رییس Digital Foundry در مصاحبهای که یوروگیمر داشت عنوان کرد:
حرکت بازی Halo به سمت موتور گرافیکی Unreal Engine 5، دستیابی این بازی را به نسخه PS5 را آسان تر میکند.
امروز بود که مایکرو طی بیانیهای اعلام کرد نام استودیو 343 Industries را به Halo Studios تغییر داده است و قرار است بازیهای خود را بلاخص Halo را به موتور UE5 بسازد. همین امر باعث سوالاتی شد که آیا این بازی قرار است برای PS5 نیز عرضه شود، شد. در همین راستا نیز رییس df در پاسخ به خبرنگار یوروگیمر گفت:
DF میگوید: از دیدگاه توسعه بازی چند پلتفرمی، حرکت به Unreal Engine 5 مطمئناً برای سازنده آسان تر از انتقال به موتور Slipspace موجود است. منطقی است که موتوری که برای گسترش در چندین پلتفرم طراحی شده است نسبت به فناوری موجود ساخته شده برای ایکس باکس و رایانه شخصی آسان تر است.
Halo’s Move to Unreal Engine 5 Would Make a PS5 Version Easier to Achieve, Tech Experts Say - IGN