DRAGON AGE II
Developerر :
Publisherر :
Platformر :
Release date ر : NA March 2011
Genreر : Computer role-playing
Mode ر: Single-player
Input methods ر : Keyboard and mouse, gamepad
Publisherر :
Platformر :
Release date ر : NA March 2011
Genreر : Computer role-playing
Mode ر: Single-player
Input methods ر : Keyboard and mouse, gamepad
Dragon Age II | Preview
BioWare طريقه ي خاصي را براي معرفي Dragon Age II در نظر گرفته است . پس از اين كه بازي در اوايل اين ماه معرفي شد ، مدير EA اعلام هر جزئييات از بازي را كنار گذاشت تا جايي كه ما فقط ميدانستيم بازي سبك RPG دارد . ولي زماني كه در ميان انبوهي از طرفداران بازي Mike Laidlaw طراح بازي قرار گرفت دقايقي را براي اين كه همه بدانند چه چيزي در world of Ferelden تغيير كرده است ، صرف كرد . يكي از بزرگترين تغييرات سبك داستان سرايي بازي ميباشد . Dragon Age II سبك داستان سرايي "framed narrative" يا داستان در دل داستاني ديگر را پيش گرفته است . اساس بازي اين است :شما به عنوان يك Hawke بازي ميكنيد ؛ رزمنده اي كه از او يك افسانه در زمان خود ساخته اند . قسمت زيادي از بازي بر روي شما focus دارد . ولي در هر صورت شما تصاويري را در طول بازي مشاهده ميكنيد كه يك شنونده داستاني را از زبان راوي گوش ميدهد كه مانند بيشتر مردم بر روي قهرمان داستان مانور ميدهد و گاهي نيز در كارهايي كه اين قهرمان انجام ميدهد مبالغه ميكند . موضوع مبالغه در بازي مربوط به visual style بازي Dragon Age II ميشود كه به صورت خاصي طراحي شده است . اين يك تغيير زيركانه در بالا بردن سطح بازي است . مدل هاي كاراكتر ها بيشتر به سمت لاغر شدن رفته است و اين در راستاي كاريكاتور مانند كردن شخصيت هاي بازي ميباشد . منظره هاي در بازي -- حداقل در يك منظره اي كه ما از بازي مشاهده كرديم -- بيشتر به سمت سياهي و ظلم و نابودي گرايش پيدا كرده اند . در combat ، عجيب نيست كه منفجر شدن يك Darkspawn و پاشيده شدن خون او و تبديل او به يك جنازه ي بي صاحب را مشاهده كنيد . اما جالب توجه تر از همه : در نسخه ي xbox 360 ما دويدن را مشاهده كرديم كه بسيار آرام و خوب كار شده بود ؛ اگر شما نسخه ي كنسولي Origins را بازي كرده باشيد ميدانيد كه در نسخه ي قبل دويدن چه حالتي داشت . حالا نوبت به Demo : حدود 5 دقيقه يا كمي بيشتر و كمتر بود كه نميشد چيز خاصي از بازي فهميد و فقط مشاهده كرديم كه سازنده چگونه يك عنوان بزرگ را در دقايقي كوتاه به نمايش گذاشت . اما اشاره اي به combat هاي بازي نيز شد . در اين demo : يك مرد جنگجو كه مدلي از Hawke { شما هر نوع كاراكتري كه خواستيد ميتوانيد بسيازيد ولي اسم آن هميشه Hawke است } و يك زن كه Bethany نام داشت در يك بيابان وسيع ايستاده بودند . خشكي زمين به خاطر وجود آسماني قرمز رنگ در بالاي آن بود كه بسيار بديمن ميباشد . آن ها توسط موجي از Darkspawn Hurlocks محاصره شده اند . . .
Darkspawn ها را قطعه قطعه ميكنم . شمشير من اين موجودات زشت را نابود ميكند . شريك من اجساد آن ها را ميسوزاند و از بين ميبرد . بعد از از بين بردن دشمنان به آساني ، مي فهمم كه اين يك Dragon Age متفاوت است و آن چه كه من هميشه ارزو داشتم. يكي از موفقيت Dragon Age: Origins در سال 2009 نحوه ي جديد داستان گويي آن بود . البته بازي مشكلاتي نظير اين كه سيستم combat بازي انچنان كه در PC خوب بود در كنسول ها خوب كار نشده بود و يا بازي فاقد تصاوير بصري خوب بود . Bioware اين مشكلات را قبول كرده است و وعده داده است كه آن ها را حل خواهد كرد . زماني كه من اولين جزئئيات بازي را در نشريه ي Game Informer خواندم كمي به موفقيت بازي شك كردم ولي وقتي اطلاعات بيشتري از جمله خواندن hands on هاي بازي در هفته ي گذشته به دست اوردم مشتاق تر شدم كه زودتر به دنياي Dragon Age وارد شوم . خشصيت اصلي بازي يك انسان ميباشد كه Hawke نام دارد . شما ميتوانيد خصوصيات شخصيت خود را عوض كنيد به طور مثال او را مونث را مذكر كنيد ولي او هميشه Hawke نام دارد . زماني كه شما نقش يك Hawke را بر عهده گرفتيد ، شما بلافاصله بايد با لشكر glitzy مبارزه كنيد و تمام نيروي خود را بر روي آن صرف كنيد . بعد از آن كه شما موجي از Darkspawn و يك غول را نابود كرديد ؛ يك اژدها از بالاي تخته سنگي غرش ميكند . اين ابتداي شاهكاري به نام Dragon Age II ميباشد .
كل بازي بر اساس روايت و از زبان راوي داستان بيان ميشود و شما در زمان گذشته به بازي ميپردازيد ولي اين شما هستيد كه با كارهاي خود به ي افسانه شكل ميدهيد . Varric -- راوي داستان -- داستان بازي رو بيان مي كند : فشار وارد بر Hawke و خانواده ي او از سوي Darkspawn ها باعث ميشود كه آن ها به خانه ي قبلي خود پناهنده شوند . اين اتفاقات در مدت كمي بعد از وفات يافتن پادشاه Cailan در جنگ Ostagar رقم ميخورد . Blightland يكي از روستاهايي است كه بعد از حمله ي Darkspawn ها نابود شد . در اين افسانه هيچ نيروي تخيلي و يا توانايي خارق العاده اي وجود ندارد و تنها Hawke وجود دارد كه شخصيت اصلي بازي است كه از برادر خود يعني Carver نيز بايد محافظت كند و يك جنگجو و برادر Hawke يعني Bethany كه يك mage مي باشد و مادر اين دو .اين تمام افسانه اي كه شما بايد آن را بازي كنيد . اگر به عكس هاي كاراكتر هاي بازي نگاهي بيندازيد بايد حالت هاي كلي شخصيت هاي بازي را بيابيد و اخلاق هاي آن ها را ميتوان از روي اين عكس ها حدس زد . البته بديهي است كه شما ميتوانيد شخصيت هاي باي را تغيير دهيد ولي مانند Origins ماهيت آن ها را كه همان خوب بودن و مبارزه با ستم است را نميتوانيد تغيير دهيد . همانند ديگر بازي هاي نقش آفريني انتخاب ديالوگ هاي بازي بر عهدي شما ميباشد . مثلا شما ميتوانيد از Hawke يك شخصيت شوخ طبع بسازيد و يا آن را تبديل به فردي بكنيد كه اصلا لبخند تا به حال نزده است . بعد از اون شما بايد Darkspawn ايي كه در مسير بين شما و Kirkwall قرار دارند رو سلاخي كنيد . جايي كه خانواده ي Hawke در آن جا ساكن بودند . سيستم combat بازي نيز تغييراتي داشته است . اين سيستم جديد شامل وجود خون بيشتر و به سمت ترسناك تر شدن پيش رفته است . اين تغييرات در راستايروان كردن و سريع كردن سيستم combat بازي بوده است . شما زماني كه دو يا سه دكمه را پشت سر هم ميزنيد كاراكتر بازي بي وقفه آن حركات را انجام ميدهد و يا از جادو استفاده ميكند و ديگر خبر از تاخير در اجراي combat ا نيست . دشمنان در بازي به طور تصادفي و اتفاقي به شما حمله نميكنند . بلكه آن ها با توجه به هوش مصنوعي طراحي شده براي آن ها از بغل يا پشت به شما هجوم مي آورند .البته همراهان شما نيز در اين برهه بي كار نيستند و آن ها نيز با توجه به هوش مصنوعي خودشان جلوي حملات دشمنان را ميگيرند . در Origins اعضاي گروه نياز به تنظيمات دستي براي استفاده از دارو در هنگامي كه سلامتي ان ها كم مي شود داشتند ولي گروه شما حالا انقدر باهوش شده است كه در زمان معين خود دارو مصرف كند . شما در بازي ميتوانيد برنامه هاي خصوصي و دلخواه خود را اجرا كنيد ولي شما نميتوانيد بفهميد كه هوش مصنوعي ديگر افراد گروه چكار ميخواهد بكند . شما زماني كه ميدويد افراد ديگر گروه نيز اين كار را انجام مي دهند . اين طور كه معلوم است شما با يك افراد باهوش در گروه خود سر و كار داريد و البته اين بسيار خوب است كه افرادي در نبرد ها در كنار شما باشند . پر اهميت ترين قسمت بازي lenel up بازي ميباشد . سازندگان پس از موفقيت اين بخش در نسخه ي اول Level Up اين نسخه را نيز شبيه نسخه ي اول طراحي كرده اند . شما در بازي ميتوانيد امتياز هاي خود را صرف به دست آوردن توانايي هايي مانند نيرو --Strength-- و مهارت و زبردستي --Dexterity-- و جادو --Magic-- و حيله گري --Cunning-- و اراده ! --Willpower-- و در آخر وضعيت جسماني --Constitution-- خود بكنيد . بعد از به دست آوردن هر يك از اين توانايي ها درخت توانايي هاي شما بزرگ تر شده و مرحله ي بعد از اين توانايي نيز براي دفعه ي ديگر براي شما آزاد ميشود . توانايي هاي مختلف در بازي همگي در يك درخت قرار گرفته اند البته در مسير هاي معين براي خود .
محيط بازي در نسخه ي PC از اين قرار است كه نوار هاي قدرت و سلامتي بازيكن در گوشه ي سمت راست تصوير در action bar قرار دارند . شما ميتوانيد بازي را با زدن دكمه ي space متوقف كنيد . شما بايد انتظار چند تغيير را در مبارزات داشته باشيد . چيزي كه ما مشاهده كرديم كه البته به نظر نسخه ي پاياني نميبود تغيير در زاويه دوربين بازي در نسخه ي PC بود . كه ميتوانست به Bird eye يا زاويه از بالا نيز تبديل شود . و در مبارزات تمركز بيشتري بر روي شخصيت داشت اما بايد با نزديك شدن به زمان عرضه ي بازي انتظار اطلاعات بيشتري داشته باشيم . در هر شكل من نميتوانيم زمان بيشتري را صرف صبر كردن شاهكار Bioware باشم .
Dragon Age II | Videos
Gamescom: Destiny
Aug 17, 2010 - Trailer
http://ps3.ign.com/dor/objects/80341/dragon-age-2/videos/gamescom_dragon2_trl_destiny_81710.html
Download now
http://ps3.ign.com/dor/objects/80341/dragon-age-2/videos/gamescom_dragon2_trl_destiny_81710.html?download=true
Dragon Age II | Source
Gamescom: Destiny
Aug 17, 2010 - Trailer
http://ps3.ign.com/dor/objects/80341/dragon-age-2/videos/gamescom_dragon2_trl_destiny_81710.html
Download now
http://ps3.ign.com/dor/objects/80341/dragon-age-2/videos/gamescom_dragon2_trl_destiny_81710.html?download=true
Dragon Age II | Source
آخرین ویرایش: