هرکسی که خالق هرچیزی باشد میخواهد که ساخته ی دست خودش همیشه در تراز اول باشد و به نحوی نوعی تعصب غریزی نسبت به آن به وجود خواهد آمد،بازیساز ها هم از این قائله مستثنی نیستند و هر بازی که ساخته میشود حاصل تفکر های تیم بازی سازی و نوع نگرش آن ها به دنیای بازی می باشد.Horizon Zero Dawn که توسط استودیوی گوریلا گیمز در دست ساخت میباشد فضای جدید و نوآوری های متفاوتی دارد،اما همه ی این فضا ها حاصل تفکر بازی سازان استودیوی گوریلا گیمز بوده است،در مصاحبه جدید وبسایت Inverse با کارگردان بازی Mathijs de Jonge او اینکونه صحبت کرد:
Horizon Zero Dawn یک رویای زیبایی است که ما توانستیم آن ره به حقیقت تبدیل کنیم،ما خواستیم بازی به نحوی باشد که آن را باور کنیم پس وارد عمل شدیم و نکته به نکته ی بازی را با دقت فراوان زیر ذره بین بردیم.این بازی برخلاف دیگر عناوین یا فیلم ها اصلا فضای تاریکی ندارد ولی داستان تاریکی را روایت خواهد کرد.
Mathijs de Jonge که خود یکی از مقامات ارشد استودیوی گوریلا گیمز میباشد در باره شروع به ساخت بازی سخن گفت و آن را بسیار سخت توصیف کرد و در نهایت او اعلام کرد که این بازی رویای کل تیم ماست که به حقیقت تبدیل شده است،ما بازی را آنطور که میخواستیم ساخته ایم.