Bethesda: ما باید ثابت کنیم فرنچایز DOOM ارزش جان‌بخشی دوباره را دارد

Celebrimbor

Vae Victus
کاربر سایت
n531a1mgcg0zgdmp0brf.jpg


روزی، روزگاری، DOOM، مترادف بود با شوتر اول شخص، تا حدی که هر عنوان شوتری که روانه بازار می‌شد، یک "کلون از DOOM" (کلون: عینا نسخه برداری شده) نامیده می‌شد. این سری، برای id Software، درآمدی داشت که دیگر پول برای این کمپانی کم ارزش شده بود و id با عرضه شاهکار های موفقی همچون Wolfenstein ،DOOM و Quake، یکی پس از دیگری، به عنوان حاکم مطلق این سبک شناخته می‌شد.


اما پس از آن، id انگار از صحنه روزگار محو شده بود و بازی های جدیدشان، Rage و اما مهمتر از آن، DOOM 3 نتوانستند هیچ گونه جایگاه ویژه ای در بازار بدست آورند. با این حال، تنها خودِ برند DOOM از ارزش بسیار بالایی برخوردار است، که این خود دلیل بر هیجان و شور و شوق افرادی بسیاری است که منتظر معرفی DOOM جدید (که حال توسط Bethesda در حال ساخت و توسعه است) بودند.

اگرچه Bethesda به نظر نمی‌رسد که این قضیه را باور داشته باشد. آن ها به داشتن مدرک رسمی (منظور سابقه id Software در ضمینه ساخت سری DOOM است) باور ندارند.

آقای Peter Hines، نایب رئیس Bethesda در مصاحبه ای با OXM، درباره Wolfenstein اذعان داشته: "بیایید رو راست باشیم. این برند دیگر کمی کهنه و زنگ زده شده است و ما این را می‌دانستیم. دو عنوان قبلی سری، "قابل قبول" و یا "نَه خیلی عالی" بودند. این فرنچایزی نبود که مردم، بی تاب نسخه بعدی باشند. Uncharted ،Wolfenestein نیست. ما می‌دانستیم که این قضیه نیازمند کمی توضیحات است. اما اکنون، سازنده بازی، Machine Games این IP را جلا داده است."

آقای Hines ادامه می‌دهد: "ما همین نقطه نظر را نسبت به DOOM داریم. چرا که از انتشار آخرین نسخه DOOM مدت زمان زیادی می‌گذرد. ما به نحوی پیش می‌رویم که انگار باید خود را دوباره و دوباره ثابت کنیم. ما به هیچ گونه مدرک رسمی احتیاج نداریم. هیچ کس هم وانمود نخواهد کرد که این کار ]نیاز نداشتن به مدرک رسمی[، عالی خواهد بود."

ایشان در آخر اضافه می‌کنند: "ما مجبوریم ثابت کنیم این بازی چیزی است که قرار است جالب و متفاوت باشد و شما نیاز است که به آن توجه کنید. این باید خط مشی اصلی ما باشد. ما نمی‌توانیم بگوییم: "این Doom است و البته که شما آن را بازی خواهید کرد" بلکه این مساله فقط ما را وادار می کند بیشتر تلاش کنیم."


منبع
 
آخرین ویرایش:
واقعا اظهار نظر راجب این DOOM جدید خیلی خیلی سخت شده، جدا معلوم نیست با چه جور بازی ای طرفیم، هرچند که دیگه از id software فقط اسم و لوگوی خاطره انگیزش مونده ( الان id software= occulos rift ، تمام اعضای قدیم و جدیدش اونجان:d) ولی همچنان اسم Doom برای صنعت بازیسازی مقدسه، فقط امیدوارم هرکاریش میکنن اصالت بازی رو عوض نکنن، این wolfenstein جدید ممکنه توی تمام زمینه ها یه بازیه خوب به حساب بیاد ولی واقعا روح wolf رو نداره، اینو از اولشم گفتم الانم میگم، امیدوارم این Doom رو وقتی بازی میکنیم بعدش نگیم این Doom نبود، مثلا Halo ، Killzon یا Dead space و.... است.
راستی توی متن خبر عجیبه که گفته Doom 3 نتونسته جایگاهی توی بازار داشته باشه!! تا اونجایی که من میدونم doom 3 زمانی که عرضه شد تونست 3.5 میلیون بفروشه که توی زمان خودش یه موفقیت شگفت انگیز بوده واسه ی سازنده حالا عجیبه که اینجا اینطوری بیان شده؟!!
به هر حال جز امیدواری کاری از دستمون بر نمیاد دیگه.
 
بازی هر موقع بیاد متاش اپیک فیل میشه :d
دیگه خبری از کارمک هم نیست که به تحول گرافیکی امیدوار باشیم.

در اینی که کارمک شخص بزرگی هست و تاثیر گزازیش غیر قابل انکاره شکی نیست اما بازی رو 1 نفر نمی سازه ، اگر قرار بود اینطور باشه God Of War 3 باید کلا Epic Fail می شد چون David Jaffe سرش نبود
 
يادمه كلاس سوم ابتدايي بودم از مال دنيا يه كامپيوتر داشتم 80286 با 1 مگ رم و يه هارد 40 مگ. پدرم وضعش از من بهتر بود و يه 80486 داشت كه گذاشته بود تو مغازش. يه روز كه رفته بودم سري بزنم ديدم پدرم داره بازي ميكنه. باورتون نميشه انگار برق گرفتم اصلا صحنه اي كه ميديدم رو نميتونستم قبول كنم. پدرم يكي از بزرگترين دشمنان بازيهاي كامپيوتري بود درست مثل اينكه بن لادن رو تو كازينو ببينيد. :d

اما صحنه ي بعدي اينقدر شگفت انگيز بود كه اولي رو يادم رفت. خود بازي خيلي بيشتر برام عجيب بود. شايد چند بار ديگه هم از ديدن چند تا بازي شگفت زده شدم ولي اين يكي با همه فرق داره.

بزرگترين ضد حال بعدش هم اين بود كه بازي روي كامپيوتر من كه همون 80286 بود اجرا نميشد. و فقط پدرم كه به آخرين تكنولوژي High End يعني همان 80486 با فركانس 12 مگاهرتز مجهز بود ميتونست بازي كنه.

يادش بخير منم يه روز PC gamer بودم=((:((
 
همیشه راه برای رستگاری باز هست ;) :d

PC که به هر حال پای ثابت بازی برای همه هست حتی برای منی که بیشتر ساعات گیمریم پای کنسول میگذره. ولی شما هم بپذیرید PC اون PC ی بیست سال پیش نیست. برای من بشخصه PC بعد از اینکه مایکروسافت استودیوی Enemble رو تعلیل کرد لذتش رو از دست داد. خودم گیم رو روی PC و قبل از اون کمودور و آمیگا 500 شروع کردم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or