Id Software's Doom | PC

76871675394684053275.jpg
Publisher: Bethesda
Developer: id Software
Genre:Sci-Fi First-Person Shooter
Release Date: May 13, 2016
ESRB Rating : M​


ادامه ای بر مشهور ترین شوتر تاریخ...
شماره ی چهارم یا به نوعی Reboot شوتر فوق محبوب DOOM با استفاده از موتور Id Tech 6 که اینبار در غیاب خالق محبوب خود John Carmack بازهم ما را به شکار دوزخیان خواهد برد، با خشونت زیاد، بسیار زیاد!

17961599361561610946.jpg

DOOM – Fight Like Hell Campaign Trailer | 720


---------------------------
UPDATE 1 :




Bethesda با نمایش تیزری اعلام کرد DOOM جدید برای اولین بار در QuakeCon امسال که از 17 تا 20 July برگزار خواهد شد به نمایش در می آید.

دانلود تیزر



Upadate 2

Dinosaur:

سرانجام سال‌ها بعد از اعلام ساخت چهارمین نسخه Doom، در کنفرانس Bethesda شاهد نمایش کامل و جامعی از آن بودیم. در دموی نمایش داده شده شاهد دو مرحله بودیم. یکی از مراحل به پایگاه تحقیقاتی UAC در مریخ اختصاص داشت که توسط موجودات جهنمی مورد حمله قرار گرفته و بازیکن ماموریت پاکسازی آن را برعهده دارد. این مرحله از نظر طراحی تا حدودی به سومین نسخه شبیه بود و اکثر بخش‌های آن شامل راهروهای تنگ و باریک می‌شد. اولین موضوعی که با تماشای دمو به چشم می‌خورد، افزایش سرعت بازی نسبت به قبل بود و بازی از این نظر بیشتر به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده تا سومین نسخه که در آن با عنوانی کُندتر روبرو بودیم. دومین مرحله‌ای که در کنفرانس نمایش داده شد، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی جهنم ارتباط داشت. لوکیشنی که طراحی متفاوتی نسبت به مرحله قبل داشت و با محیط بزرگ‌تر و بازتر خود یادآور بعضی از مراحل عظیم نسخه‌های قدیمی بود. در مجموع به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی کیفیت خوبی داشته و با افزایش سرعت و پرش‌های بلند، در کنار محیط‌های شلوغ و پر هرج و مرج لحظاتی جذاب و مهیج را فراهم می‌کند. موضوعی که می‌تواند تعادل فوق‌العاده نسخه‌های اولیه در ترکیب حس ترس و وحشت در کنار المان‌های اکشن را زنده کند.
در دموی نمایش داده شده یک بار دیگر با هیولاهای محبوب سری «دوم» ملاقات کردیم که از این میان می‌توان به موجوداتی چون Imp، Revenant، Cacodemon و Mancubus و ... اشاره کرد که در کنار شباهت‌هایی که به نمونه‌های قبلی خود دارند، با تغییرات ریز و درشتی همراه هستند. همچنین اسلحه‌های محبوب سری نیز حضور پررنگی در نمایش بازی داشتند و از شاتگان معمولی گرفته تا سوپر شاتگان و از پلاسماگان تا اره‌برقی معروف را در نمایش بازی شاهد بودیم. پایان دمو هم با حضور محبوب‌ترین هیولای سری یعنی Cyberdemon در کنار معروف‌ترین اسلحه بازی یعنی BFG همراه بود که صحنه‌ای به‌یادماندنی را رقم زد. خشونت بازی مانند قبل در سطح بالایی بوده و برای نمونه می‌توان به کندن دست یکی از اجساد حاضر در پایگاه UAC توسط کاراکتر اصلی و استفاده از آن برای اسکن و باز کردن در اشاره کرد. یا جایی که Revenant به سمت کاراکتر هجوم برده و با قطع کردن بازوی او، کتک جانانه‌ای توسط همین عضو بدنش به او می‌زند! در کنار این‌ها حرکات مخصوصی نیز در نظر گرفته شده که بازیکن می‌تواند روی هیولاهای زخمی اجرا کرده و با انیمیشن‌هایی جالب و خشن به زندگی آن‌ها پایان دهد.
در کنار بخش داستانی، شاهد نمایشی از قسمت مولتی‌پلیر نیز بودیم که در آنجا هم سرعت بالای بازی به خوبی دیده می‌شد. در کنار ویژگی‌های معمولی و البته بخش مخصوصی که در آن بازیکن با تبدیل شدن به هیولایی چون Revenant به مبارزه با سایرین می‌پردازد، ویژگی‌ای به نام Snapmap هم معرفی شد. بخشی که در آن بازیکن توانایی طراحی و ساخت انواع نقشه‌ها با جزییات فراوان را داشته و می‌تواند از خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و سناریوهای جالبی برای نقشه‌ها و مراحل مورد نظر خود ترتیب دهد.
در نهایت می‌توان گفت بازی «دوم» نمایشی رضایت‌بخش و زیبا داشت و در کنار جلوه‌های بصری قدرتمند که همواره جزو نکات مثبت این سری و سایر ساخته‌های id Software بوده‌اند، با گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز و دیدار دوباره با هیولاها و اسلحه‌های کلاسیک، امیدها را برای بازگشت شکوهمند این سری بیشتر کرد.


DOOM E3 2015 trailer



CyberDemon 4K Shot




QuakeCon 2015 screens

 
آخرین ویرایش:
مگه شک داشتی؟؟؟

اخه اون موقع که DOOM III امد واقعا زمان خودش(سال 2006) فوق بازیی بود!
وقتی 1 .2 سال منتظر شدیم تا یک شاهکار دیگه از این سری ببینیم! اما ندیدیم!!!;)
کم کم داشت DOOM به تاریخ می پیوست!
حالا بعداز 4 سال این خبر را دیدم انتظار داشتی اولین عکس العملم چی باشه؟!!!:biggrin1:
 
اخه اون موقع که DOOM III امد واقعا زمان خودش(سال 2006) فوق بازیی بود!
دوم 3 سال 2004 عرضه شد!;)
ضمنا حالا حالا ها منتظر بازی نباش فعلا RAGE تو راهه!:biggrin1:
 
ضمنا حالا حالا ها منتظر بازی نباش فعلا RAGE تو راهه!:biggrin1:
نصف اشتیاقم برای عرضه زودتر Rage همین Doom 4 هست !
فقط دوست دارم هرچی میسازن دیگه خیلی تغییرش ندن. حداقل دشمنها و اسلحه های کلاسیک رو حذف نکنن.
 
کلا زمانی که یک سری از id رفتند دیگه این استودیو نتونست بازی با بخش تک نفره قابل قبول بسازه. عملا رفتن رومرو و مک گی به ضرر هر دو طرف بود. از یک طرف طراحی مراحل بازی های id تعطیل شد ( به قول یکی از منتقد ها Doom 3 مثل بازی های کم هزینه روسی می مونه که همش از یک اتاق به یک اتاق هم شکل دیگه میری ) و از طرفی هم این دو عزیز گند زدند ( باز مکگی حداقل یه الیس ساخت )
 
اونکه 100 درصد منتها توی این انتقال id هم تعطیل شد. Quake 1 , 2 کجا شماره سه و چهار کجا ( البته فقط بخش تک نفره منظورمه و نه بخش چند نفره ) یا همین Doom 3 . الان هم که قاط زدند میخواند Rage با درجه T بدند بیرون !!!
 
quake 4 هم بد نبود تقریبا شبیه همین دووم 3 بود و اصلا هم شبیه بازی کم هزینه روسی نبود!

خدا کنه فقط محیطهای وسیع تو بازی زیاد باشه/
 
رومرو که کسری جان از گند فراتر زد... Wants to make me his beitch ?!

خاک تو سرش با این DAI KATANA ساختنش!:biggrin1:
با چه ذوقی رفتم طرفش اما واقعا حیف Sh**t !:mad:

من موندم چه جوری این rage بدبختو سلاخی کردن تا بهش T دادن!گفتیم از زیر دست Ea جهان خوار اومد بیرون M میشه ها ولی نشد!تازه مولتی پلاتفورم:sick: هم که هست علنا من بهش خیلی امید ندارم!
حالا تا DOOM IV...
 
اخه اون موقع که DOOM III امد واقعا زمان خودش(سال 2006) فوق بازیی بود!
وقتی 1 .2 سال منتظر شدیم تا یک شاهکار دیگه از این سری ببینیم! اما ندیدیم!!!;)
کم کم داشت DOOM به تاریخ می پیوست!
حالا بعداز 4 سال این خبر را دیدم انتظار داشتی اولین عکس العملم چی باشه؟!!!:biggrin1:
سلام.
نظر شما در این مورد محترمه، ولی بازی DOOM III تنها نکته عالی که داشت گرافیک فوق العاده اش بود که تا اون موقع واقعا مشابهش دیده نشده بود (البته من خودم داستانش رو هم واقعا دوست داشتم).
از لحاظ نوآوری، طراحی مراحل بازی، هیجان بازی، ... بازی متاسفانه چیزی برای گفتن نداشت.

بگذریم از سوتی هایی مثل PDA های متعددی که یکی بعد از دیگری باید باز می کردی و آدم رو از هیجان بازی خارج می کرد، و مشکل تاریکی محیط و هزاران بار فشار دادن دکمه E برای سوییچ به چراغ.

چنین سوتی هایی بعد از سال ها و سال ها به تاخیر انداختن بازی...
N_aggressive%20(19).gif


به هر حال من هم از خبر دوم 4 هیجان زده ام و امیدوارم بازی بهتری نسبت به نسخه سوم در بیاد. :smile:
کلا زمانی که یک سری از id رفتند دیگه این استودیو نتونست بازی با بخش تک نفره قابل قبول بسازه. عملا رفتن رومرو و مک گی به ضرر هر دو طرف بود. از یک طرف طراحی مراحل بازی های id تعطیل شد ( به قول یکی از منتقد ها Doom 3 مثل بازی های کم هزینه روسی می مونه که همش از یک اتاق به یک اتاق هم شکل دیگه میری ) و از طرفی هم این دو عزیز گند زدند ( باز مکگی حداقل یه الیس ساخت )
بنده در جریان جزئیاتی که گفتید نیستم، ولی حرف اون منتقد متاسفانه کاملا درسته. :-"
 
واقعا از همه نظر شماره 3 برای کسانی که با شماره 1و 2 زندگی کردن عالی بود اتفاقا ماه پیش داشتم شماره 3 رو دوباره بازی می کردم هنوزم بعد این همه سال گرافیک این بازی حرف واسه گفتن داره و امیدوارم شماره بعدی دوباره انقلابی تو بازی پی سی باشه

سلام.
نظر شما در این مورد محترمه، ولی بازی DOOM III تنها نکته عالی که داشت گرافیک فوق العاده اش بود که تا اون موقع واقعا مشابهش دیده نشده بود (البته من خودم داستانش رو هم واقعا دوست داشتم).
از لحاظ نوآوری، طراحی مراحل بازی، هیجان بازی، ... بازی متاسفانه چیزی برای گفتن نداشت.

بگذریم از سوتی هایی مثل PDA های متعددی که یکی بعد از دیگری باید باز می کردی و آدم رو از هیجان بازی خارج می کرد، و مشکل تاریکی محیط و هزاران بار فشار دادن دکمه E برای سوییچ به چراغ.

چنین سوتی هایی بعد از سال ها و سال ها به تاخیر انداختن بازی...
N_aggressive%20%2819%29.gif


به هر حال من هم از خبر دوم 4 هیجان زده ام و امیدوارم بازی بهتری نسبت به نسخه سوم در بیاد. :smile:

بنده در جریان جزئیاتی که گفتید نیستم، ولی حرف اون منتقد متاسفانه کاملا درسته. :-"


البته من حرفه اون منتقد رو قبول ندارم چون اون زمان می خواستند دوم رو به شکل کلاسیک خودش بیرون بدن و موفق هم بودن
 
Last edited by a moderator:
البته من حرفه اون منتقد رو قبول ندارم چون اون زمان می خواستند دوم رو به شکل کلاسیک خودش بیرون بدن و موفق هم بودن
Doom 3 تنها چیزی که نداشت سبک کلاسیک بود. Doom اصلا بازی ترسناک نبود. Doom یک بازی R&g سریع بود. ( به قول خودشون Zig zag shOOter ) حتی یادمه توی این مراسم id سال 2008 ( کوئک -کان ) گفتند بازی مثل شماره دو هست. Doom 3 خیلی زود تکراری می شد و واقعا طراحی مراحل تعطیلی داشت.
quake 4 هم بد نبود تقریبا شبیه همین دووم 3 بود و اصلا هم شبیه بازی کم هزینه روسی نبود!
من نگفتم quake 4 شبیه بازی های روسی بود فقط در مورد Doom 3 این مثال زدم. علت اینکه هم quake 4 هم بخش تک نفره جذابی داشت و حس کلاسیک رو هم داشت این بود که توسط id ساخته نشده بود.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or