ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
تکنولوژی و سخت افزار
کارت گرافیک
DX12 دارای قابلیتهایی برای نسل آینده GPU ـها خواهد بود.[ پست اول تاپیک حتماً خوانده ]
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="LiviNG D3AD" data-source="post: 3844954" data-attributes="member: 30435"><p>سونی و مایکروسافت از AMD چیپی میخواستن که قیمت تمام شدش زیر 100 دلار باشه و AMD هم چنین چیپی رو بهشون تحویل داده. اگر سونی و مایکروسافت میخواستن همون روال ابتدایی نسل پیش رو ادامه بدن (CPU و GPU جدا از هم) و بعد در ادامه اونها رو به یک SoC تبدیل کنن (کاری که مایکروسافت با CPU و GPUـه 360 انجام داد) هر دو شرکت یا میبایست قیمت تمام شده بالای کنسولها رو خودشون متقبل بشن و یا اینکه پول بیشتری رو از مشتری طلب کنن که در هر دو مورد به ضرر خودشون و کنسول ها میشد. AMD دقیقاً چیزی رو تحویل این دو شرکت داده که ازش خواسته شده.</p><p></p><p>الان چیپهای Core i5 6600K و Core i7 6700Kـه اینتل که از آخرین GPUـه اینتل تحت عنوان Intel HD 530 استفاده میکنن (فکر میکنم) که 1.1TF قدرت داره (کمی ضعیفتر از XB1) و در کنار اون از DX12 هم پشتیبانی کامل میکنه، به ترتیب حدود 350$ و 240$ قیمت دارن. کاملاً واضحه که این چیپها پیشرفته تر از چیزی هستن که در PS4 و XB1 استفاده شدن ولی اولاً قدرت پردازشی GPU اونها به اندازه این دو کنسول نیست و ثانیاً قیمتشون برای یک کنسول مناسب نیست. </p><p></p><p>طراحی چیپ 360 هم بسیار عالی و قدرتمند بود در زمان خودش (قویترین چیزی که میشده در اون زمان متصور شد رو از نظر گرافیکی ارائه میداد) و نکات جدیدی رو در طراحی خودش داشت و در واقع سوختن کنسول ربطی به AMD نداشت. از نظر CPU هم که باز این کاملاً مشخص هست که تعداد هسته مشخص کننده قدرت کلی CPU نبوده و نیست. معماری GCN هم هنوز به طور مناسب ازش استفاده نشده و باید دید تحت DX12 چطور عمل میکنه چون همونطور که گفتم این معماری در Compute و Async Compute کاملاً برتری داشته به GPUهای Nvidia و باید دید که بهینه سازیهای AMD در طول این چند سال برای این قابلیتها در GPUهاش چطور روی این API جدید جواب میده. در واقع DX11 به هیچ عنوان از Async Compute استفاده نمیکرده و اجازه انجام این کار رو هم به بازیسازها نمیداده و این کمبود با DX12 حل میشه.</p><p></p><p>نکته جالب هم اینه که معماری Fury X و 7970 در عمل تفاوت چندانی ندارن و شاید فقط بشه به یسری بهینه سازیها در سخت افزار PRT (که به FL11_2 تبدیلش کرده) و اضافه شدن ACEها و یسری تغییر جزئی دیگه برای کم کردن انرژی مصرفی اشاره کرد. Nvidia معماری خودش رو در طول این چند سال بخوبی برای DX11 بهینه کرده و مقایسه نتایج DX11 و DX12 روی کارتهای Nvidia نشون میده که در این راه خیلی هم موفق عمل کردن اما این امکان وجود داره که بوستی که GPUهای AMD از DX12 میگیرن بیشتر از بوستی باشه که GPUهای Nvidia میگیرن چون DX12 خیلی از کمبودهای GPUهای AMD مثل ضعف Command Processorها (که برای GPUهای Nvidia چندان حاد نبود) و یا مثلاً ضعف AMD در بهینه کردن درایورها (روی DX11 برای هر بازی خود شرکت سازنده GPU میبایست درایورهایی رو عرضه میکرد که مشکلات بازی رو مرتفع کنه، یعنی خود API برای بازیساز ساده و شسته رفته بود و پیچیدگی کار و رفع و رجوع کردن مشکلات به عهده سازنده GPU بود، اما الان Driverها ساده تر شدن و اختیارات بیشتری رو به بازیسازها میدن و در طرف مقابل این بازیسازها و برنامه نویسها هستن که باید خودشون مشکلات و پیچیدگیها رو رفع کنن و به همین دلیل هم امکان داره خیلی از استدیوها رو بیارن به استفاده از انجینهای معروف مثل UE4 و Unity و ... که رفع و رجوع کردن مشکلات پیچیده رو خودشون متقبل میشن) رو از بین میبره یا کمرنگ میکنه، البته باید منتظر موند و دید که در نهایت چی میشه ولی چیزی که مشخصه این هست که نتایجی که این کارتها تحت DX12 خواهند گرفت الزاماً همون چیزی نخواهد شد که از DX11 سراغ داشتیم/داریم.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LiviNG D3AD, post: 3844954, member: 30435"] سونی و مایکروسافت از AMD چیپی میخواستن که قیمت تمام شدش زیر 100 دلار باشه و AMD هم چنین چیپی رو بهشون تحویل داده. اگر سونی و مایکروسافت میخواستن همون روال ابتدایی نسل پیش رو ادامه بدن (CPU و GPU جدا از هم) و بعد در ادامه اونها رو به یک SoC تبدیل کنن (کاری که مایکروسافت با CPU و GPUـه 360 انجام داد) هر دو شرکت یا میبایست قیمت تمام شده بالای کنسولها رو خودشون متقبل بشن و یا اینکه پول بیشتری رو از مشتری طلب کنن که در هر دو مورد به ضرر خودشون و کنسول ها میشد. AMD دقیقاً چیزی رو تحویل این دو شرکت داده که ازش خواسته شده. الان چیپهای Core i5 6600K و Core i7 6700Kـه اینتل که از آخرین GPUـه اینتل تحت عنوان Intel HD 530 استفاده میکنن (فکر میکنم) که 1.1TF قدرت داره (کمی ضعیفتر از XB1) و در کنار اون از DX12 هم پشتیبانی کامل میکنه، به ترتیب حدود 350$ و 240$ قیمت دارن. کاملاً واضحه که این چیپها پیشرفته تر از چیزی هستن که در PS4 و XB1 استفاده شدن ولی اولاً قدرت پردازشی GPU اونها به اندازه این دو کنسول نیست و ثانیاً قیمتشون برای یک کنسول مناسب نیست. طراحی چیپ 360 هم بسیار عالی و قدرتمند بود در زمان خودش (قویترین چیزی که میشده در اون زمان متصور شد رو از نظر گرافیکی ارائه میداد) و نکات جدیدی رو در طراحی خودش داشت و در واقع سوختن کنسول ربطی به AMD نداشت. از نظر CPU هم که باز این کاملاً مشخص هست که تعداد هسته مشخص کننده قدرت کلی CPU نبوده و نیست. معماری GCN هم هنوز به طور مناسب ازش استفاده نشده و باید دید تحت DX12 چطور عمل میکنه چون همونطور که گفتم این معماری در Compute و Async Compute کاملاً برتری داشته به GPUهای Nvidia و باید دید که بهینه سازیهای AMD در طول این چند سال برای این قابلیتها در GPUهاش چطور روی این API جدید جواب میده. در واقع DX11 به هیچ عنوان از Async Compute استفاده نمیکرده و اجازه انجام این کار رو هم به بازیسازها نمیداده و این کمبود با DX12 حل میشه. نکته جالب هم اینه که معماری Fury X و 7970 در عمل تفاوت چندانی ندارن و شاید فقط بشه به یسری بهینه سازیها در سخت افزار PRT (که به FL11_2 تبدیلش کرده) و اضافه شدن ACEها و یسری تغییر جزئی دیگه برای کم کردن انرژی مصرفی اشاره کرد. Nvidia معماری خودش رو در طول این چند سال بخوبی برای DX11 بهینه کرده و مقایسه نتایج DX11 و DX12 روی کارتهای Nvidia نشون میده که در این راه خیلی هم موفق عمل کردن اما این امکان وجود داره که بوستی که GPUهای AMD از DX12 میگیرن بیشتر از بوستی باشه که GPUهای Nvidia میگیرن چون DX12 خیلی از کمبودهای GPUهای AMD مثل ضعف Command Processorها (که برای GPUهای Nvidia چندان حاد نبود) و یا مثلاً ضعف AMD در بهینه کردن درایورها (روی DX11 برای هر بازی خود شرکت سازنده GPU میبایست درایورهایی رو عرضه میکرد که مشکلات بازی رو مرتفع کنه، یعنی خود API برای بازیساز ساده و شسته رفته بود و پیچیدگی کار و رفع و رجوع کردن مشکلات به عهده سازنده GPU بود، اما الان Driverها ساده تر شدن و اختیارات بیشتری رو به بازیسازها میدن و در طرف مقابل این بازیسازها و برنامه نویسها هستن که باید خودشون مشکلات و پیچیدگیها رو رفع کنن و به همین دلیل هم امکان داره خیلی از استدیوها رو بیارن به استفاده از انجینهای معروف مثل UE4 و Unity و ... که رفع و رجوع کردن مشکلات پیچیده رو خودشون متقبل میشن) رو از بین میبره یا کمرنگ میکنه، البته باید منتظر موند و دید که در نهایت چی میشه ولی چیزی که مشخصه این هست که نتایجی که این کارتها تحت DX12 خواهند گرفت الزاماً همون چیزی نخواهد شد که از DX11 سراغ داشتیم/داریم. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
تکنولوژی و سخت افزار
کارت گرافیک
DX12 دارای قابلیتهایی برای نسل آینده GPU ـها خواهد بود.[ پست اول تاپیک حتماً خوانده ]
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft