PlayStation Final Fantasy VII Rebirth

سازنده
Square Enix
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Square Enix
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
234.png
اسکوئر انیکس بازی Final Fantasy VII Rebirth را برای پلی استیشن 5 معرفی کرد. این بازی دومین عنوان از پروژه Final Fantasy VII Remake است
این شرکت همچنین تایید کرد که پروژه Final Fantasy VII Remake از سه عنوان تشکیل خواهد شد. عنوان اول Final Fantasy VII Remake بود که سال 2020 منتشر شد، شماره دوم با نام Final Fantasy VII Rebirth و در آینده نام قسمت سوم (نهایی) اعلام می شود
Final Fantasy VII Rebirth دومین قسمت از سری Final Fantasy VII Remake است که داستان یک بازی فانتزی نمادین را روایت می‌کند که ژانر RPG را در سه بازی متمایز تعریف می کند. در زمان عرضه، بازی Final Fantasy VII Remake مورد تحسین بازیکنان و منتقدان قرار گرفت و موفق به فروش بیش از پنج میلیون نسخه در سراسر جهان شد. بازی Final Fantasy VII Rebirth در سال 2024 برای پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد

Tetsuya Nomura، کارگردان خلاق سری Final Fantasy VII Remake می گوید:

همانطور که اعلام شد، در حال حاضر چهار پروژه از Final Fantasy VII به صورت همزمان در حال توسعه هستند. اگرچه هر یک از چهار عنوان از یکدیگر متفاوت هستند، اما همه آنها از طریق یونیورس و شخصیت های Final Fantasy VII به هم مرتبط هستند. به‌ عنوان فردی که در توسعه هر یک از عناوین اصلی شرکت نقش داشتم، عمیقا چشم‌انداز و افکار پشت هر پروژه را درک می‌کنم و فعالانه در روند توسعه هر 4 عنوان مشارکت دارم. کلود و دوستانش در این بازی سفر جدیدی را آغاز می کنند و معتقدم سکانس هایی که پس از ترک میدگار شاهد آن هستند، تجربه ای تازه را به بازیکنان ارائه می دهد
1.png
عنوان فاینال فانتزی 7 یکی دیگر از نقش افرینی هایی بود که توسط شرکت Square Enix در سال 1997 برای کنسول PS1 عرضه شد. این بازی با داستانی حماسی به سرعت نظر طرفداران ژانر RPG را به سوی خود جلب کرد. فروش بسیار خوب این بازی باعث شد تا در طول سال های متمادی دنباله ها و مکمل هایی برای آن عرضه شود

2.png
 
آخرین ویرایش:

Minato Arisato

کاربر سایت
Sep 21, 2015
310
نام
امیر
منم از 12 شب تا 8 صبح یه سره پای بازی بودم تا بالاخره تموم شد (ساعت 10 باید راهی می‌شدم که برگردم خوابگاه :D)
گفتنی‌ها رو که دوستان گفتن، فقط منم درمورد پایان بازی دلم می‌خواست نظرم رو بگم.
اگر بازی رو تموم نکردید اسپویلر رو باز نکنید.
بعضی از دوستان گفتن که بخش زیادی از بار احساسی و تراژدی صحنه مرگ اریث فدای پیچیدگی و شلوغ بودن داستان بازی شد. من این رو تا حدی می‌تونم قبول کنم چون ناراحتی فقط یکی از چیزایی بود که اون لحظه می‌شد حس کرد، ولی به نظرم فداکاری‌ای که شکل گرفت کاملا ارزشش رو داشت و باعث شد که یکی از ماندگارترین ‌صحنه‌های تاریخ صنعت رقم بخوره. مواقعی هستن که داستان بیش از حد شلوغ میشه و کنترلش از دست کارگردان و عوامل سازنده در میره، ولی به نظر من پایان این بازی از این موارد نبود. حسابی شلوغ و گیج‌کننده بود ولی از این ویژگیش به بهترین شکل استفاده شده بود. شخصیت‌‌پردازی و انتقال احساسات Cloud به اوج خودش رسید و کاملا می‌شد تمام ری‌اکشن‌هاش به اون اتفاقات رو درک کرد. یعنی این حس کاملا القا می‌شد که معلوم نیست چی واقعیه و به نقل از خود Cloud، همه‌ش توهمه. من که وقتی به کاتسین آخر بازی که همه عزا گرفتن و Cloud اونجوری نشسته و می‌خنده فکر می‌کنم مو به تنم سیخ میشه. همچین صحنه‌ای توی این دوره‌زمونه خیلی خیلی ماندگارتر از یه مرگ غم‌انگیزه.
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,588
نام
mohammad
بنا به گفته نومورا، داستان پارت 3 تکمیل شده و بزودی وارد مرحله ضبط صداگزاری می شن!
گفتند مدت زمان ساخت ریبرث 3 سال بوده!(در واقع سه سال و چند ماه اشاره نشده:D)
امیدوارند برا پارت 3 هم به همین سرعت پروژه رو تکمیل کنند!
.
پ ن: با توجه به نقطه پایان ریبرث در بازی اورجینال که به برخی از لوکیشن های همین ریبرث در پارت 3 هم باید برگردیم، و اینکه مرحله کانسپت رو بازی تو همون فاز اولیه تولید ریمیک بوده! همه چیز مهیا هست، بازیو به سالگرد 30 سالگی این نسخه در 2027 برسونند!
 
  • Like
Reactions: bigboss12

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,918
بر اساس توییت جدید دنیل احمد (Daniel Ahmad)، تحلیلگر Niko Partners، بازی Final Fantasy 7 Rebirth فروشی پایین‌تر از انتظار داشته و این موضوع نگرانی بزرگی به همراه دارد.


در حالی که آمار و ارقام دقیقی منتشر نشده و اسکوئر انیکس (Square Enix) اصولاً در این مورد سکوت اختیار می‌کند، این تحلیلگر می‌گوید که بازی اکشن نقش‌آفرینی Final Fantasy 7 Rebirth در مدت زمان مشابه پس از عرضه، نصف قسمت اول یا Final Fantasy 7 Remake فروخته است و در بلند مدت نیز احتمالاً فروش آن سرعت کمتری نسبت به پارت اول داشته باشد.

Final Fantasy 7 Rebirth دومین بازی پرفروش آمریکا در ماه فوریه بود (با این که در آخرین روزهای این ماه عرضه شد). البته، در ژاپن شاهد استقبال همیشگی نبودیم و بازی در زمان عرضه ۲۶۲,۰۰۰ نسخه فروخت که نسبت به بازی‌های قبلی سری چندان تحسین‌برانگیز نیست. به عنوان مثال، Final Fantasy 16 و Final Fantasy 7 Remake در زمان عرضه به ترتیب ۳۳۶,۰۰۰ و ۷۰۲,۰۰۰ نسخه فروخته بودند.

بازی Final Fantasy 7 Rebirth هم‌اکنون برای دارندگان PS5 در دسترس قرار دارد.

منبع: گیمفا

======

امیدوارم از خر شیطون بیان پایین هم زودتر اینو مولتی کنن (علاوه به PC برای ایکس باکس هم بدن هر دو پارتو)
هم پارت ۳ از لانچ دی مولتی باشه

پ.ن: الان میشه درک کرد چرا خبری از FF IX Remake زیاد نیست!
من به عنوان یه JRPG گیمر فقط برام مهمه بازیهای خاطره انگیز بیشتری رو اسکوئر ریمیک کنه که با این میزان فروش و تک پلتفرمه بودن نمیخونه!
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,588
نام
mohammad
بر اساس توییت جدید دنیل احمد (Daniel Ahmad)، تحلیلگر Niko Partners، بازی Final Fantasy 7 Rebirth فروشی پایین‌تر از انتظار داشته و این موضوع نگرانی بزرگی به همراه دارد.


در حالی که آمار و ارقام دقیقی منتشر نشده و اسکوئر انیکس (Square Enix) اصولاً در این مورد سکوت اختیار می‌کند، این تحلیلگر می‌گوید که بازی اکشن نقش‌آفرینی Final Fantasy 7 Rebirth در مدت زمان مشابه پس از عرضه، نصف قسمت اول یا Final Fantasy 7 Remake فروخته است و در بلند مدت نیز احتمالاً فروش آن سرعت کمتری نسبت به پارت اول داشته باشد.

Final Fantasy 7 Rebirth دومین بازی پرفروش آمریکا در ماه فوریه بود (با این که در آخرین روزهای این ماه عرضه شد). البته، در ژاپن شاهد استقبال همیشگی نبودیم و بازی در زمان عرضه ۲۶۲,۰۰۰ نسخه فروخت که نسبت به بازی‌های قبلی سری چندان تحسین‌برانگیز نیست. به عنوان مثال، Final Fantasy 16 و Final Fantasy 7 Remake در زمان عرضه به ترتیب ۳۳۶,۰۰۰ و ۷۰۲,۰۰۰ نسخه فروخته بودند.

بازی Final Fantasy 7 Rebirth هم‌اکنون برای دارندگان PS5 در دسترس قرار دارد.

منبع: گیمفا

======

امیدوارم از خر شیطون بیان پایین هم زودتر اینو مولتی کنن (علاوه به PC برای ایکس باکس هم بدن هر دو پارتو)
هم پارت ۳ از لانچ دی مولتی باشه

پ.ن: الان میشه درک کرد چرا خبری از FF IX Remake زیاد نیست!
من به عنوان یه JRPG گیمر فقط برام مهمه بازیهای خاطره انگیز بیشتری رو اسکوئر ریمیک کنه که با این میزان فروش و تک پلتفرمه بودن نمیخونه!
بیشتر از اینکه اسکوئر نیاز داشته باشه که پروژه هارو مولتی پلتفرم کنه که اتفاقا دی وان pc اولویته!

بیشتر نیاز به سافت ریبوت این فرنچایزه! که حتی نسخه های مولتی پلتفرمم نتونستن در عین کنسول های بیشتر که در اختیار داشتن، موفقیت نسخه های قدیمی رو تکرار کنن، مشکل اسکوئر اینه بقیه کمپانی ها در طول نسل ها بازار فرنچایزشونو گسترده کردن، ولی اسکوئر تو نسل 6 و 7 متوقف شد!!!!!!!


وگرنه همین کرایسیس کور که برا همه چی اومد، تو خوده ژاپن که بازی مشترک رو ps نسبت به سوییچ بیشتر نمی فروشه! رو ps دو نیم برابر سوییچ فروش داشته!!!
همه اینا کارو به جایی می رسونه هنوزم ps پلتفرم اول FF هست ولی مشکل از این فرنچایزه که دو سه نسله نتونسته بازارشو گسترده کنه!!!!!!!
تهش مولتی پلتفرم شدن دو سه میلیون بزاره رو فروش بازیا!!! درحالیکه اگه بقیه کمپانی ها نسل پنج و شش بازیاشون دو سه میلیون می فروخت!!! الان اونو تبدیل کردن به بیست تا سی میلیون، درحالیکه اسکوئری که پر فروش ترین بازیارو یک زمان می داد دیگه تو همون منطقه امنش مونده!!!
.
.
.
ff با شرایط زیر می تونه احیا بشه!!!


1-لور ابتدایی بازی تو مرحله کانسپت جوری خلق بشه که انگار یونیورس بازی برا یک محصول mmo هست! دلیل اینو آخر متنم روشن می کنم!

2-بیس استوری و یونیورس رو همچنان ژاپنی ها پایه ریزی کنن، ولی سناریو رو کلا باید بدن دست نویسنده های خبره غربی!


3-اسکوئر تیم مارکتینگشو کلا بریزه دور، افراد خبره که شرایط بازار رو برسی می کنن و تیم توسعه رو بتوته تحت فشار بزاره که یونیک سلینگ پوینت عنوان رو مشخص کنن


4-تیم توسعه نباید صرفا دنبال کلون از عناوین مطرح ویدیو گیم باشه، الگو اشکال نداره اما شابلون خیر! مثلا یکی بخواد الان کلون ویچر 3 رو استارت بزنه، حتی اگه بازیشون موفق باشه، ته تهش بعد از 12-13سال رسیدن به استاندارد های یک استدیوی دیگه، که طی این زمان اونا با عناوین بعدیشون استاندارد های خودشون رو ارتقا دادن! پس اینا باید برگردن به زمانی که صرفا الگو می گرفتن و دنبال تحویل دادن یک اثر مولف بودن!!!!


5-گفتم با فرض mmo کانسپت داستان رو ببرن جلو، چرا؟ قدیم می خواستن چهل ساعت یک اثر رو توسعه بدن حتی پیکسلی یا نیمه سه بعدی، کلی متن و پراکندگی وجود داشت و رسیدن به نقطه a تا b کم بود، ولی الان سی ساعت یک اثر aaa که به سمت سینماتیک رفته، رو بیاریم تو شکل پیکسلی یا دو بعدی، محتواش اندازه 6تا 8ساعت میشه، برای همین عمق داستانی عناوین جدید خیلی کم شده!

6-باید از بیس داستانی چپولی و مارکسیستی و این چرتو و پرتا رها بشن!:D چیکار دنیا و شهر ها و حکومت ها دارید که تهش موفقیت شما، پاره شدن بخش عمده دیگه از یونیورسه!!! اگه از این فاصله بگیرن
با دید یک mmo یونیورس رو شکل داده باشن! بعد از پایان بازی می تونن محتوای اند گیم زیادی برا محصول عرضه کنن!!!



7-دنبال آزادی عمل هرچه بیشتر تو بازی باشن! گیمپلی باید فیزیک محور باشه!


8-بازی حتما حتما حتما باید دی وان pc باشه، کلا پلتفرم اصلی اسکوئر باید pc بشه!!!!!!

9- از این چهارچوب و زندان الکی که دور خودشون با یک سری موجود مثل چوکوبو کشیدن رها بشن، حتی اگه میخواید تو بازی بزارید بزارید، ولی سراغ موجودات جدید یا حتی حیواناتی که به راحتی در آثار فانتزی مشاهده میشن هم برید،این بخش باید خیلی متنوع باشه!(باور بفرمایید اصلا اونقدرا هم که فکر می کنید چوکوبو برای دنیا جذاب نیست:D اسم نسخه نمیارم ولی طرف میاد هر بلایی سر FF میاره، ولی چون یک چوکوبو انداخته تنگش، ما باید بگیم این FF هست، جمع کنید این بساطو:D)

و نکته آخر، اسکوئر باید برگرده به زمانی که خودش مولف بود، بقیه باید از محصولات اسکوئر الگو برداری کنند، هیچ فرمول موفقی وجود نداره، فرمول خاص خودشو باید خلق کنه!!!!
.
.
.
علت عدم معرفی ff9 هم ریبوت شدن این بازی هست، حتی انیمه در دست تولیدشم متوقف شد، چون با محوریت رده سنی کودکان!!!!!! لول واقعادر دست ساخت بود:D
و از اوطرف ff9 ریمیکش اصلا قرار نبوده بودجه ای به مشابه عناوین بالارده اسکوئر داشته باشه، ریمیک جمع و جوری خواهد بود که به خوده بازی اصلی هم وفادار خواهد بود، بنا به شایعات برا سوییچ بعدی هم عرضه میشه، برا همین نزدیک عرضه یا رونمایی سوییچ بعدی یا حتی یکی از رویداد های چند ماه آینده بازی معرفی میشه!!!!!!
.
.
.
علت انحصاری شدن عناوین AAA اسکوئرم اینه که اینا یک کمپانی هلدینیگی هستن که گیمینگ فقط یک بخش از این کمپانی هست، درحالیکه بودجه بازی ها بالا میره، بر اساس بودجه این بخش سود چندانی به کمپانی نمیرسید، درحالیکه بقیه بخشای کمپانی با هزینه کمتر نسبت سود بیشتری ارائه میدن!!!!

وگرنه نه اسکوئر شیفته سونی هست، نه شیفته اپیک!

حتی یوشیدا میگه ما ff16 رو به پلتفرم هولدر ها نشون دادیم، و با اونی که پیشنهاد بهتر به ما داد قرارداد بستیم! یعنی بازی حتی ممکن بود انحصاری xbox بشه! حالا چرا اینکارو می کنن؟! چون از سودشون مطمئن نیستن! میخوان بخش عمده ای از بودجه بازیو از صاحب پلتفرم بگیرن، تا اینطوری علاوه بر اینکه ضرر نکنن، به اندک سودی برسن!
برا همین اون بالا گفتم، که این فرنچایز باید ساف ریبوت بشه!!!! تا پول کافی به اسکوئر برسه تا سراغ این حرکات نره!
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر