ارسال پاسخ

یکی از دلایلی که میازاکی به این صورت داستان و روایت بازی رو طراحی میکنه همین شکل گرفتن community خاص بازی هاش هست. اگه دقت کنیدبا تمام community های دیگه متفاوت هستند و اطلاعات رو به اشتراک میزارن. دیگه ازین واضح‌تر که المان های گیم پلی آنلاین دقیقا به همین چیزا اشاره میکنه! مثلا بازی میخواد که با گذاشتن تکست و رد خون و ... بتونین تجربیاتتون رو باهم به اشتراک بزارید. در واقع از قصد به همین شکل انجام میشه که بتونه به شما اون حس خاص دنیای بازی رو منتقل کنه. مثال میزنم: در [ISPOILER]Crumbling Farum Azula شما[/ISPOILER] یک باس کاملا مخفی پیدا میکنید که بدون اشتراک گذاری به سختی پیدا میشد. اما آیا میتونستی اون حس "هیبت" و lore رو بدون این کار بدست بیاری؟ در واقع From Software با این کار بخشی از محتویات داستانی رو به دنیای آنلاین میبره درحالیکه درون بازی هم وجود داره! انگار از ما میخواد که باهم درمیون بزاریم، و اگر میخوایم تنها بازی کنیم هزینه فهمیدن این نکات ظریف فقط و فقط زمان شماست.

تو Bloodborne اتفاقا خیلی خیلی گنگ تر وارد این مسائل میشد! یعنی اون بازی جزو گنگ ترین داستان های From Software و بیشترین تئوری های ممکن رو داره چون از تمام بازی های دیگه کمتر item description داشت و سعی داشت تنها با محیط، دشمنان و المنت های دیگه داستان رو برسونه. الدن بنظرم خیلی user friendly تر شده و در عین حال هنوز میتونه اون حس "ها!!... awe" رو منتقل کنه.


پایتخت ایران
Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or