خب من بازی رو جلوتر رفتم و به نقطهای رسیدم که میشه گفت بازی خودشو نشون داده.
اول در مورد نویسندگی و داستان اینا، باید بگم که بازی در این مورد منو حسابی سورپرایز کرده تا الان. کات سینا واقعا در حد بازیای AAA هستن. بعضا هم منو یاد AC میاندازن (البته بازی کلا حس و حال AC داره که جلوتر مینویسم در موردش). نویسندگی هم تا الان واقعا خوب بوده. حالا نه لزوما در حد بهترینای RPG ولی قطعا نسبت به بازیای قبلی خیلی پیشرفت کرده.
در زمینه نقش آفرینی هم، بازی به نظر من توی یه نقطه وسطی بین ویچر 3 و فالاوت نیو وگاس قرار میگیره. یعنی از ویچر آزادی عمل بیشتری میده ولی در حد یه چیزی مثل فالاوت هم open-ended نیست. دلیل اینکه از فالاوت مثال میزنم هم اینه که بازی یه سیستم reputation داره که با تصمیماتون میتونید با فکشنهای مختلف دوست یا دشمن بشید. مثل اون هم یه سیستم disguise داره که برعکس فالاوت به شدت OPه.
یعنی شما لباس یه فکشن رو بپوشید، راحت میتونید برید واسه خودتون تو مقر اون فکشن بچرخید و هرکاری خواستید بکنید. عملا مکانیزم مخفی کاری بازی بلااستفاده میشه.
کامبت بازی... زیاد تعریفی نداره. اوایل بازی خیلی اذیت میکرد ولی الان که یه کم بهش عادت کردم قابل تحمل شده. ولی خوب هم نیست. مشکل اصلیش هم اینه که به هیچ وجه responsive نیست. من احساس میکنم هر دستوری میدم با 2 ثانیه تاخیر اجرا میشه.
این مورد بیشتر تو جاخالی دادن به چشم میاد که بیشتر شبیه یه جوک بی مزهس. ولی در مجموع کامبت به نظر میاد نسبت به بازیای قبلی خیلی پیشرفت کرده باشه.
در مورد بحث فنی هم، وقتی من از شهر اولیه بازی بیرون اومدم وضعیت فریم ریت خیلی بهتر شد. و اینکه بازی بعضی وقتا واقعا خوشگله. مخصوصا محیطای جنگلی و بیرون شهری که واقعا چشم نوازن. طراحی خود شهرا هم به شدت حس و حال AC داره که وقتی خودتون بازی کنید میفهمید. من باب بحث AC تا یادم نرفته بگم که ماموریتهای تعقیب هم عینا تو بازی حضور دارن. البته به مراتب کوتاه تر.
ولی همونطور که تو پست قبلیم هم گفتم، محدودیتهای سازنده کاملا خودشو نشون میده تو بازی. کارکتر مدلهای NPCهای رندوم که... به نظر میاد کلا 6-7 نوع باشن که هی تکرار میشن. یا مثلا همون کامبت که گفتم. یه چیز خیلی خندهدار هم واسم پیش اومد: تو همون شهر اول که Serene باشه، دو تا ساید کوئست هستن که هیچ ربطی به هم ندارن ولی در نهایت به یه مکان ختم میشن. جلوی اون مکان هم دوتا نگهبان وایسادن. واسه دسترسی به اون مکان هم باید دوبار پشت سر هم و به مضحکترین شکل ممکن سر کارشون بذارید تا بتونید رد بشید.
توی اینجور جاها به نظر میاد سازندهها با کمبود وقت مواجه شدن.
اوه و یه نکته. بازی به طرز عجیبی هیچ باگی نداشته تا الان.
از اسپایدرز بعید بود.
در نهایت، به نظرم با یه بازی بسیار خوب مواجه هستیم ولی به احتمال زیاد به خاطر همین محدودیتهای فنی یا کامبت بازی فکر نکنم بازی متای خیلی بالایی بتونه بگیره. مثل Vampyr سال پیش که خیلیا هم باهاش حال کردن. پیشنهاد میکنم صبر کنید تا نمرهها بیان بعد بابت خرید بازی تصمیم بگیرید.