ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
همه چیز در مورد كنسولهای بازی
كنسولهای قدیمی
PlayStation 3
بازیهای PlayStation 3
Gran Turismo 5 [پست اول حتماً خوانده شود]
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="farhad23" data-source="post: 1547950" data-attributes="member: 34832"><p>خوب حالا که بحث علمی :d شد حیفم میاد اینا رو توضیح ندم شاید یکی خوشش اومد</p><p>TCS در واقع یکی از سیستم های کنترل دینامیک طولی خودرو هست که دقیقا" مثل ABS لغزش چرخ ها رو کنترل می کنه با این تفاوت که در حالت شتاب گیری یا به اصطلاح همون traction عمل می کنه . هیچ ربطی هم به سر پیچ یا مسیر مستقیم نداره ! اما چرا شما سر پیچ اگه زیاد گاز بدی خودرو ناپایدار میشه ؟</p><p>ظرفیت اصطکاکی لاستیک ها محدود هست و هنگام دور زدن اکثر این ظرفیت در جهت عرضی (lateral ) استفاده می شه چون باید به خودرو شتاب مرکز گرا بده . بنابر این شما معمولا" سر پیچ ها صدای لغزش چرخ ها رو میشنوی . این دقیقا" حالتی هست که اگه گاز بدی 100% خودرو ناپایدار میشه چون ظرفیت اصطکاکی لاستیک اشباع شده و شما می خوای به زور در جهت طولی هم ازش استفاده کنی ( دقت کن که هر چی دنده سنگین تر باشه گشتاور سر چرخ ها و در نتیجه نیروی traction بیشتر می شه بنابراین ظرفیت اصطکاکی بیشتری برای تولید این نیرو میخوای) و نتیجه این می شه که خودرو لغزش(skid) پیدا میکنه یعنی اصطکاک دیگه استاتیکی نیست . اما کاری که TCS میکنه همون جور که خودت فهمیدی این نیروی traction یا در واقع گشتاور موتور رو با توجه به ظرفیت اصطکاکی موجود محدود می کنه تا خودرو ناپایدار نشه . حالا چی کار کنیم که این مشکل کم تر شه ؟</p><p>از لاستیک با ظرفیت اصطکاکی(grip) بالا تر استفاده کنیم </p><p>یه راه حل دیگه هم داره اونم امروزه اکتر خودرو ساز ها رعایت می کنن این که خودرو رو understeer میکنن . و این باعث میشه بعد از ناپایدار شدن حداقل خودرو به سمت خارج پیچ منحرف بشه و کلا" دیرترم ناپایدار میشه. شما خودتم می تونی این کارو تو GT بکنی . به این ترتیب که زاویه ی کمبر منفی بدی به چرخها به طوری که زاویه ی چرخ های عقب بزرگتر از جلو باشه . یا این که لاسیک های عقب رو با grip بیشتر نسبت به جلو انتخاب کنی ( که البته قابلیت مانوردهی کم میشه )</p><p>اولین باری که دیدم تو GT این مسایل رعایت شده کلی حال کردم </p><p>اما در مورد اون چیزی هم که گفتی زیر سرعت نوشته میشه اصلا" نیرو نیست !!! </p><p>اون شتاب عرضی( lateral ) هست همون جور که گفتم نیروی traction در راستای حرکت خودرو و برای شتاب دهی هست . کلا" شتاب 10g = سکته مغزی</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="farhad23, post: 1547950, member: 34832"] خوب حالا که بحث علمی :d شد حیفم میاد اینا رو توضیح ندم شاید یکی خوشش اومد TCS در واقع یکی از سیستم های کنترل دینامیک طولی خودرو هست که دقیقا" مثل ABS لغزش چرخ ها رو کنترل می کنه با این تفاوت که در حالت شتاب گیری یا به اصطلاح همون traction عمل می کنه . هیچ ربطی هم به سر پیچ یا مسیر مستقیم نداره ! اما چرا شما سر پیچ اگه زیاد گاز بدی خودرو ناپایدار میشه ؟ ظرفیت اصطکاکی لاستیک ها محدود هست و هنگام دور زدن اکثر این ظرفیت در جهت عرضی (lateral ) استفاده می شه چون باید به خودرو شتاب مرکز گرا بده . بنابر این شما معمولا" سر پیچ ها صدای لغزش چرخ ها رو میشنوی . این دقیقا" حالتی هست که اگه گاز بدی 100% خودرو ناپایدار میشه چون ظرفیت اصطکاکی لاستیک اشباع شده و شما می خوای به زور در جهت طولی هم ازش استفاده کنی ( دقت کن که هر چی دنده سنگین تر باشه گشتاور سر چرخ ها و در نتیجه نیروی traction بیشتر می شه بنابراین ظرفیت اصطکاکی بیشتری برای تولید این نیرو میخوای) و نتیجه این می شه که خودرو لغزش(skid) پیدا میکنه یعنی اصطکاک دیگه استاتیکی نیست . اما کاری که TCS میکنه همون جور که خودت فهمیدی این نیروی traction یا در واقع گشتاور موتور رو با توجه به ظرفیت اصطکاکی موجود محدود می کنه تا خودرو ناپایدار نشه . حالا چی کار کنیم که این مشکل کم تر شه ؟ از لاستیک با ظرفیت اصطکاکی(grip) بالا تر استفاده کنیم یه راه حل دیگه هم داره اونم امروزه اکتر خودرو ساز ها رعایت می کنن این که خودرو رو understeer میکنن . و این باعث میشه بعد از ناپایدار شدن حداقل خودرو به سمت خارج پیچ منحرف بشه و کلا" دیرترم ناپایدار میشه. شما خودتم می تونی این کارو تو GT بکنی . به این ترتیب که زاویه ی کمبر منفی بدی به چرخها به طوری که زاویه ی چرخ های عقب بزرگتر از جلو باشه . یا این که لاسیک های عقب رو با grip بیشتر نسبت به جلو انتخاب کنی ( که البته قابلیت مانوردهی کم میشه ) اولین باری که دیدم تو GT این مسایل رعایت شده کلی حال کردم اما در مورد اون چیزی هم که گفتی زیر سرعت نوشته میشه اصلا" نیرو نیست !!! اون شتاب عرضی( lateral ) هست همون جور که گفتم نیروی traction در راستای حرکت خودرو و برای شتاب دهی هست . کلا" شتاب 10g = سکته مغزی [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
همه چیز در مورد كنسولهای بازی
كنسولهای قدیمی
PlayStation 3
بازیهای PlayStation 3
Gran Turismo 5 [پست اول حتماً خوانده شود]
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft