ايران و خاور ميانه است. تيم سازنده اين خودرو تعدادی از دانشجويان و اساتيد گروه مهندسي مكانيك دانشكده فني دانشگاه تهران هستند. طراحي و ساخت اين خودرو با استفاده از دانش روز و قويترين نرم افزارهاي مهندسي جهان انجام مي گيرد. اين طرح از پائيز 83 شروع شد و هم اکنون به اتمام رسيده است. طراحي و ساخت اين خودرو از نظر علمي و عملي مشابه يك خودرو واقعي و در مواردي پيچيده تر از آن مي باشد. همتي خاطرنشان كرد: خودروي غزال ايراني كه اولين خودرو خورشيدي ايران و خاور ميانه است ، خودرويي تك سرنشين به طول 5 متر، عرض 1.8 متر و ارتفاع 1 متر از سطح زمين است و براي حركت با سرعت بيش از 100 كيلومتر در ساعت طراحي شده است. خودرو داراي يك چرخ در عقب و دو چرخ در جلو مي باشد كه چرخ عقب چرخ محرك خواهد بود. روي سطح بالايي خودرو تماما با سلولهاي خورشيدي راندمان بالا به مساحت 8.5 متر مربع پوشيده است و انرژي خورشيد از طريق اين سلولها جذب شده و در باتريهاي قابل شارژ (از نوع ليتيم - پليمر) داخل ماشين ذخيره مي شود. وي افزود: اين انرژي موتور الكتريكي تعبيه شده داخل رينگ چرخ عقب خودرو را به حركت در مي آورد. جنس بدنه و شاسي اين خودرو به نحوي انتخاب شده است كه ضمن برخورداري از مقاومت بالا، داراي وزن كمي هستند. به طوري كه وزن نهائي خودرو كمتر از 250 كيلوگرم خواهد بود. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
گفتگوی آزاد پیرامون بازیها
IT News
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft