حجم بازی بر روی 360:
7.8GBبا اضافه شدن DLC زن گربه ای 8.1GB
نصب دلبخواهی
حجم بازی بر روی PS3:
7.7GB
نصب اجباری با حجم 1601 مگابایت (حدودا 1.5 گیگ) با اضافه شدن DLC زن گربه ای 1833 مگابایت
بازی از آخرین آپدیتهای آنریل انجین 3 بهره برداری کرده و دارای محیط بزرگتر و مشخصات گرافیکی بهتری نسبت به نسخه قبلی شده.... گالری عکسهای بازی رو میتونید از اینجا ببینید یا به مقاله اصلی مراجعه کنید.
در اولین قدم افکتهای دود و آتش و بقیه افکتها روی دو کنسول یکسان به نظر میرسن و بر خلاف نسخه قبلی افت روزلوشن بر روی PS3 وجود نداره و کیفیت تکسچرها هم چندان تفاوتی با هم ندارن ولی تکسچرهای با رزولوشن بالا بر روی PS3 کمی کندتر لود میشن.
مثل این تصاویر:
360:
PS3:
از دیگر موارد استفاده هر دو کنسول از تکنیک 2XMSAA برای از بین بردن دندانه های بازی هست که در نسخه قبل (Arkham Asylum) فقط بر روی 360 پیاده سازی شده بود.... رزولوشن هر دو نسخه هم 1280x720 هست البته از تکنیک Edge smoothing بر روی دو کنسول استفاده نشده که ممکنه بر روی بعضی آبجکتها مثل نرده ها (فنسها)و ... کمی حالت لبه لبه ایجاد کرده باشه ه این لبه ها بر روی PS3 کمی کمتر آشکار میشن که علت اون ممکنه گامای (از موئلفه های میزان نور در تصویر که با TV قابل تنظیم هست) روشنتر در نسخه PS3 باشه.
Rock steady طراحی بازی رو با هدف قفل شدن بر روی 30 فریم بر ثانیه پیاده سازی کرده ولی وقتی بت من در مرکز شهر محیط بازی قرار میگیره و Draw distance بازی و جزئیات زیاد میشن بر روی قدرت کنسولها تاثیر میزاره... افت فریم ریت و گسستگی فریم ها در PS3 بیشتر از 360 هست ولی مجموعا بر روی گیم پلی بازی در PS3 تاثیر منفی نداره....
بازی از افکتهای light shaft یا پرتو های نور ریل تایم و Depth of field (افکتی که عمق دید و فوکاس و فلو های لنز دوربین رو شبیه سازی میکنه) استفاده کرده.... نور پردازی در دو نسخه تفاوتهایی با هم دارن مثلا افکت Bloom (چیزی شبیه به هاله نور مانند در اطراف منابع نورانی) در 360 قویتر هست و منابع نورانی هم بزرگتر به نظر میرسن... سایه ها در کات سینها یا میان پرده های بازی بر روی ps3 کمی نا مرتب تر هستن و در برخی موارد سایه های off set (سایه هایی که در جای خودشون قرار نگرفتن) در PS3 بیشتر دیده میشه.
نکته بعدی در مورد کات سینها در بازی این هست که با وجود اینکه میان پرده ها batman AC با انجین بازی ساخته شدن (ولی اغلبشون ریل تایم رندر نمیشن) ولی مجموعا دارای برتریهایی از نظر گرافیکی با صحنه های ریل تایم هستن:
cut scene ساخته شده با انجین بازی در خلال بازی
ریل تایم در خلال بازی:
از دیگر ویژگیهای بازی میتوان به پخش تصاویر سه بعدی اشاره کرد بازی در حالت سه بعدی به صورت 720p برای هر چشم بر روی PS3 اجرا میشه ولی سورپرایز بزرگ این هست که این موضوع دقیقا بر روی 360 هم صادق هست و مرد خفاشی احتمالا از اضافه شدن قابلیت stereoscopic 3D که در آپدیت ماه نوامبر بر روی 360 عرضه خواهد شد استفاده خواهد کرد جزئیات بیشتر در استفاده 360 از قابلیتهای پورت HDMI 1.4 رادر مقاله ای تحت عنوان (HDMI 1.4 stereo 3D arrives on Xbox 360) از اینجا بخونید.
منبع:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-batman-arkham-city-face-off
7.8GBبا اضافه شدن DLC زن گربه ای 8.1GB
نصب دلبخواهی
حجم بازی بر روی PS3:
7.7GB
نصب اجباری با حجم 1601 مگابایت (حدودا 1.5 گیگ) با اضافه شدن DLC زن گربه ای 1833 مگابایت
بازی از آخرین آپدیتهای آنریل انجین 3 بهره برداری کرده و دارای محیط بزرگتر و مشخصات گرافیکی بهتری نسبت به نسخه قبلی شده.... گالری عکسهای بازی رو میتونید از اینجا ببینید یا به مقاله اصلی مراجعه کنید.
در اولین قدم افکتهای دود و آتش و بقیه افکتها روی دو کنسول یکسان به نظر میرسن و بر خلاف نسخه قبلی افت روزلوشن بر روی PS3 وجود نداره و کیفیت تکسچرها هم چندان تفاوتی با هم ندارن ولی تکسچرهای با رزولوشن بالا بر روی PS3 کمی کندتر لود میشن.
مثل این تصاویر:
360:
PS3:
از دیگر موارد استفاده هر دو کنسول از تکنیک 2XMSAA برای از بین بردن دندانه های بازی هست که در نسخه قبل (Arkham Asylum) فقط بر روی 360 پیاده سازی شده بود.... رزولوشن هر دو نسخه هم 1280x720 هست البته از تکنیک Edge smoothing بر روی دو کنسول استفاده نشده که ممکنه بر روی بعضی آبجکتها مثل نرده ها (فنسها)و ... کمی حالت لبه لبه ایجاد کرده باشه ه این لبه ها بر روی PS3 کمی کمتر آشکار میشن که علت اون ممکنه گامای (از موئلفه های میزان نور در تصویر که با TV قابل تنظیم هست) روشنتر در نسخه PS3 باشه.
Rock steady طراحی بازی رو با هدف قفل شدن بر روی 30 فریم بر ثانیه پیاده سازی کرده ولی وقتی بت من در مرکز شهر محیط بازی قرار میگیره و Draw distance بازی و جزئیات زیاد میشن بر روی قدرت کنسولها تاثیر میزاره... افت فریم ریت و گسستگی فریم ها در PS3 بیشتر از 360 هست ولی مجموعا بر روی گیم پلی بازی در PS3 تاثیر منفی نداره....
بازی از افکتهای light shaft یا پرتو های نور ریل تایم و Depth of field (افکتی که عمق دید و فوکاس و فلو های لنز دوربین رو شبیه سازی میکنه) استفاده کرده.... نور پردازی در دو نسخه تفاوتهایی با هم دارن مثلا افکت Bloom (چیزی شبیه به هاله نور مانند در اطراف منابع نورانی) در 360 قویتر هست و منابع نورانی هم بزرگتر به نظر میرسن... سایه ها در کات سینها یا میان پرده های بازی بر روی ps3 کمی نا مرتب تر هستن و در برخی موارد سایه های off set (سایه هایی که در جای خودشون قرار نگرفتن) در PS3 بیشتر دیده میشه.
نکته بعدی در مورد کات سینها در بازی این هست که با وجود اینکه میان پرده ها batman AC با انجین بازی ساخته شدن (ولی اغلبشون ریل تایم رندر نمیشن) ولی مجموعا دارای برتریهایی از نظر گرافیکی با صحنه های ریل تایم هستن:
cut scene ساخته شده با انجین بازی در خلال بازی
ریل تایم در خلال بازی:
از دیگر ویژگیهای بازی میتوان به پخش تصاویر سه بعدی اشاره کرد بازی در حالت سه بعدی به صورت 720p برای هر چشم بر روی PS3 اجرا میشه ولی سورپرایز بزرگ این هست که این موضوع دقیقا بر روی 360 هم صادق هست و مرد خفاشی احتمالا از اضافه شدن قابلیت stereoscopic 3D که در آپدیت ماه نوامبر بر روی 360 عرضه خواهد شد استفاده خواهد کرد جزئیات بیشتر در استفاده 360 از قابلیتهای پورت HDMI 1.4 رادر مقاله ای تحت عنوان (HDMI 1.4 stereo 3D arrives on Xbox 360) از اینجا بخونید.
منبع:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-batman-arkham-city-face-off
آخرین ویرایش: