Battlefield 4 دارای اثرات dynamic زیادی است، اما در مورد آب و هوای real-time بر اساس آسمان محل سکونتتان چه میگویید؟ این عمل کاملا ممکن است، آقای Patrick Soderlund مدیر عامل DICE این پیشنهاد را داد.
آقای Soderlund طی مصاحبه ای با The Guardian, ماهیت leaderboard های جغرافیایی و cloud server های DICE را مطرح کرد.
او گفته است:
منبع

او گفته است:
من در طبقه ی بالای تیم سازنده Battlefield مینشینم و هیچ گونه فقدان ایده ای در آن پایین وجود ندارد. موضوع این است که کدام یک از آن ایده ها امکان پذیر است و ما میتوانیم کدام یک را انجام دهیم.
یکی از چیزهایی که به نظر من در 4 battlefield جالب است leaderboard های جغرافیایی است. شما میتوانید بفهمید که کدام یک از همسایه های شما بهترین است. این جالب است. حالا اجازه دهید آن را یک قدم به جلوتر ببریم و بگوییم چه میشود اگر ما سرورهایی داشتیم که دارای آب و هوا و زمان روز منطقه ی مختص خود باشند.
اگر سرور در Stockholm که آفتابی است باشد، چه میشود اگر map نیز آفتابی باشد؟ چه میشود اگر در Moscow برف آلود و تاریک باشد؟ بسیار خوب اجازه دهید سرورهایی در Moscow داشته باشیم که در مپ های تاریک و برف آلود بازی میکنند. شما به فرصت ها نگاه میکنید و میفهمید که با دنیای cloud میتوانید کارهایی انجام دهید که در گذشته امکان پذیر نبود. این یکی از ایده های مسخره من است و به نظر جالب میرسد.
منبع