ارسال پاسخ

من والا نیازی نداشتم رزومه سم لیک رو چک کنم، شما فن های مثلا رمدی و جناب سم لیک بعد از چند هفته به حقیقت تلخی که باور اشتباهتون از سم لیک بوده پی بردید و حالا اینو می گید:دی


اینکه باور مردم چی هست، تو ذهن ها چی هست و نیست، واقعیت ها تو کردیت هر عنوانی گفته می شه!


نه سم لیک نه کوجیما نه دراکمن و هرکس که فکرش رو بکنید مقدس و غیر قابل نقد نیستند!


هر شخصی در یک زمینه ای استعدادی داره! سم لیک یک داستان گوی محشر هست، ولی نمی شه گفت گیم دیزاینری در سطح نویسندگیش باشه!

همونطور که سایر بزرگان این صنعت تو همه بخش ها پرفکت نبودن، بازی رو یک نفر نمی سازه، یک مجموعه می سازه! یک مدیر خوب زمانی مدیر خوبی هست که بدونه تو هر بخشی به چه افرادی نیاز هست!

اینکه داستان های سم لیک باید در بی شمار صفحه روایت بشه، این ایراد سم لیک نیست، ایراد اصلی از لول دیزاینر های بازی هست!

یک بازی می تونه در بخش هایی با متن و صوت قسمتی از داستانشو گسترش بده، اما اینکه بیای ماژیک سیاه برداری رو متن ها بزاری و ویوژال ناولی داستان رو روایت کنی، نشون از ضعف در روایت داره!


انتقاد از کسی دلیل بر دنبال نکردنش نیست، همین یوکوتارو نویسنده ای خلاق تر از هر کسی که فکرشو بکنید هست، بسیار فلسفی تر از کسایی که خودشون رو استاد استاد استاد می دونن داستان میگه، ولی اینم حقیقت هست اندازه مهارتش تو داستان، واقعا دیزاینر خوبی نیست! آیا این نیاز به جنجال داره؟:دی

نه، از هنر هر کس و توانایی هاش می شه لذت برد

.

.

.



همین الانم هستم:دی یک کمپانی باید درامد داشته باشه، برای رضای خدا هیچکس کار نمی کنه، من هیچجا نگفتم استدیو های داستانی اصلا اصلا اصلا بازی نسازن و فقط گس بسازن، من به تنوع ژانری بارها اشاره کردم، و اتفاقا سونی رو سرزنش کردم برای عدم خرج کردن! همون زمان جیمبو هم، جیمبو گزارششو به توتوکی می داد! بله مسیر جیمبو برای گس ها بد و افتضاح بود، ولی این مسیر کمپانی بود، همونطور که بعد از رفتن این همه مدیر پورت ها ادامه داره، سکوت خبری سونی ادامه داره، و تو گزارش آخر مالی، توتوکی در مورد کنکورد می گه، ما اول راهیم و تازه داریم یاد می گیریم، سونی باید دستشو تو جیبش می کرد، ip و استدیو آماده می خرید، اما عدم خرجش، و اینکه ip اماده برای این کار نداشت، و طمع برای اینکه در کمترین زمان به بیشترین موفقیت مالی برسه، این مسیر اشتباه رو رفت! وگرنه صرف واژه گس بد نیست! اما باید با سرمایه اضافه این مسیر رو رفت! کاری که سونی زیاد تمایلی بهش نداشت! همین رمدی که به ظاهر فقط شما و عده دیگه طرفدارشید به خاطر مشکلات مالی رفت سراغ پروژه آنلاین و یک گس رو هم کنسل کرد که برا جبرانش سهم به تنسنت فروخت:دی


داشتن یک بازی گس با ip مطمئن تضمین خوبی برای یک کمپانی هست که مسیرشو بره، همین الان مایکروسافت موجانگ+زنیمکس انلاین+اکتیویژن+کینگ+بلیزارد که سلاطین گس هستن رو در اختیار داره، به لطف اینا تونسته چند سال حالا به سهام دارا وعده آینده رو بده، بدون این استدیو و ip ها، تا اینجا مایکی نمی تونست به اسپنسر و مدیریت اجازه ادامه مسیر بده!(تازه با همینا هم هیچ تضمینی برای صندلیشون در آینده نیست) آینده xbox هرچند تاریک ولی آینده مایکروسافت گیمینگ با مدیریت درست، خیلی روشن می تونه باشه!


پایتخت ایران
Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or