ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
تکنولوژی و سخت افزار
کارت گرافیک
DX12 دارای قابلیتهایی برای نسل آینده GPU ـها خواهد بود.[ پست اول تاپیک حتماً خوانده ]
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="LiviNG D3AD" data-source="post: 3844813" data-attributes="member: 30435"><p>فکر میکنم شما اشتباه به خاطرت میاد. کدهای Mantle در واقع برای Vulkan (که API نسل بعدی OpenGL هست) بکار گرفته شده و در واقع کدهای Vulkan به هیچ وجه با کدهای OpenGL سازگاری نداره و برای اینکه GPU شما بتونه از Vulkan پشتیبانی کنه به درایورهای جدید نیاز خواهید داشت. اما DX12 با اینکه همه/اکثر ویژگیهای مهم این دو API رو داره با ورژن های قبلی خودش هم سازگار هست و اینطور نیست که تماماً جدید باشه.</p><p></p><p>صرف نظر از اینکه مایکروسافت کارش در ارتباط با DX12 رو با کدوم یک از این شرکتها شروع کرده باشه باید به این نکته توجه داشت که DX12 در GDC 2014 معرفی شد (اگر اشتباه نکنم) و از اون زمان تا الان حدوداً 2 سال زمان داشته/داره تا بخواد از سایر شرکتها هم برای بهتر کردن API خودش استفاده کنه. اما نکته مهم این هست که زمانی که مایکروسافت برای اولین بار از DX12 پرده برداری کرد یک دموی آماده برای GPUهای Nvidia داشت و روی اون دموی Forza 5 با استفاده از DX12 رو نشون داد و بعد هم که یک دمو برای Intel تدارک دیدن و هر دوی این شرکتها از نظر درایور و ساپورت جلوتر از AMD بودن. حتی برای اولین بار در نمایش Dx11.2 هم مایکروسافت از GPUهای Nvidia استفاده کرد. پس عجیب نیست که Nvidia تونسته GPUـی با فیچر لول DX12_1 عرضه کنه و بیش از یکسال جلوتر از AMD باشه (در یسری قسمتها، مثلاً GPUهای AMD در کامپیوت بهتر از Nvidia عمل میکنن که همین یکی از نقاط قوت DX12 هم هست، هرچند جزو FLها نیومده).</p><p></p><p>اما شاید بشه گفت که از اونجایی که Ashes Of Singularity اولین بار با استفاده از منتل روی GPUهای AMD به نمایش دراومده پس انجین این بازی با GPUهای AMD سازگارتر هست.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LiviNG D3AD, post: 3844813, member: 30435"] فکر میکنم شما اشتباه به خاطرت میاد. کدهای Mantle در واقع برای Vulkan (که API نسل بعدی OpenGL هست) بکار گرفته شده و در واقع کدهای Vulkan به هیچ وجه با کدهای OpenGL سازگاری نداره و برای اینکه GPU شما بتونه از Vulkan پشتیبانی کنه به درایورهای جدید نیاز خواهید داشت. اما DX12 با اینکه همه/اکثر ویژگیهای مهم این دو API رو داره با ورژن های قبلی خودش هم سازگار هست و اینطور نیست که تماماً جدید باشه. صرف نظر از اینکه مایکروسافت کارش در ارتباط با DX12 رو با کدوم یک از این شرکتها شروع کرده باشه باید به این نکته توجه داشت که DX12 در GDC 2014 معرفی شد (اگر اشتباه نکنم) و از اون زمان تا الان حدوداً 2 سال زمان داشته/داره تا بخواد از سایر شرکتها هم برای بهتر کردن API خودش استفاده کنه. اما نکته مهم این هست که زمانی که مایکروسافت برای اولین بار از DX12 پرده برداری کرد یک دموی آماده برای GPUهای Nvidia داشت و روی اون دموی Forza 5 با استفاده از DX12 رو نشون داد و بعد هم که یک دمو برای Intel تدارک دیدن و هر دوی این شرکتها از نظر درایور و ساپورت جلوتر از AMD بودن. حتی برای اولین بار در نمایش Dx11.2 هم مایکروسافت از GPUهای Nvidia استفاده کرد. پس عجیب نیست که Nvidia تونسته GPUـی با فیچر لول DX12_1 عرضه کنه و بیش از یکسال جلوتر از AMD باشه (در یسری قسمتها، مثلاً GPUهای AMD در کامپیوت بهتر از Nvidia عمل میکنن که همین یکی از نقاط قوت DX12 هم هست، هرچند جزو FLها نیومده). اما شاید بشه گفت که از اونجایی که Ashes Of Singularity اولین بار با استفاده از منتل روی GPUهای AMD به نمایش دراومده پس انجین این بازی با GPUهای AMD سازگارتر هست. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
تکنولوژی و سخت افزار
کارت گرافیک
DX12 دارای قابلیتهایی برای نسل آینده GPU ـها خواهد بود.[ پست اول تاپیک حتماً خوانده ]
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft