![doom-absolution-Nintendo64-cancelled.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.unseen64.net%2Fwp-content%2Fuploads%2F2014%2F11%2Fdoom-absolution-Nintendo64-cancelled.jpg&hash=5379b3e9f584e880ad25f59943af3ed8)
Doom Absolution (AKA Doom 64 2) که ادامه ای برای Doom 64 با همکاری Midway San Diego و ID Software با تمرکز بر بخش مولتی پلیر که 2 بازیکن در حالت deathmatch وجود داشت( که در نسخه اول بازی این حالت حذف شده بود) در حال توسعه بود. درست چیزی به مانند Turok Rage Wars بر سر این بازی آمد, نسخه N64 Turok Rage Wars فقط دارای مولتی پلیر بود که توسط Acclaim Studios Austin برای N64 عرضه شد که به دنبال GoldenEye deathmatch این طور بازی ها شروع به ساخت شدند.
Aaron Seeler سربرنامه نویس Doom 64 و طراح و برنامه نویس بازی های Portal 2,Half-Life 2, Left 4 Dead, Counter-Strike: Global Offensive در مصاحبه ای گفته بود:"
در آن زمان همه Doom را می پرستیند و همه درگیر فکرهای احمقانه مانند split screen در Doom بودند که شما میتوانستید هرکسی را مشاهده کنید ولی ما تصمیم به انجام این کار نگرفتیم. 007 در این زمینه Doom 64 را شکست داد و من کاملا در این زمینه متاسفم.
Doom Absolution رسما در جولای 1997 کنسل شده بود, در حالی که این بازی در مراحل اولیه توسعه بود Doom 64 در مارس و آپریل 1997 عرضه شده بود و متاسفانه هیچ تصویری از بازی موجود نیست. بازی به خاطر این کنسل شد که Doom engine به نظر قابل استفاده نبود و تصمیم به پورت Quake 64 گرفته شد. این بازی یک بازی کاملا 3D در سبک FPS بود که میتوانست تعداد واحد بیشتری در بازارا به فروش برساند.
در اصل نام رمز Doom 64 در اوایل ساخت “The Absolution” بوده و بخاطر شناخته تر شدن نام بازی عوض شد. همچنین “The Absolution” نام آخرین مرحله از Doom 64 بوده است.
منبع