ارسال پاسخ

صحبت کردن آیزایک در ریمیک Dead Space قدمی رو به جلو و بزرگ برای داستان بازی است!


استودیو Motive با دادن صدایی به آیزایک کلارک در ریمیک Dead Space برای بیان خود، بیشترین پیشرفت را نسبت به نسخه اصلی انجام داده است!


ریمیک بازی های محبوب همیشه با یک سوال از طرفداران همراه است - آیا بازی در وهله اول نیاز به بازسازی داشت یا تجدید نظر دوباره!


این اغلب به این بستگی دارد که چگونه گرافیک و گیم پلی آن با بازی های مدرن مقایسه می شود و آیا نوستالژی این آثار کلاسیک در بازگویی مدرن لکه دار می شود و برای مثال، همین سوال در مورد ریمیک Dead Space اثر استودیو Motive مطرح شده بود، اما از طرفی دیگر میتوان گفت که آیزایک اینبار و برخلاف نسخه اصلی، صحبت میکند و سازندگان برای او دیالوگ های در نظر گرفتند، پیشرفت بزرگی بوده است!


طرفداران احتمالاً به استفاده از کلمه «ریمیک» در حال حاضر عادت کرده اند، به خصوص زمانی که این سوال وجود دارد که چه چیزی علاوه بر تصاویر بصری بازسازی شده است؛ البته اگر فضا و اتمسفر یک عنوان از وفاداری بازی اصلی گرفته شده باشد، گرافیک برای یک بازی ترسناک و بقا AAA مهم است، اما Motive تغییرات اساسی در گیم پلی بازی Dead Space نیز ایجاد می کند با این حال، از نظر روایی، افسانه و داستان سرایی فضای مرده کاملاً بصورت مفهموم سازی مجدد ساخته شده است، زیرا آیزاک در واقع و اینبار میتواند به NPCها پاسخ دهد و هر دفعه واکنش متفاوتی در لحن و گفتارش داشته باشد!


صحبت کردن آیزاک مکالمات NPC در ریمیک فضای مرده بازی به ارتفاعات جدید می برد!


آیزاک کلارک به طرز غیرقابل توضیحی در نسخه اصلی لال بود در حالی که شخصیت های دیگر در بازی با او صحبت می کردند؛ البته چنین ویژگی برای طرفدارنی که از شخصیت های بی صدا – مانند گوردن فریمن – لذت می برند، رضایت بخش بود، زیرا دوست داشتند بیشتر به عمق شخصیت وارد شوند و همزادپنداری کنند!


با این حال، از منظر داستان سرایی، آیزاک زمانی که نمی تواند افکار خود را به اشتراک بگذارد یا با دیگران تعامل داشته باشد، چیزی به روایت فضای مرده ارائه نمی دهد و به همین ترتیب، عجیب است که این واقعیت را در نظر بگیریم که وقتی شخصیت ها با او صحبت می کنند، او به سادگی چیزی نمی گوید.


مثلا وقتی می فهمد که نیکول در تمام مدتی که در کشتی ایشیمورا بوده مرده است، طرفداران می بیند که هیچ احساسی از خود بروز نمیدهد!


در عوض، در ریمیک، تقریباً تمام دیالوگ ها نیاز به تغییر دارند تا صدای تازه یافته آیزاک را در خود جای دهد؛ این فوق العاده است که گانر رایت برای ایفای مجدد نقش آیزاک، فریادهای نمادین و همه چیز بازگشته است.


هنگامی که او برای اولین بار صحبت می کند، برخی از بازیکنان می توانند فوراً این نسخه از ایزاک را با نسخه ای که از قسمت دوم و سوم فرنچایز می شناسند مرتبط کنند.


با این حال، ممکن است طرفداران دیگری نیز وجود داشته باشند که آیزاک ساکت را به فردی پرحرف ترجیح دهند؛ اما تعاملات و متن‌های فرعی هر دو بسیار غنی‌تر می‌شوند و ایزاک می‌تواند در گفتگو با شخصیت‌هایی مانند کندرا دنیلز، زک هموند، دکتر چالوس مرسر و دوست دخترش نیکول برنان مشارکت کند.


صحبت کردن آیزایک در فضای مرده معنایی کاملاً جدید می دهد


در بازی اصلی، آیزاک کلارک به نظر می رسد که نسبت به مکان نیکول برنان و سایر خدمه ای که با آنها به ایشیمورا می آیند، بی تفاوت و بی توجه است، بیشتر به این دلیل که او هرگز با خودش یا NPC ها صحبت نمی کند اما در ریمیک، آیزاک اغلب در مورد نیکول صحبت می‌کند و پیدا کردن او در نهایت به عنوان اولویت واقعی او بیان می‌شود.


حتی یک ماموریت فرعی کامل در ریمیک فضای مرده ایجاد شده است که مکان نیکول را بازبینی می کند، از جمله اطلاعاتی در مورد یادگیری او در مورد آزمایش های مارکر و دکتر چالوس مرسر.


بازیکنان در شرایط مشابه با مرسر روبرو می شوند، اما آیزاک اکنون می تواند با او صحبت کند و بیزاری خود را نسبت به فرقه Unitology ابراز کند.


علاوه بر این، واکنش‌های آیزاک به مرگ شخصیت‌های جانبی عمیق است و به او فرصتی می‌دهد تا در لحظاتی که قبلاً لال بود فریاد بزند؛ هر شخصیت در روایت بسیار معنادارتر می شود در حالی که آیزاک می تواند با آنها تعامل داشته باشد و آنچه را که از هر NPC آموخته می شود و آنچه ایزاک از هر مکالمه می گیرد را گسترش دهد.


به خاطر گزارش های متنی و صوتی در ریمیک فضای مرده، اطلاعات بیشتری نسبت به نسخه اصلی گنجانده شده است؛ همه اینها بخاطر صحبت کردن آیزایک برخلاف نسخه اصلی است!


از بسیاری جهات، صحبت کردن آیزایک در ریمیک بزرگترین ویژگی و مهمترین نکته فضای مرده است!


پایتخت ایران
Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or