Double Dragon IV - بازگشت اژدهای دوسر

ThroughWinter

کاربر سایت
Screen_Shot_2016_12_26_at_12.54.12_PM.0.png

یکی از غافلگیری های سال 2017 رو باید به پای کمپانی Arc System Works بگزاریم. اما آیا این غافلگیری موفق عمل کرده و بقولی Arch بوذه است؟
پاسخ بله می باشد!

سازنده بخوبی با دریافت و درک روح اصیل سری آن را دوباره احیا کرده است. حتی نامگزاری بازی به نام IV پیام مفهومی برای فن ها دارد. درحالی که تا این تاریخ ما از انتشار Double Dragin V خبر داریم اما این بازی خود را ادامه دهنده سه گانه شاهکار NES میداند. و سازنده با اطلاع از اینکه محبوب ترین نسخه برای هوادران همواره Double Dragon II بوده است، استایل و گیم پلی بازی را بر پایه همان بازی طراحی کرده است. دیگر بهترین از این نمیشد یک سازنده به فن بیس بازی خود احترام گذاشته باشد!

اگر بدنبال گرافیک نسل حاضر در این بازی هستید به کلی به بن بست خواهید رسید. دلیل امتیاز پائین این بازی در بین منتقدان سایت متاکریتیکس نیز همین است. اما این برای یک هوادار قدیمی سری نه تنها هیچ اهمیتی ندارد بلکه نقطه قوت بازی محسوب میشود. چراکه بهرحال DDIV به قیمت فول 60 دلار عرضه نشده. سازنده به اصل retro aesthetics یا زیباشناسی کهنه گرایانه بخوبی وفادار است و DDIV را همچون اثری نوستالژیکی برآمده از دل زمان به ما عرضه میکند.

باید گفت همیشه جایی که سری دابل دراگون درخشیده و قابلیت های حداکثری خود رو به نمایش گذاشته قسمت co-op بازی است. برای من نگارنده که DDIV باعث شد با برادر 34 ساله خود که 8 سال از من بزرگتر دوباره مثل روزگاران قدیم پای یک بازی بنشینیم ارزشی فراتر از کلمات دارد! خنده ها و سوتی ها هنگام عبور از قسمت های پلتفورمر(پرشی) و ضدوخوردهای دو نفره با دسته های پی درپی دشمنان، دوئل ها و کل کل ها و... همگی هستند تا خاطرات را برای شما رقم بزنند.

داستان بازی بهمان سطحی و سادگی قبل است و باید هم برای سبک بکش برو جلو همینگونه باشد! اما بنظر میرسد آتمسفر سنگینی که در شماره های 1 و 2 بعضا در مراحلی از بازی مثل غارهایی که چشم داشتند مشاهده میشد دیگر وجود ندارند.

هنوز آن ضربات معروف زانوی bad-ass سر جای خود هستند بعلاوه اینکه چند حرکت جالب نیز اضافه شده اند. اما خیلی از محدودیت ها مثل عدم امکان نشستن، یا گارد گرفتن پابرجاست که نه تنها نقص نیست بلکه بخاطر حفظ بار نوستالژیک مفید هم هستند. بازی از همان ابتدا سورپرایزهای خوب برای شما ارائه میکند. مثلا یکی از آنها امکان بازی بعنوان Jimmy (کاراکتر قرمزرنگ) به صورت سینگل پلیر است! و هرچه در بازی پیشرفت کنید کاراکترهای بیشتر از جمله Abobo غول پیکر قابل بازی خواهند بود!! همینطور مُد Tower که بعد از به پایان رساندن campaign باز میشود به تعداد ساعت های بازی می افزاید.

مزایا:
- خالق سری و مخترع سبک Beat'em Up یعنی آقای Yoshihisa Kishimoto در ساخت حضور دارد.
- عرضه برای Windows (همه میتوانند بازی کنند)
- وفاداری به اصل retro aesthetics
- زمینه سازی برای برای ساخت دابل دراگون بعدی با استانداردهای نسل حاضر مثل Street Fighter IV و Street Fighter V.

معایب:
- پایان مختلف مثل شماره 2 در مُد هارد و نرمال ندارد.
- اتمسفر خاص شماره 2 و 1 را ندارد.

امتیاز: 9/10
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or