Multi Platform Exodus

سازنده
Archetype Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
Screenshot 2023-12-08 190554.jpg
عنوان Exodus اولین بازی استودیو جدید Archetype هست که توسط اعضای سابق بایوور و ناتی داگ تاسیس شده است.
--------------------------------------------
سازنده: Archetype Entertainment
ناشر: Wizards of the Coast
تاریخ عرضه: 2026
پلتفرم: PC, PS5, XSX|S
--------------------​
اطلاعات
  • بازی RPG علمی-تخیلی به همراه المانهای اتساع زمان است.​
  • سفینه، Companion ها در بازی حضور دارند و داستان به روشهای مختلفی میتوان پیش برد.​
  • Companion ها یونیک هستند و داستانهای خود را دارند و میتوانید با آنها وارد رومانس شوید.​
  • بیگانگان فضایی در بازی حضور دارند و میتوانید با تمدن و فرهنگ آنها آشنا شوید.​
  • بازی به کارگردانی James Ohlen که بیش از 20 سال در بایوور بوده با سابقه کار روی عناوین قدیمی همچون بالدورز گیت و دراگون ایج اریجینز.​
  • داستان بازی توسط Drew Karpyshyn نویسنده‌ای که روی داستان تریلوژی مس افکت کار میکرده است.​
  • بازی یک اثر کاملا AAA هست.​
تصاویر
--------------------

Screenshot 2023-12-08 190719.png Screenshot 2023-12-08 190646.png Screenshot 2023-12-08 190706.png Screenshot 2023-12-08 190748.png GAzPAZoW8AAxO55.jpg GAzQYV6WYAAGivK.jpg

تریلر(ها)
--------------------

 
آخرین ویرایش:

EXODUS Founders Q&A Video | January 2025​


  • شهر زادگاه پلیر، پرسپولیس(:D) در سیاره لیدون، هاب اصلی بازی است.
  • شما دوستان و خانواده در شهر دارید و انتخاب‌هایی که در ماموریت‌های بین ستاره‌ای انجام می‌دهید به دلیل اتساع زمان، تأثیرات زیادی بر شهر و آشنایان خواهد داشت.
  • این اتساع زمان تاثیر زیادی روی همراهان شما دارد، زیرا شما انتخاب میکنید که چه افرادی را در ماموریتها همراه خود ببرید و ممکن است این ماموریت یک دهه یا حتی چندین دهه طول بکشد.
  • این مسئله روی روابط شما با افرادی که اکنون بسیار مسن‌تر هستند، چگونگی تغییرات در شهر شما، نحوه ادغام فناوری، از نظامی تا ساختارهای مدنی و غیره تاثیر می‌گذارد.
  • جزئیات سیستم ساخت شخصیت بازی در آینده اعلام میشود.
  • افرادی که به Traveler ها شهرت دارند کمی شبیه جدای‌ها هستند، اما مانند شورای جدایها سازمان خاصی در بازی وجود ندارد که ساختاری فراگیر برای آنها داشته باشد، آن‌ها مستقل‌تر هستند، اما همچنان در جهت یک هدف مشترک برای نجات بشریت تلاش می‌کنند.
  • شما قطعا با مارایاما (نژادی که در کهکشان برای همه بسیار ترسناک هستند) در بازی تعامل خواهید داشت.
 
آرت جدید که اثرات مختلف فراخش زمان رو نشون میده.

View attachment 364175
یه جوریه که Too good too be true !!!!
یعنی این جوری بخوان طراحی محیطی و طراحی مرحله رو عوض کنن، وسعت کوئست‌های بازی و داستان از بالدرز گیت ۳ هم چندین برابر پت و پهن‌تر میشه.
 
به نظر خیلی بلند پروازانه میاد. امیدوارم تو اجرا به خاطر ایده های خاصی که دارن به مشکل نخورن.
یادش بخیر من همون اوایل معرفی به خاطر چیزهای عجیبی که شنیدم حدس می زدم بازی لغو بشه :D
 
  • Like
Reactions: gamer1998y
قسمت یازده سریال secret level بر اساس دنیای این بازی ساخته شده خیلی خوشم اومد البته نمی دونم این گذر زمان تو گیم چجوری در بیاد یعنی واقعا میخان بسطش بدن یا در حد دکوری باشه
 
  • Like
Reactions: AlexRRR
ظاهرا تیم سازنده هر چند وقت یک بازی به سبک D&D بازی می کنن(هیچی هیچی هیچی از این مدل بازیا نمی دونم:دی)
روایت داستانش پریکوئل بازی میشه در واقع که اسمش Star Heist هست
حالا یکسری کانسپت آرت از همین Star Heist ببینیم:دی
1000001389.jpg 1000001390.jpg 1000001391.jpg 1000001392.jpg 1000001388.jpg 1000001385.jpg 1000001386.jpg 1000001387.jpg
 

https://x.com/shinobi602/status/1912956867887661534?t=P5OZREx8wbBvVf8Q8J-9FA&s=19
Exodus | Huge Q&A with Jesse Sky (Creative Director) and Drew Karpyshyn (Narrative Director, former Lead Writer on KOTOR and Mass Effect)



▪️As the game deals with time dilation, can't say what the minimum or maximum time span is to experience the whole story without spoilers, but wanted to give players enough time to get attached to their home world and characters
▪️Things advance at a rapid rate after initial missions, centuries may have passed by the end
▪️There will be an Awakened companion (sentient, independent animals)
▪️Varied Quests: Some will be on your home world, some will be in your local star system, and others will take you to far off distant star systems
▪️Overall structure similar to KOTOR and Mass Effect 1
▪️Classic hero's journey story -> start out in humble beginnings as a salvager trying to scrape by on a dying world. You know you're destined for something greater, build a better life for you and loved ones, things get complicated as you grow more powerful/influential on your home world. The more you venture out and help your civilization, "the more you draw attention of hostile forces that vastly outmatch you"
▪️Game structured around linear story missions + some open exploration and roleplaying beats in your home city
▪️Team priority was to "tell an epic story with choices that matter" with as much agency as possible in that story
▪️There are times you can choose the order you tackle story missions and side quests, but not an open sandbox
▪️Relationships and romance "huge part of the game", complicated by your interstellar missions and choices that deeply impact your friends, family, romances, other characters
▪️Drew Karpyshyn: "For me it's more about how the story is shaped by your travel. How your journeys affect you, your home, your companions, your allies, your enemies, what is the point of the travel[...]what are the consequences and how will that change your experience as a player"
▪️Large Celestial Civilizations: Crown Dominion and Mara Yama are the two largest/main Celestials, many subspecies of Changelings (bio-engineered species under the Celestials)
▪️Once your home world becomes technologically advanced enough, "they start taking an unhealthy interest in you"
▪️Your home world was created by a Celestial dominion that is now extinct, big part of the game is investigating the ruins of the culture to find out what happened to them
▪️Playing as a Traveler, you're part of a loosely knit group of adventurers who have an overarching goal to 'elevate humanity' in a galaxy that is very hostile, but the way that is done varies from traveler to traveler
▪️Dynasties: A system developed by travelers, basically people who share your beliefs, share your systems, are loyal to you, who can you leave behind on your home world so when you return years/decades later, things have progressed the way you envisioned
▪️Different dynasties on different worlds, some in conflict, some are allies, have their own agendas. Some oppose you, some help you
▪️The "Rot": A powerful phenomenon that affects Celestial tech, makes it degrade, break down, malfunction. Origins are very mysterious, unknowable, will slowly destroy your home world if you don't find a way to save it
▪️Wanted the story to convey "the richness of the human experience", show people in a hopeful but realistic light. Elements of heroism, romance, tragedy and comedy
▪️Game stories hit you on a number of levels, creative director Jesse Sky feels games have recently been very monotone (too cynical, too idealistic, too detached from human nature)
▪️Want the story to reflect the messiness of life, striking a balance, every individual is a mix of good and evil
▪️There are outcomes that only a small percentage of players will likely discover depending on how they play
▪️Drew Karpyshyn: "There definitely will be things as a player where you think you've played the whole game and then you find out that your friend had something very different or you'll go online and you'll see and you'll say 'oh my god I didn't even think that was possible"
▪️Many different phases that your civilization will go through over years, many unique combinations that result from choices. That complexity has been one of the deepest parts of the development of the game and why it's taken so long to get to a place the team feels good about

1000003280.jpg 1000003281.jpg 1000003282.jpg 1000003283.jpg
 


پاسخ خود را بنویسید ...

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or