شایعه Fable، Perfect Dark و Everwild در مراحل اولیه توسعه قرار دارند

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,355
درود بر همه ای دوستان
Christopher Dring سردبیر GamesIndustry.biz در پادکست VGC ادعا می کنه مطابق شنیده‌های او زمان بسیار زیادی تا عرضه‌ی انحصاری های بزرگ ایکس باکس باقی مانده

26:40

((من گفت‌وگوی با چند دوست در استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس داشتم. Everwild، Perfect Dark و Fable که مدتی قبل معرفی شدند، هنوز فاصله‌ی بسیار زیادی تا عرضه دارند؛ تا حدی که ممکن است پیش از عرضه‌ی آن‌ها کنسول میان‌نسلی xbox عرضه شده باشد.
هنوز زمان بسیار زیادی تا عرضه‌ی انحصاری بزرگ xbox باقی مانده و در حال حاضر به هیچ وجه لاین‌آپ بزرگی از بازی‌های انحصاری ندارند . پس تعجبی ندارد که شایعاتی از همکاری مایکروسافت و کوجیما و سایر استودیو ها و ناشر ها شنیده می شه .))

 
آخرین ویرایش:

NaRiiMaN

Equality is a Utopian Fantasy
ناظم انجمن
Jun 5, 2010
5,816
نام
نریمان
شینوبی مشهور هست ولی نمیتونه چیزی لیک کنه؟؟؟؟:^o:^o:^o طرف جف گراب همه عالم آدم می شناسنش با اسم و رسمش ی چیزایی لیک میکنه ک همه می مونن توش.
حقیقتا یادم نمیاد شینوبی تا حالا چیزی گفته باشه که درست از آب درنیاد. اما جف گراب چند مورد فقط تو همین چند ماه اخیر داشته.

New Elden Ring news by the end of March, according to Jeff Grubb​


Jeff Grubb hints at Forza Horizon 5 coming in 2021​


Jeff Grubb: Xbox Live Gold is going away and playing online multiplayer will be free​

 
  • Like
Reactions: s.snake2

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
حقیقتا یادم نمیاد شینوبی تا حالا چیزی گفته باشه که درست از آب درنیاد. اما جف گراب چند مورد فقط تو همین چند ماه اخیر داشته.

New Elden Ring news by the end of March, according to Jeff Grubb​


Jeff Grubb hints at Forza Horizon 5 coming in 2021​


Jeff Grubb: Xbox Live Gold is going away and playing online multiplayer will be free​

مورد اول که ماه پیش خیلی چیزا لیک شد و طبیعیه ممکنه برنامه رونمایی یه بازی بخاطر فعل و انفعالات عوض بشه!
مورد دوم هنوز تاریخ دقیق رلیز Halo infinite و هیچ کدوم از بازیهای امسال تا ایونت های تابستون مایکروسافت مشخص نشده با چه استدلالی این الان رد شده؟
مورد سوم تا آخر نسل این اتفاق بیفته باز حرف ایشون درست از آب دراومده! و نکته دیگه اینکه دیدیم مایکروسافت یه شبه سیاست افزایش قیمت گلد تغییر داد و اگر تو برنامه اش حذف گلد بوده و منصرف شده هم احتمالش هست. پس این مورد هم نمیتونی رد کنی.
 

mortalkombat123

عضو جدید
Nov 13, 2020
2
مورد اول که ماه پیش خیلی چیزا لیک شد و طبیعیه ممکنه برنامه رونمایی یه بازی بخاطر فعل و انفعالات عوض بشه!
مورد دوم هنوز تاریخ دقیق رلیز Halo infinite و هیچ کدوم از بازیهای امسال تا ایونت های تابستون مایکروسافت مشخص نشده با چه استدلالی این الان رد شده؟
مورد سوم تا آخر نسل این اتفاق بیفته باز حرف ایشون درست از آب دراومده! و نکته دیگه اینکه دیدیم مایکروسافت یه شبه سیاست افزایش قیمت گلد تغییر داد و اگر تو برنامه اش حذف گلد بوده و منصرف شده هم احتمالش هست. پس این مورد هم نمیتونی رد کنی.
طرف اومده گفته گلد حذف میشه بعد گلد نه تنها حذف نشده به دو برابر قیمت افزایش پیدا کرده بعد کاربران ایکس باکس اعتراض کردند مایکروسافت عقب نشینی کرده اونوقت تو میگی لیکی که کرده درست بوده . یه نمونه دیگه از لیک های غلط جف گراب این یکی که خیلی ضایعه رد شد به گفته جف گراب توسعه دهنده ها با تکنولوژی اسمارت شیفت ps5 به مشکل برخورند و بازیهای لانچ با اختلاف خیلی زیادی روی سریز ایکس بهتر اجرا میشن جف گراب میگه کیفیت اجرایی بازیهای لانچ روی ps5 اینقدر افتضاخ میشه که تاثیر منفی زیادی روی فروشش میزاره چیزی که اتفاق افتاد دقیقا برعکس این لیک جف گراب بود کلا این جف قصدش اینه تنور رقابتو داغ نگه داره چند تا شایعه شیرین دیگه م برای ایکس باکس کرده که غیر منطقیه اومدند فورزا هوریزون پنج توی سال 2021 اگه میخواست امسال بیاد که باید بازاریابی اشو زودتر شروع میکردند یا اضافه شدن سرویس یوبی سافت به گیم پس . کلا شایعه های شیرین در مورد ایکس باکس زیاده از داغ کردن ps5 تا خرید سگا

فرستاده شده از MI 4Wِ من با Tapatalk
 

jijabig23

کاربر سایت
Sep 25, 2015
648
نام
Ro.s
طرف اومده گفته گلد حذف میشه بعد گلد نه تنها حذف نشده به دو برابر قیمت افزایش پیدا کرده بعد کاربران ایکس باکس اعتراض کردند مایکروسافت عقب نشینی کرده اونوقت تو میگی لیکی که کرده درست بوده . یه نمونه دیگه از لیک های غلط جف گراب این یکی که خیلی ضایعه رد شد به گفته جف گراب توسعه دهنده ها با تکنولوژی اسمارت شیفت ps5 به مشکل برخورند و بازیهای لانچ با اختلاف خیلی زیادی روی سریز ایکس بهتر اجرا میشن جف گراب میگه کیفیت اجرایی بازیهای لانچ روی ps5 اینقدر افتضاخ میشه که تاثیر منفی زیادی روی فروشش میزاره چیزی که اتفاق افتاد دقیقا برعکس این لیک جف گراب بود کلا این جف قصدش اینه تنور رقابتو داغ نگه داره چند تا شایعه شیرین دیگه م برای ایکس باکس کرده که غیر منطقیه اومدند فورزا هوریزون پنج توی سال 2021 اگه میخواست امسال بیاد که باید بازاریابی اشو زودتر شروع میکردند یا اضافه شدن سرویس یوبی سافت به گیم پس . کلا شایعه های شیرین در مورد ایکس باکس زیاده از داغ کردن ps5 تا خرید سگا

فرستاده شده از MI 4Wِ من با Tapatalk
خطا اندر خطا اندر خطا :D گفته گلد حذف میشه زمان نداده برای حذف شدنش. این از این. برای مشکلات اجرایی هم اول نسل هر کنسولی دچار چالش میشه. هرچند تو تعداد نسبتا بالایی هم سری اکس دست بالا رو داشته. غیر منطقی هم نیست اومدن هورایزن ۵. پلی گراند دو تا تیم داره. یه تیم فورزا یه تیم فیبل. معرفی فورزاها هم همیشه E3 همون سال عرضه شون بوده. با توجه به سابقه فورزاها(به جز موتواسپورت ریبوت) اگه دو ماه دیگه معرفی بشه به اندازه کافی مثل قبلش هم بازاریابی میشه.آخرین نمونه اش شماره ۴ هورایزن که سه چهار ماه بعد معرفی اش عرضه شد :)
سرویس یوبی سافت هم فقط جف گراب نگفته. تعداد زیادی از اینسایدر های دیگه هم گفتنش.
 

mortalkombat123

عضو جدید
Nov 13, 2020
2
خطا اندر خطا اندر خطا :D گفته گلد حذف میشه زمان نداده برای حذف شدنش. این از این. برای مشکلات اجرایی هم اول نسل هر کنسولی دچار چالش میشه. هرچند تو تعداد نسبتا بالایی هم سری اکس دست بالا رو داشته. غیر منطقی هم نیست اومدن هورایزن ۵. پلی گراند دو تا تیم داره. یه تیم فورزا یه تیم فیبل. معرفی فورزاها هم همیشه E3 همون سال عرضه شون بوده. با توجه به سابقه فورزاها(به جز موتواسپورت ریبوت) اگه دو ماه دیگه معرفی بشه به اندازه کافی مثل قبلش هم بازاریابی میشه.آخرین نمونه اش شماره ۴ هورایزن که سه چهار ماه بعد معرفی اش عرضه شد :)
سرویس یوبی سافت هم فقط جف گراب نگفته. تعداد زیادی از اینسایدر های دیگه هم گفتنش.
منبع مطمعنی نیست چیز زیادی نمیدونه مثل جیسون نیست که بره با کارمندان استودیوها به صورت پنهانی مصاحبه کنه اخبار دقیق دریافت کنه همونایی هم که لیک میکنه از قبل لیک شده این میاد دوباره گویی میکنه پرفکت دارک همین جف گراب میگفت سوم شخصه زیاد نمیشه بهش اعتماد کرد یه مدت این و داش غلوم اصرار داشتن بازیهای لانچ روی ps5 بخاطر آشنایی نداشتن توسعه دهنده ها با تکنولوژی اسمارت شیفت به شکل افتضاحی اجرا میشه اما رفته رفته با اسمارت شیفت که آشنا شدن وضع بهتر میشه که این مورد کاملا رد شد گلدم مایکروسافت هیچوقت حذفش نمیکنه اگه میخواست حذف کنه چرا میخواست قیمتشو دو برابر کنه کلا این جف گراب و تام وارن بیشتر قصد دارن طرفداران ایکس باکسو با شایعات واهی امیدوار نگه دارن هفت ماه گذشته فقط یه مدیوم با متای 71 داشته خب باید یه جورایی اونایی که سریز ایکس خریدن امیدوار به آینده نگه دارن

فرستاده شده از MI 4Wِ من با Tapatalk
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,355
  • Like
Reactions: .Amirone

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
465
اینکه Playground برای Fable تصمیم گرفته انجین اختصاصی خودشون رو برای ساخت RPG گسترش بده کاملا تصمیم خودشون بوده و کاملا منطقی!
اینا یک از بهترین انجین های Open-world رو داشتن و ساخت Fable هم از سال 2017-2018 شروع شده. چرا استودیویی که همیشه یکی از بهترین ها بوده از نظر فنی و کیفیت انجین و برای پروژه ای که برای استودیو بسیار بلندپروازانه بوده base قوی که با Forzatech داشتن رو بیخیال بشن برن سراغ انجین Third-party مثل Unreal Engine 4؟ انجینی که برای اپن-ورد اصلا مناسب نبود حتی اون زمان...
استودیوهایی مثل Playground مشکلات و طولانی تر شدن زمان توسعه رو به جون میخرن و نمیان بخاطر طولانی تر شدن زمان توسعه و از دست دادن یسری کنتراکتور از جاه طلبیشون کاهش بدن.
 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,299
نام
مــاکــان
استودیوهایی مثل Playground مشکلات و طولانی تر شدن زمان توسعه رو به جون میخرن و نمیان بخاطر طولانی تر شدن زمان توسعه و از دست دادن یسری کنتراکتور از جاه طلبیشون کاهش بدن.
این خط آخر من یاد یک کشوری میندازه که مشکلات جدی منابع آب جهت کشاورزی داره ولی با پیش گرفتن سیاست تولید ملی گندم و باقی محصولات کشاورزی ... الان داره دودستی میزنه تو سر خودش.

بحث استفاده از انجین داخلی در مقابل UE و... خیلی به نکات دیگه ای وابستست ، هرکدوم معایب و مزایای خودش رو داره.
ولی موضوع اصلی این هست که انجین داخلی که استفاده میکنی ویژگیهای لازم برای ساخت یک بازی تو سبک مورد نظر شما رو فراهم میکنه یا نه.
مشکل پلی گراند هم الان دقیقا همین هست که اونها کلی وقت باید صرف این میکردن که دنیایی از ویژگی جدید جهت ساخت یک بازی فانتزی به انجین داخلی خودشون اضافه کنن.

خب الان هم که چپ و راست خبر میرسه که به مشکل خوردن که چیز عجیبی نیست.
قبلا این مشکلات رو تو استودیوهای مختلف EA دیده بودیم.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
یکی از چالش های ساخت بازی های این مدلی تشخیص دادن اسکوپ پروژه هستش بار ها و بار ها ثابت شده وقتی تیمی تو زمینه انجین به مشکل میخوره دائم دچار اشتباه محاسباتی در این زمینه میشه چون دقیقا نمیدونه موتوری که باید همزمان با روند ساخت بازی توسعه پیدا کنه چقدر توانایی هندل کردن اسکوپ مورد نظرش رو تو همه قسمتا داره (اونم واسه تیمی که تازه داره تشکیل میشه) در مورد فیبل موتوری که اینا داشتن عملا از نظر فیچر ست های لازمه کچل کچل بوده شاید بگیم خیلی از تیما تا همین چند سال پیش موتور خونگی استفاده میکردن و PG هم‌ دقیقا همین کار رو میخواد انجام بده ولی با توجه به حوادثی که دور و بر هیلو و پرفکت دارک شکل گرفته و بعد ۴ سال که از خبر توسعه غیر رسمی و ۲ سال تیزر رونماییش میگذره و هنوز ی تریلر in game/engine از بازی ندیدیم به دوستان حق میدم نگران باشن .
 

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
465
این خط آخر من یاد یک کشوری میندازه که مشکلات جدی منابع آب جهت کشاورزی داره ولی با پیش گرفتن سیاست تولید ملی گندم و باقی محصولات کشاورزی ... الان داره دودستی میزنه تو سر خودش.

بحث استفاده از انجین داخلی در مقابل UE و... خیلی به نکات دیگه ای وابستست ، هرکدوم معایب و مزایای خودش رو داره.
ولی موضوع اصلی این هست که انجین داخلی که استفاده میکنی ویژگیهای لازم برای ساخت یک بازی تو سبک مورد نظر شما رو فراهم میکنه یا نه.
مشکل پلی گراند هم الان دقیقا همین هست که اونها کلی وقت باید صرف این میکردن که دنیایی از ویژگی جدید جهت ساخت یک بازی فانتزی به انجین داخلی خودشون اضافه کنن.

خب الان هم که چپ و راست خبر میرسه که به مشکل خوردن که چیز عجیبی نیست.
قبلا این مشکلات رو تو استودیوهای مختلف EA دیده بودیم.
این کشوری که مثال زدی مشکلش اینجاست که هیچ دستاوردی نداشته هیچوقت و همیشه ادعاهاش دروغ و پوچ و بی اساس بوده. پس مقایسه ات از ریشه مشکل داره... واقعا خودت خنده ات نگرفت از مقایسه ات؟
پلیگراند استودیویی بوده که 3 تا بازی اخیرش توی 5 سال با متای 90+ داشته و بازی هایی که ساخته تو ژانر خودش همیشه بهترین بوده با بالاترین کیفیت از نظر فنی و بصری.
پلیگراند کلی زمان صرف ساخت و گسترش انجین و ابزارهاش کرد چون اینها استودیوی جاه طلبی هستند و حتی اگر نبودند هم اون زمانی که ساخت فیبل رو شروع کردن انتخاب دیگه ای نداشتند و UE4 هم انجین مناسبی برای Open world RPG نبود.
برای مثال ساخت Horizon Zero Dawn هم حدود 7 سال طول کشید و گوریلا بجای استفاده از انجین Third-party اومد انجین خودش رو برای Open-world RPG گسترش داد چون استودیوی جاه طلبی بود و نتیجه اش هم دیدیم که از نظر فنی و بصری یکی از بهترین ها بود.

این خبر هایی هم که میگی چپ و راست میاد که به مشکل خوردن هم از همون مصاحبه یکی از کارمندای سابق میاد که کلا یجور دیگه ازش برداشت شد و 4 تا سایت هم خبر زرد ازش منتشر کردند.
اونجا هم اون بابا گفت اینا چون انجینشون مناسب RPG نبود ساخت بازی طول کشیده و همزمان با فیچر های جدید بازی باید ویژگی ها و ابزارهای انجین رو هم توسعه میدادن.
این مشکلات هم هیچ ربطی به مشکلات EA نداره که داری باهاش مقایسه میکنی...
 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,299
نام
مــاکــان
@KING.RG
این چند پست آخر در مورد این نبود که الان پیش بینی کردیم که استودیو وضعیت داغونی داره و Fable حتما شکست خواهد خورد و... نه.
بحث در مورد مقایسه استفاده از انجین داخلی در مقابل UE و... بود.
شما گفتی حرکت پلی گراند منطقی بود ، استودیوی جاه طلبی هست چون با فورتزاتک چندتا بازی جهان باز 90+ توسعه دادن.

بحث منم این بود که این موارد میتونن با هم ارتباطی نداشته باشن.
استودیو میبینه توانش چقدر هست ، آیا با گذاشتن زمان/سرمایه کافی برای بروز کردن انجین داخلی در آخر به اون سطح از کیفیت مورد نظر میرسن ؟
یا اینکه برن مثلا از UE استفاده کنن.

اصلا یکی از دلایل وجود تیم های تحقیق و توسعه در استودیوها برای همین هست ، مخصوصا اونهایی که با انجین داخلی خودشون بازی توسعه میدن.
حالا نمیدونم فورتزاتک انجین داخلی PG حساب میشه یا T10 ولی فرقی نمیکنه.
حتما سبک سنگین کردن و به این رسیدن که این مسیر براشون بهتر هست.

در مورد اخبار که زرد هست و...
این مشکلات خیلی از استودیو ها در روند توسعه بازیها داشتن ، اخبارشون هم بهمین شکل در می اومده.
تو نمونه های مشابه هربار همچین خبرهایی شنیدیم در آخر به هممون ثابت شد که اکثرشون بی اساس نبوده و استودیوی مورد نظر واقعا در روند توسعه بازیها به مشکلات جدی خورده بوده.
نمونش بایوور زمان DA inquisition و Anthem
Visceral games زمان Amy Hennig
CDPR ، 343 و...

چرا PG باید تفاوت داشته باشه؟

میگم مشکلات تو روند توسعه همه بازیها کم و بیش بوجود میاد ولی دلیل نمیشه فکر کنیم همه اونها قبلا از سمت مدیریت قابل پیش بینی نبوده و نمیشد تصمیم بهتری گرفته بشه.
 

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
465
@KING.RG
چرا PG باید تفاوت داشته باشه؟

میگم مشکلات تو روند توسعه همه بازیها کم و بیش بوجود میاد ولی دلیل نمیشه فکر کنیم همه اونها قبلا از سمت مدیریت قابل پیش بینی نبوده و نمیشد تصمیم بهتری گرفته بشه.
تفاوت داره چون پلیگراند داره انجینی که 12 سال باهاش کار کرده و به همراه T10 گسترشش داده رو استفاده میکنه و با توجه به نیاز هاش باز هم داره گسترشش میده... انجینی که همه خروجیش رو تو این 12 سال دیدن... این الان شباهتش به مواردی که گفتی چیه؟ مایکروسافت اومده انجین یه استودیوی دیگه رو فورس کرده؟ EA رو مثال زدی که انجین Frostbite رو برای همه استودیوهاش و هر ژانری فورس کرده بود برای Anthem و Visceral Games و ... که خب طبیعی هست به مشکل بخورن استودیوهاش.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,099
۶۰-۷۰ درصد استودیوهای Xbox از آنریل دارن استفاده میکنن، بعد یهو مایکروسافت به پلی گراند گیر داد که تو استفاده نکن؟ مریضی دارن؟:D

هر شایعه ای رو که آدم باور نمیکنه، منطق هم داریم خب...
 
  • Like
Reactions: KING.RG

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
465
۶۰-۷۰ درصد استودیوهای Xbox از آنریل دارن استفاده میکنن، بعد یهو مایکروسافت به پلی گراند گیر داد که تو استفاده نکن؟ مریضی دارن؟:D

هر شایعه ای رو که آدم باور نمیکنه، منطق هم داریم خب...
البته ممکنه منظور از سیاست داخلی همون مدیریت استودیو باشه یا برداشت غلط Jez از کل داستان که کم هم نداره از این bad takes ها این Jez:D
 
  • Like
Reactions: m.a.t and Dreadlord

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر