
مدیر بخش تکنولوژی استودیو avalanche اقای Linus Blomberg در مصاحبه ای که با سایت gamingbolt داشت به برخی سوالات ان ها پاسخ داد:
xbox one دارای 8GB رم DDR3 است و فقط 5GB ان به بازی اختصاص داده شده در حالی که PS4 دارای 8GB رم GDDR5 هست که 7GB ان به بازی اختصاص داده شده , از دیدگاه یک توسعه دهنده ایا بازی های PS4 بهتر و زیباتر نسبت به XBONE اجرا خواهند شد؟
من فکر می کنم خیلی زود است در این مورد چیزی بگوییم ولی طبیعتا برای توسعه دهندگان راحت تر و اسان تر است که دو نسخه کمترین تفاوت رو داشته باشه ولی اگر اختلاف ان ها زیاد باشد ما قطعا شاهد ویژگی های خاصی بر روی هر پلتفرم خواهیم بود.
مایکروسافت اعتقاد دارد cloud خواهد توانست xbone را قدرتمندتر کند ولی مشکلی که وجود دارد این است که همگان به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند, ایا فکر می کنید این یک دلیل برای توجیه این است که کاربران دائم باید به اینترنت متصل باشند؟
قابلیت cloud تبدیل به یک ابزار بازاریابی شده تا مشخصات سخت افزاری پایین تر xbone را جبران کند, من متوجه می شوم که چرا انها احساس می کنند به این چنین کاری نیازمند هستند ولی مشخصات سخت افزاری روی کاغذ لزوما نشان دهنده بازده ان نخواهد بود.از دیدگاه من نحوه ای که cloud رو معرفی کردند در بهترین حالت گمراه کننده است.cloud توانایی افزایش فریم یا چیزهایی مثل ان را نخواهد داشت,و فرستادن اطلاعات از طریق اینترنت پرسرعت قابل مقایسه با فرستادن اطلاعات از طریق یک مموری داخلی پرسرعت نخواهد بود,ولی این به این معنی نیست که بگویم این قابلیت یک مزیت نیست, این یک مزیت بزرگ است و می تواند برای بازی هایی که همیشه باید به اینترنت متصل باشید مفید باشد
ps4 یک برتری قابل توجه 107.7GB/s در زمینه حافظه سیستم دارد,این موضوع در ساخت بازی چه تاثیری خواهد داشت؟
من در مورد مشخصاتی که اعلام عمومی نشدند نمی توانم نظری بدهم ,ولی حرکت جسورانه سونی در انتخاب حافظه بسیار پرسرعت GDDR5 را می ستایم , این کار باعث می شود PS4 برای مدت زمانی یگ گام جلوتر از PC باشد و من مطمئن هستم Avalanche Studios استفاده خوبی از این موضوع در بازی open world عظیم خود خواهد کرد
آخرین ویرایش: