Crysis: DX9 vs DX10 Graphics Comparison

خوب حالا بياين باز بگين فرق dx10 با dx9 در بازي كراسيس زمين تا اسمون هست !!
همينطور كه ميبينيد تفاوت در نورپردازي و سايه ها هستند كه اونم به حدي نيست كه ادم بگه تفاوتش زياده .
اگه بخواي تفاوت dx9 را با dx10 بدوني اين عادلانه ترين مقايسه هست .
نه اينكه بيان رعد و برق اضافه يا انفجار نشون بدن ! كه هيچ ربطي به dx10 نداره .

چيزي كه در dx10 هست و بيشتر تفاوت را نشون ميده نورپردازي هست كه اگه دقت كنيد نوري كه در تصاوير مشاهده ميشه در تصوير dx10 طبيعي تر هست كه خطوط نور در اسمان پراكنده هست و منظره را طبيعي تر نشون ميده .
با اين وجود خوب ميتونيد ببينيه dx9 هم خيلي شگفت انگيز هست .

الان براحتي ميتونيد قبول كنيد كه اين موتور cryengine2 هست كه قدرتمند هست و چنين گرافيكي را نمايش ميده نه اينكه بگي موتورش به خاطر dx10 شگفت انگيز هست ! ديگه گفتن نميخواد خودتون ميبينيد .
خوب به راحتي الان ميتونيد بفهميد كه اگه روزي اين بازي بر روي كنسولها اومد همين گرافيكي كه در تصوير هاي dx9 ميبينيد خواهد بود و تفاوت زيادي هم در كار نخواهد بود .
 
اگه بخواي تفاوت dx9 را با dx10 بدوني اين عادلانه ترين مقايسه هست .
از چندتا عکس واقعا فکر میکنی نتیجه نهایی مشخصه؟
چیزی که در trailers و movie ها نشون داده شده بود و خود سازندگان گفتند تفاوت در نور پردازی و این افکت ها که تو تصویر میبینی نیست شما انفجار هارو هم میتونی تو تصویر ببینی؟
آها این که halo 3 نیست که وقتی movie های گیم پلی بازی رو ببینی باز گرافیک خارج از حد تصور نداشته باشه بگی تو movie چیزی معلوم نیست.
 
خود سازندگان گفتند تفاوت در نور پردازی و این افکت ها که تو تصویر میبینی نیست شما انفجار هارو هم میتونی تو تصویر ببینی؟

اهان پس ما نتيجه ميگيريم كه با dx9 نميشه انفجار بوجود بياريم درسته ؟!:laughing:
و رعد و برقي نميشه به وجود اورد ؟!!!

عزيز من بزار برات توضيح بدم چطور ممكنه بين dx10 و dx9 تفاوت داشته باشه .
فقط خوب بخون دارم چي ميگم .

ببيين وجود رعد و برق , انفجار به هيچ چيز ربطي نداره فقط تو ميتوني بگي كه نوع رعد و برق و انفجار در dx10 متفاوتر هست . اين تفاوت هم ميتونه در نوري كه از رعدوبرق هست يا او درخششي كه داره يا اون افكتهايي كه در انفجار ميبيني متفاوت هست .

نه اينكه بگي در dx9 انفجار و رعد و برق نيست ولي در dx10 هست !!
اين حرف خيلي خنده دار هست .
يعني تو تا حالا رعد و برق در بازي هاي كه با dx9 ساخته شدند نديدي همين بازي gears of war رعدو برق هاي به اون با شكوهي يادت نيست !؟
يا همين انفجارهايي كه صحبتش ميكني در بازي halo3 با انفجار و افكتهاي بينظير را نميبيني در هر لحظه يه انفجار رخ ميده كه هم در فاصله هاي دور و هم در فاصله هاي نزديك فوق العاده . ايا خبري از dx10 بود .
اين تريلري كه ميگي در مقايسه dx10 و dx9 نشون دادن بازم ميگم اصلا منطقي نيست و كاملا مسخره هست .كه اگه ميدونستم چنين بحثي مياد همون سايتها را ذخيره ميكردم براي امروز كه حتي تو خيلي از فرومها همين بحثي كه من دارم ميكنم هست كه ميگفتن مقايسه crytek اصلا عادلانه نيست .

يه راهنمايي ميكنم شايد بتوني تو سايت خود مايكرو پيداش كني كه تفاوت dx10 و dx9 را بخوني كه تفاوتها را در نورپردازي و سايه زني ها تعريف كردند نه اينكه بگن انفجار ها و رعدو برق ها !!
ديگه من از هرجهتي وارد ميشم شما مثل اينكه قبول كن نيستيد .
 
سلام خوب همونطور كه دوستان گفتن تفوت در نور پردازي وسايه زني هست كه تو Dx10 خيلي با روحتر و روشنتر و طبيعي تر هست در تصوير 2 يك مقايسه بيخود بين امواج دريا گذاشته شده چون تو Dx 9 امواج هيچ حركتي نداره اما تو Dx 10 دريا مواج تر هست يك چيز ديگه هم تو اين تصاوير مشخصه اينكه Dx 10 پر جزئيات تر هست كه بنظرم بازم بيخوده مگه Dx9 نميتونه پر جزئيات باشه
اگه كراي تك بخاد اينطوري تفوت ها رو تو كرايسي نشون بده اصلا عادلانه نيست كه بياد Dx 10 رو با جزئيات بيشتري نشون بده ولي Dx 9 رو نه
در تصوير 3 هم اومدن مثلا تفاوت بين دود حاصل از برخورد شليك با اشيا رو نشون بده كه تو Dx 10 آنتي آنالايس بيشتري هست در واقع تنها تفاوتي Dx 10 در بازي بايوشاك همين بود كه تو كل بازي اصلا به چشم من نيومد
 
سلام خوب همونطور كه دوستان گفتن تفوت در نور پردازي وسايه زني هست كه تو Dx10 خيلي با روحتر و روشنتر و طبيعي تر هست در تصوير 2 يك مقايسه بيخود بين امواج دريا گذاشته شده چون تو Dx 9 امواج هيچ حركتي نداره اما تو Dx 10 دريا مواج تر هست يك چيز ديگه هم تو اين تصاوير مشخصه اينكه Dx 10 پر جزئيات تر هست كه بنظرم بازم بيخوده مگه Dx9 نميتونه پر جزئيات باشه
اگه كراي تك بخاد اينطوري تفوت ها رو تو كرايسي نشون بده اصلا عادلانه نيست كه بياد Dx 10 رو با جزئيات بيشتري نشون بده ولي Dx 9 رو نه
در تصوير 3 هم اومدن مثلا تفاوت بين دود حاصل از برخورد شليك با اشيا رو نشون بده كه تو Dx 10 آنتي آنالايس بيشتري هست در واقع تنها تفاوتي Dx 10 در بازي بايوشاك همين بود كه تو كل بازي اصلا به چشم من نيومد

اخر يكي شد بياد حرف درست حسابي بزنه .
من همينها را ميگم كه يه تعداد به قدري روي اين بازي تعصب دارن نميخوان چيزي را قبول كنن .
اين بازي crysis كه اينهمه روي dx10 مانور ميده يه بازي نيست كه بتونه از تمام ويژگي هاي dx10 استفاده كنه .
كه همه منظور من را اشتباه متوجه ميشن .
دركل چيزي كه من تا حالا ديدم در بازي كرايسيس بين dx10 و dx9 تفاوت زياد نيست و چيزهايي هستند كه بايد ادم دقت كنه تا متوجه بشه .
من بارها به اين نكته اشاره كردم كه قدرت گرافيكي كرايسيس در نوع موتور اون هست نه اينكه استفاده از dx10 .
در كل dx10 قويتر هست ولي حالا حالا كار داره تا بتونن از تمام پتانسيلهاي اين api استفاده كنند .
ولي اين تفاوتي كه در بازي كرايسيس بين dx9 و dx10 هست با گذشت زمان خواهيد ديد كه چنين نما و منظره و گرافيكي را ميشه با dx9 هم به وجود اورد كه همينطور هم داريد مبينيد تصاوير dx9 هم شگفت انگيز هست .
 
اهان پس ما نتيجه ميگيريم كه با dx9 نميشه انفجار بوجود بياريم درسته ؟!:laughing:
و رعد و برقي نميشه به وجود اورد ؟!!!

عزيز من بزار برات توضيح بدم چطور ممكنه بين dx10 و dx9 تفاوت داشته باشه .
فقط خوب بخون دارم چي ميگم .

ببيين وجود رعد و برق , انفجار به هيچ چيز ربطي نداره فقط تو ميتوني بگي كه نوع رعد و برق و انفجار در dx10 متفاوتر هست . اين تفاوت هم ميتونه در نوري كه از رعدوبرق هست يا او درخششي كه داره يا اون افكتهايي كه در انفجار ميبيني متفاوت هست .

نه اينكه بگي در dx9 انفجار و رعد و برق نيست ولي در dx10 هست !!
اين حرف خيلي خنده دار هست .
يعني تو تا حالا رعد و برق در بازي هاي كه با dx9 ساخته شدند نديدي همين بازي gears of war رعدو برق هاي به اون با شكوهي يادت نيست !؟
يا همين انفجارهايي كه صحبتش ميكني در بازي halo3 با انفجار و افكتهاي بينظير را نميبيني در هر لحظه يه انفجار رخ ميده كه هم در فاصله هاي دور و هم در فاصله هاي نزديك فوق العاده . ايا خبري از dx10 بود .
شما انفجار هارو هم میتونی تو تصویر ببینی؟
خوب چه جالب من نگفتم شما انفجار رو میتونی تو تصویری که مربوط به دایرکس 10 رو ببینی جدا اون حرف من ذره ای به تصویر خاصی معنی میداد؟تو گیم پلی که در نمایشگاه e3 2006 نشون داده شد الان هم خیلی movie میتونی دانلود کنی ببینی.انفجار با directx 10 فوقوالعادس وقتی یه ماشین آتیش میگیره بعد چند ثانیه منفجر میشه انفجار با directx 10 متفاوت چیزیه که تو هر بازی ای دیدی فکت هایی که بعد انفجار منتشر میشه خیلی ها با directx9 نمیبینی.محیط پویا و زنده خاک ,تکون خردن برگ ها .شکستن درخت ها .هر عنصری که تو بازی ببینی با directx10 واقعا زندس که من نمیدونم شما چجوری با چند تا عکس تشخیص دادی
اين تريلري كه ميگي در مقايسه dx10 و dx9 نشون دادن بازم ميگم اصلا منطقي نيست و كاملا مسخره هست .كه اگه ميدونستم چنين بحثي مياد همون سايتها را ذخيره ميكردم براي امروز كه حتي تو خيلي از فرومها همين بحثي كه من دارم ميكنم هست كه ميگفتن مقايسه crytek اصلا عادلانه نيست .
ناعادلانه؟وقتی که تفاوت واقعی نشون داده بشه ناعادلانه گفته میشه؟
يه راهنمايي ميكنم شايد بتوني تو سايت خود مايكرو پيداش كني كه تفاوت dx10 و dx9 را بخوني كه تفاوتها را در نورپردازي و سايه زني ها تعريف كردند نه اينكه بگن انفجار ها و رعدو برق ها!
و یه راهنمایی مصاحبه ای که چندروز پیش دوستان ترجمش کردن رو بخونی.
ديگه من از هرجهتي وارد ميشم شما مثل اينكه قبول كن نيستيد .
شما وقتی از چندتا عکس میخوای بگی directx10 به اندازه کافی قدرتی نداره من چی بگم.
سلام خوب همونطور كه دوستان گفتن تفوت در نور پردازي وسايه زني هست كه تو Dx10 خيلي با روحتر و روشنتر و طبيعي تر هست در تصوير 2 يك مقايسه بيخود بين امواج دريا گذاشته شده چون تو Dx 9 امواج هيچ حركتي نداره اما تو Dx 10 دريا مواج تر هست يك چيز ديگه هم تو اين تصاوير مشخصه اينكه Dx 10 پر جزئيات تر هست كه بنظرم بازم بيخوده مگه Dx9 نميتونه پر جزئيات باشه
اگه كراي تك بخاد اينطوري تفوت ها رو تو كرايسي نشون بده اصلا عادلانه نيست كه بياد Dx 10 رو با جزئيات بيشتري نشون بده ولي Dx 9 رو نه
در تصوير 3 هم اومدن مثلا تفاوت بين دود حاصل از برخورد شليك با اشيا رو نشون بده كه تو Dx 10 آنتي آنالايس بيشتري هست در واقع تنها تفاوتي Dx 10 در بازي بايوشاك همين بود كه تو كل بازي اصلا به چشم من نيومد
با dx9 اونقدری فوقوالعاده هست که نشه ایرادی ازش گرفت که گفتنش با تصاویر اصلا منطقی نیست.
دركل چيزي كه من تا حالا ديدم در بازي كرايسيس بين dx10 و dx9 تفاوت زياد نيست و چيزهايي هستند كه بايد ادم دقت كنه تا متوجه بشه .
در کل پس هیچ کدوم از گیم پلی های e3 رو ندیدی.
بهتره تا ریلیز بازی که چیزی نمونده صبر کنیم.
 
جدا فرقشون زیاده ( شما در نظر بگیرید که به آنتی آلایزینگ گیر میدن که چرا 4x و مثلا 8x نیست در حالی که اگه رزلوشن بالا باشه دیگه این فرقا واقعا پیدا نیست ) عکسه کوهرو ببینید تو DX9 خالیه ولی تو DX10 پره درخته ( مگه Draw Distance هم به DX ربط داره ؟ )
 
شما انفجار هارو هم میتونی تو تصویر ببینی؟
.
بله ميبينم ولي انفجار ربطي به dx10 نداره .

تو گیم پلی که در نمایشگاه e3 2006 نشون داده شد الان هم خیلی movie میتونی دانلود کنی ببینی.انفجار با directx 10 فوقوالعادس وقتی یه ماشین آتیش میگیره بعد چند ثانیه منفجر میشه
.

بله انفجار در dx10 فوقالعده هست خوب منم همينو ميگم ولي ديگه ربطي به اون چند ثانيه نداره !
انفجار با directx 10 متفاوت چیزیه که تو هر بازی ای دیدی فکت هایی که بعد انفجار منتشر میشه خیلی ها با directx9 نمیبینی.
.
بله كاملا درسته.
محیط پویا و زنده خاک
.
كاملا درسته .

,تکون خردن برگ ها .شکستن درخت ها .
.
نخير اين چيزها ربطي به dx10 نداره الان خيلي از بازي ها هستند كه الان و در اينده با dx9 عرضه ميشن كه چنين قابليتهايي را دارند .

هر عنصری که تو بازی ببینی با directx10 واقعا زندس که من نمیدونم شما چجوری با چند تا عکس تشخیص دادی.
اينم درسته ولي اون تفاوتي كه ميگي زياد نيست .

ناعادلانه؟وقتی که تفاوت واقعی نشون داده بشه ناعادلانه گفته میشه؟
crytek تا حالا سعي كرده تا عادلانه باشه ولي نيست . با اينكه تفاوت هست هميشه سعي ميكنه كه چيزي را پررنگتر از واقعيت نشون بده !

و یه راهنمایی مصاحبه ای که چندروز پیش دوستان ترجمش کردن رو بخونی.
خوب چنين گفته هاي بعيد نيست و هرشركتي از بازي خودش تعريف ميكنه و بالاخره يه بازي كه در تبليغات با dx10 بزرگ شده ! بايد هم چنين چيزهايي را بگه و حتي اين سازنده ها به قدري خودخواه هستند كه بازي halo3 را بازي نسل بعد نميدوند !

شما وقتی از چندتا عکس میخوای بگی directx10 به اندازه کافی قدرتی نداره من چی بگم.
شما هم وقتي به چيزهايي كه باور مكنيد در حالي اينكه اصلا منطقي نيست و يجور گول زدن براي خود ميمونه من چي بگم ! تفاوت فقط در چيزهايي هست كه من گفتم .

در کل پس هیچ کدوم از گیم پلی های e3 رو ندیدی.
در كل من همشون را ديدم !

بهتره تا ریلیز بازی که چیزی نمونده صبر کنیم.
حرف خوبيه .
 
آخرین ویرایش:
شما هم وقتي به چيزهايي كه باور مكنيد در حالي اينكه اصلا منطقي نيست و يجور قول زدن براي خود ميمونه من چي بگم ! تفاوت فقط در چيزهايي هست كه من گفتم .
آها مفهومه این قول دادن ها فقط در مورد بازی های x360 خیلی عملیه.چندتا از پست های شمارو در مورد منتظر بودن گرافیک خارج از حد تصور HALO3 دیدم که آخر سر اشکان گفت بازی دیگه ریلیز شده گرافیک نهایی همینه.

تکون خردن برگ ها .شکستن درخت ها .
.
نخير اين چيزها ربطي به dx10 نداره الان خيلي از بازي ها هستند كه الان و در اينده با dx9 عرضه ميشن كه چنين قابليتهايي را دارند .
بله با dx8 هم همچین چیزی میدیدیم صحبت سر حد طبیعی بودن.
در کل همه ی جوابهاتون اینجا هست مصاحبه با "سوات یرلی" مدیر ارشد
 
آخرین ویرایش:
فریم ریت که ربطی به dx نداره!

چرا ربط داره! خودشون گفتن اگه افکت ها و ویژگی های DX10 رو در DX9 بخوان شبیه سازی کنن افت فریم ایجاد میشه و در کل Dx 10 به دلیل ساختار هندسی که داره روانتر می تونه افکت ها رو اجرا بکنه، شاید بخشی از منظورشون سیستم سایه زنی یکپارچه (Unified Shader) باشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or