DF و آنالیز گرافیکی F1 2011 PS3 vs X360

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
سایت EG به رسم همیشه مقایسه گرافیکی کاملی بین سه پلتفرم X360 , PC و PS3 انجام داده که اینجا خلاصه اونو نقل و قول میکنم.
حجم بازی روی 360 5.7GB هست و روی PS3 5.5GB بازی نصب اجباری 867 مگابایتی روی PS3 داره و نصب روی 360 هم اختیاری هست ولی برای کمتر کردن مشکلات بازی روی 360 بهتر هست که بازی نصب بشه.

از این لینک میتونید گالری مقایسه عکسهای سه پلتفرم رو ببینید:
http://www.eurogamer.net/gallery.php?game_id=15064&article_id=1407091

رزولوشن بازی روی جفت کنسولها 720p به صورت native هست
AA:
Xbox 360
1280x720 4XAA
PS3
1280x720 MLAA

بازی روی PS3 از الگوریتم MLAA استفاده میکنه که یک الگوریتم ضد دندونه هست که توسط CPU اعمال میشه بنابراین این الگوریتم کنترلی روی ساب پیکسلها نداره و تکسچرهایی رو که مولفه آلفا در اونها وجود داره (تکسچرهایی که دارای بخشی هستن که باید نامرئی باشن) دچار مشکل میکنه.
مثل این عکسها:
360:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/7/3/0/8/360_041.bmp.jpg

PS3:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/7/3/0/8/PS3_041.bmp.jpg

در این دو عکس اگر به برگ درختها توجه کنید (تکسچرهای دارای موئلفه آلفا) متوجه مشکلات این تکسچرها در نسخه PS3 میشید.

به کار گیری توان SPU ـها در PS3 برای MLAA باعث شده که بازی بر روی PS3 در صحنه های سنگین فریم ریت نا امید کننده ای داشته باشه و در حدود 20 تا 24 فریم بر ثانیه رندر بشه در حالیکه فریم ریت برای 360 بیشتر مواقع به راحتی بر روی 30 فریم بر ثانیه هست.
میتونید مقایسه ویدئویی به همراه کنتر فریم ریت DF رو از این لینک ببینید:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-f1-2011-face-off

در X360 بازی به دلیل داشتن فریم ریت بالا در مواقعی کمی برای ثابت نگه داشتن فریم ریت V Sync رو خاموش میکنه که نتیجه اون گسستگی فریم به میزان خیلی کمی در ابتدای شروع کورسهای بازی هست که 24 ماشین همزمان با هم رندر میشن در مجموع روی 360 بازی فریم ریت و نرمی خوبی داره و پربار به نظر میاد.
اما برروی PS3 بازی چندان پربار نیست افت دائمی فریم ریت به همراه گسستگی فریم باعث میشه که کاربر صحنه های چندان نرم و دلچسبی رو روی صفحه نمایش تجربه نکنه مخصوصا ترکهای سنگین مثل شهر موناکو و یا پیستهایی که بارون سنگین در اونها دیده میشه.
البته خبرهای خوبی هم وجود داره گسستگی فریم ها اغلب بر روی نواحی از صفحه نمایش دیده میشن که آسمان بازی در حال رندر شدن هست و این شاید کمی اوضاع رو بهتر جلوه بده.
در نهایت افت فریم ریت و گسستگی فریم در این بازی روی گیم پلی نسخه PS3 تاثیر منفی داشته البته بازی بر روی PS3 غیر قابل بازی کردن نیست ولی تجربه نسخه 360 در نهایت بهتر و روانتر هست.
برخی افکتهای وابسته به موئلفه های آلفا مثل دود و یا آبی که از تایر ماشینها پخش میشه در PS3 دیده نمیشه:
PS3:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/7/3/0/8/PS3_017.bmp.jpg

X360:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/7/3/0/8/360_017.bmp.jpg

همچنین تکسچرها در PS3 در فاصله نزدیکتری به دوربین لود میشن که باعث میشه کمبود جزئیات بیشتری نسبت به 360 داشته باشن:

PS3:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/7/3/0/8/PS3_001.bmp.jpg

X360:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/7/3/0/8/360_001.bmp.jpg

اخبار بد در مورد نسخه PS3 بازی همچنان ادامه دارد بازی بر روی PS3 فاقد موشن بلور در کناره های تصویر هست.

PS3:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/7/3/0/8/PS3_038.bmp.jpg

X360:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/7/3/0/8/360_038.bmp.jpg

نکته دیگر وجود منابع نورانی کمتر در کورسهای شب بر روی PS3 هست:
PS3:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/7/3/0/8/PS3_043.bmp.jpg

X360:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/7/3/0/8/360_043.bmp.jpg

یک نکته دیگه در مورد گرافیک بازی مربوط میشه به دو تا عکس آخری که از بازی گذاشتم آسمون توی PS3 فکر کنم توی عمق رنگ 16 bit رندر میشه
 
ممنون از دوستان!
ولی الان داشتم عکسای بازیو نگاه میکردم توی چند صحنه دیگه به نظر میاد عمق رنگ روی PS3 پائینتر از 360 هست ولی تو مقاله DF چیزی راجبه این موضوع ننوشته ممکنه این قضیه یک باگ باشه و یا تکسچرهایی باشن که دیر لود میشن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or