Anno 117: Pax Romana

سازنده
Ubisoft Mainz
تاریخ انتشار
November 13, 2025 ( ۲۲ آبان ۱۴۰۴)
ناشر
Ubisoft
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
Screenshot 2025-08-21 120755.png

🏛️🌿بازآفرینی شکوه امپراطوری روم🌿🏛️


جدیدترین نسخه از سری محبوب Anno پلیر رو به دوران طلایی امپراتوری روم، در سال 117 پس از میلاد میبره. جاییکه در نقش یک فرماندار رومی باید سرزمینهای خالی از سکنه رو با درایت خودش به کلانشهرهای پررونق تبدیل کنه.

🏺
تمرکز بازی بر مدیریت دقیق منابع، توسعه شهری و برآورده کردن نیازهای متنوع جمعیت هست. همه چیز رو خود شما خواهید ساخت. از خانه های کاه‌گلی و محقر اولین ساکنین تا آمفی تئاتر های باشکوه و خیلی بناهای شاخص دیگه مثل معابد و آبرسانهای نمادین روم باستان.
در نقش فرماندار همچنین باید زنجیره های تولید کالا - از غذا گرفته تا کالاهای لوکس- رو مدیریت کنید و همزمان قلمروی خودتون رو به مناطق مختلف از جمله سرزمینهای سلتی (بریتانیا) که در بازی با نام Albion شناخته میشه, گسترش بدید. انتخابهای پلیر
در زمینه فرهنگ، دیپلماسی و نظامی کاملا در روند بازی تأثیرگذار هستند؛ فرضا میتونید فرهنگ بومی یک منطقه سلتیک رو حفظ یا فرهنگ‌‌ رومی در اونجا رو حاکم کنید، که هرکدوم ازین تصمیم ها طبعات خودشون رو خواهند داشت.

⚔️
جنبه نظامی هیچوقت جزو نقاط تمرکز سری Anno نبوده، با این حال pax Romana با معرفی مبارزات زمینی و البته بازگشت نبرد دریایی، لایه جدیدی از تعامل با سایر فرماندار های جهان بازی رو باز میکنه؛ تصمیم با شماست.. میتونید با آرامش و دیپلماسی دنبال برقراری ارتباط با سایرین باشید یا وارد نبردهای استراتژیکی بشید که جنبه های مدیریت نظامی گسترده و پر جزییات بازی رو به رخ خواهد کشید. البته که هیچ اصراری برای ساخت و استفاده از قوای نظامی وجود نداره و این صرفاً یک امکان اختیاری خواهد بود.
بازی همچنین درخت فناوری کاملی برای پژوهش و توسعه داره که به شاخه های اقتصادی، شهری و نظامی تقسیم شده و دست بازیکن رو باز میگذاره تا به تشخیص خودش به فناوری و ارتقاهای متنوعی که بازی فراهم کرده دست پیدا کنه.

📜
در مجموع همه چیز نوید یه عنوان کم نقص و ایده آل در سبک مدیریت شهری و ساخت و ساز رو میده که نقاط قوت نسخه قبلی رو حفظ و با معرفی ویژگی های هیجان انگیز جدید متعدد، انتظار رو سخت می‌کنه.
بازی ۲۲ آبان برای pc و کنسولهای نسل ۹ عرضه شده...




Anno 117: Pax Romana - Official Cinematic Release Date Trailer

View attachment Anno_117_Pax_Romana_Official_Cinematic_Release_Date_Trailer.mp4


Anno 117: Pax Romana - Gameplay Trailer

 
آخرین ویرایش:
خب خب خب.. نقدهای بازی داره منتشر میشه و تا الان و با ۳۸ نقد بازی متای ۸۵ رو گرفته که بالاترین بین عناوین سری محسوب میشه. بعنوان مقایسه Anno 1800 که به عقیده اکثریت (منجمله خودم) بهترین نسخه سری تا به امروز بوده, متای ۸۱ رو داشت!

Screenshot 2025-11-11 141746.png

تصور اینکه در ماهها و سالهای آتی و با دریافت DLC های متعدد تا چه حد تجربه بازی از این هم غنی تر خواهد شد, هیجان انگیزه.
 
آخرین ویرایش:
گمان میکنم که حجت تمام شده باشه..

View attachment 400074
شما بتارو تجربه کردی و بیشتر پیگیره بازی بودی ارزش خرید توی لانچ داره بنظرت؟ و اینکه توی بتا اگه albion دردسترس بوده و تجربه ش کردین اونقدری عمیق هست که بشه ی پلیترو ی کامل بهش اختصاص داد یا اینکه فوکس اصلی همون latium هستش؟ چون برای من albion و اون تمه کلتیک و سیستم هاش خیلی جذاب تره
ادیت:منظورم از ارزش خرید برای ماها که تو ایرانیم و با این قیمتاس وگرنه تا همینجا تقریبا ثابت شده که با ی anno خوب طرفیم
 
آخرین ویرایش:
شما بتارو تجربه کردی و بیشتر پیگیره بازی بودی ارزش خرید توی لانچ داره بنظرت؟ و اینکه توی بتا اگه albion دردسترس بوده و تجربه ش کردین اونقدری عمیق هست که بشه ی پلیترو ی کامل بهش اختصاص داد یا اینکه فوکس اصلی همون latium هستش؟ چون برای من albion و اون تمه کلتیک و سیستم هاش خیلی جذاب تره

من بعد از تجربه محدودی که بتا در اختیار میگذاشت, به این نتیجه گیری رسیده بودم که بهتره تا عرضه محتویات بیشتر صبر کرد برای داشتن یه تجربه غنی تر و توی صفحات قبل هم این نظرم رو به اشتراک گذاشتم.
اما خب.. همونطور که گفتم بتا واقعا کوچیک و محدود بود. طبق چیزی که الان دارم بر اساس review ها میبینم بازی نهایی اصلا کم و کاستی نداره از حیث محتوا و کاملا ارزش خرید خودش رو نشون داده. البته همچنان بر این نظر هستم که به هیچ وجه با حجم سرسام آور کانتنتی که ANNO 1800 در طی ۵,۶ سال ارائه داده قابل مقایسه نیست, که کاملا هم طبیعیه..

و اما در مورد Albion. زمانی که 1800 عرضه شد مثل 117 دوتا زیست بوم داشت. یکی الهام گرفته از اروپای (غالبا بریتانیا) و دیگری بر اساس حوزه کارائیب. اما خب, Old World (اروپا) زمین بازی اصلی بود و توجه و تمرکز بمراتب بیشتری روش وجود داشت. تا اینکه New World (کارائیب) به مرور و طی آپدیتها و dlcهای ریز و درشت به جایگاهی باید میرسید, رسید. در مورد 117 و Albion من شخصا تفاوت خاصی با Latium احساس نکردم از این نظر و بنظرم دلیل خوبی هم داره; شما بلافاصله در آغار کار میتونید تصمیم بگیرید که در کدوم ریجن میخواید شروع به کار کنید - چیزی که در نسخه قبلی وجود نداشت - در عین حال اینجا خیلی از المان های گسترش شهری بین Latium و Albion مشترکه و کار رو برای تیم سازنده راحتتر کرده. البته که میتونید به فرهنگ فولکلور منطقه احترام بزارید و زیر بار Romanize کردن یک جزیره نرید. و اینجا جاییکه که هنوز مطمئن نیستم قراره با چه عمقی روبرو باشیم. Population tier های دمو به ۲ محدود بود. در نسخه لانچ به ۴ تا دسترسی خواهیم داشت و منطقا شرایط خیلی متفاوت خواهد بود. بزودی و با عرضه بازی جنبه های بیشتری روشن خواهد شد..
 
من بعد از تجربه محدودی که بتا در اختیار میگذاشت, به این نتیجه گیری رسیده بودم که بهتره تا عرضه محتویات بیشتر صبر کرد برای داشتن یه تجربه غنی تر و توی صفحات قبل هم این نظرم رو به اشتراک گذاشتم.
اما خب.. همونطور که گفتم بتا واقعا کوچیک و محدود بود. طبق چیزی که الان دارم بر اساس review ها میبینم بازی نهایی اصلا کم و کاستی نداره از حیث محتوا و کاملا ارزش خرید خودش رو نشون داده. البته همچنان بر این نظر هستم که به هیچ وجه با حجم سرسام آور کانتنتی که ANNO 1800 در طی ۵,۶ سال ارائه داده قابل مقایسه نیست, که کاملا هم طبیعیه..

و اما در مورد Albion. زمانی که 1800 عرضه شد مثل 117 دوتا زیست بوم داشت. یکی الهام گرفته از اروپای (غالبا بریتانیا) و دیگری بر اساس حوزه کارائیب. اما خب, Old World (اروپا) زمین بازی اصلی بود و توجه و تمرکز بمراتب بیشتری روش وجود داشت. تا اینکه New World (کارائیب) به مرور و طی آپدیتها و dlcهای ریز و درشت به جایگاهی باید میرسید, رسید. در مورد 117 و Albion من شخصا تفاوت خاصی با Latium احساس نکردم از این نظر و بنظرم دلیل خوبی هم داره; شما بلافاصله در آغار کار میتونید تصمیم بگیرید که در کدوم ریجن میخواید شروع به کار کنید - چیزی که در نسخه قبلی وجود نداشت - در عین حال اینجا خیلی از المان های گسترش شهری بین Latium و Albion مشترکه و کار رو برای تیم سازنده راحتتر کرده. البته که میتونید به فرهنگ فولکلور منطقه احترام بزارید و زیر بار Romanize کردن یک جزیره نرید. و اینجا جاییکه که هنوز مطمئن نیستم قراره با چه عمقی روبرو باشیم. Population tier های دمو به ۲ محدود بود. در نسخه لانچ به ۴ تا دسترسی خواهیم داشت و منطقا شرایط خیلی متفاوت خواهد بود. بزودی و با عرضه بازی جنبه های بیشتری روشن خواهد شد..
دقیقا منظورم همین بود که albion ی چیزی مثله new world توی 1800 نباشه که خب اونطور نیستش
با این حساب دیگه باید گرفت بازیو کاره سخت اینه دوستامو متقاعد کنم بگیرن ازاونجای که توی 1800 تو فاز artisan باهاشون وارد جنگ میشدم یکم سابقه م بده اخه مولتی هم برای جنگه دیگه کی توی مولتی دنبال اینه layout شهرش واقعی و قشنگ باشه
 
دقیقا منظورم همین بود که albion ی چیزی مثله new world توی 1800 نباشه که خب اونطور نیستش
با این حساب دیگه باید گرفت بازیو کاره سخت اینه دوستامو متقاعد کنم بگیرن ازاونجای که توی 1800 تو فاز artisan باهاشون وارد جنگ میشدم یکم سابقه م بده اخه مولتی هم برای جنگه دیگه کی توی مولتی دنبال اینه layout شهرش واقعی و قشنگ باشه
بخاطر همین هیچوقت به جنبه چندنفره ANNO فکر نکردم (و احتمالا نخواهم کرد). فکر اینکه جزیره نازنینم که تک تک بلوک هاش رو با عشق و ملاحظه دستچین کردم با خاک یکسان بشه.. خیر!
ــــــــــــ
ولی واقعا خوبه که بازی رنج گسترده ای از علایق رو میتونه جذب کنه.. بخصوص حالا که Land Combat برگشته خیلی از نظامی پسندها میتونن بهش چشم داشته باشن.
 
  • Like
  • Smile
Reactions: m.d.makan and Kaiki
بخاطر همین هیچوقت به جنبه چندنفره ANNO فکر نکردم (و احتمالا نخواهم کرد). فکر اینکه جزیره نازنینم که تک تک بلوک هاش رو با عشق و ملاحظه دستچین کردم با خاک یکسان بشه.. خیر!
ــــــــــــ
ولی واقعا خوبه که بازی رنج گسترده ای از علایق رو میتونه جذب کنه.. بخصوص حالا که Land Combat برگشته خیلی از نظامی پسندها میتونن بهش چشم داشته باشن.
دقیقا land combat بازی توی اون ویدئو که گذاشته بودین و یکی دوتا شورت youtube که دیدم عالی بودش بهترشم میکنن با اضافه شدن dlc ها
 
چکیده ای از تعدادی دیگر از review های بازی..


GAMES.CH - 92/10
Pax Romana نه تنها زیباترین بلکه عمیق‌ترین بازی Anno تاکنون هست. در طول مسیر حماسی با Anno 1800، شرکت یوبیسافت ماینز هنر خود رو به کمال رسونده و این دنباله این سیر پیشرفت رو کامل‌تر کرده است. خوشبختانه همه چیز هنوز کامل و تمام شده نیست تا بتونید از بسته‌های الحاقی آینده هم لذت ببرید. هر کسی که فکر می‌کرد دنیای باستان موضوعی کسل‌کننده ست، اشتباه میکرد. Anno 117: Pax Romana جذابیت این دوران رو در هر دقیقه بازی زنده می‌کنه.

But Why Tho - 95/10
Anno 117: Pax Romana بازی بسیار گسترده‌ای ست که میتونم ساعت‌ها بدون وقفه بازیش کنم، حتی با هشدارهای کوچک بازی که می‌گه کمی استراحت کن. این یکی از بهترین بازی‌هاییه که امسال بازی کردم. عمق زیاد و قابلیت شخصی‌سازی گسترده‌ای داره که واقعاً انتخاب‌ها و خلاقیت بازیکن رو به نمایش می‌گذاره و قابلیت تکرارپذیری بسیار بالایی هم داره.

PCGamesN - 9/10
Anno 117 از تمامی نسخه‌های قبلی خود پیشی گرفته و احتمالا بهترین بازی استراتژی سال جاریه. نقاط قوت شامل عمق گیم‌پلی، وسعت امکانات مدیریت شهری و پیچیدگی تاریخی بازی هستند. تجربه‌ی بازی بسیار رضایت‌بخش و دربرگیرنده ست و عمق گیم‌پلی, هردو جامعه مخاطبان قدیمی و جدید رو راضی خواهد کرد.

TechRadar - 8/10
Anno 117: Pax Romana نسبت به نسخه قبلی یک بازی شهرسازی متعادل‌تر و آرام‌تره؛ در ابعاد کوچک‌تر حرکت می‌کنه و برخی از فرمول‌های شناخته‌شده سری رو با موفقیت‌ به مرحله بالاتری میبره. بطور توامان هم آشنا و هم تازه ست و پلیر رو مجبور می‌کنه به شکل متفاوتی به ساخت شهرها فکر کنه.

PCGamesN - 9/10
بازی به شما فضای کافی می‌ده تا کار خودتون رو انجام بدید. اما بیشتر اوقات، تجربه سپری کردن زمان در Anno 117 برای من جنبه‌ای درمان‌گر داشت. در این دنیا رسیدن به نظم نسبتاً ساده ست و هرچند گاهی نیروهایی تهدید ایجاد می‌کنند، اما آنقدر زیاد یا خطرناک نیستند که فضای آرامش‌بخش بازی رو بر هم بزنند. این بازی بیشتر در مورد قرار دادن یک قنات برای بیشترین بهره اقتصادی و زیبایی ست تا فتح و فتوحات و برام جالب بود که همین تجربه آرام، چطور من رو مجذوب خودش کرد.

Gameliner - 10/10
Anno 117: Pax Romana تجربه‌ای عمیق‌تر ارائه می‌ده، با وجود اینکه فرمول اصلی گیم‌پلی رو حفظ کرده. اضافه شدن پژوهش، خدایان و عناصر فرهنگی، گزینه‌های در دسترس بازیکن رو گسترش می‌ده و حس پیشرفت رو در کنار سیستم‌های آشنای جمعیت بهبود می‌بخشه. بازیکنان، مخصوصاً در حالت Sandbox، آزادی عمل بیشتری از همیشه دارند و حالت داستانی هم تجربه‌ای هدایت‌شده ولی ارزشمند فراهم می‌کنه. اشکالات جزئی و کمبود تزیینات محیطی مانع نمی‌شه که این بازی یک شبیه ساز شهرسازی- اقتصادی رومی و سلتیک جذاب و غنی باشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or