مطمئنا بازی که یک موش فاضلاب هم میتونه شما رو توش به دردسر بندازه یه بازی عادی نیست. اما بازیهای From Software همیشه به لحاظ کیفیت مشکل داشتند. باگ، گرافیک نسل قبلی، بنجل و درجه 2، پورت های افتضاح روی PC، افت فریم. یادمه مجله بازی رایانه به Demon's Souls نمره 14/20 داده بود! این نمره منطقی و واقعی َش بود. اما از طرف سایت های غربی موفق شد bonus scoreهای زیادی بگیره. و اونهم دلیلی نداشت جز سادگی و لودگی عموم بازیهای سینگل پلیر اون دوران. طوری که باعث میشد سری Souls با تمام عقب افتادگی هاش خاص بنظر برسه.
From Software که قبل از اون در حال تقلا و دستوپازدن با عرضه آثار مشمئزکننده ای مثل Ninja Blade آخرین شانس هاش رو امتحان میکرد یکهو با اقبال مواجه شد. هدف فقط بازار ژاپن بود و حتی جرئت نداشتن Demon's Souls رو روی کنسولی بجز PS3 عرضه کنند. از اون زمان به دلیل عدم وجود شخصیت و نوآوری در این کمپانی، فقط به سری Souls چسبیدند و عناوین یکی پس از دیگری منتشر شدند. حتی Bloodborneـی که توش souls نداشت عملا بر پایه همان فرمول قدیمی پیاده شده بود: جاخالی دادن و حمله. جاحالی دادن و حمله! این فرمول عتیقه شاید قدمتش به عنوانی مثل Ninja Gaiden روی کنسول NES میرسید. طرح داستان و شخصیت ها، باس ها و پروتاگونیست به همان اندازه عتیقه اند. کل داستانی های سری را میتوان در یک خط نوشت.
میازاکی مغز متفکر سری. دوران کودکی فقیرانه اش را با ولگردی در کتابخانه ها و خواندن مانگاهی دسته دوم گذرانده است. شکل گیری شخصیت او و ایده هایش در بازیسازی بر اساس همین مانگاها از جمله عنوان سیاه Bersek بوده است. بهمین دلیل است که بازیهای او بشدت اغراق آمیز و غیرواقعی هستند. او که ذاتا یک برنامه نویس متوسط برای کمپانی های متوسط مثل From Software است بدیهی است که هیچ نوآوری نتواند از خودش نشان دهد. وقتی مصاحبه کننده ی گیم اسپات از او پرسید: "آیا علاقه داری یه The Legacy of Kain: Soul Reaver بسازی؟" واضح بود که دنیای غنی آن اثر زیادی برایش گیج کننده است و فقط پاسخ داد: "واقعا؟"